Gå till innehåll

.


okocha

Recommended Posts

Ja, problemet ligger i att du verkar utgå ifrån en direkt felaktig och ofta främligsfientligt föranklad missuppfattning, som hämtad från det då världsledande rasbiologiska forskningsinstitutet i Uppsala på 1930-talet. Att du vill ha hjälp med att bygga ett sådant felaktigt resonemang istället för att ta åt dig av tillgänglig kunskap befäster en tro hos mig att du är en total idiot.

 

Precis alla skillnader i IQ utanför felmarginaler kunnat förklaras av demografiska faktorer. Mig veterligen har man inte kunnat påvisa någonsomhelst intelligensskillnad mellan vuxna vilka som barn blivit adopterade från endera sydkorea/kina/kongo och sedan fått växa upp under liknande förhållanden i ett nytt land. En sådan skillnad hade man kunnat påvisa ifall det låg någonting överhuvudtaget i ditt resonemang.

 

Det finns vissa rasspecifika egenskaper, jag känner dock personligen inte till några utmärkande nigerianska sådana. Däremot har kenyaner generellt sett påtagligt smalare fotleder/vrister än personer födda i andra delar av världen (här inkluderas såväl personer från Egypten, Sydafrika, Danmark och USA). Denna egenskap leder till att behovet av syresatt blod minskar, vilket i sin tur är en påtaglig fördel för långdistanslöparen.

 

 

Så de har samma IQ men är snabbare än oss? Heil de afrikanska övermänniskorna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 9,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Anser du alltså att ju högre man lirar desto bättre moderator blir man?

 

Angående ålder kanske det beror på att ålder går före skönhet :mrgreen: och visdom kommer med åren.

Inte nödvändigtvis, men ganska konstigt att ha som krav att man ska spela på låga nivåer (aka kanske inte jättebra på poker) när man ska moderera ett pokerforum. Jag tycker det är bättre att exempelvis ta bort inlägg i analystrådar som är helt åt helvete fel istället för att ta bort inlägget efter som kritiserar det helt felaktiga inlägget bara för att det råkade vara en bild på en katt med i inlägget och de inte förstår varför inlägget innan var åt helvete fel.

 

Sen borde du väl inse att det blir knas när moderatorerna uteslutande är 30+ och ska moderera ett forum där de allra flesta är 30- och väldigt ofta har andra tankar om modereringen än de som sköter den. Jag anser ju iaf att ett forums moderatorer ska spegla användarna ganska bra vilket det absolut inte gör som det är nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anser du alltså att ju högre man lirar desto bättre moderator blir man?

 

Angående ålder kanske det beror på att ålder går före skönhet :mrgreen: och visdom kommer med åren.

 

spela högt korrelerar väl sannolikt med en hög g-faktor. g-faktor korrelerar väl rätt sannolikt med bra modereringförmåga. kontroversiellt?

 

edit:

http://en.wikipedia.org/wiki/General_intelligence_factor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så de har samma IQ men är snabbare än oss? Heil de afrikanska övermänniskorna!

Hehe, för mig är det ganska självklart att flertalet egenskaper varierar mellan folkslag såsom längd, fysik osv, så varför skulle inte IQ kunna vara en sådan egenskap? Läste en artikel* om att inlärda beteenden sannolikt kan ärvas så isåfall kanske det intränade beteendet att springa efter mat på savannen ärvs inom en afrikansk familj och det intränade beteendet att veta vilken figur som fattas på en bild ärvs i en asiatisk familj.

 

*http://www.plosone.org/article/info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0006405

spela högt korrelerar väl sannolikt med en hög g-faktor. g-faktor korrelerar väl rätt sannolikt med bra modereringförmåga. kontroversiellt?

 

edit:

http://en.wikipedia.org/wiki/General_intelligence_factor

Håller med dig till viss del

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte om prioriteten hos savannlöparna är riktigt likadan som hos oss. Retarden där är han som inte kan se skillnad på ett leopard avtryck och gepard avtryck. "hahaha, retard lol".

 

IQ-test är och kommer aldrig vara tillräckligt smart utformade för att kunna spegla ett rättvist resultat mellan u-länder och västerländska.

 

Feta props till asiaterna till att klonka top-placeringarna.

 

haha kan inte sluta garva åt detta.

 

edit: öl är gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HU även denna sessionen, turade en del och lyckades komma undan relativt billigt vid några setups, så + ytterliggare $1k lite drygt =) Dagen slutar +$2.3k vilket känns extra skönt då jag åker på semester i morgon och kan njuta av det länge =)

 

 

Hålet!

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

($1,299)

Hero ($869)

 

Dealt to Hero 5:spade: 4:spade:

 

Hero raises to $12, calls $8

 

FLOP ($24) T:heart: 3:diamond: A:diamond:

 

checks, Hero bets $16, raises to $48, Hero calls $32

 

TURN ($120) T:heart: 3:diamond: A:diamond: 7:club:

 

bets $85, Hero calls $85

 

RIVER ($290) T:heart: 3:diamond: A:diamond: 7:club: 2:spade:

 

bets $205, Hero raises to $724 (AI), calls $519

 

shows T:diamond: A:club:

(Pre 58%, Flop 83.2%, Turn 81.8%)

 

Hero shows 5:spade: 4:spade:

(Pre 41%, Flop 16.8%, Turn 18.2%)

 

Hero wins $1,737

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HF i Kroatien

ty, hemma nu, grymt skönt att bara slappa första 2 dagarna, sen blev man väldigt rastlös....

89:a du?
Känner dem flesta i stan=) så vi kanske vet vilka vi är. är du 75:a-82:a blir det svårare dock.

87a. Har ingen jättekoll på 89orna om du inte spelat fotboll eller bandy, isf kan jag veta vem du är =)

Hem o grinda med dig istället för att ligga där o slöa i solen! Här är det *host* kanonväder! :shock:

orka grinda

Framför allt spela live den 22:dra :-D.

får se, är nog en massa nollning och sånt då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ty, hemma nu, grymt skönt att bara slappa första 2 dagarna, sen blev man väldigt rastlös....

 

 

87a. Har ingen jättekoll på 89orna om du inte spelat fotboll eller bandy, isf kan jag veta vem du är =)

 

orka grinda

 

får se, är nog en massa nollning och sånt då.

 

Namn? känner garanterat igen dig=) vilken högstadie skola gick du på ?

gick på fredriksdal 1 år;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inte gulat än?? En del har flyt... :/.

nej, men flyt tycker jag inte jag har :/

Namn? känner garanterat igen dig=) vilken högstadie skola gick du på ?

gick på fredriksdal 1 år;)

slänger iväg ett pm med msn så kan vi ta det där, gick på dalängen iaf.

Det var han som mobba dig i alla tre år, men va inte bitter.

+1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom för övrigt på en ganska stor "läcka" i mitt spel när jag låg och filosoferade på stranden, vad det är osv tänker jag inte gå in på men den har uppkommit för att jag försökt balansera bättre utan att egentligen haft en aning om hur balanserade ranger ser ut (har jag fortfarande inte). Har nog förlorat ganska mycket på detta :S Fuck u balance. Ska nog bli gameflowdonk igen då jag trots allt har rätt bra magkänsla:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom för övrigt på en ganska stor "läcka" i mitt spel när jag låg och filosoferade på stranden, vad det är osv tänker jag inte gå in på men den har uppkommit för att jag försökt balansera bättre utan att egentligen haft en aning om hur balanserade ranger ser ut (har jag fortfarande inte). Har nog förlorat ganska mycket på detta :S Fuck u balance. Ska nog bli gameflowdonk igen då jag trots allt har rätt bra magkänsla:mrgreen:

 

Frågan är om du hade kuken i näven eller inte när du tänkte detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...