Gå till innehåll

Fel av sidan -1700USD i kassan


P3zz

Recommended Posts

Tjena.

 

Spelade under förra månaden in en bonus på en större sida på nätet. (vill inte gå in på vilken sidan än) Bonusen motsvarade ca 50%rb. Bonusen betalades ut och allt var frid och fröjd. Tills idag, då en representant från sidan ringer och säger att de har betalat ut för mycket rb - ca 100% ist för 50%. Detta stämmer visserligen. Jag fick en rb motsvarande ca 100% för två veckor sedan.

Men har sidan rätt att 2 veckor senare ringa upp en och säga att "vi kommer ta 1700USD från ditt konto nu, du har fått för mycket rb", när det är de som gjort fel? Känns ganska uppgivet, man har inte mycket att sätta emot sidorna. Jag var givetvis arg som fan, men inte hjälpte det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 76
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Varför skulle sidan inte kunna göra det? Jag tycker snarare att det är bra av dem att ringa upp och förklara vad som har hänt. En del sidor hade säkert bara dragit pengarna och så hade det varit bra med det.

 

Det är ju inte dina pengar, du har inte förtjänat dem på något sätt. Visst, sidan har begått ett misstag (som du dessutom kände till), varför ska de inte kunna rätta till sitt misstag då?

 

Som att hitta en plånbok på gatan och sen gnälla över att ägaren vill ha tillbaka sina pengar som upphittaren stoppat i egen ficka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker iaf att det är dåligt att de kan plocka och ha sig som de vill från pokerkontona. Plånboksexemplet har ju inte det minsta likhet.

 

Hade tänkt att skotta för 2/3 av rakebacken, vilket jag också gjorde. Det gick inget vidare och jag antog att det var rätt summa jag fått. Hade ingen koll på hur mycket jag rejkat men trodde det låg runt en ca 4-5k USD. Att sen då torska 2/3 av det och 2 veckor senare bli krävd på 1700USD tycker jag är dåligt!

 

Jag förutsätter att de ger mig rätt rb, som sen användes till skottning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju inte jämföra det med nån bank o fel inbetald lön.

 

Jag förutsätter att de ger mig rätt RB.

Jag hade bestämt redan innan rbn att skotta för större delen av den.

RBn betalas ut.

Jag förlorar den summan jag avsvatte till skottning.

De kräver tillbaka 1700USD.

 

Edit; fif-n vad mycket folk som är och hugger när man ställer en fråga här på pf.

Jag hade aldrig frågat om jag visste om de har rätt att göra så eller ej. Ville ha ev. hjälp och åsikt kring detta inte ett gäng arroganta svar. Är det inte ett hjälpforum?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle ju kunna varit schyssta och sagt att de gjort fel, men låter dig behålla pengarna pga att de var de själva som gjort fel. Men vill de nu ha tillbaka pengarna är det väl inte så mycket säga något om.

 

Sen kan jag tycka att du borde ha lite koll på om du skulle haft $1700 eller $3400 dollar i RB, är ju ganska stor skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit; fif-n vad mycket folk som är och hugger när man ställer en fråga här på pf.

Jag hade aldrig frågat om jag visste om de har rätt att göra så eller ej. Ville ha ev. hjälp och åsikt kring detta inte ett gäng arroganta svar. Är det inte ett hjälpforum?

Nej, det är inte ett hjälpforum och det är idiotiskt att tro det. Nätet existerar inte för att ge dig gratis support utan att du ger något i gengäld.

 

Och om du ställer en fråga som går ut på om du ska stjäla pengar eller ej så får du räkna med att svaren inte blir så där jättetrevliga.

 

Över huvud taget så verkar du ha jävligt självcentrerad världsbild som tror att pokersidor är skyldiga dig pengar och att främlingar har någon plikt att gulla med dig och ge dig en massa hjälp.

 

Sluta vara sån jävla bebis är mitt tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju inte jämföra det med nån bank o fel inbetald lön.

 

Jag förutsätter att de ger mig rätt RB.

Jag hade bestämt redan innan rbn att skotta för större delen av den.

RBn betalas ut.

Jag förlorar den summan jag avsvatte till skottning.

De kräver tillbaka 1700USD.

 

Edit; fif-n vad mycket folk som är och hugger när man ställer en fråga här på pf.

Jag hade aldrig frågat om jag visste om de har rätt att göra så eller ej. Ville ha ev. hjälp och åsikt kring detta inte ett gäng arroganta svar. Är det inte ett hjälpforum?

 

1. Läs Hjorts post och begrunna.

 

2. Om du har 10'800 SEK i lön och så får du dubbellön av någon anledning och har då bestämt (sen innan du fick dubbellönen) att du ska lägga 33% på PS3-spel eller på krogen eller whatever och så gör du det. Sedan så vill arbetsgivaren ha tillbaka en av sina två utbetalda löner (med all rätt förstås), men då har ju du redan köpt sprit på krogen, då ska väl inte du behöva betala tillbaka, eller?

 

Mvh, KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man in för mycket pengar på sitt bankkonto är man normalt skyldig att betala tillbaka. Har man inte haft anledning att tro att något är fel och förbrukat pengarna får dock den som sänt pengarna skylla sig själv. Skulle det tex komma in 50:- för mycket på ditt konto som du har 5000:- är det mycket troligt att du inte skulle märka felet. Skulle det däremot komma in 50.000:- för mycket kommer du svårt att argumentera för att du inte märkt att något var fel.

 

Har dock ingen aning vilka lagar som gäller för pokersidor, men oavsett kommer det nog bli väldigt svårt för dig att få "rätt".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2. Om du har 10'800 SEK i lön och så får du dubbellön av någon anledning och har då bestämt (sen innan du fick dubbellönen) att du ska lägga 33% på PS3-spel eller på krogen eller whatever och så gör du det. Sedan så vill arbetsgivaren ha tillbaka en av sina två utbetalda löner (med all rätt förstås), men då har ju du redan köpt sprit på krogen, då ska väl inte du behöva betala tillbaka, eller?

 

Mvh, KF

 

Fast nu är det här fallet lite annorlunda. Hade du inte vetat vilken lön du skulle få och lönen verkar rimlig hade nog arbetsgivaren fått stå för pengarna du redan spenderat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, vad jag ville ha ut av posten var en åsikgt om de har rätt att göra så eller inte, annars hade jag inte postat. Det är inget jag gör för att det är kul. Det var allt!

 

Sedan att en del folk redan vet allt, om allt, behöver inte besvaras med arrogans eller påhopp. Ett enkelt svar räcker. Ett forum är ju en plats för frågor och diskussioner.

 

Som svar till Hjort om att jag har en självcentrerad världsbild, ta dig en titt i spegeln den kan ju inte vara vacker. Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast nu är det här fallet lite annorlunda. Hade du inte vetat vilken lön du skulle få och lönen verkar rimlig hade nog arbetsgivaren fått stå för pengarna du redan spenderat.

 

Absolut, lite mer extremt.

 

Men brukar sidor inte ha Rake Trackers alt. man borde väl ha en humm (eller hume [paus for laughter]) om hur mycket man får - iaf en +/- 1700$ borde ju märkas en hel del?

 

Mvh, KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har 10'800 SEK i lön och så får du dubbellön

 

Det där exemplet är inte riktigt applicerbart, om jag har månadslön så vet jag hur mycket jag ska ha i lön. Kommer det in 20k i stället för 10k så borde jag reagera.

 

Men om jag inte vet hur mycket lön jag ska få, exempelvis om jag jobbar som provisionsbetalt telefonförsäljare, så skulle jag tycka att 20k i månadslön en månad inte vore självklart fel. Klart jag festar upp en del av det...

 

Om sajten ger dig för mycket - screw them. Sluta spela på sajten om de kräver pengarna tillbaks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Läs Hjorts post och begrunna.

 

2. Om du har 10'800 SEK i lön och så får du dubbellön av någon anledning och har då bestämt (sen innan du fick dubbellönen) att du ska lägga 33% på PS3-spel eller på krogen eller whatever och så gör du det. Sedan så vill arbetsgivaren ha tillbaka en av sina två utbetalda löner (med all rätt förstås), men då har ju du redan köpt sprit på krogen, då ska väl inte du behöva betala tillbaka, eller?

 

Mvh, KF

 

 

Om jag hade haft ett jobb hade jag litat på att denne betalar ut den lön jag "ska" ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där exemplet är inte riktigt applicerbart, om jag har månadslön så vet jag hur mycket jag ska ha i lön. Kommer det in 20k i stället för 10k så borde jag reagera.

 

Men om jag inte vet hur mycket lön jag ska få, exempelvis om jag jobbar som provisionsbetalt telefonförsäljare, så skulle jag tycka att 20k i månadslön en månad inte vore självklart fel. Klart jag festar upp en del av det...

 

Om sajten ger dig för mycket - screw them. Sluta spela på sajten om de kräver pengarna tillbaks.

 

Precis vad jag ville säga i föregående post.

Det sa jag även till dem. Både parter förlorar på det. De i form av 2000USD mindre i månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet sällan exakt vad jag får i lön. Det varierar kraftigt beroende på övertid, traktamente, hur mycket eller ens om jag har skrivit ngt etc etc. Det kan slå på flera tusen varje månad men jag vet ändå vilka råmärken det ligger inom. Skulle jag få dubbel lön jämfört med det jag vet att jag minst ska tjäna så hade jag kollat upp det.

 

Du verkar ju veta att du rejkar ca $2000 i månaden, hur fan kan du då på fullt allvar inte veta att det har blivit ngt fel när du har fått $1700 extra? Ännu värre: hur kan du tro att du kommer att få rätt eller ens tycka att du borde få rätt om du tar strid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...