jozoa Postad 3 September , 2007 Rapport Share Postad 3 September , 2007 Anledning till att bara syna flop är att det inte finns ett enda kort (nästan) som vi mår dåligt av samt att vi har position och kan ställa om fi checkar. Jag mår iaf dåligt av ex ett A eller en spader. Om vi antar att FI gör sådär med ett spaderdrag så ska han få betala för att dra. Har han AA eller set så åker pengarna ändå in på turn... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
penix Postad 3 September , 2007 Rapport Share Postad 3 September , 2007 Jag mår iaf dåligt av ex ett A eller en spader. Om vi antar att FI gör sådär med ett spaderdrag så ska han få betala för att dra. Har han AA eller set så åker pengarna ändå in på turn... Vilka händer med oträffade Ax spelas så? Vid spader träff har vi tillräckligt med outs för att kompensera de gånger fi har set/överpar/något annat dumt.. som sagt ställer jag turn här oavsett kort nästan... Skulle kunna tveka om det var en offsuit 10 eller 6 som fullborda 77 stegen.. kan misstagit mig om vilka kort det var som gällde men principen går nog fram.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 3 September , 2007 Rapport Share Postad 3 September , 2007 Jätteställ. Anledning till att bara syna flop är att det inte finns ett enda kort (nästan) som vi mår dåligt av samt att vi har position och kan ställa om fi checkar. Världens dragigaste bräda och det finns inget kort vi mår dåligt av? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jozoa Postad 3 September , 2007 Rapport Share Postad 3 September , 2007 Vilka händer med oträffade Ax spelas så? Vid spader träff har vi tillräckligt med outs för att kompensera de gånger fi har set/överpar/något annat dumt.. som sagt ställer jag turn här oavsett kort nästan... Skulle kunna tveka om det var en offsuit 10 eller 6 som fullborda 77 stegen.. kan misstagit mig om vilka kort det var som gällde men principen går nog fram.. Eftersom vi inte har någon read på FI så; A7, Asxs. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stroem Postad 3 September , 2007 Rapport Share Postad 3 September , 2007 jag är för syn och omvärdera turn, om det kommer ett scarecard på turn skickar verkligen fi en andra tunna då med QQ,JJ,TT efter att ha fått en syn på floppen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jozoa Postad 3 September , 2007 Rapport Share Postad 3 September , 2007 jag är för syn och omvärdera turn, om det kommer ett scarecard på turn skickar verkligen fi en andra tunna då med QQ,JJ,TT efter att ha fått en syn på floppen? Nej, men chansen är större att han degar in på flop och då krossar vi den HD'n. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 3 September , 2007 Rapport Share Postad 3 September , 2007 Vadå syn, det måste va det bajsigaste movet som finns. "Omvärdera turn", jag blir så tiltad. ALL IN nu vafan. Edit: IMHO Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stroem Postad 3 September , 2007 Rapport Share Postad 3 September , 2007 Nej, men chansen är större att han degar in på flop och då krossar vi den HD'n. true true Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 3 September , 2007 Rapport Share Postad 3 September , 2007 logiken att man inte ska 3betta pre om man inte ska stoppa in senare är ju helt uppåt vägarna. 3bettar ni aldrig JJ med andra ord? eller det gör ni och då stoppar ni alltså alltid in när ni har överpar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bogust Postad 3 September , 2007 Rapport Share Postad 3 September , 2007 logiken att man inte ska 3betta pre om man inte ska stoppa in senare är ju helt uppåt vägarna. 3bettar ni aldrig JJ med andra ord? eller det gör ni och då stoppar ni alltså alltid in när ni har överpar? Jo, de är sant det du skriver. Men i det här fallet har han KK och det är ganska stor skillnad mot typ TT-JJ. Om man inte törs stoppa in här med KK kan man ju lika gärna bara setmina med handen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LongAgo Postad 6 September , 2007 Rapport Share Postad 6 September , 2007 helt readbetonat imo, du möter väl nästan alltid combodrag av olika slag eller set här. In med degen och bli utdragen eller dra ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tartuffe Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2007 Vad hade han då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
All in Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2007 det är så sjukt att folk skriver fold.. all in såklart. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GG Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2007 In med deghelvetet och njut Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snabelguy Postad 9 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2007 Är det verkligen nån som hade lagt denna "på riktigt"? All in!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bogust Postad 9 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2007 Är det verkligen nån som hade lagt denna "på riktigt"? All in!! Tror det bara är i sagor och gamla skrönor man kan höra om att folk har foldat sånt här... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ignatius Postad 9 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2007 Degen måste in på floppen här. Vi snackar battle of the blinds (dvs mkt större chans att fi försöker ett move) och du har KK på dragig flopp. Syn för att "utvärdera turn" är riktigt uselt och rekas bara om man gillar omöjliga beslut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MR_Jimmy Postad 9 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 9 Oktober , 2007 Haha va kul att ni dragit upp denna igen Har missat att posta svar. Men det kommer hääääääääääääääär...... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MR_Jimmy Postad 9 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 9 Oktober , 2007 ** Game ID 1581674903 starting - 2007-08-29 15:03:12 ** Rose blanche [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money - aquila1 sitting in seat 1 with $9.00 [Dealer] - Disillusion sitting in seat 2 with $281.08 - MR_Jimmy sitting in seat 3 with $787.23 - fcs sitting in seat 4 with $214.09 - nico2808 sitting in seat 6 with $211.40 Disillusion posted the small blind - $1.00 MR_Jimmy posted the big blind - $2.00 ** Dealing card to MR_Jimmy: , fcs folded nico2808 folded aquila1 folded Disillusion raised - $7.00 MR_Jimmy raised - $29.00 Disillusion called - $29.00 ** Dealing the flop: , , Disillusion checked MR_Jimmy bet - $45.00 Disillusion raised - $96.50 MR_Jimmy went all-in - $715.23 Disillusion went all-in - $156.58 ** Dealing the turn: ** Dealing the river: Disillusion shows: , MR_Jimmy mucks: , Disillusion wins $561.16 from the main pot Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ImSoNasty Postad 9 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2007 WP Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
flyckten Postad 9 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2007 Tycker inte det är en solklar AI, men jag har mycket att lära. För snäv HD? Text results appended to pokerstove.txt 27,720 games 0.005 secs 5,544,000 games/sec Board: 5s 6s 8c Dead: equity win tie pots won pots tied Hand 0: 45.539% 42.40% 03.14% 11754 869.50 { KhKs } Hand 1: 54.461% 51.32% 03.14% 14227 869.50 { QQ+, 88, 66-55, AQs+ } Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jaha81 Postad 10 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 10 Oktober , 2007 Tycker inte det är en solklar AI, men jag har mycket att lära. För snäv HD? Text results appended to pokerstove.txt 27,720 games 0.005 secs 5,544,000 games/sec Board: 5s 6s 8c Dead: equity win tie pots won pots tied Hand 0: 45.539% 42.40% 03.14% 11754 869.50 { KhKs } Hand 1: 54.461% 51.32% 03.14% 14227 869.50 { QQ+, 88, 66-55, AQs+ } Kan han inte ha JJ lr TT menar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts