Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 9,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Postad

Har börjat tycka turneringar är roligare och roligare nu på senare tid, och har försökt få in några stycken parallellt med cashgrinden det senaste, inga stora scores men lite plus på dom är jag nog och ska fortsätta spela dom lite sporadiskt.

känns som att 2-2 i andra är en bra bit under ev för robin. otur otur :S

skönt med vinst tillslut =)

Postad
:shock:

Mina pass på två muskelgrupper tar typ 1h att få in helkroppspass och få med allt är ju insane imo (om man aldrig kompenserar med isoleringsträning)

Kör bara en övning / muskel -> Bröst, Axlar, Rygg, Triceps, Biceps, Mage, Vader, Baksida ben. Så det blir 8 övningar, 3 set på varje.

Sen varierar jag repsantalet från 5 ena passet, 10 andra, och 15 tredje. 15reps passet kan ta lite tid.

Och sen cykling 2 ggr i veckan, 1 timme. Brukar komma ~2.5 mil.

Efter nyår blir det dock 3split! Va länge sen, typ 2 år sen, ska bli kul att komma tillbaka till det

Postad
Kör bara en övning / muskel -> Bröst, Axlar, Rygg, Triceps, Biceps, Mage, Vader, Baksida ben. Så det blir 8 övningar, 3 set på varje.

Sen varierar jag repsantalet från 5 ena passet, 10 andra, och 15 tredje. 15reps passet kan ta lite tid.

Efter nyår blir det dock 3split! Va länge sen, typ 2 år sen, ska bli kul att komma tillbaka till det

omg, du måste vara lååååång och smaaaal? :)

Postad

semisjukt pass imo :P

Prova köra bänk/marklyft/knäböj/frivändningar som helkropps och sen köra resten på andra passen skulle jag tro vore effektivare.

Som du tränar nu bör du missa en del muskler (som typ rygg får du aldrig med allt på en övning/samma sak axlar)

iof ska man köra de man trivs med så gl!

Postad

Har en kompis som tränat en muskelgrupp per dag 5-6 dagar per v senaste 2 åren och han har mest stått och stampat senaste året. Sedan började han träna med en ny kille som kör ngt liknande det Yxel förespråkar och han har rusat i vikter senaste tiden. Trodde han skämtade först när han berättade om träningsschemat. Sen har tydligen hans kompis riktigt sjuk fysik så det verkar vara effektivt. Har det fungerat lika bra för dig Yxel?

Postad

Ja det har fungerat bra, men nu är det snart dags för byte. Skönast har varit att man kan köra slut på muskeln på 3 set, det går, sen är man klar och kan gå vidare till nästa muskel. Även bra att man kan träna varannan dag exempelvis.

Starfitter: Alltså jag varierar ju övningarna, pass 1: Latsdrag, pass2: Rodd, Pass3: ländrygg eller: Pass1: Hantelpress, Pass2: Lutande bänkpress, Pass3: Nån cablediscoövning... :)

Typ

Postad
24 min/mil. Skapligt tempo, må jag säga.

Tvivlar ju på att cykeln på gymmet visar rätt, så jag går på vad den säger, mest för min egen skull. Tränar lite lätt inför vätternrundan nästa år. I vår blir det riktig utomhusträning med vanlig cykel :-)