Gå till innehåll

Fel av sidan -1700USD i kassan


P3zz

Recommended Posts

Fick ett samtal från Betsson idag där en ung tjej säger att de hade fel på en "decemberfil" som gjorde att jag fått en utbetalning 2ggr (eller nåt).

De säger iaf att jag fått 5000:- för mycket i utbetalning som ska kommit tillhanda nu i Mars månad.

 

Nu till saken.. 5000:- är en summa som jag ofta tar ut då jag tycker det är en jämn och bra summa. Och denna utbetalning är inget som jag märkt av då jag för över pengar kors och tvärs till olika sajter.

 

De vill iaf att jag sätter över 5000:- till deras SEB-konto snarast möjligt.

Som sagt, jag har inte haft en aning om att jag fått för mycket pengar och dessa påstådda pengarna har jag redan spenderat dår jag som alla andra tror att de pengarna som finns på mitt bankkonto är mina pengar.

 

Vad kan de göra? Kan de dra pengar från bankkontot eller kan de skicka inkasso eller liknande?

 

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 76
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Fick ett samtal från Betsson idag där en ung tjej säger att de hade fel på en "decemberfil" som gjorde att jag fått en utbetalning 2ggr (eller nåt).

De säger iaf att jag fått 5000:- för mycket i utbetalning som ska kommit tillhanda nu i Mars månad.

 

Nu till saken.. 5000:- är en summa som jag ofta tar ut då jag tycker det är en jämn och bra summa. Och denna utbetalning är inget som jag märkt av då jag för över pengar kors och tvärs till olika sajter.

 

De vill iaf att jag sätter över 5000:- till deras SEB-konto snarast möjligt.

Som sagt, jag har inte haft en aning om att jag fått för mycket pengar och dessa påstådda pengarna har jag redan spenderat dår jag som alla andra tror att de pengarna som finns på mitt bankkonto är mina pengar.

 

Vad kan de göra? Kan de dra pengar från bankkontot eller kan de skicka inkasso eller liknande?

 

Tacksam för svar

 

 

Inte för att jag har någon aning men låter det inte jävligt skumt att de vill att du ska sätta in på deras SEB-konto? Är du säker på att det verkligen är Betsson som hört av sig och ingen annan?

 

Du ska naturligtvis inte betala in något i vilket fall som helst innan de har presenterat några bevis. Får du otvetydliga bevis på att du har fått en utbetalning för mycket så återkom gärna så kan jag (eller ännu hellre någon annan som har bättre koll) börja klura lite på om du måste betala tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har även fått ett mail från "Betsson Payments" där de förklarar att de pga tekniska fel hos sig betalat ut dessa 5000:- och skriver

- Vi skulle uppskatta om du kunde skicka tillbaka dessa pengar så fort som

möjligt in på följande bankkonto i SEB xxx xxx xxx.

 

Som sagt, jag har tagit ut 5000:- ett fleratalet ggr och har inte full koll på alla pengar som kommer in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har även fått ett mail från "Betsson Payments" där de förklarar att de pga tekniska fel hos sig betalat ut dessa 5000:- och skriver

- Vi skulle uppskatta om du kunde skicka tillbaka dessa pengar så fort som

möjligt in på följande bankkonto i SEB xxx xxx xxx.

 

Som sagt, jag har tagit ut 5000:- ett fleratalet ggr och har inte full koll på alla pengar som kommer in.

 

Som sagt, jag har ingen aning men jag tycker det verkar fel att Betsson ska be dig sätta in på ett SEB-konto. Prova att kontakta deras kundtjänst och fråga om det stämmer och bifoga det mailet du har fått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu kollat igenom alla mina transaktioner från Betsson mot min bank och det verkar som att jag faktiskt fått för mkt pengar.

 

Men dessa pengar har ju inte jag kvar nu.

Jag har ju använt pengarna jag haft på mitt konto i god tro, dvs jag räknade med att de var mina.

 

Får kolla vad de säger om vi kan komma överens om något.

Jag vill ju inte sluta spela där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Siten har ju gjort fel. Både i sina rutiner och i sitt strategiska arbete med sina kunder.

Att en anställd skapar en sån här tvist med existerande kunder bör rendera avsked/"tvivel om tankeverksamhet" av chef.

 

Ledordet i vårt företag är att "Kunden skall behandlas så att företaget tjänar så mkt pengar som möjligt, oavsett uppoffring"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har råkat ut för samma sak..

Jag spelade mot en bonus i Maj 2007 och fick den utbetald 2 ggr, den låg på $1600. Tänkte inte mycket på det just då utan fortsatte spela på nästa bonus.

5 månader senare spelade jag en liknande bonus och väl klar med den fick jag ett mail från deras Financial dep. om att det var nåt problem med mitt uttag.

Jag kontaktade dem och de förklarade läget för mig och att de ville ha tillbaka pengarna.

Vi kom överens om att diskutera saken dagen efter.

Jag fick prata med deras Manager över chatten och förklarade för honom att det var ganska enkel matte.

Ni låter mig behålla de här $1600 så kommer jag att spela på eran site så länge ni fortsätter ge ut bra bonusar. Om inte så kan ni ta tillbaka de $1600 och jag spelar inte en hand till på siten.

 

Är siten smart/seriös så är valet ganska självklart tycker jag.

 

Konkurrensen är stenhård mellan siterna eftersom tillgången är ENORM, jag menar...kolla Prima, B2B, OnGame etc, vill man spela mot samma folk så är det bara att byta site och min rake hamnar i nån annans ficka.

 

Jag tycker inte det handlar om att stjäla deras pengar, siten har fuckat upp det och då får man komma överens helt enkelt, det gjorde vi och båda parter var "nöjda".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu kollat igenom alla mina transaktioner från Betsson mot min bank och det verkar som att jag faktiskt fått för mkt pengar.

 

Men dessa pengar har ju inte jag kvar nu.

Jag har ju använt pengarna jag haft på mitt konto i god tro, dvs jag räknade med att de var mina.

 

Får kolla vad de säger om vi kan komma överens om något.

Jag vill ju inte sluta spela där.

 

Ja, prata med dem är nog bäst. Verkar jobbigt om man ska behöva låta en domstol avgöra om du var i god tro eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det verkligen gå så långt som till domstol?

 

Tja, det har hänt förr att privatpersoner för över x antal K till felaktigt konto och kontoinnehavaren bränner slantarna illa kvickt. Blir alltid den som fått slantarna felaktigt inbetalda på sitt konto som blir återbetalningsskyldig. Varför skulle du behandlas annorlunda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de inte ger med sig så anser de ju att du är skyldig dem $5000. Kan dock inte tänka mig att det kommer att gå så. Tänk bara vilken dålig publicitet det skulle bli för Betsson.

 

Öh? Han ÄR ju skyldig dem pengarna ifall de betalat in dem felaktigt på hans konto. Varför skulle det vara dålig publicitet för ett företag att vilja få tillbaka pengar som rätteligen tillhör dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öh? Han ÄR ju skyldig dem pengarna ifall de betalat in dem felaktigt på hans konto. Varför skulle det vara dålig publicitet för ett företag att vilja få tillbaka pengar som rätteligen tillhör dem?

 

För att rättsliga sammanhang sällan blir korrekt återgivna i media. Jag ser direkt framför mig rubriken: Betsson gjorde fel, stämmer spelare.

 

Ser inte så bra ut om du frågar mig. Dessutom är det inte helt säkert att de skulle få rätt i domstol. Han har ju enligt egen utsago rättat sig efter ett förhållandevis litet belopp som han dessutom tar ut ganska ofta. Alltså är det inte säkert att han är skyldig dem pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte dem kan göra så. Tänk om man tex spelat bort pengarna man fick i bonus? Eller köpt något roligt för dem, sedan ringer dem och begär 1700usd som man inte har råd att lägga ut.

Skulle själv aldrig acceptera något sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte dem kan göra så. Tänk om man tex spelat bort pengarna man fick i bonus? Eller köpt något roligt för dem, sedan ringer dem och begär 1700usd som man inte har råd att lägga ut.

Skulle själv aldrig acceptera något sådant.

 

Ok. Så om du råkar föra över 10.000:- till fel konto eller betalar en felaktig räkning så är det helt ok för dig att inte få tillbaka pengarna ifall mottagaren råkat spendera dom? Skärpning ffs! Ingen skillnad på en privatperson eller ett företag i det här fallet.

Väx upp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Så om du råkar föra över 10.000:- till fel konto eller betalar en felaktig räkning så är det helt ok för dig att inte få tillbaka pengarna ifall mottagaren råkat spendera dom? Skärpning ffs! Ingen skillnad på en privatperson eller ett företag i det här fallet.

Väx upp!

 

Du är bra på regler men frågan är om du kommer tjäna mer pengar på det. Att ha rätt kanske betyder mer för dig än pengar. Det gör det inte för företaget du arbetar åt kan jag berätta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är bra på regler men frågan är om du kommer tjäna mer pengar på det. Att ha rätt kanske betyder mer för dig än pengar. Det gör det inte för företaget du arbetar åt kan jag berätta.

 

Ok, det är ju upp till företaget att bedöma om de är villiga att riskera lite "bad pr" för futtiga 5K men poängen är att de har rätt att kräva tillbaka slantarna. Man kan ju för helvete inte komma med förklaringar som "jag har spelat bort era pengar så jag accepterar inte att ni vill ha dom tillbaka, snyft".

Ibland undrar jag om forumet bebos av idel fjortisar som inte vet hur saker och ting fungerar utanför pojkrummet i pappas fina villa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...I rest my case....

 

Fast det borde du ju inte göra då du har fel. Det är inte alls säkert att han är återbetalningsskyldig då det har gått 3-4 månader innan de påpekade felet och han upptäckte det. Huvudprincipen är att man ska betala tillbaka men inte om man har tagit emot och spenderat pengarna i god tro.

 

Och det är inte alltid så att den som felaktigt fått pengar blir återbetalningsskyldig om man prövar det i rätten. En snabb sökning gav mig NJA 2001 s. 353 där ett företag slapp betala tillbaka till ett försäkringsbolag. Dessutom kan en pokerspelare få en fördel av att han endast är en kund och skulle möjligtvis kunna anses vara i en underlägsen ställning gentemot Betsson.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, det är ju upp till företaget att bedöma om de är villiga att riskera lite "bad pr" för futtiga 5K men poängen är att de har rätt att kräva tillbaka slantarna. Man kan ju för helvete inte komma med förklaringar som "jag har spelat bort era pengar så jag accepterar inte att ni vill ha dom tillbaka, snyft".Ibland undrar jag om forumet bebos av idel fjortisar som inte vet hur saker och ting fungerar utanför pojkrummet i pappas fina villa...

 

Fast det är ju just det man definitivt ska försöka med. Om man har rättat sig efter felbetalningen i god tro (och man rimligen kan vara i god tro) så har man ju rätt till pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det borde du ju inte göra då du har fel. Det är inte alls säkert att han är återbetalningsskyldig då det har gått 3-4 månader innan de påpekade felet och han upptäckte det. Huvudprincipen är att man ska betala tillbaka men inte om man har tagit emot och spenderat pengarna i god tro.

Tror du får svårt att hävda att du råkat spendera 5K i "god tro" när det inte är dina pengar. Om du har det så gott ställt så du inte märker om du har 5K extra på kontot har du också möjlighet att betala tillbaka dem utan problem (och vice versa).

 

Fast det är ju just det man definitivt ska försöka med. Om man har rättat sig efter felbetalningen i god tro (och man rimligen kan vara i god tro) så har man ju rätt till pengarna.

Se ovan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du får svårt att hävda att du råkat spendera 5K i "god tro" när det inte är dina pengar. Om du har det så gott ställt så du inte märker om du har 5K extra på kontot har du också möjlighet att betala tillbaka dem utan problem (och vice versa).

 

 

Se ovan!

 

Om du läser problembeskrivningen så skriver han att han flyttar runt mycket pengar hela tiden och ofta runt $5000 då det är en smidig summa. Varken du eller jag kan ju uttala oss hans ekonomiska situation så det spelar ju ingen roll. Dessutom handlar det om att rätta sig efter en felbetalning och inte spendera den. Min poäng är lite att varken du eller jag kan veta hur en domstol skulle bedöma situationen så att leka äldst vet bäst är ganska onödigt.

 

Bara för att man kan betala tillbaka så ska man ju definitivt inte göra det om man har rätt till pengarna. Man kan ju lika gärna ta fram argumentet att om Betsson har råd att göra en felaktig utbetalning på $5000 så har de råd att förlora dem också.

 

Nu ska jag grilla, dricka öl och så småningom kolla på fotboll så det blir inget mer argumenterande för mig idag skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...