Gå till innehåll

.


okocha

Recommended Posts

  • Svars 9,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Njaäe! Tar ett annat exempel. Jag har sb och du bb. Blindsen är 2-4. Om alla lägger sig fram till mig så får jag potoddset 3:1 (både du och jag nar vänt på siffrorna). Rätt blir då 8/2= 4 ggr (3:1) Man räknar med den insatsen jag lägger i potten trots att jag inte har lagt den ännu för att få fram korrekt pottodds.

 

Yes, jag förstår vad du menar. Men proportion och odds, som båda uttrycks på samma sätt är inte samma saker. Jag håller med om att potoddsen är 3:1 men att proportionen är 4:1.

 

Vill jag räkna ut potodds så inkluderar jag inte det jag måste lägga in, dvs 6/2 = 3, vilket är potoddsen.

 

Vill jag räkna ut proportionen så inkluderar jag det jag måste lägga in, dvs 8/2 = 4, vilket är proportionen som säger att man får 4 ggr pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, jag förstår vad du menar. Men proportion och odds, som båda uttrycks på samma sätt är inte samma saker. Jag håller med om att potoddsen är 3:1 men att proportionen är 4:1.

 

Vill jag räkna ut potodds så inkluderar jag inte det jag måste lägga in, dvs 6/2 = 3, vilket är potoddsen.

 

Vill jag räkna ut proportionen så inkluderar jag det jag måste lägga in, dvs 8/2 = 4, vilket är proportionen som säger att man får 4 ggr pengarna.

 

Menar du tvärtom med dina uträkningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klonka upp till lillplus för dagen och tänker stänga ner, torskar givetvis ett inköp då, så breakeven för dagen :/

 

 

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($2,004)

Hero ($4,877)

CO ($1,809)

BTN ($2,618)

 

Dealt to Hero A:diamond:A:club:

 

CO raises to $35, BTN calls $35, SB calls $30, Hero raises to $180, CO calls $145, BTN calls $145, SB calls $145,

 

FLOP ($720) J:diamond:K:diamond:7:diamond:

 

check, Hero bets $380, CO folds, BTN calls $380, SB raises to $1,824 (AI), Hero calls $1,444, BTN folds,

 

TURN ($4,749) J:diamond:K:diamond:7:diamond:4:spade:

 

 

 

RIVER ($4,749) J:diamond:K:diamond:7:diamond:4:spade:6:club:

 

 

 

Hero shows A:diamond:A:club:

(Flop 35.6%, Turn 22.7%)

 

SB shows 7:spade:7:club:

(Flop 64.4%, Turn 77.3%)

 

SB wins $4,734

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

imo togs beslutet på krogen i Lördags! Att ge det till nyår! Söndag, Måndag, Tisdag... = 3 dagar. Imo!

 

Sen att han råkat lira 5 dar innan gills inte!

fyllebeslut gäller väl inte? ska nl100 nu istället, samma sak som 5/10 men mindre rigg. börja med drygt ett inköp upp iaf =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ansvarar alltid för sina handlingar! 0.5/1 är ok :). Om du har RB/bonus. Annars tiltar jag. 5-6bb/100 rake går inte slå.

 

Det går absolut men man för att ens försöka måste man ju vara ganska blåst vilket minimerar chansen att lyckas ytterligare.

 

GL Flugis! Vågar du yppa vilket nätverk du håller till på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...