Gå till innehåll

Damfotboll vs Herrar. Seriösa tråden!


Black_Jim

Recommended Posts

  • Svars 149
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Finns säkert folk som hellre kollar på damfotboll än både Carro och Anja, men personligen så ser jag mycket hellre Carro och Anja eftersom de få gångerna de visas så handlar det ofta om mästerskap, där de har stor chans till en fin valör. Samma gäller kanske damerna, men där är underhållningsvärdet lika med 0 för mig.

 

Att se Anja åka en söndagsmorgon kompad av Stig Strand tycker jag är stor underhållning!

 

Carro och Anja lär ju vara bra mycket bättre i sina respektiva sporter än vad damfotbollsspelare är på fotboll.

 

Damfotbollsspelare är ju verkligen värdelösa, ingen teknik spelförståelse osv. Finns väl dock några undantag....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allsvensk fotboll kan vara mycket underhållande, det är ytterst sällan damfotboll är, oavsett nivå!

Sen finns det så mycke mer runt allsvenskan som gör den riktigt kul att följa!

 

 

Snyggt att du stod ut å kolla runt på massa olika nivåer trots tristessen. Valde du ut 4-5matcher per division åsså sen tog du ett gäng matcher med junisar å knattar eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det var ju ett bra argument...

 

Så för att man totaldissar damfotboll för att det är så in i h*lvete tråkigt så kan man inte tycka att Allsvenskan är kul att kolla på eftersom den ligger långt efter de stora ligorna?

 

Säger inte att BP - Örebro är en kul match att se.. Men mycket hellre än en "topp match" mellan två damlag och en serie som är avgjord innan den börjat!

 

Dessutom så finns det bra spel i Allsvenskan, det är ytterst sällan jag sett de gångerna damallsvenskan gått på tv, och har du sett ngt på VM nu så har jag svårt att tro att du tycker det är underhållande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sandlådenivå. Det finns inte speciellt många sporter där man på allvar jämför manlig och kvinnlig prestation sä varför skulle man börja med fotboll? Många verkar ta det personligt att kvinnor öht spelar fotboll och att det dessutom direktsänds på TV. Ta det för vad det är. Sverige har ett kvinnligt landslag som står sig hyggligt i konkurrensen och tillika är fotboll en sport för gemene man, därav tv-sändningarna.

 

 

Jämföra eller inte spelar inte så stor roll. Säger bara att de är sämre på fotboll och därmed blir de sämre fotboll att titta på. Varför ska man då se de? Du får jämföra de bäst du vill men damerna spelar bra mycke sämre fotboll så är de helt enkelt. Förstår inte va de är som är "sandlådenivå".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av samma anledning som man kollar på "dålig" utförsåkning med Anja och "dålig" mångkamp med Carro?

 

Du måste skämta om du säger att du inte märker större skillnad mellan damfotboll och herrfotboll än vad du märker mellan herrar och damer som sysslar med friidrott och utförsåkning.

 

Att se Anja åka en söndagsmorgon kompad av Stig Strand tycker jag är stor underhållning!

 

:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett förbannat gnäll.

 

EN sak jag inte förstår, Tjejer/kvinnor gnäller om att dom inte får lika mkt lön trots att dom anser sig lika bra som den man som tjänar bättre.

 

Är det då rättvist att Hanna Ljungberg tjänar 30k i månaden och jag inte ett skit när jag förmodligen är en bättre fotbollsspelare än henne?

 

näe det e helt sjukt. Hungerstrejka du stackars förfördelade människa så din situation kan få den uppmärksamhet den förtjänar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt att du stod ut å kolla runt på massa olika nivåer trots tristessen. Valde du ut 4-5matcher per division åsså sen tog du ett gäng matcher med junisar å knattar eller?

 

Menade Damallsvenskan och landslag, oavsett så blir det inte kul!

Och har sett flera matcher på låga nivåer när jag spelade fotboll för några år sen, då brukade rätt många i laget stanna kvar och se damerna spela, kan säga att det inte var för att vi tyckte det va rolig fotboll att se på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så för att man totaldissar damfotboll för att det är så in i h*lvete tråkigt så kan man inte tycka att Allsvenskan är kul att kolla på eftersom den ligger långt efter de stora ligorna?

 

Säger inte att BP - Örebro är en kul match att se.. Men mycket hellre än en "topp match" mellan två damlag och en serie som är avgjord innan den börjat!

 

Jag skulle hellre snitta mig i armarna än tvingas utlida BP - Örebro, men jag kräver inte att tv ska bojkotta matchen. För övrigt finns det ju bara sisådär fyra lag i England som har chans på ligaguldet, ska sporten sluta sända matcher där andra lag spelar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett förbannat gnäll.

 

EN sak jag inte förstår, Tjejer/kvinnor gnäller om att dom inte får lika mkt lön trots att dom anser sig lika bra som den man som tjänar bättre.

 

Är det då rättvist att Hanna Ljungberg tjänar 30k i månaden och jag inte ett skit när jag förmodligen är en bättre fotbollsspelare än henne?

 

 

Det beror väl lite på att Hanna Ljungberg som fotbollsspelare är lite mer eftertrakad på marknaden än vad du är (antar jag).

 

Sen tror jag inte att hon tjänar 30Kpå att spela fotboll. Men det är mycket möjligt att jag har fel, jag har inte så mycket erfarenhet av den norrländska fotbollsmarknaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carro och Anja lär ju vara bra mycket bättre i sina respektiva sporter än vad damfotbollsspelare är på fotboll.

 

Damfotbollsspelare är ju verkligen värdelösa, ingen teknik spelförståelse osv. Finns väl dock några undantag....

 

Du menar inte allvar? Det finns väl säkert några miljoner kvinnor som spelar fotboll, hur många tror du tävlar alpint? Säg att Marta är bäst ur en population på 5.000.000 och Anja ur en population på 50.000, vem är sannolikt bäst?

 

Vad vill du säga med det?:roll:

 

Det tillför inte så mycket att prata om det.

 

Du måste skämta om du säger att du inte märker större skillnad mellan damfotboll och herrfotboll än vad du märker mellan herrar och damer som sysslar med friidrott och utförsåkning.

 

Märker skillnad? Vem har pratat om att märka skillnad? Jag tittar på idrottsutövare i världsklass i samtliga tre fallen. Det är allt.

Vad gäller att märka skillnad, dock, så blir det ju väldigt påtagligt hur långt efter världseliten Carro ligger. Hon anses vara väldigt duktig i längdhopp - pyttsan! Dom bästa mångkamparna i världen är mer än metern bättre än henne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle hellre snitta mig i armarna än tvingas utlida BP - Örebro, men jag kräver inte att tv ska bojkotta matchen. För övrigt finns det ju bara sisådär fyra lag i England som har chans på ligaguldet, ska sporten sluta sända matcher där andra lag spelar?

 

Eftersom de inte gör det så måste de ju finnas pengar att tjäna på såna matcher, antagligen för att det är mycket mer underhållande än en match mellan två dam lag, oavsett vilka det är!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar inte allvar? Det finns väl säkert några miljoner kvinnor som spelar fotboll, hur många tror du tävlar alpint? Säg att Marta är bäst ur en population på 5.000.000 och Anja ur en population på 50.000, vem är sannolikt bäst?

 

 

 

Det tillför inte så mycket att prata om det.

 

 

 

Märker skillnad? Vem har pratat om att märka skillnad? Jag tittar på idrottsutövare i världsklass i samtliga tre fallen. Det är allt.

Vad gäller att märka skillnad, dock, så blir det ju väldigt påtagligt hur långt efter världseliten Carro ligger. Hon anses vara väldigt duktig i längdhopp - pyttsan! Dom bästa mångkamparna i världen är mer än metern bättre än henne.

 

 

Du frågade om källa så antagligen var det relevant för dig.

Ah fan då kör vi eller hur!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet (och samtidigt det underbara) med fotboll (och vissa andra sporter) är att kvaliteten på spelet är så avslöjad och påverkar underhållningsvärdet.

 

Damfotboll håller dålig kvalitet, betraktat från ett fotbollsperspektiv. Herrallsvenskan håller också ofta dålig kvalitet, åtminstone på de punkter som står för underhållningsvärdet.

 

Men att generellt klanka ned på damidrott är så klart fel och korkat. T ex var underhållningsvärdet mycket större inom damtennisen runt mitten av 90-talet, eftersom den innehöll avsevärt mer av bolldueller, tack vare att damerna inte hade den rent fysyiska styrkan i armarna att slå serve-ess 9/10 (typ), vilket är en fruktansvärt tråkig tennis att titta på.

Inom t ex utförsåkning är det också helt irrelevant om vilken herre som helst på touren åker snabbare än Anja. Samma för friidrottgrenarna, simning, etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget speciellt, men det är ju så irriterande när man sätter sig och ska kolla på fotboll och så hade man lika väl kunnat gått ner och kollat på nån korp-match istället :(.

 

Sanning, det alla stör sig på är den låga kvaliteten Sverige visade tex idag när man själv kan behandla bollen bättre än vissa.

Ett förbannat tjongande, noll tanke och ett halvhjärtat spel är inget jag kommer ägna tid åt att kolla på min lediga tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...