Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Haha okej, hmm svårt att egentligen bemötta det på något sätt. Vet inte riktigt vad som du hakar upp dig på mest, samhällets påverkan? Din egen möjlighet att påverka?

 

Jag köper att det framstår som new age aktigt, men det är också en anledning till det. Då mycket av det faktiskt stämmer rakt av, det är enkelt och det är klyshigt. Men likväl så fungerar det, både på ett filosofiskt plan men även på ett rent praktiskt plan.

 

Länkar två videos som du antagligen kommer förkasta som new age vilket för dig är lika med trams. Men förklara gärna vad du anser som är trams och varför det är trams.

 

Blev några till.

 

 

 

 

 

Man är bra kunglig om man postar ett klipp på Christer Petterssons kusin, ett på en blundande mini me och två tecknade videos som argument i en filosofidiskussion om frihet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man är bra kunglig om man postar ett klipp på Christer Petterssons kusin, ett på en blundande mini me och två tecknade videos som argument i en filosofidiskussion om frihet.

 

Vad har deras fysiska attribut med saken att göra? Det som är relevant är vad dom har att säga. Sen är Wakin Life väldigt bra, att den är tecknad är av en viss anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är A och O. Annars hade du klistrat in ljudklipp istället. Uppfattat?

 

Va? Vill inte verka dryg eller så men allvarligt, vad har deras fysiska attribut för betydelse? Vad spelar det för roll hur dom ser ut, blunda om det hjälper. Det enda som egentligen spelar någon roll här är vad dom har att säga. Vet inte riktigt om jag förstår dig fel eller vad som är grejen. Så du menar att personer som ser ut som Mini me eller Christer Peterssons bror inte skall få säga något eller det dom har att säga är irrelevant då deras utseende gör att dom inte är kapabla att tänka? Eller vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså det är egentligen precis samma sak som vad jag menar. Väljer du att vara positiv och göra det du vill, följa din passion etc. Så kommer ditt liv att uppfattas som något fantastiskt och berikande. Rädsla föder rädsla som föder rädsla. Och det funkar precis tvärtom. Då kommer ju den stora frågan, varför blir vi matade med så mycket rädsla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är mer inne på det här med att vara god och verka för gott, och inte ge in för frestelser och på så vis uppnå maximal frihet, genom att förverkliga sin egen självbild på ett sätt som gottgör för de synder man begår i tanken. en bra video på temat:

 

 

Underbart!

 

Apropå frihet, här är en annan bra video på temat:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va? Vill inte verka dryg eller så men allvarligt, vad har deras fysiska attribut för betydelse? Vad spelar det för roll hur dom ser ut, blunda om det hjälper. Det enda som egentligen spelar någon roll här är vad dom har att säga. Vet inte riktigt om jag förstår dig fel eller vad som är grejen. Så du menar att personer som ser ut som Mini me eller Christer Peterssons bror inte skall få säga något eller det dom har att säga är irrelevant då deras utseende gör att dom inte är kapabla att tänka? Eller vad?

Det är det här jag försöker säga:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså det är egentligen precis samma sak som vad jag menar. Väljer du att vara positiv och göra det du vill, följa din passion etc. Så kommer ditt liv att uppfattas som något fantastiskt och berikande. Rädsla föder rädsla som föder rädsla. Och det funkar precis tvärtom. Då kommer ju den stora frågan, varför blir vi matade med så mycket rädsla?

jag skulle vilja säga att problemet är rädslan för rädslan i sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är det här jag försöker säga:

 

 

Och på vilket sätt kopplar du ihop den videon med det jag länkade? För att någon var lite lik Christer Petersson drar du genast slutsatsen att han också måste vara lik Christer i det sätt han var, en alkoholist eller vad?

 

Det här är väll egentligen lite vad jag syftar på, vi bedömer människor utifrån fördomar, moral, etik osv osv. Vilket i sig blir oerhört felaktigt och skevt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och på vilket sätt kopplar du ihop den videon med det jag länkade? För att någon var lite lik Christer Petersson drar du genast slutsatsen att han också måste vara lik Christer i det sätt han var, en alkoholist eller vad?

 

Det här är väll egentligen lite vad jag syftar på, vi bedömer människor utifrån fördomar, moral, etik osv osv. Vilket i sig blir oerhört felaktigt och skevt.

 

Om du inte inser att folk driver med dig så borde du nog lära känna boxen lite till innan du söker dig utanför den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en del av alternativen i den där 2+2 tråden är faktiskt riktigt bra. Skulle inte vilja fortsätta vara gift med henne i alla fall.

 

staahla, jag har sett alla dom där, och kan inte direkt påstå att jag lyssnade mindre uppriktigt bara för att de ser ut som mongon? Anser det är +EV att teama upp med de som ser ut som mongon för grupparbeten/studiegrupp i en random univ-klass/föreläsning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tyckte om föreläsningen.

 

Höjdpunkterna var att en av få saker som har bestående positiv effekt på lyckokänslan är bättre utseende (större tuttar, finare kropp), för man vänjer sig aldrig vid hur man ser ut, och blir lika glad när man ser en snyggare person i spegeln,

 

och att avslut är viktiga, för det är vad hjärnan kommer ihåg i tillbakablickar.

 

Kan nog med fördel användas i dejtingprocesser osv, där många i onödan lägger för mkt kräm på början och mitten, när man egentligen måste spara allt till slutet.

 

Kommer ihåg för många år sen när jag träffade en tjej fr Norrköping som precis gjort slut med sin kille och bara ville ha kul. Jag hade flickvän så jag var inte ute efter nåt seriöst med henne heller.

 

Hon var hos mig en helg och vi festade vilt och hade det allmänt trevligt. Vid nåt tillfälle nämnde hon i förbigående att hennes ex brukade köpa en nalle till henne varje gång hon fyllde år och att hon nyss fyllt år och saknade den känslan.

 

På söndagen när hon skulle åka buss hem så gick jag in i pressbyrån medan hon väntade utanför för att köpa tuggummi lr nåt... råkade se en liten nalle, och av ren implus köpte den till henne.

 

Vi blev tillsammans sedermera och var ihop i 3 år. Hon berättade för mig långt senare att minnet av nallen hon fick när hon åkte hem var det starkaste och finaste... Jag hade bränt mkt mer än så på henne den helgen hon var hos mig och tagit henne ut på fina restauranger, klubbar osv... men det hon kom ihåg var en billig pressbyrå-nalle för 50 kr som hon fick som avskedpresent (för tanken var att vi inte skulle ses mer).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en del av alternativen i den där 2+2 tråden är faktiskt riktigt bra. Skulle inte vilja fortsätta vara gift med henne i alla fall.

 

staahla, jag har sett alla dom där, och kan inte direkt påstå att jag lyssnade mindre uppriktigt bara för att de ser ut som mongon? Anser det är +EV att teama upp med de som ser ut som mongon för grupparbeten/studiegrupp i en random univ-klass/föreläsning.

CP tycker annorlunda, pillerrolf:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...