Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

BA är det som ger dig stickningar i kroppen och ska egentligen tas som kreatin för effekt, dvs regelbundet för att bygga upp någon slags depå. Men man taggar ju till rätt bra när det börjar sticka i kroppen. Ska INTE överdoseras, det gjorde jag av misstag första gången och det var riktigt vidrigt.

 

LA ska utöka blodkärlen lite och ge bättre pump osv. Det är hyfsat verkningslöst :)

Första gången jag tog något liknande trodde jag att jag fått någon allergisk reaktion för visste inte om stickningarna. Var riktigt läskigt.

 

Men regimen jag har nu lär ju ha något rätt iaf (kött, nötter, protein+kolh. tillskott, den där preworkout). Efter 4 pass på lika många veckor har jag gått från att se lite klen ut till gympressarN, så att säga. Eller beach-ragarn iaf, för det är mycket discomuskler. Jag har dessutom ökat åtminstone 30-40% i samtliga övningar. Sen är väl mycket det man kallar muskelminne också, för de är ju inte så realistisk ökning något av det. *

 

Poängen är iaf att jag säger åt folk att testa min träningsstil men jag får rätt dåligt gehör. Folk tror helt enkelt att jag ljuger. Om jag säger att jag varit på gymmet 10-15 gånger i år (vilket stämmer) nickar de men tror att jag ljuger och pressar dagligen. Säger jag att jag äter pizza/kebab-pommes 3-4 ggr i veckan nickar de också och bestämmer sig för att jag är en mytoman eller bara äter en liten del av pizzan osv.

 

Om jag skulle hålla detta och köra ett eller två pass i veckan är effekten helt brutal på ett halvår, och det känns ju ologiskt att tolka det som att jag är positivt felbyggd.

 

*Edit: Under den perioden var jag sjuk och åt dåligt i en vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror ni bieffekterna:effekt på de där "lagliga" alternativen är mindre än om ni bara kör låga doser ostarine+epo+stacker?

 

Beror såklart på vad du menar med "låga" doser men om man skulle köra "normala" doser av ostarine så lär det helt klart ge mer än de "lagliga" alternativen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tips på doable dieter för en massätare som mig som vill gå ner i vikt? pallar ingen jordnötsdiet sas. är inte överviktig men vill bli av med några tjilon plus må bättre även om jag mår ok nu =)

 

har ett problem som nog är rätt vanligt, går runt och småäter hela hela tiden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tips på doable dieter för en massätare som mig som vill gå ner i vikt? pallar ingen jordnötsdiet sas. är inte överviktig men vill bli av med några tjilon plus må bättre även om jag mår ok nu =)

 

har ett problem som nog är rätt vanligt, går runt och småäter hela hela tiden!

Är la olika för alla men mina magproblem försvann när jag skar ner på vitt bröd och merparten av all mjölk jag hade i mig om dagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ingen wunderdiet som hindrar dig från att fuska. Så länge du är konsekvent funkar de flesta. Med det sagt, vill du gå ned fort så dra ned så mycket på kolhydraterna du kan. Vill du leva långsiktigt bra finns det olika dieter som passar olika kroppar olika bra - paleo, medelhav, GI, etc etc.

 

Själv gick jag en gång ned 37 kg på en vegetarisk högkolhydratsdiet, men då levde jag på pasta två gånger om dagen och upptäckte i efterhand att det troligen berodde på glutenintolerans. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tips på doable dieter för en massätare som mig som vill gå ner i vikt? pallar ingen jordnötsdiet sas. är inte överviktig men vill bli av med några tjilon plus må bättre även om jag mår ok nu =)

 

har ett problem som nog är rätt vanligt, går runt och småäter hela hela tiden!

 

Ladda ned en app och logga allt du äter samt din träning. Det tråkiga är att man inser hur jävla lite man kan äta för att gå ned i vikt.

 

Har gått ner 5 kg (81-76). Kommer nog vara tvungen att gå ner till 72-73 kg för att nå målet med 10 % bf.

 

Appen som jag använder heter "kaloriräknaren".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tips på doable dieter för en massätare som mig som vill gå ner i vikt? pallar ingen jordnötsdiet sas. är inte överviktig men vill bli av med några tjilon plus må bättre även om jag mår ok nu =)

 

har ett problem som nog är rätt vanligt, går runt och småäter hela hela tiden!

 

Jag har aldrig något ätbart hemma, så jag kan inte småäta. Funkar utmärkt :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig något ätbart hemma, så jag kan inte småäta. Funkar utmärkt :-)

 

+1.

 

Periodisk fasta tror jag också fungerar bra om man småäter mycket, så att man får i sig rejäla måltider istället för att gå småhungrig. För att logga kalorier + makro använder jag ett excelark från kolozzeum; skapa bara en ny fil för varje vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har ett problem som nog är rätt vanligt, går runt och småäter hela hela tiden!

Anledningarna att jag inte småäter:

1) Köper inte saker som man småäter

2) Har inte tid, förutom när jag tex spelar poker

 

Rekommenderar det första. Skit i att köpa mackor/chips etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tips på doable dieter för en massätare som mig som vill gå ner i vikt? pallar ingen jordnötsdiet sas. är inte överviktig men vill bli av med några tjilon plus må bättre även om jag mår ok nu =)

 

har ett problem som nog är rätt vanligt, går runt och småäter hela hela tiden!

 

Jag har tappat en väldigt stor del av aptiten sen jag började med stenåldersdiet och stenåldersträning 1 dec 2011. Gått ner från 106 till 80 och lagt på mig några kilo muskler. Fixar numera nästan 100 armhävningar. Att vikt och armhävningar ingår i ett propbet gör naturligtvis att motivationen varit hög iofs.

 

Går aldrig hungrig dessutom. Och känns inte som jag har behövt försaka särskilt mkt. Två saker som kan göra att man har svårt att uppehålla andra dieter. Sötsuget är borta för det mesta. Och fuskar man nångång varannan vecka eller så så verkar det inte påverka nåt särskilt.

Ytterligare en fördel är att magen fungerar bättre än på den tidigare standardkosten med mkt kolhydrater.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror mycket av sötsuget försvinner när man slutar äta skräpmat. får man väl i sig socker eller sockrade produkter blir man snarare hungrigare än mättare, speciellt i drycketsform. samma med salt, speciellt saltade drycker som cola.

 

sedan jag blivit lite mer hardcore med stenålders och periodisk fasta tappar jag också aptiten. händer ofta att jag tar fram en bit kött för att tina till lunch vid 3-tiden som jag sedan runt 9 på kvällen på hittar brun och inser att jag glömt av att äta.

 

testa överdosera bea, smör, lax, entrecote etc och drick bara vatten så ska du se att sötsuget försvinner. men börjar du småäta choklad kommer det direkt tillbaka, min stora last i livet :(

 

first-three-words.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

shit vad många tips, ska glo igenom alla grundligt imorgon. något måste man göra åt dessa love handles =)

 

till något helt annat, ngn som varit med om något liknande och kan uppskatta flippen jag överlevde? motorn(en tung lång stark gammal motor) lossnade ur bakdelen och flög över nacken på mig och landade mellan mig och kärringen. gasen var stuck, tog ungefär 5min få den avstängd, snittade väl 300 i puls tills det den var tyst. 9/10 gånger har vi med hunden som alltid ligger där den landade så man får börja tro på någon däruppe asap. :-(

 

38837

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Light tjack u say... skillnader mot effe?

 

efedrin är fysiskt, dmaa är psykiskt. om du slutar med efe kommer det gå trögt på gymmet, om du slutar med dmaa kommer det gå trögt på gymmet och i skolan.

 

lite åt det hållet iaf

 

 

men börjar du småäta choklad kommer det direkt tillbaka, min stora last i livet :(

 

ouch

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver hjälp till tjejen :) Vi har gymmat ett tag och börjat köra hårt som fan på crosstrainern. Kom precis hem från 1 timmes hård körning. Men hon får ont i knäna, runt knäskålen säger hon, hon har några trivselkg men inget som borde göra att hon får ont i knäna, för då hade jag också fått det ;)

 

Hon har ont dagarna efter också men inte på samma sätt.

 

Några tips på hur hon ska göra för att få bort det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tänker du nu?

 

BEVERAGES, sodium content in mg

Alcoholic

Beer, regular, 12 fl oz - 18

Beer, light, 12 fl oz - 11

Champagne, 3.5 oz - 8

Creme de menthe, 1 fl oz - 2

Daiquiri, canned, 1 fl oz - 12

Gin, 1 fl oz - 0

Pina colada, canned, 1 fl oz - 23

Rum, 1 fl oz - 0

Tequila sunrise, canned, 1 fl oz - 18

Vodka, 1 fl oz - 0

Whiskey, 1 fl oz - 0

Whiskey sour, canned, 1 fl oz - 14

Wine, table, all, 3.5 fl oz - 8

Wine, dessert, 3.5 fl oz - 9

Wine, cooking, 1 fl oz - 190

Coffee

Coffee, brewed from grounds, tap water, 6 fl oz - 4

Coffee, instant, tap water, 6 fl oz - 4

Espresso, restaurant prepared, 2 fl oz - 8

Soft drinks, 8 oz, these numbers are based on 8 oz, so check how many ounces in the can or bottle

Coca Cola classic and caffeine free - 35

Diet Coke - 35

Coca Cola, Vanilla Coke - 35

Dr Pepper - 35

Fresca - 35

Ginger Ale - 35

Green River - 15

Mountain Dew - 50

Mountain Dew diet - 38

Mountain Dew Code Red - 110

Pepsi - 35

Diet Pepsi - 35

Pepsi, caffeine free - 25

7-Up - 50

Sierra Mist - 35

Sierra Mist, diet - 35

Slice - 35

Sprite - 45

Tonic - 35

Tea

Tea, brewed with tap water, 6 fl oz - 5

Tea, herb, chamomile, brewed, 6 fl oz - 2

Tea, other herb teas, 6 fl oz - 2

Tea, instant, sweetened with saccharin, lemon, 6 fl oz - 18

 

What else is in Coke? Salt — 55mg of sodium per can. It’s like drinking a pizza.

 

So what happens if you take-on sodium and lose water? You get thirstier. Why is there so much sugar in Coke? To hide the salt.

 

http://www.telegraph.co.uk/foodanddrink/foodanddrinknews/9165576/Restaurant-pizza-saltier-than-sea-water.html

 

A restaurant has been selling pizza saltier than sea water, according to new research by health organisations.

 

He added: ''The Government is not taking enough action to reduce the amount of salt in the takeaway sector. Salt puts up our blood pressure - the highest risk factor for stroke. Reducing our intake would save thousands of people suffering and dying from a stroke.''
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och fuskar man nångång varannan vecka eller så så verkar det inte påverka nåt särskilt.

Kan fuska väldigt mycket mer. Så länge det kan definieras som fusk är det lugnt. Det är när din nuvarande livstil inte är utgångsläget det blir ett problem.

 

Småsjukt exempel: Förra sommaren insåg jag att jag druckit (rikliga mängder) alkohol ganska precis varannan dag i två månader. I September var jag fortfarande i kanonform. Just det kan förstås vara tveksamt på lite andra sätt.

 

Då tror jag man faktiskt ska vara väldigt mycket mer försiktig med att aldrig fuska.

 

om du slutar med dmaa kommer det gå trögt på gymmet och i skolan.
Som nikotin då. Snus kan ge/ta typ halva tentan om man är beroende. Misstänker att det kan ge något tal om man inte är det.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...