Gå till innehåll

.


okocha

Recommended Posts

  • Svars 9,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Efter 4a år med bra deals på unibet väljer de att penetrera en bakifrån och sänka dealen med hälften och fullständigt vägra förhandla trotts att vi är ett gäng spelare som hotar med o dra nu...Inga smårejkare direkt heller... vi rakear väl > €20k i månaden ihop iaf....

 

Så det är väl bara fullfölja hota packa väskan o casha ut. Sad sad day will miss teh green tables.

 

Alla Microgaming-skins kommer tvingas sänka rakebacken till 30% på grund av nya regler från nätverket. Om de bryter mot reglerna får de 25,000€ i böter per fall. Vid 5 regelbrott så sparkas de från nätverket, sen att de "smusslar" med "Unibet+" konto vilket innebär att man får 50% RB mer eller mindre vid över 5k€ i rake är ju en annan sak.

 

Microgamings ägare är ju de som äger Pokertime också, och den skinen gick det ju åt helvete för, just för att de är så invalida ägare som inte fattar vad branschen handlar om. Och nu ska de förstöra MG genom att de köpt ett företag som skall skicka runt fejkade skärmdumpar till affiliates för att få de att "outa" sig vilket innebär att pokersidan som affiliaten jobbar på, kommer få 25000€ i böter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sure om raken sänks så? Bästa vore ju ingen rb och låg rake. typ svs. Men att behålla cphög 5% rake som faktiskt är riktigt riktigt hög på nivåer upp till nl200 iaf och samtidigt sänka rbn förstår jag inte vad pokern tjänar på?

 

Möjligen att Sidorna drar in mer deg och kan marknadsföra mer --> mer fisk. Men tror ju större delen hamnar i vinst för företagen?

 

Håller med om att det bästa vore om man tog bort all rb och bonusar och sänkte raken. De enda det missgynnar är ju multitablarna som vill ha in så mkt rake som möjligt.

Tror väl inte det är någon som tvivlar på att siterna använder dessa medel för att tjäna pengar. Är ju liksom inte så att de gillar att ge bort pengar.

 

Sista biten du skrev är väl när det gäller Unibet så stt de måste pröjsa Hyssén mfl för all reklam :mrgreen:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla Microgaming-skins kommer tvingas sänka rakebacken till 30% på grund av nya regler från nätverket. Om de bryter mot reglerna får de 25,000€ i böter per fall. Vid 5 regelbrott så sparkas de från nätverket, sen att de "smusslar" med "Unibet+" konto vilket innebär att man får 50% RB mer eller mindre vid över 5k€ i rake är ju en annan sak.

 

Microgamings ägare är ju de som äger Pokertime också, och den skinen gick det ju åt helvete för, just för att de är så invalida ägare som inte fattar vad branschen handlar om. Och nu ska de förstöra MG genom att de köpt ett företag som skall skicka runt fejkade skärmdumpar till affiliates för att få de att "outa" sig vilket innebär att pokersidan som affiliaten jobbar på, kommer få 25000€ i böter.

 

 

Vart har du läst att microgaming "måste" sänka rakebacken? kääälla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart har du läst att microgaming "måste" sänka rakebacken? kääälla?

 

Jag talade med en som jobbade som för en skins pokeravdelning.

Sen måste inte Microgaming sänka rakebacken, utan Microgaming som ägare tvingar alla skins som hyr programvaran av dem att sänka rakebacken!!

 

 

Limmet: Samma kille som sa det med böterna, och jag har även fått reda på det där med böterna genom två andra källor också. Så det stämmer mycket väl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja för det försvinner ju inte mer pengar till pro-Rooney som både spelar mängder med bord och vinner? :) Det är väl den sämsta spelarn för siten / pokerekonomin.

 

Klart jag gillar hög rakeback för egen del men att det vore positivt för pokern om den kapades var vad som diskuterades, och det tror jag definitivt

 

Handlar ju inte om var pengarna försvinner utan att dom förstör gamesen med sitt rbnitgrindande och det inte är roligt ens för fisken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar om vart pengarna läcker ur systemet jo. Tror inte fisken ser så stor skillnad på en bra 28/24 regg och en ~~20/18 reg. Tror du det? Och tycker det är mkt roligare o lira mot 28 reggen.

 

Som det är idag tar pokern död på sig själv med skyhöga rakebackdeals som inte lämnar något utrymme någonstans. Med lägre rakeback blir det större vinst för siterna som kan användas för att locka nya spelare och förbättringar, allt för att förlänga livet på nätpokern som dessutom också blir mindre söndergrindad när de som lever på sin rakeback helt plötsligt inte kan leva på det längre

 

Har inte denna diskussion redan hållits i någon tråd?

 

*edit*

Här

http://pokerforum.nu/forum/ongame/62125-ongame-byter-ersaettningsmodell.html

 

Givetvis bättre med ett sånt här system än det som nu händer på prima

 

*edit2*

Läste nu att du konstaterade det jag skrev i svaret på punis inlägg, så nvm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja för det försvinner ju inte mer pengar till pro-Rooney som både spelar mängder med bord och vinner? :) Det är väl den sämsta spelarn för siten / pokerekonomin.

 

Unibet har ju sjukt usla marginaler på Pokern överhuvudtaget. Med 50% RB till mängder av spelare är det fan knappt att de går plus. Medan de om de sänker rakebacken till 30% och har det där Unibet+-kontot, kanske börjar få hyfsade marginaler på det hela istället.

 

Sen som jag tolkar det så kommer man inte bara kunna köpa in till Unibet Open med Unibet+kontot, utan typ köpa in på ett cashgame-bord och annat.

 

 

 

Efter 4a år med bra deals på unibet väljer de att penetrera en bakifrån och sänka dealen med hälften och fullständigt vägra förhandla trotts att vi är ett gäng spelare som hotar med o dra nu...Inga smårejkare direkt heller... vi rakear väl > €20k i månaden ihop iaf....

 

Så det är väl bara fullfölja hota packa väskan o casha ut. Sad sad day will miss teh green tables.

 

På de dära 20k€ kanske Unibet tjänar 1000€, medan om du har 30% RB så får de bra mycket högre marginaler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Diggar inte att du försvarar unibet :) Man känner sig faktist sviken. Har varit dem trogna i 3 år, visst har spelat runt lite men har ändå alltid återvänt till unibet. Nu är det slut med det, de pissar på en som om man vore en i mängden, vilket man inte borde vara efter att ha spelat så mycket där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har väl ingen sagt att dom inte skulle kunna?

-------------------------------------------------------------------------

 

allt för att förlänga livet på nätpokern som dessutom också blir mindre söndergrindad när de som lever på sin rakeback helt plötsligt inte kan leva på det längre

 

 

eller missuppfatta jag nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

guld från primareg-tråden på 2+2:

 

btw, saw mr-magic playing a couple hours ago.

microgaming said they were going to investigate his account, and if they found anything suspicious, they would try contacting him about it.

i imagine the convo went something like this.

*Ring Ring*

Mr-Magic: Hello?

Microgaming Security: Hey sorry to bother you while you are 10 tabling the turbo tables, but we found some suspicious activity on your account 9 months ago and players are starting to complain about you.

Mr-Magic: Which site?

Microgaming Security: Oh sorry, forgot to introduce myself! I am the security team on microgaming.

Mr-Magic: I'm really busy right now...

Microgaming Security: oh, we understand, but ummm, do you like,umm i dont know...maybe...errr...use a bot?

Mr-Magic: Nope.

Microgaming Security: Oh okay, excellent news! thank you for being a valuable asset for microgaming! Have a...

*Background* FOOOOORRRRRRRRRRREEEEE!!!

Microgaming Security: Great day!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Baserat på? Nog tror jag de har mer än 5% kvar ^^ Men visst det kanske inte är mer än 15%...

 

Och det Yxel säger. Fast faktiskt 4a år i mitt fall...

 

Spelat 3-4Miljoner nävar på unibet. Men men...

 

Vip managern förstod helt att vi drog. Hon kunde inget göra sa hon.... så styrs väl uppifrån. Var iaf inga större problem o fixa samma deal vi hade innan lr bättre på andra skins... bara välja o vraka.... Men hade hellre stannat på unibet med den deal jag hade...

 

Jag försvarar dem inte på något sätt, jag säger bara det jag fick höra av den andra VIP-mgrn som jobbade där och hoppade av. Jag spelar ju inte kvar heller, jag bytte MG-skin för typ 2 månader sedan.

 

Och vad jag vet så ska ALLA skins tvingas göra samma sak som Unibet, bara att jag antar att de andra sidorna skiter fullständigt i om de får böter eller ej.

 

Sen så är marginalen sjukt dålig på poker, han sa att de knappt tjänar några pengar alls på oss som har 50%RB+

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...