handmadegod Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 Blinds(50/100) Table Sill (Real Money) Seat 10 is the button Total number of players : 6 Seat 1: Simba_75 ( $1195 ) Seat 2: lillskyrn ( $1100 ) Seat 4: Gulo gulo ( $2225 ) Seat 6: Gringoo ( $1615 ) Seat 9: bjöker06 ( $2820 ) Seat 10: Hero ( $1045 ) Trny: 83918358 Level: 4 Blinds(50/100) ** Dealing down cards ** Hero [ 2h Ah ] Gulo gulo folds. Gringoo folds. bjöker06 folds. Hero ??? Vi kan väl inte förvänta oss att få syn av en sämre hand? Är pushen värd det ändå? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vetgirig Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 Jo du kan få syna av KQ. Ja det är en korrekt push. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KimHartman Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 A3o kanske hittar syn.. Enkel push hursom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vonClopt Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 Helt korrekt spelat. Hade själv spelat den så. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 Jag pushar också där, men mycket sämre kan du knappast trycka med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Blattanfejan Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 Det är helt okej att pusha, å andra sidan, om man vill undvika marginella EV och därmed minska variansen är det ok att folda också. Självklart skall man alltid sträva efter +EV i varje given situation, men som sagt, är de marginella kan du låta bli eftersom din stack>10BB och 6 spelare kvar. Om situationen är marginell eller ej är dock beroende av FI:s synHD. Om jag tror mig veta att Sb och BB är extremt lösa foldar jag. Situationen är intressant, jag kollar den senare i SNGPT, vilken HD Sb och BB bör ha för att det ska vara +EV. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 Jätte jätte jätte jätte jätte jätte standard Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 A3o kanske hittar syn.. Enkel push hursom. equity win tie pots won pots tied Hand 0: 49.792% 26.17% 23.62% 16131624 14561754.00 { A2s } Hand 1: 50.208% 26.59% 23.62% 16387812 14561754.00 { A3o } Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 Situationen är intressant, jag kollar den senare i SNGPT, vilken HD Sb och BB bör ha för att det ska vara +EV. Jag hittar marginell fold om sb synar 33+,A4o+,A2s+,KJo+,KTs+ och bb synar 33+,A7o+,A4s+,KTs+ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Blattanfejan Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 Jag hittar marginell fold om sb synar 33+,A4o+,A2s+,KJo+,KTs+ och bb synar 33+,A7o+,A4s+,KTs+ Tack:-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KimHartman Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 equity win tie pots won pots tied Hand 0: 49.792% 26.17% 23.62% 16131624 14561754.00 { A2s } Hand 1: 50.208% 26.59% 23.62% 16387812 14561754.00 { A3o } Stämmer, jag gjorde visst beräkningen för de A3o som inte hade 3h. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
handmadegod Postad 15 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 15 September , 2007 Tycker inte pushen är jättestandard i och med att det är 6 handat. Jag pushar här med 10 bb för att jag hålla mig runt 12bb. Med 11+ bb lutar det åt fold. Några tankar kring det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 15 September , 2007 Rapport Share Postad 15 September , 2007 Tycker inte pushen är jättestandard i och med att det är 6 handat. Hur tänker du då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
handmadegod Postad 16 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 16 September , 2007 Hur tänker du då? Att vi hinner vänta på ett bättre läge. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 16 September , 2007 Rapport Share Postad 16 September , 2007 Att vi hinner vänta på ett bättre läge. Ok. Korta svaret är att det är feltänkt. Räkna på om du plussar eller backar på pushen, that's it. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GreenCap Postad 16 September , 2007 Rapport Share Postad 16 September , 2007 Ok. Korta svaret är att det är feltänkt. Räkna på om du plussar eller backar på pushen, that's it. Hej! Jag spelar inte Sit´n go överhuvudtaget men jag har blivit lite intresserad av det på senare tid och börjat fundera lite kring det. Jag blev lite nyfiken när jag ser ditt inlägg eftersom det inte stämmer överens med vad jag har uppfattat om spelet. Om man plussar eller backar på pushen är väl inte så intressant, eller? Frågan måste väl vara vad man tjänar mest på? Vad ger mest EV? Det är ju en turnering så jag är ju ute om jag blir av med mina marker men är inte garanterad vinst om jag dubblar upp. Men du kanske menar vad som ger mest "dollarvärde" snarare än vad som ger mest "markervärde"? Men även om du menar det så borde det väl ändå vara så att man jagar det som ger mest EV snarare än att man nöjer sig med om det är plus EV? Och det är väl inte så otroligt att tänka sig att det kan ge mer EV att vänta på ett bättre läge i en viss situation? Observera nu att jag inte talar om denna situationen. Nu tycker jag med att det är en enkel push. Det jag ställer mig frågande till är om det verkligen är så enkelt att "Räkna på om du plussar eller backar på pushen". Det känns som att man förenklar det väl mycket då. (Är väl medveten om att du skrev: "Det korta svaret") Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 17 September , 2007 Rapport Share Postad 17 September , 2007 Blinds(50/100)Table Sill (Real Money) Seat 10 is the button Total number of players : 6 Seat 1: Simba_75 ( $1195 ) Seat 2: lillskyrn ( $1100 ) Seat 4: Gulo gulo ( $2225 ) Seat 6: Gringoo ( $1615 ) Seat 9: bjöker06 ( $2820 ) Seat 10: Hero ( $1045 ) Trny: 83918358 Level: 4 Blinds(50/100) ** Dealing down cards ** Hero [ 2h Ah ] Gulo gulo folds. Gringoo folds. bjöker06 folds. Hero ??? Vi kan väl inte förvänta oss att få syn av en sämre hand? Är pushen värd det ändå? Du har 10.5BB och får A2s och är först in, båda FI har jämnstora stackar med dig och borde därmed syna tight, PUSH! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
handmadegod Postad 17 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 17 September , 2007 Du har 10.5BB och får A2s och är först in, båda FI har jämnstora stackar med dig och borde därmed syna tight, PUSH! Jag förstår mig inte på dig Max Cady, du verkar ha bra koll på den teoretiska biten men ändå har jag fått intrycket att du backar på poker . Måste vara jag som missförstått. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 17 September , 2007 Rapport Share Postad 17 September , 2007 Det är mer korrekt att pusha ju färre vi är vid bordet eftersom bubbeleffekten då är starkare och fi, i vart fall teoretiskt, måste syna mer sällan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SuckItOrMuckIt Postad 17 September , 2007 Rapport Share Postad 17 September , 2007 Shit är de en så självklar push. Skulle nog oxå pushat men inte alls gillat läget. Känns bara som de är en marginell push. Nån som har lust/orkar göra en ICM beräkning på situationen? Vore intressant att se. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 18 September , 2007 Rapport Share Postad 18 September , 2007 Jag förstår mig inte på dig Max Cady, du verkar ha bra koll på den teoretiska biten men ändå har jag fått intrycket att du backar på poker . Måste vara jag som missförstått. Nja, jag har inte jättekoll på teorin, det mest grundläggande kanske. I denna situation så är det ju inte så mycket teori utan enbart logiskt tänkande som behövs. Alltså, ju mer jämna stackar desto tightare borde FI syna. Med betoning på BORDE! När det gäller mitt "backande" så har jag skrivit lite om orsakerna till det i min dagbok. Tror dock att om jag bara spelade seriöst, fokuserat och analyserade mitt spel i efterhand så skulle jag vara plussande. Just nu försöker jag uppfylle dessa tre punkter. Jag vill gärna tro att jag är bättre än vad tex sharkscope visar. Har inte järnkoll på hur mycket jag satt in för att spela poker totalt men det är inga stora summor iallafall... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
handmadegod Postad 19 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 19 September , 2007 För att vända på steken lite grann, om det här nu är en så självklar push, vilken är den sämsta handen vi kan pusha med i ett sånt här läge? edit: Ska så klart vara ett +ev-spel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 19 September , 2007 Rapport Share Postad 19 September , 2007 Sämsta hand? Oj, det är väl push med vilka kort som helst här. Nån annan får nog svara mer precist. Jag har inte koll på vilken som skulle vara den sämsta om det inte är push med ATC här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 19 September , 2007 Rapport Share Postad 19 September , 2007 Sämsta hand? Oj, det är väl push med vilka kort som helst här. Nån annan får nog svara mer precist. Jag har inte koll på vilken som skulle vara den sämsta om det inte är push med ATC här. Det är verkligen inte ATC med 10bb först på knappen, det är alldeles för aggro. Har inte räknat på det, men spontant kan jag tänka mig att trycka med ungefär A2+, 22+, KT+, K9s+ och QJo+. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 19 September , 2007 Rapport Share Postad 19 September , 2007 Ja det är väl antagligen överaggro att pusha ATC kanske? Men bara pusha topp 25%? Låter tight? Jag pushar bredare än så eftersom Hero och FI har jämnstora stackar... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts