Gå till innehåll

.


okocha

Recommended Posts

  • Svars 9,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jag tror säkert det ligger något i den listan. Men afrikanerna är ju bra på annat. tex att springa o så. Där har vi blekfisar aldrig en sportsmössa.

 

slutsats:

vita = smarta

svarta = snabba

 

fast iofs brukar de svarta då komma från usa, vilket krånglar till det hela... Hjälp med resonemanget tack?

 

Ja, problemet ligger i att du verkar utgå ifrån en direkt felaktig och ofta främligsfientligt föranklad missuppfattning, som hämtad från det då världsledande rasbiologiska forskningsinstitutet i Uppsala på 1930-talet. Att du vill ha hjälp med att bygga ett sådant felaktigt resonemang istället för att ta åt dig av tillgänglig kunskap befäster en tro hos mig att du är en total idiot.

 

Precis alla skillnader i IQ utanför felmarginaler kunnat förklaras av demografiska faktorer. Mig veterligen har man inte kunnat påvisa någonsomhelst intelligensskillnad mellan vuxna vilka som barn blivit adopterade från endera sydkorea/kina/kongo och sedan fått växa upp under liknande förhållanden i ett nytt land. En sådan skillnad hade man kunnat påvisa ifall det låg någonting överhuvudtaget i ditt resonemang.

 

Det finns vissa rasspecifika egenskaper, jag känner dock personligen inte till några utmärkande nigerianska sådana. Däremot har kenyaner generellt sett påtagligt smalare fotleder/vrister än personer födda i andra delar av världen (här inkluderas såväl personer från Egypten, Sydafrika, Danmark och USA). Denna egenskap leder till att behovet av syresatt blod minskar, vilket i sin tur är en påtaglig fördel för långdistanslöparen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får nog en, men ifall man väljer att totalt bortse från all demografisk forskning på området och istället basunerar ut uppgifter som är totalt felaktiga och på grund av sin art lätt kan få främlingsfientliga kopplingar eller underbygga sådana åsikter är jag av uppfattningen att man skall delge denna person om den starkt befogade misstanken att han förmodligen är en idiot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får nog en, men ifall man väljer att totalt bortse från all demografisk forskning på området och istället basunerar ut uppgifter som är totalt felaktiga och på grund av sin art lätt kan få främlingsfientliga kopplingar eller underbygga sådana åsikter är jag av uppfattningen att man skall delge denna person om den starkt befogade misstanken att han förmodligen är en idiot.

 

plus en

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sedan har vi ju flashback-åsikten att arier är smartast bara att vi har så mycket afrikaner i sverige som drar ner snittet vilket asiatiska länderna inte har.

 

 

(obs inte min åsikt, tar bara upp den för att öka chansen till flamewar)

 

Känns rätt ovärt att bry sig om vad 18åriga oskulder som bott på landet hela livet tycker imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sedan har vi ju flashback-åsikten att arier är smartast bara att vi har så mycket afrikaner i sverige som drar ner snittet vilket asiatiska länderna inte har.

 

 

(obs inte min åsikt, tar bara upp den för att öka chansen till flamewar)

 

Tror man det har man aldrig sett en person med sydkoreanskt ursprung räkna matte IRL. Dom korta små jävlarna går inte rå på helt enkelt. :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har väl säkert flertalet förklaringar, testen är väl tex oftast designade i ex. europa, men jag tror det finns skillnader bland olika folkslag då det är tydligt att asiatiska länder presterar bättre och afrikanska presterar sämre, detta i sig är väldigt kontroversiellt då många kommer fram till slutsatsen att den ena är mindre värd än den andra. Sen är jag inte helt säker men jag tror att IQ korrelerar någorlunda med levnadsförhållanden osv.

 

Säkert skillnaden mellan olika folk runtom i världen(som dock hela tiden minskar) men de var så löjligt små så vi knappast märker ngn skillnad. Att utfallet av testet skulle ha ngt att göra med denna skillnad(som skulle kunna röra intelligens) förstår jag inte hur ngn relativt bildad person kan tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lira lite hu förut idag mot en nitig HU-reg-, +$100 ungefär.

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

($853)

Hero ($910)

 

Dealt to Hero A:spade: 6:spade:

 

Hero raises to $12, raises to $44, Hero calls $32

 

FLOP ($88) A:diamond: 9:diamond: 5:heart:

 

bets $64, Hero calls $64

 

TURN ($216) A:diamond: 9:diamond: 5:heart: 6:diamond:

 

bets $156, Hero calls $156

 

RIVER ($528) A:diamond: 9:diamond: 5:heart: 6:diamond: 8:spade:

 

bets $228, Hero calls $228

 

Hero shows A:spade: 6:spade:

(Pre 46%, Flop 3.5%, Turn 9.1%)

 

shows 5:club: 5:spade:

(Pre 54%, Flop 96.5%, Turn 90.9%)

 

wins $983

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

($1,125)

Hero ($1,048)

 

Dealt to Hero 7:spade: 7:diamond:

 

Hero raises to $12, calls $8

 

FLOP ($24) 7:club: J:spade: T:diamond:

 

checks, Hero bets $16, raises to $52, Hero calls $36

 

TURN ($128) 7:club: J:spade: T:diamond: 5:heart:

 

bets $84, Hero calls $84

 

RIVER ($296) 7:club: J:spade: T:diamond: 5:heart: 9:club:

 

bets $140, Hero calls $140

 

Hero shows 7:spade: 7:diamond:

(Pre 54%, Flop 34.9%, Turn 22.7%)

 

shows 8:spade: 9:diamond:

(Pre 46%, Flop 65.1%, Turn 77.3%)

 

wins $575

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

Hero ($1,003)

($1,172)

 

Dealt to Hero 4:spade: J:spade:

 

raises to $12, Hero raises to $36, calls $24

 

FLOP ($72) 7:heart: A:spade: 6:heart:

 

Hero bets $44, calls $44

 

TURN ($160) 7:heart: A:spade: 6:heart: 5:spade:

 

Hero bets $104, calls $104

 

RIVER ($368) 7:heart: A:spade: 6:heart: 5:spade: 6:club:

 

Hero bets $244, folds

 

Hero shows 4:spade: J:spade:

 

Hero wins $367

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

($1,354)

Hero ($825)

 

Dealt to Hero J:club: 9:diamond:

 

Hero raises to $12, raises to $44, Hero calls $32

 

FLOP ($88) 2:diamond: T:heart: 3:club:

 

bets $56, Hero calls $56

 

TURN ($200) 2:diamond: T:heart: 3:club: 4:heart:

 

checks, Hero bets $112, calls $112

 

RIVER ($424) 2:diamond: T:heart: 3:club: 4:heart: 3:spade:

 

checks, Hero bets $613 (AI), folds

 

Hero shows J:club: 9:diamond:

 

Hero wins $423

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker den mesta modereringen är felaktig, men det kanske inte är så konstigt när kraven på modsen är att de ska vara väldigt gamla, spela poker på micronivåer och tycka att lagpoker (wat?) är det bästa som finns. Troligen slipper dom mig permanent snart iaf :S

.

 

Anser du alltså att ju högre man lirar desto bättre moderator blir man?

 

Angående ålder kanske det beror på att ålder går före skönhet :mrgreen: och visdom kommer med åren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anser du alltså att ju högre man lirar desto bättre moderator blir man?

 

Angående ålder kanske det beror på att ålder går före skönhet :mrgreen: och visdom kommer med åren.

 

Skulle våga sätta pengar på att ett gäng med highstakes-spelare skulle vara bättre mods än ett gäng spelare som är förlorande på 2.5/5 kr.

 

edit: Highstakes-spelare/mods skulle troligtvis vara lite mer liberala (tillåta mer hetsiga diskussioner t.ex) medans lowstakes-spelare/mods är lite mer som vänsterpartiet, har någon lite för roligt så låser dom tråden och bannar alla i tråden samt om någon säger något som på något sätt kan verka nedsättande (även om det är sant) så är det givetvis ban direkt!

 

Som det är nu så består väl mod-teamet iaf till 90% av personer som är förlorande på lowstakes vilket märks sättet de modererar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...