Gå till innehåll

Damfotboll vs Herrar. Seriösa tråden!


Black_Jim

Recommended Posts

Ni som jämför damfotboll med herrfotboll och säger att damerna är värdelösa..

 

Ni tycker herrallsvenskan är värdelös också antar jag?

 

Damerna ligger väl ungefär lika långt efter herrarna kvalitetsmässigt, som herrarna i Sverige ligger efter herrarna i Europa... Nästan iaf...

 

Kollar man på svenskfotboll överlag, kan man gott kolla på Dam-VM också utan att tycka dom är värdelösa... Heja på dom istället vettja!

 

Fast alla som skrev i den förra tråden kanske håller på Barca? Vad vet jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 149
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Damerna är så fruktansvärt värdelösa att de när de utövar sporten fotboll inte ens borde få säga sig göra det. Låt oss alla döpa om det hela de håller på med till "Damboll" eller liknande.

 

Allsvenskan håller ingen vidare klass men är ändå i vissa matcher värd att beskåda, men jag har ALDRIG klarat av att se en hel damfotbollsmatch. Det är ju som att sitta och kolla på ett dåligt juniorlag vafan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan de va kul att se damfotboll när det gäller ngt, men förutom semi och finaler ger jag inte speciellt mycke för det, och då ska Sverige vara med, annars kan de va!

 

Den som säger att det är kul att se på kan inte ha sett mycke fotboll!

 

Jag skulle vilja utnämna ovanstående inlägg till standardverket vad gäller nedskjutandet av damfotbollens underhållningsvärde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med rooney lite här faktisgt. Damerna är ganska värdelösa, så är de bara. Ett duktigt "pojkar 15" lag slår damernas elitserie (eller va deras högsta serie nu heter).

 

Dam allsvenskan går väll att jämföra med herrarnas div.4 ungefär skulle ja tippa, om ens de. Så varför ska man hålla på att påstå att dom är så duktiga när dom inte är de? Bara för att de är tjejer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med rooney lite här faktisgt. Damerna är ganska värdelösa, så är de bara. Ett duktigt "pojkar 15" lag slår damernas elitserie (eller va deras högsta serie nu heter).

 

Dam allsvenskan går väll att jämföra med herrarnas div.4 ungefär skulle ja tippa, om ens de. Så varför ska man hålla på att påstå att dom är så duktiga när dom inte är de? Bara för att de är tjejer?

Ett div. 4-lag (herrar då) skulle utklassa UIK...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite seg i skallen just nu, men håller du med lr tycker du jag e ute och cyklar?

 

Visst kan de va kul att se damfotboll när det gäller ngt, men förutom semi och finaler ger jag inte speciellt mycke för det, och då ska Sverige vara med, annars kan de va!

 

Den som säger att det är kul att se på kan inte ha sett mycke fotboll!

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dam allsvenskan går väll att jämföra med herrarnas div.4 ungefär skulle ja tippa, om ens de. Så varför ska man hålla på att påstå att dom är så duktiga när dom inte är de? Bara för att de är tjejer?

 

Sandlådenivå. Det finns inte speciellt många sporter där man på allvar jämför manlig och kvinnlig prestation sä varför skulle man börja med fotboll? Många verkar ta det personligt att kvinnor öht spelar fotboll och att det dessutom direktsänds på TV. Ta det för vad det är. Sverige har ett kvinnligt landslag som står sig hyggligt i konkurrensen och tillika är fotboll en sport för gemene man, därav tv-sändningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite kul kuriosa..

När jag spelade i ett stockholmslag som spelade på elit-nivå så mötte vi dif/älvsjö som var dåvarande svenska mästare.

Vi vann med 3-0.

Vi var då 15 år...

 

Damfotbollen kommer växa, den har faktiskt växt enormt mycket under åren.

Problemet är att när Sverige spelar en sån fantastiskt usel fotboll som dom gjorde idag mot USA så visar det verkligen hur dåliga tjejer är på fotboll och därmed så får tittarna en uppfattning om att damfotboll är en kalle-anka verksamhet..

 

Vilket den kanske också är? Man får ha i tanke att dom flesta spelarna i dagens damfotboll inte ens är fulltidsproffs..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett förbannat gnäll.

 

EN sak jag inte förstår, Tjejer/kvinnor gnäller om att dom inte får lika mkt lön trots att dom anser sig lika bra som den man som tjänar bättre.

 

Är det då rättvist att Hanna Ljungberg tjänar 30k i månaden och jag inte ett skit när jag förmodligen är en bättre fotbollsspelare än henne?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett div. 4-lag (herrar då) skulle utklassa UIK...

 

Lol, det har jag svårt att tro. Att de däremot är överlägsna rent fysiskt och därmed skulle kunna grisspela sönder matchen tror jag på (markera tätt, tackla hårt, snabba kontringar). När UIK har blivit tjuvnypta och blåmärkta i en hel match så kan nog gärdsgårdslaget peta in en eller ett par vinnande bollar... men "utklassa", nä.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av samma anledning som man kollar på "dålig" utförsåkning med Anja och "dålig" mångkamp med Carro?

 

Finns säkert folk som hellre kollar på damfotboll än både Carro och Anja, men personligen så ser jag mycket hellre Carro och Anja eftersom de få gångerna de visas så handlar det ofta om mästerskap, där de har stor chans till en fin valör. Samma gäller kanske damerna, men där är underhållningsvärdet lika med 0 för mig.

 

Att se Anja åka en söndagsmorgon kompad av Stig Strand tycker jag är stor underhållning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som jämför damfotboll med herrfotboll och säger att damerna är värdelösa..

 

Ni tycker herrallsvenskan är värdelös också antar jag?

 

Damerna ligger väl ungefär lika långt efter herrarna kvalitetsmässigt, som herrarna i Sverige ligger efter herrarna i Europa... Nästan iaf...

 

Kollar man på svenskfotboll överlag, kan man gott kolla på Dam-VM också utan att tycka dom är värdelösa... Heja på dom istället vettja!

 

Fast alla som skrev i den förra tråden kanske håller på Barca? Vad vet jag...

 

Med risk för att eurytmechs huvud exploderar, men vafan...

 

Ingen sa väl att damerna var värdelösa vad jag vet. De är ju VM och då antar jag att de är ganska bra i förhållande till de andra som utövar sporten.

Det som diskuterades var ju snarare om det verkligen är tillräckligt intressant/spännande/underhållande, för att man ska lägga ner sin tid på att följa det och för att det ska få så mycket publicitet som dam-vm och damfotboll får.

 

Ja, jag tycker herrallsvenskan är värdelös. Men för det är det inte sagt att jag inte skulle ha följt den om jag bodde i en stad med ett allsvenskt lag, just därför att det kan vara roligt att se matcher med ett lag man tycker om även om matchen i sig är dålig. Jag hade kanske tyckt att det hade varit roligt att se J-södras matcher trots att spelet inte är så bra, om det inte hade varit så förbannat jobbigt att ta sig upp till stadsparksvallen.

 

Men nu tycker jag inte om Tyskland och jag tycker inte om damfotboll och därför vill jag inte se ett 5 minuter långt reportage om tysklands damfotbollslag.

 

Sen kanske jag är dum om jag tycker det är roligt att följa herrlandslaget, samtidigt som jag inte finner det speciellt roande att följa damlandslaget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett förbannat gnäll.

 

EN sak jag inte förstår, Tjejer/kvinnor gnäller om att dom inte får lika mkt lön trots att dom anser sig lika bra som den man som tjänar bättre.

 

Är det då rättvist att Hanna Ljungberg tjänar 30k i månaden och jag inte ett skit när jag förmodligen är en bättre fotbollsspelare än henne?

 

Anser du att lön ska ställas enbart mot prestation och inte mot kön?

Om ja, varför skrev du det där inlägget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, såna här diskussioner blir ganska pinsamma när samma personer som dissar damfotboll för att dom är för dåliga samtidigt är diehardfans till allsvenska lag.

 

Allsvensk fotboll kan vara mycket underhållande, det är ytterst sällan damfotboll är, oavsett nivå!

Sen finns det så mycke mer runt allsvenskan som gör den riktigt kul att följa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...