Gå till innehåll

AnteSvante n ulaf GG :(


AnteSvante

Recommended Posts

Tycker AnteSvante verkar vara en trevlig person med fötterna på jorden trots sina vinster och jag tycker personligen att man får skriva vad som helst i sin db och det innefattar whine...tycker också att det är tråkigt att vissa personer ska anklaga folk när det inte verkar vara någon som helst grund för det! Så fortsätt skriva en intressant DB!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 7,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad hade du gjort om du kommit tvåa i WSOP? Slagit näven i bordet, åkt hem, börjat på en sjätte universitetsutbildning och försökt att aldrig tänka på det igen?

 

Liten lista med fakta:

 

*Kommer man 2a i WSOP är man knappast pank o måste hora CSN.

*Staahla skulle aldrig torska en HU.

*Sorken är ganska äcklig.

*Sommaren regnade bort.

*Ante gnäller hur mycket han vill.

 

Massa mera kärlek nu pojkar <3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan man föra en sådan diskussion om hur mycket wajn som är kul att se i en db osv, men den diskussionen ligger lixom på en helt annan nivå än det som sork skrivit här.

 

Ett inlägg i stil med "Du ante, jag tror att många skulle uppskatta om du höll igen lite med ditt wajn och er dagbok skulle nog bli ännu mer uppskattad då. Särskilt när det gått så bra för dig på sista tiden." är väl helt ok, men frågan om hur mycket man har "rätt" att wajna i sin egen dagbok är varken särskilt intressat och känns inte heller så viktig att få svar på. Tröttnar man på en db pga wajn så slutar man väl läsa, i guess. Tycker man att dbn är bra, men lessnar på wajnet, så pikar man sönder med glimten i ögat.

 

Det intressanta här är ju att få reda på vad som gjort att sork totalt går banan på ante, när han inte ens träffat honom. :shock:

 

/SK

 

Kan bara tala för mig själv men antar att flera av de som kommenterat antes whine håller med. Anledningen till att jag har stört mig på det tidigare (strax efter millionvinsten, på slutet har jag inte läst här särskilt mkt) var för att ante verkade sakna någon form av verklighetsförankring och då blir man såklart frustrerad när han sprungit mil över sitt ev.

 

Blir vidrigt trött på när folk ska prata om avundsjuka hit och jantelag dit, även om jag ägde tjugodubbelt så mycket som ante gör så hade jag blivit precis lika tiltad efter hans whine.

 

Innan folk börjar använda dessa klyschor som något slags försvar kanske de borde rannsaka sig själva för att se efter om det faktiskt ligger någon sanning i kritiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara tala för mig själv men antar att flera av de som kommenterat antes whine håller med. Anledningen till att jag har stört mig på det tidigare (strax efter millionvinsten, på slutet har jag inte läst här särskilt mkt) var för att ante verkade sakna någon form av verklighetsförankring och då blir man såklart frustrerad när han sprungit mil över sitt ev.

 

Blir vidrigt trött på när folk ska prata om avundsjuka hit och jantelag dit, även om jag ägde tjugodubbelt så mycket som ante gör så hade jag blivit precis lika tiltad efter hans whine.

 

Innan folk börjar använda dessa klyschor som något slags försvar kanske de borde rannsaka sig själva för att se efter om det faktiskt ligger någon sanning i kritiken.

 

Dina känslor utgår ifrån där du för stunden befinner dig. Om du losar AA vs A3o HU för 20k extra dollarez så är det klart att man inte spontant far och och skriker jippie! Eller hur? Om man använder sin dagbok på ett spontant sätt utan att tänka på hur det kan uppfattas i större sammanhang (precis som jag alltid använt mina dbs t.ex.) så är det helt logiskt att det kommer ett wajninlägg.

 

Om man sen BÖR lägga band på sig för den goda smakens skull, är väl upp till var och en att avgöra vad man tycker.

 

EDIT: Exakt vad är det som du "stört" dig på. Hur har det känts i kroppen och varför? Har Ante framstått som dryg tycker du med wajnposter när han nu vunnit så mycket pengar? Det tycker inte jag. Det är inte direkt så att han skrivit (eller menat imo) "asså, för mig är det inte så jävla mycket pengar och jag har minsann haft sån sick osis att jag är värd varenda slant". Eller?

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dina känslor utgår ifrån där du för stunden befinner dig. Om du losar AA vs A3o HU för 20k extra dollarez så är det klart att man inte spontant far och och skriker jippie! Eller hur? Om man använder sin dagbok på ett spontant sätt utan att tänka på hur det kan uppfattas i större sammanhang (precis som jag alltid använt mina dbs t.ex.) så är det helt logiskt att det kommer ett wajninlägg.

 

Om man sen BÖR lägga band på sig för den goda smakens skull, är väl upp till var och en att avgöra vad man tycker.

 

/SK

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT: Exakt vad är det som du "stört" dig på. Hur har det känts i kroppen och varför? Har Ante framstått som dryg tycker du med wajnposter när han nu vunnit så mycket pengar? Det tycker inte jag. Det är inte direkt så att han skrivit (eller menat imo) "asså, för mig är det inte så jävla mycket pengar och jag har minsann haft sån sick osis att jag är värd varenda slant". Eller?

 

/SK

 

Bespara mig dryga gliringar tack. Som sagt, de senaste veckorna har jag inte läst särskilt mycket här men strax efter millionvinsten klagade ante på ett sätt som gjorde att det framstog som att han glömt bort sina nyvunna $200k, och det var just det jag menade med "sakna verklighetsförankring" i mitt förra inlägg. Just den biten behöver vi inte argumentera mer eftersom det var rätt länge sen och jag har för mig att ante gav ett rätt sunt svar till mig.

 

Innan du kommer med ett nytt försvarsinlägg så kan du ta och läsa igenom det här inlägget en gång till så jag slipper upprepa mig ytterligare en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bespara mig dryga gliringar tack. Som sagt, de senaste veckorna har jag inte läst särskilt mycket här men strax efter millionvinsten klagade ante på ett sätt som gjorde att det framstog som att han glömt bort sina nyvunna $200k, och det var just det jag menade med "sakna verklighetsförankring" i mitt förra inlägg. Just den biten behöver vi inte argumentera mer eftersom det var rätt länge sen och jag har för mig att ante gav ett rätt sunt svar till mig.

 

Innan du kommer med ett nytt försvarsinlägg så kan du ta och läsa igenom det här inlägget en gång till så jag slipper upprepa mig ytterligare en gång.

 

Dryga gliringar? Hata internet ibland. Har inte som avsikt att vara det minsta dryg, och tror inte att det är ett epitet jag brukar förknippas med.

 

Jag behöver inte skriva något nytt "försvarsinlägg". Allt jag tycker och menar står i det förra.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske missuppfattade eller så letade jag efter något att hugga på. Ber om ursäkt isf.

 

No prob. Det jag var ute efter är om folk verkligen STÖR sig på wajnet, eller om det mer är "äh vafan, du ska väl inte klaga". Orkade inte utveckla skillnaden och göra filosofiska utläggningar här dock, så blev kanske lite lämnat på hälften.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det mest anmärkningsvärda är att väldigt många av de som kommenterar varken spelar mtts eller ens har någon form av decent speluppfattning i genren. Kan inte åminna mig att någonting Conspiracy någonsin har skrivit på pokerforum inte har varit talande.

 

Hursomhelst, diskussionen härinne är rolig på väldigt många plan, flera av dem tänker jag dock behålla för mig själv då det blir roligare så för egen del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det mest anmärkningsvärda är att väldigt många av de som kommenterar varken spelar mtts eller ens har någon form av decent speluppfattning i genren.

 

På vilket sätt är det anmärkningsvärt eller relevant för diskussionen? Är det avsaknaden av insikt i variansen inom MTTs du är ute efter? Fattar inte annars.

 

/SK

 

EDIT: Känns knappast intressant att fastna här. Väntar dock fortfarande på ett svar från sorkoas på varför han brutalsågar ante som person.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även en nybliven miljardär kan anse sig ha sjukt med otur när denne kliver rakt i en hundbajs.

 

Jag tycker AnteSvante sköter sig utmärkt på internet.

 

Vadå, är Sorkoas hundbajsen eller.

 

EDIT: och kan alla jäääääääääääääävla +1-idioter ge sig nån jävla gång. Tillför lika mycket som jag i varje random diskussion. Autoban på sånt, pls...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...