Gå till innehåll

The Well: Mikka


Mikka

Recommended Posts

Vilka skulle du säga är de tre viktigaste sakerna att tänka på om man skall slå NL500 på Crypto?

 

Viktigast är att kunna undvika tilten på grund av alla fiskiga utdragningar.

Också mycket veka regulars som man har nytta av att "lära sig"...

Tredje: Vinn bra så du kan komma gå upp i nivå och förlora till mig sedan ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 193
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Går rykten om att du sagt att du aldrig skulle kunna vara ihop med en pokerspelare som tjänar mindre än du själv gör. Kommentar på det? =)

 

Jag sa en gång att jag inte skulle kunna vara med någon som jag inte respekterar, sen skämtade vi om att det för en annan pokerspelare skulle innebära att han måste spela samma stakes :) Det finns dock andra pokerspelare jag respekterar... tror jag ;)

Visst skulle det kunna bli jobbigt i ett förhållande om jag har vunnit stora summor pengar av honom, likaså tvärtom. Han måste också kunna respektera mig. Enklast är det kanske med en turneringsspelare eller någon som mest spelar andra varianter?

Vad han tjänar bryr jag mig dock inte om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en fråga till...

 

Om du skulle träffa en kille som du kärar ner dig i....

 

Föredrar du då att han även är pokerspelare så ni kan resa o spela tillsammans, grinda tillsammans mm..eller..

...en kille som står utanför pokern helt, så ni kan göra massa annat och du kan koppla ifrån pokern när du tillbringar tid med honom.

 

Visst är det kanon med en pokerspelare som har lika fria arbetstider som en själv och har tid/råd att resa. Det bästa med en pokerspelare är att han förstår en själv och ens livssituation på ett sätt som inte som "står utanför" kan göra...

 

Dock skulle det vara skönt med en kille helt utanför pokern, då det inte riskerar att bli en tävling heller.

Bra vore ju om han hade ett jobb där han kan styra arbetstider lite själv, samt har tid att komma med på vissa resor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderat mer på frågan om en låt man måste höra?

 

Någon rolig anekdot som involverar dig och ett högt propbet?

 

Hur mycket pengar skulle du ha för att aldrig få sätta din fot i Sverige igen? (Familj och vänner kan ju resa för att hälsa på dig)

 

Aldrig Thailand igen?

 

Nej... men kanske Winnerbäcks "Alla vägar har ett pris"? Texten är riktigt skön :)

 

Hmm... nej... Men jag fick 18000 dollar för en kyss en gång.

 

Jag tror inte jag skulle ta emot pengar för nåt sånt... jag bryr mig inte så mycket om pengar mer än att kunna leva obekymrat och hjälpa släkt och vänner. Misslyckas jag inte med pokern klarar jag mig bra.

 

Jag kommer helt säkert att åka tillbaka till Thailand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ao Nang är jävligt vackert men känns rätt mycket som ett ställe man ska åka till med pojkvän/flickvän. Eller om man gillar naturen och vill åka på dagsutflykter till diverse vackra öar.

 

Antar att du hade fästmannen med dig där :)

 

Nej, jag var där med pappa... Han fick resan i julklapp efter att ha drömt om Thailand i flera år.

Det hade varit slut mellan mig och fästmannen i över ett år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska spela 6-manna mot HSP-stjärnorna. Du får handplocka 5 av dem och placera dem hur du vill. Vilka skulle du välja, hur skulle du placera dem, hur stora skulle blindsen vara och hur djup stack skulle du sätta dig med (egna pengar)?

 

(Kommer du inte på just nån HSP-stjärna så ta nåt annat highstake-pro.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska spela 6-manna mot HSP-stjärnorna. Du får handplocka 5 av dem och placera dem hur du vill. Vilka skulle du välja, hur skulle du placera dem, hur stora skulle blindsen vara och hur djup stack skulle du sätta dig med (egna pengar)?

 

(Kommer du inte på just nån HSP-stjärna så ta nåt annat highstake-pro.)

 

Eftersom jag säkert inte skulle ha någon edge i spelet skulle blindsen vara så låga som möjligt och alla skulle börja med 100bb var.

Jag skulle ha position på Ivey, helst sitta direkt bakom honom.

Jennifer Harman, Daniel Negreanu, Phil Hellmuth, Gus Hansen. Känner dem inte tillräckligt väl för att placera dem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

påverkade min request, på en tjej brunnen, i tråden "vem vill ni se brunnen", ditt beslut att skriva en well-post?

 

ja jag vet att det var ett , för mkt.

 

Ja, fick en request över msn och sen såg jag någon efterfråga en tjej... :)

(så var jag hemskt uttråkad då internet laggade ur hela tiden så jag inte kunde spela cg samtidigt som ett kval)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör du mkt med notes på spelare på crypto?

 

Har du i så fall några notes på mig, Zeb_lisa, spelade rätt mkt mot dig i vintras på 5/10 och 10/20.

 

Var rätt ofta vi satt på flera bord samtidigt, hade ingen aning om då att du var tjej, men jag tyckte du var stabil och helst en av dom jag ville undvika.

 

Tycker spelet på crypto minskat mkt sista 6 månderna, håller du med om det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du, på ett ungefär, för PTBB/100 på respektive nivåer du spelar på crypto? Hur många bord spelar du?

Vilka svagheter har regulars på 2/5 resp. 5/10 oftast?

 

Då jag precis kört igång pokertracker igen har jag inte material nog att svara på det... Flest händer har jag på nl1000; ~4 BB/100, säkert inte en sann siffra.

Jag brukar spela mellan 6 och 12 bord.

Regulars är oftast alldeles för förutsägbara, och veka efter floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör du mkt med notes på spelare på crypto?

 

Har du i så fall några notes på mig, Zeb_lisa, spelade rätt mkt mot dig i vintras på 5/10 och 10/20.

 

Var rätt ofta vi satt på flera bord samtidigt, hade ingen aning om då att du var tjej, men jag tyckte du var stabil och helst en av dom jag ville undvika.

 

Tycker spelet på crypto minskat mkt sista 6 månderna, håller du med om det?

 

Ja.

Jag bytte klient i våras och fick inte med mig gamla notes, vilket betyder att jag inte har något på dig nu. Hittade lite gamla notes men inget högintressant.

 

Spelet har ökat igen sista tiden, nu är det riktigt bra games. Under ett par månader i våras var det stendött!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... nej... Men jag fick 18000 dollar för en kyss en gång.

.

 

Underbart :-)

Snälla, kan du inte berätta storyn bakom detta. Vill inte ha någon namn eller så (om det nu skulle vara någon pokerspelar man skulle kunna känna till). Nä, jag vill veta hur själva grejen gick till, hur det kom på tal och hur prislappen kunde hamna där den gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbart :-)

Snälla, kan du inte berätta storyn bakom detta. Vill inte ha någon namn eller så (om det nu skulle vara någon pokerspelar man skulle kunna känna till). Nä, jag vill veta hur själva grejen gick till, hur det kom på tal och hur prislappen kunde hamna där den gjorde.

 

Han sa "vi glömmer dina skulder om du kysser mig i en minut".. eftersom jag använt hans liverulle för inköp i wsop-event var det just då 18k...

(Jag hade nog bättre koll än han, han var alltid lite vårdslös med pengar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...