Gå till innehåll

The Well: Mikka


Mikka

Recommended Posts

Hur förhåller du dig till ditt yrke som pokerproffs?

 

- Ser du på det som ett "riktigt yrke" eller bara något du gör under en begränsad tid för att dra in kulor?

 

- Vad säger du att du sysslar med när du träffar nya människor? Varierar du ditt svar beroende på vem det är som frågar?

 

Jag ser det som ett riktigt yrke, möjligen något jag gör under begränsad tid men ändock.

 

Jag säger alltid att jag är pokerproffs, möjligen försöker jag undvika frågan när jag träffar nån kille på krogen eller inte vill dras in i nån lång diskussion.

 

Det är f.ö. intressant att se hur mycket bilden av oss pokerproffs har förändrats ute i samhället. Nyligen höll jag ett föredrag för Rotary i Nybro (en klubb mestadels bestående av chefer på de stora företagen i området)

Det var mycket uppskattat och särskilt bankcheferna hittade mycket likheter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 193
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jag ser det som ett riktigt yrke, möjligen något jag gör under begränsad tid men ändock.

 

Jag säger alltid att jag är pokerproffs, möjligen försöker jag undvika frågan när jag träffar nån kille på krogen eller inte vill dras in i nån lång diskussion.

 

Det är f.ö. intressant att se hur mycket bilden av oss pokerproffs har förändrats ute i samhället. Nyligen höll jag ett föredrag för Rotary i Nybro (en klubb mestadels bestående av chefer på de stora företagen i området)

Det var mycket uppskattat och särskilt bankcheferna hittade mycket likheter...

 

Sååå.. skulle du skriva på cv:et att du har varit pokerproffs eller att du bara spelat poker de senaste åren om du nånsin skulle söka jobb hos en bank? Jag frågar av ren nyfikenhet, vet inte vad jag skulle göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyligen höll jag ett föredrag för Rotary i Nybro (en klubb mestadels bestående av chefer på de stora företagen i området)

Som f.d nybroit måste jag bara fråga: hur i helsike gick det till? Nybro är ju förmodligen den sömnigaste staden söder om polcirkeln?

 

Och fråga två: känner du till Ladies Circle and if so skulle du vilja vara med eller ej?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sååå.. skulle du skriva på cv:et att du har varit pokerproffs eller att du bara spelat poker de senaste åren om du nånsin skulle söka jobb hos en bank? Jag frågar av ren nyfikenhet, vet inte vad jag skulle göra.

 

Ja, absolut.

Det kan nog vara både en fördel och en nackdel när man söker jobb, men någon som har lite hum skulle se de positiva sidorna och det ger nog bra mycket bättre intryck att vara öppen med pokrandet istället för att visa upp ett hål i cv, halvdana lögner eller undanflykter...

 

Efter föreläsningen frågade jag en av bankcheferna (SEB) hur hon såg på möjligheten att anställa en pokerspelare, och hon var mycket positiv. Sen finns det förstås en massa gamla stofiler, men å andra sidan, vem vill jobba under en sån? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som f.d nybroit måste jag bara fråga: hur i helsike gick det till? Nybro är ju förmodligen den sömnigaste staden söder om polcirkeln?

 

Och fråga två: känner du till Ladies Circle and if so skulle du vilja vara med eller ej?

 

Hur gick vad till? Att jag blev tillfrågad att föreläsa? Kristina (Riket-Kristina) som hade uppdraget att hitta föreläsare är bekant med mamma och hade hört talas om mig... Då de brukar ha föreläsningar om annorlunda företagande el dylikt och försöker lära sig nytt passade det ju bra med en pokerspelare...

Alla var för övrigt väldigt öppna och intresserade.

 

Nej, jag känner inte till ladies circle. Vad är det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gick vad till? Att jag blev tillfrågad att föreläsa? Kristina (Riket-Kristina) som hade uppdraget att hitta föreläsare är bekant med mamma och hade hört talas om mig... Då de brukar ha föreläsningar om annorlunda företagande el dylikt och försöker lära sig nytt passade det ju bra med en pokerspelare...

Alla var för övrigt väldigt öppna och intresserade.

Ok. Blev bara... förvånad :-D

 

Nej, jag känner inte till ladies circle. Vad är det?
Ur Rotary sprang Round Table (RT) som en utbrytarförening för män mellan 20-40 år som tyckte själva Rotary bestod av mestadels pensionärer. Ur RT sprang sedan Ladies Circle, den kvinnliga motsvarigheten. Rätt och slätt en förening med samma ideal som Rotary fast med en yngre sammansättning (sambon är medlem i vårt lokala chapter och de har förbannat kul på sina träffar).
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja Mikka!

 

Jag lirar precis som du på Betsafe. Mitt senaste uttag där i från var

på ett belopp på över 150.000 SEK och då måste man tydligen

skriva på ett papper och skicka t banken och de kommer underrätta RSV. Det kanske va lite klantigt inser jag i efterhand. Hade varit bättre att dela upp utbetalningen förmodligen, men jag behöver väl inte oroa mig när jag

har lirat på en skattefri sajt?

 

Mvh

 

efan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Blev bara... förvånad :-D

 

Ur Rotary sprang Round Table (RT) som en utbrytarförening för män mellan 20-40 år som tyckte själva Rotary bestod av mestadels pensionärer. Ur RT sprang sedan Ladies Circle, den kvinnliga motsvarigheten. Rätt och slätt en förening med samma ideal som Rotary fast med en yngre sammansättning (sambon är medlem i vårt lokala chapter och de har förbannat kul på sina träffar).

 

Ah, okej... sökte på google och hittade nån brittisk motsvarighet.

Måste man inte bli rekommenderad som medlem där precis som i Rotary?

Jag har aldrig varit med i nåt liknande och vet inte om det är nåt att ha, men kunde ju vara intressant att testa nån gång. Jag är öppen för nya bekantskaper...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja Mikka!

 

Jag lirar precis som du på Betsafe. Mitt senaste uttag där i från var

på ett belopp på över 150.000 SEK och då måste man tydligen

skriva på ett papper och skicka t banken och de kommer underrätta RSV. Det kanske va lite klantigt inser jag i efterhand. Hade varit bättre att dela upp utbetalningen förmodligen, men jag behöver väl inte oroa mig när jag

har lirat på en skattefri sajt?

 

Mvh

 

efan

 

Hej!

jag spelar på dtd:s klient, betsafe kanske ligger på samma nätverk?

Jag har tidigare hört rykten om den där magiska 150k-gränsen och därför hållit mina uttag stax under...

Jag har aldrig haft några problem med skatteverket själv och kan tyvärr inte hjälpa dig, testa ekonomiforumet här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du att den här brunnen kommer att bli den "djupaste" hittils på PF?

 

Är du sportintresserad?

Om jag vilka sporter utövar/har utövat du?

Vilka sporter tittar du på?

Vilka lag/idrottare följer du helst?

 

Jag skulle gärna slå Hjort och gdaily i popularitet. De kanske inte ställer några frågor här för att de är rädda att så är fallet? ;)

 

Jag är inte vidare sportintresserad.

 

Jag har tränat ju-jutsu i fyra år och jag råkade vinna ett skolmästerskap i kula en gång, helt otippat. (Min kompis blev sur för hon hade räknat med att vinna som vanligt, jag stötte kulan lite nonchalant som sista person och slog henne med tre cm)

 

Ser jag nån idrott på tv är det förmodligen nåt os/vm eller alpint med Anja.

För fyra-fem år sen var jag en hyfsat bra Nybro Vikings-supporter (ishockey) men nuförtiden får jag bara lite rapporter från pappa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit i Nybro två gånger i mitt liv. Båda i sportsamanhang.

Inte för att det är troligt med om jag nu skulle åka dit igen, vad gör man på fritiden? Inget alkoholintag accepteras.

Handla på ICA var det mest upphetsande jag kunde hitta på...

 

Var äter man bäst mat? Dels på lunchen(Ingen pizza. Helst pasta/husmaskost.) och på kvällen?

Vi var en gång på ett ställe som hette Juventus(?). Pastan där var vedervärdig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara så att jag är på det klara med det hela: Antog du erbjudandet och de $18k?

 

Vilken är din bästa/sämsta egenskap som människa?

 

Är du musikalisk?

 

Ja, men vem som helst hade nog inte fått kyssen lika billigt :)

 

Min bästa egenskap är att jag gör vad som helst för de människor jag älskar (vänner/familj), min sämsta (jag är nog inte rätt person att svara på det här) är att jag ofta tar åt mig för mycket...

 

Jag fick en gång 9400 poäng på singstar (då blir man singstar) vilket i sin tur inte behöver innebära att jag är musikalisk ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit i Nybro två gånger i mitt liv. Båda i sportsamanhang.

Inte för att det är troligt med om jag nu skulle åka dit igen, vad gör man på fritiden? Inget alkoholintag accepteras.

Handla på ICA var det mest upphetsande jag kunde hitta på...

 

Var äter man bäst mat? Dels på lunchen(Ingen pizza. Helst pasta/husmaskost.) och på kvällen?

Vi var en gång på ett ställe som hette Juventus(?). Pastan där var vedervärdig.

 

Det finns ett helt fantastiskt kebebställe som heter Nybro Kebab. Duger gott som lunch åt vem som helst.

På storgatan finns nu också ett nyöppnat café, Dolce Vita som är väldigt trevligt. Där kan man också få lite paj och smårätter...

Annars finns inte mycket måste jag erkänna. Bra thailändsk mat på hotellet i Orrefors...

 

Juventus stämmer, det är mest en pizzeria som har lite annan mat också.

Nybro är helt enkelt en tokdöd stad, alla åker till Kalmar på kvällen som inte känner för att sitta hemma och glo. Det skulle jag nog rekommendera dig också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle gärna slå Hjort och gdaily i popularitet. De kanske inte ställer några frågor här för att de är rädda att så är fallet? ;)

 

Hmm, bäst jag hjälper till då med ett par frågor...

 

Hur många bord spelar du normalt åt gången?

 

Har du haft, eller kan du tänka dig att ha, sex med en tjej?

 

Vilket är Bob Dylans bästa album?

 

Högsta spel du har spelat?

 

Har du högre IQ än 120?

 

Om du är osäker på frågan ovan, tror du att din IQ överstiger 120?

 

Leva i en kommunistdiktatur med dålig internetuppkoppling eller fascistdiktatur med bra uppkoppling?

 

Kärlek vid första ögonkastet eller framväxande kärlek?

 

Klockan är 5 på morgonen och du är ensam på väg hem från ett uteställe. Känner du dig glad, nostalgisk eller deprimerad?

 

Blir du i normalfallet igenkänd på stan?

 

I vilket land befinner du dig i detta nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, bäst jag hjälper till då med ett par frågor...

 

Hur många bord spelar du normalt åt gången?

 

Har du haft, eller kan du tänka dig att ha, sex med en tjej?

 

Vilket är Bob Dylans bästa album?

 

Högsta spel du har spelat?

 

Har du högre IQ än 120?

 

Om du är osäker på frågan ovan, tror du att din IQ överstiger 120?

 

Leva i en kommunistdiktatur med dålig internetuppkoppling eller fascistdiktatur med bra uppkoppling?

 

Kärlek vid första ögonkastet eller framväxande kärlek?

 

Klockan är 5 på morgonen och du är ensam på väg hem från ett uteställe. Känner du dig glad, nostalgisk eller deprimerad?

 

Blir du i normalfallet igenkänd på stan?

 

I vilket land befinner du dig i detta nu?

 

6-12

 

Nej, och vet inte riktigt svaret där...

 

Jag har bara lyssnat på hans blandatskivor.

 

Jag har spelat £100/200 på crypto, dock inte med fullt buy-in.

Ja, och så 200/400 omaha på full tilt, men det var nog inte tillräckligt många händer för att räknas och inte mitt konto...

 

Jag känner inte till min exakta IQ, men brukar hamna på 122 i test.

 

Kommunistdiktatur

 

Framväxande kärlek

 

Deprimerad

 

Nej

 

Skottland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon känd person du ser upp till?

 

Vad gör du en vanlig dag när du inte känner för att spela?

 

Kan du tänka dig att skriva dagbok om ditt spel på 25/50?

 

Inte som idol, men visst ser jag upp till människor som ger bort sina vinster, jobbar för det de tror på m.m.

 

Det beror på var i världen jag befinnner mig. Sista året har det blivit mycket sightseeing, när jag kommit till nya platser. Annars promenerar jag en del, gillar att se på film, gå på restaurang, utekväll med vännerna etc. Jag har knappt haft nån tid över på länge...

 

Jag överväger att bli trader för badbeat vilket skulle innebära att jag får en egen hemsida där jag också för lite dagbok. Den som lever får se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anser du dig vara en LA-spelare?

 

Händer det att du synar en höjning med 67o?

 

Brukar du försöka övertala dina bekanta att börja spela om du tror de har kapaciteten att bli bra spelare?

 

Har du ett bra sponsoravtal med din regular Crypto-site, >100% rakeback etc?

 

Har du några snygga bilder som du kan lägga upp?

 

Vad har du för skärm när du multitablar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...