Gå till innehåll

NL200 set möter reraise på turn.


Recommended Posts

  • Svars 68
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Isåfall kan vi också plocka bort QQ helt. Dessutom ska det läggas till 87o tex. Inte alls omöjligt att han får för sig att syna denna pre. Mer otroligt att han inte skulle trebetta QQ pre om du nu helt kan plocka bort KK och AA ur hans range

 

Haft en riktigt dålig kväll, och nu håller jag bara med skumdum. Fan vad du gör bort dig.

 

Spelar ingen roll om vi plockar bort QQ. Vi säger han alltid trebettar AA-QQ så att vi inte har med någon av dom kombinationerna. Den enda handen som då har oss slagna just nu är 88. Då har jag även med alla kombodragen: Td9d,8d7d,6d5d. Vår equity är då bara 29%. Men jag tycker fortfarande att det är realistiskt att ha med både QQ och ett par kombinationer av AA och då hamnar vi på ev+-0. Så att påstå att det här är en självklar syn mot en så här passiv Fi är inget annat än önsketänkande. Därmed inte sagt att jag själv inte skulle synat i samma situation i stridens hetta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Isåfall kan vi också plocka bort QQ helt. Dessutom ska det läggas till 87o tex. Inte alls omöjligt att han får för sig att syna denna pre. Mer otroligt att han inte skulle trebetta QQ pre om du nu helt kan plocka bort KK och AA ur hans range

 

Haft en riktigt dålig kväll, och nu håller jag bara med skumdum. Fan vad du gör bort dig.

 

Fan vad du gör bort dig!

 

Håller med skumdum jag också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. för sent att ändra sig? :-D Jag har nog faktiskt missbedömt FIs range här lite. Så länge vi inte vet att han är supertight preflop kan vi nog ha med alla kombodragen plus dom andra varianterna av 87s. Jag antar att han kan höja med den på turn trots sin låga aggressionfaktor. OP bettar ju två gator och kan kanske reppa AQ i FIs ögon. Jag har med en kombination av AA (av 6 möjliga) och en av KK och alla kombinationer av QQ.

Och då har vi helt plötsligt 40% equity.

 

Den stora skillnaden utgörs i 87s som jag bara hade med en variant av innan, den med både färgdraget och tvåparet men det är nog rimligt att Fi kan syna preflop och pusha med en sån hand här. AA-KK kanske han kan visa upp någon procent av gångerna. Har jag bara med en kombination av AA och två av QQ och ingen av KK så har vi 42%.

 

MEN, har OP en ordentlig read och anser AA-KK och 87s som helt omöjliga här så visst kan man försvara en fold utan problem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. för sent att ändra sig? :-D Jag har nog faktiskt missbedömt FIs range här lite. Så länge vi inte vet att han är supertight preflop kan vi nog ha med alla kombodragen plus dom andra varianterna av 87s. Jag antar att han kan höja med den på turn trots sin låga aggressionfaktor. OP bettar ju två gator och kan kanske reppa AQ i FIs ögon. Jag har med en kombination av AA (av 6 möjliga) och en av KK och alla kombinationer av QQ.

Och då har vi helt plötsligt 40% equity.

 

Den stora skillnaden utgörs i 87s som jag bara hade med en variant av innan, den med både färgdraget och tvåparet men det är nog rimligt att Fi kan syna preflop och pusha med en sån hand här. AA-KK kanske han kan visa upp någon procent av gångerna. Har jag bara med en kombination av AA och två av QQ och ingen av KK så har vi 42%.

 

MEN, har OP en ordentlig read och anser AA-KK och 87s som helt omöjliga här så visst kan man försvara en fold utan problem!

 

TACK FÖR EN RIKTIG ANALYS :shock::roll::rolleyes::roll::shock:

 

Bleh. Typ

 

 

Fan vad du gör bort dig!

 

Ett helt forum gör bort sig och du har rätt. 4real

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TACK FÖR EN RIKTIG ANALYS :shock::roll::rolleyes::roll::shock:

 

Bleh. Typ

 

 

Hehe.. om OPs tell är som han säger så är det faktiskt inget konstigt med en fold här, vi får inte tillräckligt bra pris.. men har man ingen tell så är det väl en syn trots killens låga aggression.. Men allt hänger egentligen på 87 som utgör den stora skillnaden i hans range. Jag anser mig inte särskilt nittig men det är knappast särskilt ofta jag synar höjningar med 87s i tidig när utg höjt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkade inte läsa igenom alla sidor, men!

 

Varför betta in i aggressorn på floppen?

Turn = allin, är du översettad så betala av.

 

Sen så är detta everestpoker, ja satsar på Q9off. typ den standarden dom är på.

 

Bli glad när du floppar set och det är lite action.

 

Jag diggar dig killen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du sitter med ett enkelt inköp, har ett set på ett bräde där du bara är slagen av överset och nån vill ha in degen... DEGA IN! Är ni 300bb djupa kan du börja fundera i muck-banorna om både du och fi är jättenits. Visst kanske det inte ser ut som att det finns så mkt riktiga nit/setminer-kvalitetshänder du slår, men man får räkna med att folk flippar en hel del oväntade händer här då och då också som 78, AA, KK, AQ, efterblivet spelat OESD etc.

 

Jag skulle iaf aldrig komma ifrån detta med mindre än 200bb stacks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till Jerico och alla ni andra som skrivit här, det spelar ingen roll vad ni tycker. Hampulito har readen att han bara gör det här med ett set och just då 88. Hampulito postade handen här för att få input som han sen totalt struntar i eller vägrar ta till sig eftersom han har den här superreaden.

 

Intressant hh. Verkligen nödvändig tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...