Gå till innehåll

NL200 set möter reraise på turn.


Recommended Posts

Jag postade den här handen i min dagbok och det blev lite diskussion om den.

Tänkte att jag kunde få mer respons här.

FI är en duktig nit 1.05 i agg factor.

Gå gärna till dagboken och skriv, där finns upplösningen på handen och en del tankar ock åsikter däribland mina.

 

 

 

 

 

 

 

EverestPoker Game #2038228714: Table Suva-31 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 00:01:11 - 2007/09/06

Seat 1: simens1 ($96.40)

Seat 2: whitecobra ($251.70)

Seat 3: Pocc3r ($579.86)

Seat 4: NICOVEGAS ($193.70)

Seat 6: hampolito ($204.00)

hampolito posts the small blind of $1.00

simens1 posts the big blind of $2.00

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hampolito7 of Spades 7 of Diamonds

whitecobra raises to $7.00

Pocc3r calls $7.00

NICOVEGAS folds

hampolito calls $6.00

simens1 folds

*** FLOP *** Queen of Diamonds8 of Spades7 of Clubs

hampolito bets $16.00

whitecobra calls $16.00

Pocc3r calls $16.00

*** TURN *** Queen of Diamonds8 of Spades7 of Clubs2 of Diamonds

hampolito bets $46.00

whitecobra folds

Pocc3r raises to $130.00

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 68
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag betar rakt ut ur pos på floppen vilket skriker set, fi1 synar, att syna bakom då för att sedan reraisa turn visar på oerhörd styrka.

AA KK kan vi stryka ur hans range dom händerna 3betar han pre 99.99%

q8 87s skulle han i princip aldrig synat en utg raise med preflop från så dålig pos så nitig som han är.

AQ är jag i princip säker på att han viker på turn ju mer jag tänker på det så ska det vara fold med den read jag har.

Det enda han kan ha är 88 qq eller en välldigt konstigt timad bluff, bluffen finns absolut inte tillräckligt många gånger för syn.

__________________

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda han kan ha är 88 qq eller en välldigt konstigt timad bluff, bluffen finns absolut inte tillräckligt många gånger för syn.

__________________

 

Det du skriver verkar färgat av att du vet hur det gick. Ska man vara rädd för över-set får man ju aldrig nånting gjort.

 

"Duktig nit med 1 i agg-faktor". Du menar duktig som i "jätte-", va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du skriver verkar färgat av att du vet hur det gick. Ska man vara rädd för över-set får man ju aldrig nånting gjort.

 

"Duktig nit med 1 i agg-faktor". Du menar duktig som i "jätte-", va?

 

Han är duktig ingen tvekan om det.

Man kan ju inte bara tänka jag har set in med smeten, hur komme rud fram till att vi slår hans range?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han är duktig ingen tvekan om det.

Man kan ju inte bara tänka jag har set in med smeten, hur komme rud fram till att vi slår hans range?

 

Lite så måste man ju ändå tänka. 100 BB djupt och du lägger dig efter att ha betat ut totalt 35 BB? Man kan inte leta efter monster under sängen varje gång Fi raisar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej men man kan ju göra en rationel analys av situtionen.

 

Ja, det har du ju gjort några inlägg högre upp.

 

J

AA KK kan vi stryka ur hans range dom händerna 3betar han pre 99.99%

q8 87s skulle han i princip aldrig synat en utg raise med preflop från så dålig pos så nitig som han är.

AQ är jag i princip säker på att han viker på turn ju mer jag tänker på det så ska det vara fold med den read jag har.

Det enda han kan ha är 88 qq eller en välldigt konstigt timad bluff, bluffen finns absolut inte tillräckligt många gånger för syn.

__________________

 

Varför posta handen här när det enda du gör är en analys som säger fold och när folk säger push så är du bara anti och går in i försvarsställning. Har du lärt dig nånting på det här?

 

Och en sak till

 

*** TURN ***

hampolito bets $46.00 Detta är en bet

whitecobra folds

Pocc3r raises to $130.00 Detta är en RAISE

 

Ingen har hittills REraisat i handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det har du ju gjort några inlägg högre upp.

 

 

 

Varför posta handen här när det enda du gör är en analys som säger fold och när folk säger push så är du bara anti och går in i försvarsställning. Har du lärt dig nånting på det här?

 

Och en sak till

 

*** TURN ***

hampolito bets $46.00 Detta är en bet

whitecobra folds

Pocc3r raises to $130.00 Detta är en RAISE

 

Ingen har hittills REraisat i handen.

 

 

Folk hasplar ju bara ur sig push. Inte en enda som har förklarat varför eller hur man kommer fram till det beslutet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det var Hjort som vid nåt tillfälle sa nåt om att förmågan att kunna folda underset mot överset representerar en så marginell del av spelet att det i princip inte påverkar din EV över lång tid.

 

Med andra ord så ska man inte oroa sig över så marginella situationer utan betala av i så fall.

 

Tycker det är mer relevant och fråga sig om man ska rerejsa eller syna för att ge Fi möjlighet o skjuta igen. OOP föredrar jag rejs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen har reraisat. Fi raisar dig. Det är en enorm skillnad, lika stor som mellan call och raise.

 

Men det jag säger är att jag inte underreppat min hand. Att beta rakt ut på floppen skulle jag uppfatta som betydligt starkare än cr särskilt när jag fortsätter på turn,

Kan ju berätta lite om vad som händer i handen också. Idioten som la sig säger i chaten nice 77 88 hampolito när fi höjer mig på turn säger han i got qq.

Vet inte om det säger någontign men de känns rätt uppenbart vad jag har.

 

Men jag dumsynade trots att jag var säker på att jag var slagen.

När jag analyserar handen efteråt så känns det helt uppenbart vad han har. Jag har spelat ganska mycket med fi och han är välldigt solid.

Det enda jag kan se i hans range är 88 qq eller snarare 88 alla andra händer går att utesluta efter hur potten har spelats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det var Hjort som vid nåt tillfälle sa nåt om att förmågan att kunna folda underset mot överset representerar en så marginell del av spelet att det i princip inte påverkar din EV över lång tid.

 

Med andra ord så ska man inte oroa sig över så marginella situationer utan betala av i så fall.

 

Tycker det är mer relevant och fråga sig om man ska rerejsa eller syna för att ge Fi möjlighet o skjuta igen. OOP föredrar jag rejs.

 

Vadå skjuta en gång till med om resterande 60$ eller vadå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda jag kan se i hans range är 88 qq eller snarare 88 alla andra händer går att utesluta efter hur potten har spelats.

 

Så du postar en hand här för att få lite input. Du har redan din åsikt klar när du postar den. Argumenterar mot alla som inte tycker som du och sen avslutar du med att du hade rätt, men inte orkade vika.

 

Har du lärt dig nånting av det här? Vad var vitsen med hela posten? Är det lönt att svara på dina hh's om du ändå inte bryr dig om svaren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...