ali-in Postad 16 September , 2007 Rapport Share Postad 16 September , 2007 ***** Hand 446707810 ***** 5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Sunday, September 16, 2007 10:53:51 PM Erik 23 (Vanlig /Cash Game ) Plats 1: Smokie (1869.00) Plats 2: Morrhår (2141.43) Plats 3: STIFFLF (550.35) Plats 4: MrPain (615.96) Plats 5: passadvind (960.00) Plats 6: KingRiver- (932.27) Plats 7: mkbr (2473.75) Plats 8: dio (860.25) Plats 9: ystad 48 (2268.00) Plats 10: spidflam (230.00) KingRiver- lägg LM 5.00 mycketbra lägg SM 10.00 ** Giv ** Smokie [N/A, N/A] Morrhår [N/A, N/A] STIFFLF [N/A, N/A] MrPain [N/A, N/A] passadvind [N/A, N/A] KingRiver- [N/A, N/A] mkbr [Ek, Eh] dio [N/A, N/A] ystad 48 [N/A, N/A] spidflam [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** dio Lägg ystad 48 Syna 10.00 spidflam Lägg Smokie Lägg Morrhår Höj till 50.00 STIFFLF Lägg MrPain Lägg passadvind Lägg KingRiver- Lägg mkbr Höj till 150.00 ystad 48 Lägg Morrhår Syna 150.00 *** Flop(Board): *** : [2r, 10r, 9s] *** Bet Runda 2 *** mkbr Satsa 200.00 Morrhår Syna 200.00 *** Turn(Board): *** : [2r, 10r, 9s, Dr] *** Bet Runda 3 *** mkbr Passa Morrhår Satsa 350.00 mkbr Syna 350.00 *** River(Board): *** : [2r, 10r, 9s, Dr, Kk] *** Bet Runda 4 *** mkbr Passa Morrhår All-in 1441.43 Vad gör ni och vad har han? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 16 September , 2007 Rapport Share Postad 16 September , 2007 Är inte det här Svenska Spel? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JELLJUN Postad 16 September , 2007 Rapport Share Postad 16 September , 2007 stämmer väl bra det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ali-in Postad 16 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 16 September , 2007 Är inte det här Svenska Spel? Jo vadå då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 16 September , 2007 Rapport Share Postad 16 September , 2007 Jo vadå då? Tänkte bara att då är väl maxupptaget 2000? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 16 September , 2007 Rapport Share Postad 16 September , 2007 Tänkte bara att då är väl maxupptaget 2000? Jopp, äkta shortstackbord Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pires Postad 16 September , 2007 Rapport Share Postad 16 September , 2007 yes, fold is right Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ali-in Postad 16 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 16 September , 2007 Jopp, äkta shortstackbord Jo det är det, btw vad menar du med shortstackbord? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 16 September , 2007 Rapport Share Postad 16 September , 2007 Jo det är det, btw vad menar du med shortstackbord? Att runt hälften har runt 1000 eller under när maxinköpet är 2k... antagligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pey Postad 16 September , 2007 Rapport Share Postad 16 September , 2007 Vi foldar fort, därför att vi inte slår någonting utom luft, och knappt det. Han har nog ett set han fått panik med eller knekten. Eller ett tvåpar han också fått panik med Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_15 Postad 16 September , 2007 Rapport Share Postad 16 September , 2007 Jopp, äkta shortstackbord Han menade nog att det inte borde heta NL1000 utan "5-10 med 2000 som maxupptag" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jinxad Postad 16 September , 2007 Rapport Share Postad 16 September , 2007 1) betta mkt mer preflop+flop och särskilt turn 2) som spelat är det bara att folda 3) du spelar för högt. du vet inte vad att vara shortstack är? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
decoy Postad 16 September , 2007 Rapport Share Postad 16 September , 2007 Det är bara att folda. Du borde betat högre flopp, men det hade dock troligen inte gjort någon skillnad. Du borde angett i rubriken att det är 5/10 SEK SvS. (INTE NL 1000!) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gregcadillac Postad 16 September , 2007 Rapport Share Postad 16 September , 2007 1) betta mkt mer preflop+flop och särskilt turn 3) du spelar för högt. du vet inte vad att vara shortstack är? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jinxad Postad 17 September , 2007 Rapport Share Postad 17 September , 2007 håller du med mig eller var det bara ett jävligt dumt och onödigt inlägg? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gregcadillac Postad 17 September , 2007 Rapport Share Postad 17 September , 2007 håller du med mig eller var det bara ett jävligt dumt och onödigt inlägg? Ok för att förtydliga det lite. Varför spelar han för högt, varför ska han beta och varför ska han beta mer? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 17 September , 2007 Rapport Share Postad 17 September , 2007 Han ska väl beta mer eftersom han oftast leder? ... ? Han sa ju "Ta mina pengar" på turn och ändå mer på river. FI kan göra spelet med 44 lika mycket som med en legitim hand (även om jag nu tror det är stål oftast här). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_zed_ Postad 17 September , 2007 Rapport Share Postad 17 September , 2007 Jag hade höjt mer pre för att kompensera att du sitter OOP och har 2 Fi att agera efter dig, till ca 200. Flopp hade jag bettat ca 80% av pott, och tycker c/c är helt okej på turn då färgdraget satt. Fold på river! Visst kan han bluffa, men väldigt väldigt ofta måsta han väl ha något som slår vårt par när han hängt med ända hit och brädan ser ut som den gör?! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tottyville Postad 17 September , 2007 Rapport Share Postad 17 September , 2007 Megafold. Funderar du på att hålla kvar vid essen här kommer du läcka pengar som ett såll. Istället för att stirra dig blind på dina fina ess... så tänk igenom vilka händer du slår. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gregcadillac Postad 17 September , 2007 Rapport Share Postad 17 September , 2007 Han ska väl beta mer eftersom han oftast leder? ... ? Han sa ju "Ta mina pengar" på turn och ändå mer på river. FI kan göra spelet med 44 lika mycket som med en legitim hand (även om jag nu tror det är stål oftast här). Alltså jag ville höra ett ressonemang, inte den absoluta sanningen som inte ens behövs argumenteras av random PF-medled. Du gav i alla fall argument för vilken linje du tycker är bäst, även om jag inte är så säker på att det är nötlinjen direkt. Jag är mer inne på vad _zed_ säger, men om det är det bästa vet jag inte. Men jag kommer inte på något bättre nu i alla fall. Mycket roande läsning angående shortstackbord också Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 17 September , 2007 Rapport Share Postad 17 September , 2007 Menade inte att uttala mig om *min* linje i handen då den antagligen sett ut som Zeds. Men annars är B/F på turn rätt gång(edit: +b)ar eftersom han bluffar mer sällan där än river. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ali-in Postad 17 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 17 September , 2007 Ok, angående min fråga om shortstack så jo visst vet jag vad det betyder, undrade bara om han menade något särskilt typ att det kryllar av shortstackar på dom borden. Angående själva handen så var den kanske inte jättebra spelad men jag tyckte själv det var en självklar fold på riv iaf och killen visar då upp 57s alltså inte tillstymmelsen till hand vilket är helt sinnessjukt eftersom han började med att höja pre och sen spelar som han gör. Helt galet... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 17 September , 2007 Rapport Share Postad 17 September , 2007 Kan en AA-fold bli självklarare? Läste en HA förra veckan med en enkel AA-fold, men enklare än den här kan det nog inte bli...såvida inte fi är psycotiskt-hyper-schitso-aggro. Dock skulle detta bara göra folden lite, lite mindre lätt. Onekligen bra spelat av fi som antagligen satte dej på AA å gambladed lite pre Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
flyckten Postad 17 September , 2007 Rapport Share Postad 17 September , 2007 Är väl knappast shortstack när de flesta har 100bb. Trodde man definerade shortstack utifrån bb inte utifrån maxupptag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jinxad Postad 17 September , 2007 Rapport Share Postad 17 September , 2007 Ok för att förtydliga det lite.Varför spelar han för högt, varför ska han beta och varför ska han beta mer? varför lägger du en "eh, vad säger du, du är dum i huvudet"-kommentarer när du inte ens vet hur man spelar poker? blir så trött. du är verkligen dålig om du på allvar undrar över de där frågorna. levlar du så har du lyckats, men då borde du bli bannad för att du är så jävla tråkig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts