Gå till innehåll

NL200 set möter reraise på turn.


Recommended Posts

Så du postar en hand här för att få lite input. Du har redan din åsikt klar när du postar den. Argumenterar mot alla som inte tycker som du och sen avslutar du med att du hade rätt, men inte orkade vika.

 

Har du lärt dig nånting av det här? Vad var vitsen med hela posten? Är det lönt att svara på dina hh's om du ändå inte bryr dig om svaren?

 

Min åsikt kring handen har väst fram eftersom.

Och folk kan gärna låta bli att posta om dom inte skriver farför man ska göra en sak.

Jag har ju ställt frågan hur kommer ni fram till att vi slår hans range?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 68
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Alltså bara ge upp. Pengarna ska in. Det finns ju massor med händer som du slår. AA-KK, alla tvåpar, flera kombodrag, och vi har investerat mer än tillräckligt för att aldrig kunna folda setet.

 

Det är ju det som är grejen aa kk kan vi utesluta diretk alla tvåpar kan vi också utesluta möjligen möjligen 78 men det finns fler kombinationer av 88.

Kanske kanske 9tdd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju det som är grejen aa kk kan vi utesluta diretk alla tvåpar kan vi också utesluta möjligen möjligen 78 men det finns fler kombinationer av 88.

Kanske kanske 9tdd.

 

Sluta snacka skit. En snubbe med 1 i agg factor trebettar inte alls AA KK 99%. Dessutom trebettar han QQ då också ifall det skulle vara så, och då kvarstår EN hand som slår dig. Hör du vad patetiskt alternativet fold är? Du kan inte utesluta någon av händerna med nivån på spelet på NL200. FOlk har gjort bra mkt konstigare spel. Fattar inte vad du argumenterar för. Alla ör ju överens om att det inte finns något att göra mer än push, men ändå vägrar du ta in något som någon säger. Varför ens fråga då liksom..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta snacka skit. En snubbe med 1 i agg factor trebettar inte alls AA KK 99%. Dessutom trebettar han QQ då också ifall det skulle vara så, och då kvarstår EN hand som slår dig. Hör du vad patetiskt alternativet fold är? Du kan inte utesluta någon av händerna med nivån på spelet på NL200. FOlk har gjort bra mkt konstigare spel. Fattar inte vad du argumenterar för. Alla ör ju överens om att det inte finns något att göra mer än push, men ändå vägrar du ta in något som någon säger. Varför ens fråga då liksom..

 

Jag förstår att dte är ok att pusha agg faktorn säger inte så mycket har för få hände rpå honom jag vet dock att fi 3betar aa kk.

Jag vet även att han inte kan ha skit han alldeles för stabil för det.

Han har varit regular på evps nl1000 under ca 6 månader gått ner i nivå pga stor cashout och downswing.

Tycker verkligen inte fold låter patetiskt om allting pekar påp tat hna har just dne enda handen som slår oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta snacka skit. En snubbe med 1 i agg factor trebettar inte alls AA KK 99%. Dessutom trebettar han QQ då också ifall det skulle vara så, och då kvarstår EN hand som slår dig. Hör du vad patetiskt alternativet fold är? Du kan inte utesluta någon av händerna med nivån på spelet på NL200. FOlk har gjort bra mkt konstigare spel. Fattar inte vad du argumenterar för. Alla ör ju överens om att det inte finns något att göra mer än push, men ändå vägrar du ta in något som någon säger. Varför ens fråga då liksom..

 

Jag förstår att det är ok att pusha agg faktorn säger inte så mycket har för få hände rpå honom jag vet dock att fi 3betar aa kk.

Jag vet även att han inte kan ha skit han alldeles för stabil för det.

Han har varit regular på evps nl1000 under ca 6 månader gått ner i nivå pga stor cashout och downswing.

Tycker verkligen inte fold låter patetiskt om allting pekar på att han har just den enda handen som slår oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju tydligt att det inte ens är värt att argumentera i den här tråden. Folda du, men som sagt förstår jag inte varför du startar tråden över huvud taget när DU är säker på vad du ska göra, och vägrar lyssna på alla andra som säger det motsatta. Du är färgad av resultatet i handen också, och kanske är det därför du inte kan se att han faktiskt kan ha väldigt många fler händer än den du säger. Att han spelat NL1k ökar ju bara sannolikheten för att han kan göra detta med kombodrag eller 87. Är färdig här. Blir bara irriterad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte utesluta någon av händerna med nivån på spelet på NL200.

 

Tycker du har fel där. Ok utesluta är väl att ta i men supernitar på NL200 är de mest okreativa och lättlästa pokerspelare som finns. Många nitar på denna nivån balanserar inte sitt spel alls och har set här typ alltid efter Heros spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju tydligt att det inte ens är värt att argumentera i den här tråden. Folda du, men som sagt förstår jag inte varför du startar tråden över huvud taget när DU är säker på vad du ska göra, och vägrar lyssna på alla andra som säger det motsatta. Du är färgad av resultatet i handen också, och kanske är det därför du inte kan se att han faktiskt kan ha väldigt många fler händer än den du säger. Att han spelat NL1k ökar ju bara sannolikheten för att han kan göra detta med kombodrag eller 87. Är färdig här. Blir bara irriterad.

 

Eller så inser du att det faktiskt går att lägga set emot jättenitar?

Jag kan räkna upp minst 4 personer som detta är en instafold mot på Nl200-Nl1k.

 

Är han 30/8/1 får jag betala av.

Är han 12/3/1 kan jag hitta lägg.

 

Se statistik över "Mazey999" / "Anrik" /sdgklnsdg etc på crypto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så inser du att det faktiskt går att lägga set emot jättenitar?

Jag kan räkna upp minst 4 personer som detta är en instafold mot på Nl200-Nl1k.

 

Är han 30/8/1 får jag betala av.

Är han 12/3/1 kan jag hitta lägg.

 

Äntligen lite folk som kan tänka längre än näsan räcker.

 

fis stats är 18/8/1 1500 händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag postade den här handen i min dagbok och det blev lite diskussion om den.

Tänkte att jag kunde få mer respons här.

FI är en duktig nit 1.05 i agg factor.

Gå gärna till dagboken och skriv, där finns upplösningen på handen och en del tankar ock åsikter däribland mina.

 

 

 

 

vem orkar diskutera detta???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag postade den här handen i min dagbok och det blev lite diskussion om den.

Tänkte att jag kunde få mer respons här.

FI är en duktig nit 1.05 i agg factor.

Gå gärna till dagboken och skriv, där finns upplösningen på handen och en del tankar ock åsikter däribland mina.

 

 

 

Vet inte riktigt vad du ville uppnå med ditt

vem orkar diskutera detta???

 

Uppenbarligen ganska många.

Vet inte riktigt vad du ville uppnå med ditt inlägg`dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jasså, det var det dummaste jag hört.

Jag ska alltså alldrig beta om jag inte kan tänka mig att syna en raise.

 

Aldrig och aldrig, det är en så kallad tumregel i NL. Här drog jag upp den mest för att illustrera att med den monsterread som du beskriver går det väl knappt att mölka några pengar ur fi med en turnbet. För vad ska superniten ha när han synar före och på floppen? Jo set!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant hand. Vi behöver vinna lite drygt en tredjedel av gångerna här (ca 34-35%). Så som handen har spelats och din beskrivning av fi så är hans mest troliga hand här set. Dock inte sagt att vi kan utesluta andra alternativ.

Om vi ger honom en väldigt generös handdistrubition som innefattar:

 

QQ och 88, dom händerna vi ligger riktigt pyrt till mot.

 

Td9d, 8d7d och 6d5d. Kombinationsdragen som fi antagligen kan pusha men långtifrån säkert med tanke på hans låga aggressionfactor.

 

Förutom dessa händer har jag gett honom två kombinationer av AA (av 6 möjliga). OP säger att Fi alltid reraisar preflop med AA men man kan aldrig vara 100.

 

Jag kommer inte på några andra händer som jag kan tänka mig Fi pushar här.

Mot denna range har vi ca 35% equity i pokerstove. Alltså exakt vad vi behöver för en syn. Så det är hårfint, verkligen:

 

440 games 0.005 secs 88,000 games/sec

 

Board: Qd 8s 7c 2d

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 34.545% 34.55% 00.00% 152 0.00 { 7d7s }

Hand 1: 65.455% 65.45% 00.00% 288 0.00 { AdAh, AhAs, QQ, 88, Td9d, 8d7d, 6d5d }

 

 

 

Det räcker jag tar bort en kombination av AA och en av draghänderna (6d5d) för att vår equity ska sjunka drastiskt:

 

352 games 0.005 secs 70,400 games/sec

 

Board: Qd 8s 7c 2d

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 22.443% 22.44% 00.00% 79 0.00 { 7d7s }

Hand 1: 77.557% 77.56% 00.00% 273 0.00 { AdAh, QQ, 88, Td9d, 8d7d }

 

Så ifall vi har readen att Fi inte pushar drag särskilt ofta och nästan aldrig spelar AA på detta sättet så är det en ganska klar fold...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant hand. Vi behöver vinna lite drygt en tredjedel av gångerna här (ca 34-35%). Så som handen har spelats och din beskrivning av fi så är hans mest troliga hand här set. Dock inte sagt att vi kan utesluta andra alternativ.

Om vi ger honom en väldigt generös handdistrubition som innefattar:

 

QQ och 88, dom händerna vi ligger riktigt pyrt till mot.

 

Td9d, 8d7d och 6d5d. Kombinationsdragen som fi antagligen kan pusha men långtifrån säkert med tanke på hans låga aggressionfactor.

 

Förutom dessa händer har jag gett honom två kombinationer av AA (av 6 möjliga). OP säger att Fi alltid reraisar preflop med AA men man kan aldrig vara 100.

 

Jag kommer inte på några andra händer som jag kan tänka mig Fi pushar här.

Mot denna range har vi ca 35% equity i pokerstove. Alltså exakt vad vi behöver för en syn. Så det är hårfint, verkligen:

 

440 games 0.005 secs 88,000 games/sec

 

Board: Qd 8s 7c 2d

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 34.545% 34.55% 00.00% 152 0.00 { 7d7s }

Hand 1: 65.455% 65.45% 00.00% 288 0.00 { AdAh, AhAs, QQ, 88, Td9d, 8d7d, 6d5d }

 

 

 

Det räcker jag tar bort en kombination av AA och en av draghänderna (6d5d) för att vår equity ska sjunka drastiskt:

 

352 games 0.005 secs 70,400 games/sec

 

Board: Qd 8s 7c 2d

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 22.443% 22.44% 00.00% 79 0.00 { 7d7s }

Hand 1: 77.557% 77.56% 00.00% 273 0.00 { AdAh, QQ, 88, Td9d, 8d7d }

 

Så ifall vi har readen att Fi inte pushar drag särskilt ofta och nästan aldrig spelar AA på detta sättet så är det en ganska klar fold...

 

Ungerfär så jag tänker också. Men jag tycker i princip att vi kan plocka bort AA helt eller max en comb, 65s alldrig.

 

Tack för en riktig analys.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så inser du att det faktiskt går att lägga set emot jättenitar?

Jag kan räkna upp minst 4 personer som detta är en instafold mot på Nl200-Nl1k.

 

Är han 30/8/1 får jag betala av.

Är han 12/3/1 kan jag hitta lägg.

 

Se statistik över "Mazey999" / "Anrik" /sdgklnsdg etc på crypto.

 

Tilta mig inte. Snälla. Självklart kan man det, men så länge han inte skriver att denna FI har just 12/3/1 så foldar man inte. Allt annat är bull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ungerfär så jag tänker också. Men jag tycker i princip att vi kan plocka bort AA helt eller max en comb, 65s alldrig.

 

Tack för en riktig analys.

 

Isåfall kan vi också plocka bort QQ helt. Dessutom ska det läggas till 87o tex. Inte alls omöjligt att han får för sig att syna denna pre. Mer otroligt att han inte skulle trebetta QQ pre om du nu helt kan plocka bort KK och AA ur hans range

 

Haft en riktigt dålig kväll, och nu håller jag bara med skumdum. Fan vad du gör bort dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...