Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

http://www.dn.se/livsstil/mannens-nya-medelalderskris

 

Är folk så här jävla korkade?

Tänk att som kvinnan där exempelvis, dedikera sitt liv till forskning och hamna så fullkomligt fel, på en sådan random fläck på kartan.

 

Svenska "män" är i hyfsad utsträckning degenererade degpölar vid 45 tack vare det faktum att de faktiskt aldrig blev män. Att bli man är inget som nödvändigtvis kommer med åldern.

 

Artikeln menar att medelålders män inte längre får respekt i samhället - detta är fullkomlig dårskap, ett totalt självbedrägeri för att försöka gömma sitt eget misslyckade liv bakom någon slags samhällsrörelse man "inte kunde rå för". Med andra ord ytterliggare en tydlig indikation på att personen aldrig blev en man (eller kvinna heller, för den delen).

 

En pojke som inte utvecklats till en man vid 45 får ingen respekt, förtjänar ingen respekt, och det spelar ingen roll om stackaren inte begripit bättre eller om han ens förstår att han utvecklades till en förvuxen pojke och inte till en man. Det finns ingen logik i att visa respekt för en 45-årig pojke, det är totalt orimligt för ett samhälle i evolutionär utveckling. Vuxna pojkar är en värdelös art i jämförelse med vuxna män.

 

Jag är vidare helt övertygad om att det inte spelar någon roll om plötsligt 90% av alla svenska pojkar förblir pojkar och aldrig blir män: de kommer ändå inte accepteras, för jag är helt säker på att det sitter djupt rotat i generna att inte visa den minsta respekt för en pojke som aldrig utvecklas till man.

 

__________________

 

För att ytterliggare utveckla har jag landat i Stockholm och spenderat några dagar i och kring innerstaden. Det finns självklart jättemycket jag stör mig på ovanligt mycket i Sverige just nu, framförallt människor - framförallt människor som möter människor.

 

Något garanterat alla redan noterar (till och med om de som bott här hela livet), men som hamnar på en helt annan nivå med lite andra referenspunkter, är såklart hur instängd och kall gemene manlig storstads-svensk är vid möten med nya människor.

 

Vad eventuellt inte alla kopplar är vad det betyder. Det kan lätt tolkas som egoism - det kan tolkas som gemene storstads-svensk är själviskt lagd; upptagen av sig själv, sin familj och sin karriär. Det kan i värsta fall tolkas som en slags styrka, visserligen en otrevlig och osocial sådan, men likväl en styrka: en slags bestämdhet över sin egen riktning och sitt eget värde i livet - som om mannen vuxit in en acceptans, en förståselse och en slags överlägsenhet; en färdig platform som inte behöver mer. Det kan i värsta till och med tolkas som mognad - manlighet.

 

Det är bara att det är helt, helt fel. Snarare tvärt om. Lilla Essingen fullkomligt översämmas av pojkar i 25-30-35-40 års ålder. En välstryken stjorta, bestämda, systematiska fotsteg och en lika bestämd och uträknad blick, solbrillor en mörk och mulen dag - ett plötsligt, förvånat, ljud från halsen om någon obekant hälsar; enorm responstid på allt som inte är förutbestämt. Trots detta ett totalt fokus på att följa - alla följer, ingen leder. Det säger sig självt: fullständig avsaknad av utveckling.

 

Lilla Essingen - och Stockholm i övrigt - översämmas därför av pojkar i 40-45-50-55 års ålder. Pojkar som aldrig blev män - som aldrig ens började den utvecklingen.

 

Ska de plötsligt ha respekt, för att de blev äldre?

Tror en skribent till en sån där artikel på riktigt att människor någonsin fick respekt för sin ålder? Ålder som siffra för med sig ett antal generella attribut - det var aldrig siffran i sig som var intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GoT:

Spoiler!
positivt överraskad över hur fint de fick till Red Wedding. sett fram emot avsnittet sen innan serien började, tyckte Jeyne-storyn bidrog mycket bra till att göra det hela ännu värre än i böckerna.

 

tycker även Daario storyn är mycket fin i tv-serien, men hoppas inte de avser ta bort en viss annan "stark" karaktär som borde introducerat

 

Bra, hade varit "roligare" avsnitt och mer wow-factor om man inte visste, så klart...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://tranastyrka.se/battrar-prestation-mindre-skador-med-d-vitamin/

 

 

Heltok, var köper du ditt D-vitamin? Kör du fortfarande 10k dosering? Dvs 5st tabs om man kör på 2k doserade tabletter från Fairing... lät munchigt.

 

/hoppar på tåget.

 

jag kör 1piller self om dagen. är väl 5-8k ish. tror inte det är jätteviktigt man vill vara >5k och inte långt över 10k.

 

ska man äta något tillskott är det d-vitamin. resten är extremt finlir jämfört med d-vitamin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kör 1piller self om dagen. är väl 5-8k ish. tror inte det är jätteviktigt man vill vara >5k och inte långt över 10k.

 

ska man äta något tillskott är det d-vitamin. resten är extremt finlir jämfört med d-vitamin.

 

Har inte just SELF haft problem med dels att den inte innehåller vitamin alls samt att den ibland mätts upp till dubbla vitamindosen som anges?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte just SELF haft problem med dels att den inte innehåller vitamin alls samt att den ibland mätts upp till dubbla vitamindosen som anges?

 

problem? visst var väl ett test där de testade lite mer än de angav, men det är ju enorm felmarginal på sådant där. och de testade ju fel åt rätt håll, dvs var ännu bättre än jag trodde. tror inte det gör jättestor skillnad om man äter 5k, 8k(som i testet) eller 10k. men visst man ska inte köpa self och äta 2piller om dagen om man nu hade tänkt göra det. att livsmedletsvärket varnar för en produkt är ett gott betyg :)

 

källa på den inte innehåller alls?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tokboken version 2.0: via positiva.

 

Surprise.

 

___________

 

Och på detta topic: jag har en kompis som haft någon form av ångest/panikångest/tidig depression i kanske 2 år. Läkaren vill nu skriva ut SSRI och jag verkar vara den enda i hans närhet som är skeptisk till den saken. Grejen är att åtminstone här i stockholm är det otroligt vanligt, och på hans företag är det till och med så att en majoritet tar eller har tagit det.

 

Så det är ju lite det där med att hoppa ut över ett stup om alla andra gjorde det: ironin i den klassiska, pedagogiska meningen är ju att de flesta hade gjort det.

 

Jag resonerar som så att det är en bra ide om han tror att han kan "råka" ta livet av sig annars, om det är så kritiskt, annars en dålig ide. Hur resonerar ni andra angående SSRI?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tokboken version 2.0: via positiva.

d-vitamin är inte via positiva. bo i sverige är via postiva, äta d-vitamin är en form av kompensation för det.

 

 

Jag resonerar som så att det är en bra ide om han tror att han kan "råka" ta livet av sig annars, om det är så kritiskt, annars en dålig ide. Hur resonerar ni andra angående SSRI?

 

först bör man ju försöka leva naturligt och se om det hjälper. man kan tänka att det är ens hund som mår dåligt och fundera på vad man hade gjort med den. är det för att den är ensam inomhus och får äta ris hela dagarna etc. kanske man ska testa att ta ut den lite, låta den umgås med andra hundar, ge de riktig mat, är det en vallhund låta den valla lite får ed innan man börjar droga den.

 

sedan tänker man att ens kropp är ens husdjur och ens vilja är matte.

 

normalt brukar det vara lejon på zoo man ska tänka utifrån, men principen är densamma.

 

 

hur många procent som oftast tänker via negativa på random bekymmer? 5%?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

d-vitamin är inte via positiva. bo i sverige är via postiva, äta d-vitamin är en form av kompensation för det.

Skulle säga att de flesta vardags-läkemedel kompenserar för saker tidigare generationer fick automatiskt, precis som d-vitamin tillskott gör. Tror vidare att nivåerna skulle vara tillräckliga till och med i Sverige om det inte vore för att folk spenderar vinterns få soltimmar med att sitta vid datorn och.. scrolla.

 

Vill vara tydlig med att jag själv inte har något emot vitamin-tillskott, men det är ju fortfarande via positiva (för att fortsätta i ditt spår tar du inte bort Sverige - du lägger till ännu en sak istället) och dras därmed med klassika positiva-problem.

 

hur många procent som oftast tänker via negativa på random bekymmer? 5%?

Tror ärligt talat det är ovanligare än så.

 

Notera gärna att det är rent metod-fel. I.E. om du lägger tid på att diskutera sakfrågor (snabbmakaroner, bagels till frukost, osv) med en random tard och personen till slut köper det du säger har den fortfarande arbetat hårt för att lära sig obetydligt lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror vidare att nivåerna skulle vara tillräckliga till och med i Sverige om det inte vore för att folk spenderar vinterns få soltimmar med att sitta vid datorn och.. scrolla.

i princip omöjligt att få kroppen att producera d-vitamin i sverige på vintern, spelar ingen roll om du är naken i solen 5h om dagen, solen skiner från fel vinkel, nästan inga UV-strålar når oss :(

 

se denna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad tror ni om Mars One? kommer det bli av?

 

 

känns ju verkligen som en lönsam investering för något stort mediabolag.

 

2023 ska första personen landa om allt går som planerat, jag kommer titta. funderar på att donera en bitcoin till dem :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GOT

 

Spoiler!
Nu fattar man ju varför de kört Reynes of Castermere flera gånger den här säsongen... Just för att man ska reagera som henne när man hör låten spelas på bröllopet.

 

Var det någon mer som la märke till X-et på brädan när han höll på att kolla på hur fighten skulle äga rum? fanns vargar, lejon mm på brädan och ett stort X skymtade förbi i toppen i en sekund... kändes som det var en hänvisning till han som är bunden och torteras konstant...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...