Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

optimal för vad? Hade det varit Cast Away med tom hanks hade jag nog satsat på den till vänster.

 

Extremt hit, extremt dit, magnus samuelsson vs savann-neger... etc.

Ni måste ju sätta preferenser först, så kan ni börja diskutera vad som är mest explo.

 

edit: För människan 2011, om man tänker vart evolutionen är påväg att ta oss så är det nog inte mot förmågan att bygga mer muskler i alla fall.

 

Att vara smart/intelligent måste ju vara mest opti. I extrema situationer är nog stor kroppsstyrka en stor fördel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"kroppsbyggarcommunityt" i brist på bättre ord är bara en stor fet lögn uppmålad av killarna själva för att gräva fram självförtroendet någonstans genom att smygböga runt på gymmet och jämföra sig med andra killar med en diskret inspektion på den nästes och nöjt tänka "yes".

Håller helt med.

Styrkelyftarcommunityt däremot...

 

Finns många betydligt mer tidseffektiva sätt att tokligga som resultat, ett snabbt exempel är "rockare",. Oavsett framgång så får dem tokligga. Why? Dem är boss. Den brud som inte taggar igång av en musikalisk jävel ljuger, till skillnad från muskler.. där går brudar igång på slitna knarkarlodis kroppar/surfar,skater kroppar, kraftiga karlar, gymmare m.m.

Vad har du nu läst för bok. Sperm Wars? The game. 8-)

 

Nu var mitt inlägg av mindre seriös karaktär. Jag skojades lite. Men jag tror att det ändå ligger en del sanning i det.

Kvinnor, likt män, går delvis igång på estetiskt tilltalande kroppar. En muskulös och deffad kropp kan tänkas vara mer eftertraktad än en tanig löparkropp alternativt en fet soffliggarkropp.

 

Givetvis finns andra faktorer. Men ser du bra ut får du ligga mer än om du inte gör det förutsatt att du i övrigt har samma förutsättningar.

 

 

där har du livsEV som du så fint lade det.

Ja, jo. Men kommer evolutionen föra oss mot att spela fler instrument och vara rockers? Det är vad som är intressant här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det kan man fråga sig, jag har inte läst någon PUA bok, det är livserfarenhet som talar, inte personlig direkt då min karriär på banan tog slut relativt tidigt, men är man observant snappar man ju upp lite som tiden går, från ens vänner och bekanta. :)

 

Avslutningsvis, på det evolutionära temat:

Jo det är ju rätt svårt veta vad för estetiska attribut kvinnor kommer att prioritera i framtiden, vare sig det är attraheras av att vi dansar skitsnyggt som pippifåglarna i Earth eller om vi sjunger skitsnyggt, eller får skitstora näbbar och svansar eller vad sjutton det var som papegojorna hade så spelar det ingen roll om man inte i grund och botten är WINNING så att säga, våra kvinnor är ju tyvärr lite mer komplexa än så, och de kan ju dessutom ligga med en och gifta sig med en :)

 

edit: håller ju givetvis med om att vara vältränad, är ju ett betydligt säkrare kort än att vara lönnfet soffpotatis. Det jag invände mig mot är att det skall vara GTO, tror det finns betydligt vassare strategier som e mer tidseffektiva så att säga. Sen mitt evolutionära rant var ju egentligen bara OT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

haha sjukhus. alternativ rubrik "handelsmän kidnappade av maffialiknande organisation".

 

bra tider att vara kriminell, antar HA och co har hittat en ny intäktskälla. fint så de kan köpa lite bättre vapen till sina värdetransportrån. facepalm.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.svd.se/naringsliv/svenska-pengar-till-imfs-euroaktion_6690966.svd

 

- Det är kanske ett av de viktigaste toppmöten som jag har företrätt Sverige på, sade statsministern.

 

Han gjorde klart att Sverige avser att skjuta till pengar via IMF för att lösa skuldkrisen.

:(

 

Statsministern sade att, om planerna går i lås, så kommer Europa att få den största brandvägg mot ekonomiska kriser som någon gång har byggts upp. Det handlar om 440 miljarder euro i den så kallade EFSF-fonden, om 500 miljarder euro i den så kallade ESM-fonden och ytterligare pengar via en tredje källa - IMF.

brandvägg mot ekonomiska kriser, lol.

 

- Det kommer inte att bli applåder, kan jag säga, om vi och andra länder med de starkaste finanserna säger att vi inte vill vara med och lösa problemen, sade Reinfeldt.

och problemet är?

 

Bo Bernhardsson (S), undrade varför det hela tiden bara tycks finnas en oro för hur marknaden ska reagera, inte människorna som drabbas av de kraftiga nedskärningar som nu diskuteras i flera euroländer.

för att inte tala om de som drabbas av skattehöjningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

angående spel så verkar det inte bli jättemycket problem av svartmarknader än så bortsett från moral kanske det är bra med spelmonopol.

 

??? Systembolaget kan jag absolut köpa av folkhälsoskäl. Svenska Spel med sina Jack Vegasmaskiner (placeras med fördel ut på pubar i sociala problemområden) och som är Sveriges tionde största reklamköpare

 

http://www.dagensmedia.se/nyheter/kampanjer/article115736.ece

 

förstår jag faktiskt inte hur man kan bli annat än illamående av.

 

Se till exempel detta praktexempel i hyckleri

 

http://www.dn.se/debatt/vi-maste-varna-om-karnan-i-den-svenska-spelpolitiken

 

med svar

 

http://blogg.aftonbladet.se/pokerblogg/2011/11/den-nast-sista-sovjetstaten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

??? Systembolaget kan jag absolut köpa av folkhälsoskäl. Svenska Spel med sina Jack Vegasmaskiner (placeras med fördel ut på pubar i sociala problemområden) och som är Sveriges tionde största reklamköpare

 

http://www.dagensmedia.se/nyheter/kampanjer/article115736.ece

 

förstår jag faktiskt inte hur man kan bli annat än illamående av.

 

Se till exempel detta praktexempel i hyckleri

 

http://www.dn.se/debatt/vi-maste-varna-om-karnan-i-den-svenska-spelpolitiken

 

med svar

 

http://blogg.aftonbladet.se/pokerblogg/2011/11/den-nast-sista-sovjetstaten

 

Problemet är att EU med hänsyn till skillnaden i moraliska värderingar stater emellan är väldigt liberala i sin bedömning av spelmonopol. Det är i princip tillåtet för en stat att själva sätta upp mål och värderingar som bakgrund till monopolet och även själva tolka hur hög målsättningen ska vara.

Det enda som EU egentligen lägger sig i är att det inte ska vara diskriminerande mellan hur brott mot monopolet straffas i landet kontra mot utländska aktörer.

 

 

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:62008CJ0447:SV:HTML

 

Det senaste målet där EU-domstolen i princip säger att svenska monopolet är accepterat och att endast nyansskillnader i straff är fel.

Målet riktade sig mot att aftonbladet och expressen hade annonser med utländska företag.

AJA BAJA, i Sverige får bara Svs och ATG gör reklam!!!

....även om det är helt tillåtet att spela på utländska sajter...

 

 

:mrgreen:

 

edit: och att förvänta sig att svenska staten ska avreglera av ideologiska skäl är ju att drömma. Dom både semiskyddar folket och tjänar massa deg samt främjar idrottslivet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det gör man förstås men det är inte det mest effektiva sättet. Och det är förstås det han menar.

ok, kanske bara jag som tolkar det fel, men jag får uppfattningen att många andra läsare som inte är insatta även kommer tolka det så.

 

 

Rippetoe säger faktiskt exakt samma sak som Mark Sisson (Primal blueprint) som du håller så högt. Sisson sågar ju också cardio i sin bok och det enda han förordar är ju promenader och sprints.

han sågar det som träning för att gå ner i vikt,, få bättre kondis och vara frisk men han säger ju att man ska springa marathon 2 ggr i livet, en gång för att visa att man kan och en gång för att få bra tid. och gillar man att springa ska man givetvis göra detta, men det ska inte vara i cardiozonen utan i ett lugnt tempo.

 

sprang för övrigt 40min på stranden idag, mår kanon! jag håller med mark om att löpning kanske inte är optimalt, men man måste inte alltid vara optimal.

 

tommy blom säger att han ersätter både sin styrketräning och sin konditionsträning inför sina MMA-fighter och för livet med enbart kettlebell. det har helt klart ett inslag av träning av styrka och kondition. när jag läser citatet har jag svårt att se hur inte majoriteten av läsarna kommer få uppfattningen att han tror att förbättringen av styrka av att köra kettlebell är försumbar. det var iaf det jag meande.

 

Dessutom förordar han ju tunga lyft dvs knäböj, marklyft, bänkpress, militärpress, powercleans, stångrodd etc. Precis som Rippetoe alltså.

yep. men han förordar också play. det jag vänder mig emot är att väldigt många kör gymmande som enda träningsform och tror det är bra. vanligt svenssongymmande är bra som komplement om man rör på sig, men som självständigt får de flesta väldigt lite coreträning.

 

Jag har ju precis som du nästan enbart sysslat med cardio och framförallt löpning men börjar nu luta alltmer åt att det är styrketräning med skivstång som är det allra mest hälsosamma och det som ger bäst livsev. Löpning är ju oerhört slitsamt och har du obalanser i kroppen så blir man skadad förr eller senare.

vet inte exakt hur mycket detta stämmer, finns ju bra många som springer 10x mer än mig som klarat sig hela livet. min nuvarande tes är att löpning som otränad är skadligt men när man väl kommer upp i ett tempo och får ett lätt löpsteg eller går barfotavägen är det ok. min väninna som springer 60mil/månad i blandat tjockskor tillhör de första, jag tillhör de senare.

 

 

"You can't run to get fit. You need to get fit to run" tycker jag stämmer väldigt bra.

:)

 

De flesta gör ju tvärtom och blir skadade. Se bara på allt gnäll om skador på jogg.se t.ex.

jag tror många av skadorna skulle kunna förbyggds med tunnare skor, bättre kost och sundare vanor. ta ett gäng ungar, låt hälften av dem leva enligt primal blueprint och andra hälften leva enligt svensk grundskola riktlinjer så tror jag första hälften skulle få betydligt färre skador när de börjar jogga som 20åringar.

 

Den typen av discogymmande är det ingen seriös som förordar. Folk är retards och har ingen aning om vad dom sysslar med.

jag vet, var själv en sådan, beachmuskulatur, varva rygg med mage etc. men så ser det ju ut för majoriteten på gymmet.

 

 

Alla dessa kör tung skivstångsträning i perioder.

det jag syftade på var inte folk som kör gymmande för att komplettera sin idrott utan folk som enbart gymmar. det jag menade var att tar man en amatör som simmar en gång per år och låter honom kettlebell kommer hans simning förbättras mer än om han gymmar motsvarande mängd. däremot om han redan elitsimmar är det mycket möjligt att resultaten är likvärdiga. ok, kanske lite fusk då simning är cardio och kettlebell har mer inslag av cardio. men även för klättring, hästridning eller golf imo. det är detta jag menade menade med att kettlebell kanske är att föredra om man prioriterar annat än styrka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

drar till bangkok imon. sist jag var i bangkok sa jag ju att ett av det mest chill ställen i världen jag har hittat var på crepes på soi 12. så tänkte jag ska bo där denna gången, på ramada:

http://www.agoda.se/asia/thailand/bangkok/ramada_hotel_suites.html

 

får bra kritik förutom någon randomgäst som klagar över doften och massa som whinear över internet. men mitt DTAC-happy-abonnemang på telefonen är stabilt och iOS 5 gör ju tethering busenkelt(bara aktivera internetdelning i iphonen sedan gör windows resten) så behöver inte bry mig om internet ens i bangkok(där cat cdma inte funkar). hotellet ser grymt chill ut:

186636_1006301820003151928_STD.jpg

 

vilka är i bangkok?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

??? Systembolaget kan jag absolut köpa av folkhälsoskäl. Svenska Spel med sina Jack Vegasmaskiner (placeras med fördel ut på pubar i sociala problemområden) och som är Sveriges tionde största reklamköpare

 

http://www.dagensmedia.se/nyheter/kampanjer/article115736.ece

 

förstår jag faktiskt inte hur man kan bli annat än illamående av.

 

Se till exempel detta praktexempel i hyckleri

 

http://www.dn.se/debatt/vi-maste-varna-om-karnan-i-den-svenska-spelpolitiken

Du är ju inte ensam, men det betyder ju å andra sidan inte att du har rätt. Skulle du kunna förklara detta problematiska hyckleri du ser framför dig? Risken finns ju att du kommer på dig själv halvvägs, men vi kan ju välja att se det som en chans istället.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

https://www.flashback.org/t1735808

 

Min systers barn (4 respektive 5 år gamla) längtar verkligen efter julen och även om jag inte är sådär jätteförtjust i ungar så är det trots allt min släkt det handlar om.

Jag jobbar hårt och tjänar rätt bra för min ålder och jag har köpt en iPhone 4S med fri surf och hela kittet till min systerson (han som är fyra), och systerdottern får en ipad 2 också med fri surf.

 

När syrran ringde och frågade vad jag skulle köpa så sa jag vad jag redan hade köpt och hon blev fan rasande och började skrika och gråta i luren.

Till saken hör är att hon är hyfsat oansvarig och har skaffat ungarna i en för tidig ålder (innan 30), och hon hade inte ett tillräckligt bra jobb i mina ögon så nu tjänar hon dåligt. Hon hade köpt något jävla lego till grabben och nåt dockskåp och lite krimskrams för typ 500:- till dottern och i mina ögon är det patetiskt.

 

Men helt plötsligt är det jag som är boven!? Vad fan ska jag få skit för att jag ger hyfsade julklappar bara för att hon är oansvarig och inte ser till att ha sitt på det torra innan hon skaffar ungar???

 

vad säger ni? imo fel att göra så stor grej av det hela. låt honom ge presenterna, kräv att ungarna tackar och sedan fortsätt som innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...