Gå till innehåll

Svenska spel+pokerace hud?

Recommended Posts

Postad

Precis flyttat en del av min rulle till SvS och undrar bara om det finns någon möjligthet att integrera pokerace hud med den, googlade och hittade inget om det så antagligen inte :( någon som känner till annat? ^^

(pokertracker-ja, pokerace-nej?)

• 2 weeks later...
Postad

PT kan läsa in SvS händer, men den ignorerar alla händer den tycker är fel, så i dagsläget så får man in kanske 25% av alla händer. Genom att köra HHConverter så läses alla händer in, men tyvärr så kan det ibland bli fel i datan istället (extra blinds och annat sköts inte korrekt).

Postad
PT kan läsa in SvS händer, men den ignorerar alla händer den tycker är fel, så i dagsläget så får man in kanske 25% av alla händer. Genom att köra HHConverter så läses alla händer in, men tyvärr så kan det ibland bli fel i datan istället (extra blinds och annat sköts inte korrekt).

Aha, tack för svar!, Att det blir lite fel i datan gör inte mig så mycket, jag är mest ute efter att analysera händer postsession. Men Om man måste köra dem igenom en converter så blir det väll svårt att använda gametime+ på ett smidigt sätt? Eller det fungerar väll som pahud och tar datan direkt ifrån pt? Man kan ju inte ha händer på autoimport på pt ifall man måste konvertera dem innan.

• 3 weeks later...
Postad
Aha, tack för svar!, Att det blir lite fel i datan gör inte mig så mycket, jag är mest ute efter att analysera händer postsession. Men Om man måste köra dem igenom en converter så blir det väll svårt att använda gametime+ på ett smidigt sätt? Eller det fungerar väll som pahud och tar datan direkt ifrån pt? Man kan ju inte ha händer på autoimport på pt ifall man måste konvertera dem innan.

Inga som helst problem att köra med konvertern och GT+ kolla i denna tråd som ligger i "forumets bästa" där får du all hjälp du behöver.

http://pokerforum.nu/forum/forumets-baesta-inlaegg/23924-prg-allt-om-hh-converter.html

/Bluffstropp

• 4 weeks later...
Postad
Har spela på svenska spel i kväll och flera ggr har klienten låst sig är det fler som märkt det eller bara jag?:evil: :evil: :evil:

Har också märkt det! Fruktansvärt störande när man precis floppat kåken på en hand ca 100xbb :-( kan det ha att göra med PT eller GameTime+ tro ?

Postad
Har också märkt det! Fruktansvärt störande när man precis floppat kåken på en hand ca 100xbb :-( kan det ha att göra med PT eller GameTime+ tro ?

Det kan det mkt väl göra, har samma problem på B2B när man spelar ca 8-9 bord och ska öppna game time på d sista bordet så brukar allt stanna till :cry:

• 1 month later...
Postad

Blir det färre errors om man converterar händerna istället för att importera dom direkt alltså? Det skulle ju förklara ett och annat...

Postad

Jag jämförde för några månader sedan..

Kan jämföra lite...

Jag har 36 filer, totalt 7332 händer, inkluderat turneringshänder.

Jag räknar (importerar) bara cashgamehänder.

Drar ner betapatchen här v2.16.03b

Drar ner senaste officeiella patchen här v2.16.03d

HHC: 6960 händer importerat 0 errors.

PT 2.16.03b: 3801 importerat, 3160 errors (totalt 6961)

PT 2.16.03d: 3801 importerat, 3159 errors (totalt 6960)

Jag behöver väl inte säga att resultatet i $ diffar hyfsat mycket..

Visst, HHC tillför ju vissa fel, det ser ut som man vunnit lite mer än man har i verkligheten. Om det är värt det att importera alla eller hälften av händerna får ni avgöra själv!

Om någon mer vill testa att använda PTs inbyggda kan det vara bra att veta att PT byter namn på alla filer (även history_0724.xml som den väl egentligen inte behöver läsa..) så att autokonverteringen (och SS webgränsnitt för att visa HH's) inte längre funkar. Det finns ju program för att byta namn på många filer visserligen..

Kopiera altså era filer först om ni skall testa PT utan HHC.