Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

heltok hur länge bodde du i thailand, bodde du bara i bangkok? om det var längre än 90 dagar vad ansökte du om för visum?

 

Kan inte svara på den första frågan tyvärr men kan flika in med visumfrågan.

 

 

Få visum är lika enkelt som att cykla. Krävs ingenting förutom ett giltigt pass för att få visum till thailand upp till ett halvår tror jag det är. Du behöver ha bokat flyg redan eftersom du ska fylla i allt sånt på 2-3 sidor med frågor. Sen tar det några dagar så är det klart.

 

 

Kanske någon hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte svara på den första frågan tyvärr men kan flika in med visumfrågan.

 

 

Få visum är lika enkelt som att cykla. Krävs ingenting förutom ett giltigt pass för att få visum till thailand upp till ett halvår tror jag det är. Du behöver ha bokat flyg redan eftersom du ska fylla i allt sånt på 2-3 sidor med frågor. Sen tar det några dagar så är det klart.

 

 

Kanske någon hjälp.

 

"ok"

 

Ett turistvisum är 2+1 månad. "Upp till ett halvår" får isf bli ett double entry och det beviljas absolut inte alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sopranos är ju den maffiaserie som känns mest autentisk, där andra faller (antingen glamouriserar eller parodiserar).

 

Att se ett par lösa avsnitt är ju direkt fel sätt att se Sopranos, eller Wire för den delen.

 

Serien ska följas från första avsnitt för att få grepp om alla underliggande konflikter som sträcker sig över lång tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte att the wire känns så himla gammal direkt, kikar faktiskt på den nu för andra gången i brist på annat. Visst den är ju några år gammal men en fin kriminalserie går inte ur tiden så lätt. En gammal serie som jag tyckte var bra var the west wing, klart större risk att tidens tand gnagt ner värdet på den i så fall. Sen gillade jag deadwood. Sista som jag orkade se hela säsongen av var suits. Några förslag du kan kika på i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är på senaste avsnittet på säsong2 och jag slår mig själv i ansiktet för varje minut ja fortsätter se det, jag kan likväl ändå inte sluta för jag avslutar alltid sådant jag påbörjat..

 

du vet att de knappt har gått igenom 12/90 serietidningar än va? så du har mycket att se fram emot! :)

 

http://www.svensktnaringsliv.se/allmanna_nyheter/sagan-om-gumman-som-handlade-for-lite_40589.html

 

lol x factor. haha, tappade allt förtroende med allt bölande och jesussnack. nu blev showen väldigt ointressant helt plötsligt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Wire, gammal? Lol.

 

Sopranos är ju den maffiaserie som känns mest autentisk, där andra faller (antingen glamouriserar eller parodiserar).

 

Att se ett par lösa avsnitt är ju direkt fel sätt att se Sopranos, eller Wire för den delen.

 

Serien ska följas från första avsnitt för att få grepp om alla underliggande konflikter som sträcker sig över lång tid.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läst ut jobs biografi. väldigt bra. väldigt intressant knepig person som förändrade världen. han pratar om de äntligen löst hur man ska göra en bra tv. ryktet säger feb 2012 för en iTV. tänkte vi kan spekulera i hur den kommer se ut så ser vi vem som gissade mest rätt OM den kommer.

 

min gissning:

-iPhone/iPad som fjärrkontroll, har man ingen får man betala $49 extra för en iPod touch mini.

-32", 40" och 47" LED erbjuds i vit och svart, 0.98" tjock.

-$599 $999 $1499 för dem

-kör iOS 5 och har självklart support för iCloud, mycket fokus på bilder och filmer via iCloud, youtube ser inte förjävligt ut på den.

-webcam i mitten längst upp, demas i tacky reklamfilm med multikulturell familj

-avtal med x antal kanaler om att man för $29 månadsavgift får se alla serier och nyhetsprogram man vill när man vill. funkar inte i sverige

-forumiter säger att den är värdelös, alla med för mycket pengar köper den, de som köper den säger att den är hur grym som helst, de som inte köper den säger att deras samsungtv har support för fler digitalkort och att surfa på tv är meningslöst ändå. och laptopen funkar mycket bättre att kolla på bilder på tvn än från iPhonen. sweclockers tycker den är överprisad. engadget tycker den är snyggare irl än på bild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-forumiter säger att den är värdelös, alla med för mycket pengar köper den, de som köper den säger att den är hur grym som helst, de som inte köper den säger att deras samsungtv har support för fler digitalkort och att surfa på tv är meningslöst ändå. och laptopen funkar mycket bättre att kolla på bilder på tvn än från iPhonen. sweclockers tycker den är överprisad. engadget tycker den är snyggare irl än på bild.

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

the wire som sådan är rätt tidlös. Den lär bli aktuell många gånger framöver.

 

Den är även rätt primitivt gjord ur ett estetiskt perspektiv. Så den åldras inte direkt.

 

Skulle gärna ta lite argument för vad breaking bad gör som får the wire att se föråldrad ut?

 

Finns inga argument för en sådan befängd sak. The Wire all the way :heart:

 

(jag håller alltid med AF)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle gärna ta lite argument för vad breaking bad gör som får the wire att se föråldrad ut?

 

ressigörer har lärt sig göra bättre serier, göra små subtila hinter, ha teman som återkommer, filma snyggare, få in mer mörka sidor bland hjältarna, göra det svårare att förutsäga vad som kommer hända. hela serien handlar om att det inte är så lätt att avgöra vad som gör något bad och det är så sjukt många små budskap under ytan. hur många av er tänkte ens på vad breaking bad kan betyda? handlar det om att det går utför eller om att lista ut vad som faktiskt innebär att vara bad?

 

likt jag tycker film från 60talet suger är tyvärr serier från 90talet inte i samma klass som de bästa serierna idag. inte bara att skådespelarna, ljudet, filmande är bättre, även manus och story. breaking bad är så sjukt bra på alla plan, framförallt manus, the wire var bra för sin tid men står sig inte hela vägen idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ressigörer har lärt sig göra bättre serier, göra små subtila hinter, ha teman som återkommer, filma snyggare, få in mer mörka sidor bland hjältarna, göra det svårare att förutsäga vad som kommer hända.

små subtila hinter, återkommande plots/detaljer, mörka sidor bland "hjältarna". Jadu, jag vet inte om du slötittade på the wire eller ej men det känns helt befängt att du tar upp dessa punkter som ett argument för BB gentemot wire.

 

the wire är tveklöst den serie man kan bryta ner och analysera sönder och samman i evighet.

 

likt jag tycker film från 60talet suger är tyvärr serier från 90talet inte i samma klass som de bästa serierna idag. inte bara att skådespelarna, ljudet, filmande är bättre, även manus och story. breaking bad är så sjukt bra på alla plan, framförallt manus, the wire var bra för sin tid men står sig inte hela vägen idag.

Nu är the wire 2002-2008. Hur tänker du dig att manusförfattandet gått framåt så enormt jämfört med breaking bads 2008-2011?

 

Går ju inte ens nästan att jämföra med skillnaden på 60talets teknik mot dagens.

 

Du får såklart tycka vad du vill om detta, men jag köper verkligen inte dina argument.

Breaking bad är dock en mycket bra serie. Framförallt underhållande. Den ligger på en skön balans mellan orealistiskt trams som är superunderhållande och karaktärer som man samtidigt bygger emotionella band till.

Den är nog det säkraste tipset till folk då den passar de flesta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utresa Incheckningen öppnar 2 timmar före avgångstid.

Incheckningen stänger

Lokala tider

Ankomst till

Avresa från Landvetter

Phuket

måndag 2011-12-05

tisdag 2011-12-06

med linje DK 2807

Thomas Cook Airlines Scandinavia

kl. 22:10

kl. 15:20

måndag 2011-12-05 kl. 21:10

Hemresa Incheckningen stänger 1 timme 30 minuter före avgångstid

tisdag 2011-12-13

tisdag 2011-12-13

med linje DK 2808

Thomas Cook Airlines Scandinavia

kl. 16:30

kl. 20:10

Lokala tider

Avresa från

Ankomst till

Phuket

Sharjah

tisdag 2011-12-13

onsdag 2011-12-14

med linje DK 2808

Thomas Cook Airlines Scandinavia

kl. 21:10

kl. 01:05

Avresa från

Ankomst till

Sharjah

Landvetter

Mr

TOTALT

alla resenärer

Resenärer

Tillval

Semesterförsäkring Nej

Avbeställningsförsäkring Nej

Måltid på flyget Ja

Holiday Meal ToR

Transfer Nej

Prisspecifikation

Grundpris 1999

Prissänkt (redan avdragen) -5351

Totalt 1999 1999

Inbetalt 1999

 

klonk. verkar som det blir jul i thailand. var ska ni andra thailandsrävar fira jul?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...