Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Varför?

 

Främst för upplösningen. Det är svårt att få en bättre dator för de pengarna. Tänk MacBook Air, fast bättre hårdvara och ett lägre pris.

 

Det är inte samma men jag har haft stora problem med min nya

ASUS G75VW-T1031V

 

Den låser sig och stängs av slumpmässigt. I snitt nån gång per dag.

(Dessutom har IE krånglat men avstängningarna är avsevärt mer besvärande)

 

Det är ju ingen hit om man kör poker på den.

En tidsfråga innan den låser sig mitt under en monsterpott...

 

Jag har haft en UL30a i snart tre år som fortfarande fungerar felfritt. Finns alltid måndagsexemplar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tok för lite diskussioner om penis här inne.

 

Vad tror tänkarna om sånt här:

http://www.ppl.nu/306/penisens-medelstorlek

En genomsnittlig erigerad snopp är 15 cm lång

 

Bara tio procent av männen har en penis som är större än genomsnittet, det vill säga över 15-17 centimeter i erigerat tillstånd.

 

Och för att påvisa hur briljant jag är på att välja rätt länkar

 

 

Att ha en stor penis är faktiskt en raritet.
Det var som fan.

 

 

 

Poängen är alltså, tror ni sifforna stämmer? När jag var liten trodde jag nämligen på riktigt det var en konspiration för att folk skulle må bättre (jmf South Park). Anledningen ett var att det alltid rörde sig om väldigt olika siffror från olika håll med samma typ av urval. Är det normalfördelat ska inte vissa komma fram till 13 och vissa till 16 - det är praktiskt omöjligt. Därmed klar indikation på lögn. Anledning två att det ibland lät väl lågt.

 

Eftersom vi inte är på flashback slipper vi förhoppningsvis inlägg av typen "hehe, jasså, då var man minoritet ang. något iaf". :oops:

 

______________________________

 

Bild postad på facebook. Finans-nisse från ind-ek hittad på systembolaget. Återfås mot generisk beskrivning, tillfaller annars lokala bankkontoret om 14 dagar.

 

376516_10150927501450146_191633985_n.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Begriper mig dock inte på hur man kan utgå från genomsnittslängden. Säger ju faktiskt inget, bara att jag har större än genomsnittet. Jag vill ju veta hur sannolikt det är att mitt hemsläp har sett en större förut. Skulle ju vara bra mycket mer intressant att veta medianen och utgå ifrån den. Då kan man ju ganska snabbt räkna ut ifall man är the lucky 50% eller inte.

 

Men för att bidra till diskussionen, här finns lite siffror:

http://www.rfsu.se/sv/Sex--relationer/Kropp-och-kon/Kukkunskap/Mannens-yttre-konsorgan--penisen/

 

Ungefär samma som dem du har. De flesta mellan 9-22cm, medel 15cm. Testet gjordes på 2000st västerländska män. Där de själva mätt vid stånd.

 

Men får väl ta siffrorna för vad det är. Jag tror ju dock kanske siffrorna har blivit omciterade i omlopp utan dess like vilket medfört att man blandat ihop begrepp och siffror flera gånger om.

 

What goes for konspirationer. Klart läkaren som utför studien vill tillhöra den mer välhängda skaran :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det normalfördelat, vilket jag tror det är, behöver vi ju inte median däremot skulle man ju kunna få ett gamma så inte fördelningen är hur platt som helst.

 

Fem procent hade en erektion mindre än 9 cm

Måste de bunta ihop oss som låg i topp med de som bara hade runt 7cm?

Men det här är lite som att prata om de där siffrorna kring att 10% män skulle vara homosexuella (8% i garberoben?). Om siffrorna stämmer sitter man ju alltså antagligen och skämtar om någon som läser.

 

Undersökningar har gjorts för att visa på samband mellan storleken på penis och hur nöjd mannen är med sin sexualitet. Några samband har inte kunnat bevisas.
'Tänk om män visste hur dåliga de var', är den uppfattningen jag fått av att tala med kvinnor. Jag själv tror jag lever på det faktum att jag faktiskt är medveten om att jag inte vet vad jag pysslar med så blir lyhörd och lär mig fort. Damer är ändå byggda så otroligt olika att knowing that you dont know bör vara konceptet.

 

Men det går ju åt andra hållet också. Alla har väl träffat någon tjej som haft en blyg pojkvän i några år, som aldrig vågat berätta att hon missuppfattat saker och ting utan var glad för vad han fick. Jag har upplevt roliga saker, men har en kompis som vann (varning för milt men sexuellt innehåll):

 

Polare skulle ligga med en typisk sån där "flickväns-tjej" - de där som är helt fantastiska på många vis men kan lida av helt bedrövliga inlärningsfel. Han hade nyss träffat denna dam och var lite kär, så han var minst lika blyg som den tidigare pojkvännen.

 

Hon greppar så tag i batongen och skall påbörja en klassisk upp-ner-upp-ner-rörelse. Hon börjar så nedåt, allt väl. Fortsätter nedåt. Fortsätter nedåt. Hon hade tydligen bara fattat halva grejen. Fortsätter nedåt. Tar i allt vad hon har, för det finns ju ett visst naturligt motstånd om man bara fortsätter nedåt. Stark var hon också, idrottare. Självklart gjorde detta ont som fan. Han ville inte berätta något som skulle förstöra stämningen, så istället försöker han göra sig besvärlig, vrida och vända på sig för att hon inte ska få någon kraft, medan han försöker hålla tårarna inne av den fenomenala smärtan. Till slut hamnar de i någon tillknycklad form av upp och nedvänd position där han ligger på mage och hon ligger omslingrad som en orm med armen inböjd under kroppen i 90 grader eller så.

 

Trumvirverln levereras när hon besvärat säger att "kan du inte vända dig, för det är svårt att nå" och han kontrar med "nej jag tycker det är jätteskönt såhär".

 

Och sådär har väl någon annan legat i typ två år. :D

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

först och främst är det ju olika snitt beroende på vilken etnicitet man testar på.. och om kurvan är flack (hög varians) så är det ju större osäkerhet än om kurvan var mer tydligt toppig vilket gör det ganska rimligt att uttrycka medlet i något sorts intervall, hur många erigerade penisar orkar man mäta liksom? ser alltså inget orimligt med att uttrycka medellängden till 15-17 cm. visserligen presenteras det lite olika på olika håll men det kan väl dels bero på lite olika statistiska underlag och att vissa källor inte riktigt har tolkat statistiken rätt.

 

om det är helt fint normalfördelat vet jag inte men det låter väl rimligt att det är ganska så jämnt normalfördelat.. kan dock tänka mig att det finns medfödda sjukdomar som gör att det antingen finns fler outliers på nedåt än uppåt alternativt tvärtom.

 

trillske, förstod inte riktigt vad du menade med: "Måste de bunta ihop oss som låg i topp med de som bara hade runt 7cm?"?

menar du att du har 23 cm eller större (1%)? det var liksom det du ville ha sagt? antingen så är du en lögnare eller så har du antagligen skapat ett helt inlägg med det verkliga motivet att skryta över din kuklängd. rimmar rätt bra med mycket annat jag läst från dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Diagrammet glömmer ju vinkel!

Som sista tillägg i penisdebatten kan jag uppriktigt berätta att min är för rak. Ståtlighet kontra funktionalitet. :-P

inte menat som not so hidden men: den där tabellen är skev och går knappast att applicera på sverige. enligt den ligger man inom idealet (19/14), mycket konstigt eftersom det i 8/10 fall ska klagas på att den är för stor..
Du kommer undan med tanke på att du läste fel och bemöter "satisfying" medan hon himlar lite med ögonen. :-P

 

Men ja kvinnor är felbyggda. Tror dock det har mer att göra med att de inte slappnar av osv.

 

Eventuellt också att fler än man tror svarar dåligt på P-piller kulturen. Hemsk spoiler:

 

Det hemskaste jag varit med om sexuellt var att ta en flickvän bakifrån medan hon sporrade på som fan. Efteråt ser man att hon legat och gråtit tyst hela tiden. Alltså fy fan.

 

Nu var detta alergisk reaktion, men jag kan ändå tänka mig att det krånglar till mångas biologi.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Eventuellt också att fler än man tror svarar dåligt på P-piller kulturen. Hemsk spoiler:

 

Det hemskaste jag varit med om sexuellt var att ta en flickvän bakifrån medan hon sporrade på som fan. Efteråt ser man att hon legat och gråtit tyst hela tiden. Alltså fy fan.

 

Nu var detta alergisk reaktion, men jag kan ändå tänka mig att det krånglar till mångas biologi.

moar!

 

Kortast, cm

1. Grekland, 12,18.

2. Irland, 12,78.

3. Storbritannien, 13,32.

 

Smalast, cm

1. Grekland, 10,19.

2. Spanien, 10,43.

3. Portugal, 10,45.

då vet vi vad eurokrisen beror på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte menat som not so hidden men: den där tabellen är skev och går knappast att applicera på sverige. enligt den ligger man inom idealet (19/14), mycket konstigt eftersom det i 8/10 fall ska klagas på att den är för stor..

 

Det är ju helt orealistiskt att 80% skulle tycka den är alldeles för stor och att så många som 8 av 10 uttryckligen skulle klaga på att den är för stor får väl anses vara ett 36 sigma-event om det skulle ske ie du ljuger.

 

Typ som att vara 1,86 lång och folk hela tiden undrar om man är av en annan livsform för att man är så sinnessjukt lång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju helt orealistiskt att 80% skulle tycka den är alldeles för stor och att så många som 8 av 10 uttryckligen skulle klaga på att den är för stor får väl anses vara ett 36 sigma-event om det skulle ske ie du ljuger.
Det minimala urvalet är ju 5 personer, så det är väl inte så omöjligt?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju helt orealistiskt att 80% skulle tycka den är alldeles för stor och att så många som 8 av 10 uttryckligen skulle klaga på att den är för stor får väl anses vara ett 36 sigma-event om det skulle ske ie du ljuger.

 

iofs 40-50% som uttryckligen gnäller. resterande 30-40% är subtila insinuationer etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D

 

iofs 40-50% som uttryckligen gnäller. resterande 30-40% är subtila insinuationer etc.
De brukar säga att det känns som de "får den i halsen" vid någon viss gräns, om du studerar ansiktsuttrycken vid tillfälle är liknelsen slående. Finns dock dem som gillar det, och antagligen även de som gillar att gnälla för att de tror att du vill höra det.

 

Forumbreak och slutprokrastinerat men först ytterliggare en snuskig spoiler i ämnet:

 

Hade någon form av outtalad KK-relation med en tjej som inte kunde säga ifrån och som framförallt bara kunde låta på ett visst sätt. Om något var skönt så pep hon till, om något gjorde ont så pep hon till.

 

Ångesten när man vaknar bakfull och bara minns analsex och pipande.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.skolverket.se/2.3894/publicerat/arkiv_pressmeddelanden/2012/svenska-elevers-engelska-i-toppklass-1.177735

Svenska niondeklassares kunskaper i engelska är mycket bra. Det visar en undersökning som jämför språkkunskaper i 14 europeiska länder. Sverige ligger i topp och har lika bra resultat som Malta där engelska är ett officiellt språk. Samtidigt visar rapporten att svenska elevers kunskaper i spanska är svaga.

 

så svenska elever är grymma på engelska men kassa på spanska. svårt att gissa varför va? kan det bero på att de lär sig engelska på fritden utanför det enda stället där man kan lära sig saker? att de ser värdet av att lära sig engelska för att de exponeras av engelska?

 

Vi vill också väcka frågan om det borde bli obligatoriskt att läsa ytterligare ett främmande språk och dessutom börja tidigare, säger Anna Ekström.

ja mer obligatoriska ämnen, det är enda rimliga slutsatsen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...