Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Dessa idioter borde tänka efter lite. Tror de att deras situation blir bättre och poliserna blir snällare om de ska hålla på att käfta emot, skrika horungar efter dem osv.

 

Och sluta med allt gnäll om att det är samhällets fel. Finns många från dessa områden som lyckats.

 

De har samma rätt till utbildning som andra barn. Visst jag kan förstå att det är svårt om man kommer hit och inte kan språket. Men andra generationens invandare?

 

Edit: Obv gäller samma sak för icke-invandrare. De har uppenbarligen något fel i huvudet. Tycker de handlar helt rätt i England nu, bort med skiten från gatorna.

 

Ett medborgargardet hade inte varit fel imo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fint reportage om mina hemtrakter Hisings Backa:

http://svtplay.se/t/103535/uppdrag_granskning

 

känner vissa som var med och känner igen andra :)

 

var en idyll när jag var liten. sedan blev det området i sverige där brottsligheten ökade snabbast. angeredsbron, brunnsbo, pakistan etc. runt högstadiet började folk jag kände bli rånade, misshandlade etc så då växte rasismen fram. sedan började folk turnera runt med trimmade 125cc "moppar" och krossa busshållplatser etc. jag flyttade men min far bor kvar där så får rapporter och senaste tiden verkar det ha ballat ur helt.

 

är väl fortfarande hyfsat idylliskt uppe i backatorp och kring åketorp men selma lagerlöfs är förlorat :(

 

Jag bor ju vid Selma Lagerlöfs torg numera och det har varit helikoptrar uppe dagligen i en månad och en jävla massa poliser ute på vägarna på nätterna som stoppat bilarna och kollat körkort osv.

 

Jag tycker personligen det är bra att de visar krafttag och visar sig på gatorna, för vem fan vill ha skottlossning i sitt område?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det var med anledning av denna debatt jag postade klippet. Man blir mörkrädd när man ser diverse invandrarkids som helt tydligt tycker att det är ok att bete sig så pga att den anser att samhället vänt dom ryggen. Man undrar programmet igenom om vad de konkret vill ha förutom dessa förbannade ungdomsgårdar som de med all säkerhet kommer göra om till rena gangsterlokaler när/om de får dem.

 

Dessa lobotomerade människor finns såklart i alla läger och senast såg jag en Ensam mamma i ett matprogram förnekar att kvinnor generellt skulle vara sämre på fotboll än män. Det är ju för fan inte ens en fråga att diskutera, som att påstå att jorden är platt. Problemet när dessa människor får argument och fakta presenterade mot sig är att de istället för att bemöta det bara tomt rabblar sitt mantra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessa lobotomerade människor finns såklart i alla läger och senast såg jag en Ensam mamma i ett matprogram förnekar att kvinnor generellt skulle vara sämre på fotboll än män. Det är ju för fan inte ens en fråga att diskutera, som att påstå att jorden är platt. Problemet när dessa människor får argument och fakta presenterade mot sig är att de istället för att bemöta det bara tomt rabblar sitt mantra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Detta syftar ju iofs på en annan sak, att de inte fattar fotboll vilket är mer diskutabelt även om det var ryckt ur sitt sammanhang. Det som var det stora var ju att ensam mamma-emma som verkar vara militant feminist påstod att Arne hade fel då han menade att killar generellt är bättre än tjejer i fotboll efter han berättat att tv-laget med Lasse Åberg i spetsen slått bästa allsvenska damlaget med massvis med mål.

 

Det i sig är ju en sanning som inte ens går att ifrågasätta och det skulle uppriktigt vara kul att höra Emma försöka med detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta syftar ju iofs på en annan sak, att de inte fattar fotboll vilket är mer diskutabelt även om det var ryckt ur sitt sammanhang. Det som var det stora var ju att ensam mamma-emma som verkar vara militant feminist påstod att Arne hade fel då han menade att killar generellt är bättre än tjejer i fotboll efter han berättat att tv-laget med Lasse Åberg i spetsen slått bästa allsvenska damlaget med massvis med mål.

 

Det i sig är ju en sanning som inte ens går att ifrågasätta och det skulle uppriktigt vara kul att höra Emma försöka med detta.

 

Jo såg det avsnittet. Kom mest att tänka på hur usel och dryg Belinda är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista 10 åren har fler o fler killar börjat raka sig mellan ben och i armhålor, en del vaxar bröst mm. Under samma 10 år har också en ökad andel tjejer slutat raka sig, vart ska detta ta vägen?
Screen-shot-2009-11-12-at-9.52.46-PM-224x300.png

 

Vilken tur att attraktion är socialt konstruerad*...

 

* Vilket påminner mig, är det någon i genusträsket som någonsin tar itu med motsättningen mellan tankarna att det absolut inte går att uppfostra bort bögighet samtidigt som mäns preferens för fasta uppnosiga tuttar och smal midja på 20-åringar framför 40-åriga singelmorsor på 80 kg med hängtuttar absolut är socialt konstruerad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var med anledning av denna debatt jag postade klippet. Man blir mörkrädd när man ser diverse invandrarkids som helt tydligt tycker att det är ok att bete sig så pga att den anser att samhället vänt dom ryggen. Man undrar programmet igenom om vad de konkret vill ha förutom dessa förbannade ungdomsgårdar som de med all säkerhet kommer göra om till rena gangsterlokaler när/om de får dem.

 

Dessa lobotomerade människor finns såklart i alla läger och senast såg jag en Ensam mamma i ett matprogram förnekar att kvinnor generellt skulle vara sämre på fotboll än män. Det är ju för fan inte ens en fråga att diskutera, som att påstå att jorden är platt. Problemet när dessa människor får argument och fakta presenterade mot sig är att de istället för att bemöta det bara tomt rabblar sitt mantra.

 

Detta syftar ju iofs på en annan sak, att de inte fattar fotboll vilket är mer diskutabelt även om det var ryckt ur sitt sammanhang. Det som var det stora var ju att ensam mamma-emma som verkar vara militant feminist påstod att Arne hade fel då han menade att killar generellt är bättre än tjejer i fotboll efter han berättat att tv-laget med Lasse Åberg i spetsen slått bästa allsvenska damlaget med massvis med mål.

 

Det i sig är ju en sanning som inte ens går att ifrågasätta och det skulle uppriktigt vara kul att höra Emma försöka med detta.

 

Sista 10 åren har fler o fler killar börjat raka sig mellan ben och i armhålor, en del vaxar bröst mm. Under samma 10 år har också en ökad andel tjejer slutat raka sig, vart ska detta ta vägen?

 

600full-karl-pilkington.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista 10 åren har fler o fler killar börjat raka sig mellan ben och i armhålor, en del vaxar bröst mm. Under samma 10 år har också en ökad andel tjejer slutat raka sig, vart ska detta ta vägen?

 

mtp hur mycket porr som konsumeras av svenska män och hur det fuckar upp sexualiteten etc tror jag framtida trenden blir att svenska män 40+ åker till asien/sydamerika och hittar modernt feminina kvinnor/pojkar/ladyboys och svenska kvinnor 30+ åker till afrika och hittar män alternativt blir flator. visst många attraktiva enligt dagens mode hittar varandra men blir en allt större grupp semiattraktiva män vars utbud av partners inte uppfyller deras krav på partners och de då hellre är singlar och konsumerar porr än sänker sina krav. förutom utomlands där folk har andra kriterier och de kan hitta vad de söker.

 

kanske inte så pk, men min egen uppfattning är att dagens kost och träningsvanor gör folk feta och oattraktiva. som det ser ut idag tränar män mer än kvinnor i åldrarna 20-35. fettma är kummulativt så i de övre åldrarna i det intervallet är det rätt många tjejer som tyvärr är oattraktiva. en del attraktiva tjejer väljer även partners som är mindre attraktiva pga deras välstånd/status så kvar har vi ett läge där många män tvingas välja mellan att vara ensamma eller ta en "kraftigare" tjej. mäns massökning kommer lite senare i åldrarna, ofta i samband med att de skaffar partner.

 

nu är inte rörligheten bland svenska män jättestor, men bland de svenska semiattraktiva männen som varit utomlands en längre tid blir det svenska utbudet för dem rätt mycket sämre än det utomlands.

 

exempel:

 

ser dock lite ljus i tunneln, lite matrevolution i landet så kanske ryktet om de vackra svenska kvinnorna blir sant igen. som det är idag får jag uppfattningen att svenska unga tjejer anses väldigt attraktiva men pga massökningen varje år de går runt med höga insulinhalter tappar de snabbt med åldern och svenska män söker sig utomlands för tjejer de åldergrupperna.

 

diskutera svenska kvinnor och män!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle nån orka bemöda sig med att ta sig jorden runt för att hitta nån som mer passar ens ideal?

 

Så länge det inte blir brist på det ena eller andra könet kommer folk få nöja sig med utbudet som finns.

 

Och på tal om att folk blir feta kommer det troligen inte ändra ett dyft, visst kommer de smala vara mer eftertraktade så länge trenden håller i sig men i takt som folk blir fetare kommer folk att behöva välja feta partners. I teorin skulle ju inte vältränade män fly sverige i stora lass om snittvikten på tjejrna steg med 20 kilo, istället skulle det bli mer socialt accepterat att ha en fet tjej.

 

Utbudet kommer styra efterfrågan till stor del, visst går tidens ideal först, men när man står sist i kön att välja kommer man ta det som finns framför att lägga ner någon större energi för att hitta bättre.

 

Och dina personliga preferenser i form av ladyboys tror jag närmsta tiden också kommer höra till en extrem minoritet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle nån orka bemöda sig med att ta sig jorden runt för att hitta nån som mer passar ens ideal?

 

sexualdriften är stark.

 

Så länge det inte blir brist på det ena eller andra könet kommer folk få nöja sig med utbudet som finns.

om volvobilar försämrar kvaliten köper folk tyskt eller japanskt.

 

Och på tal om att folk blir feta kommer det troligen inte ändra ett dyft, visst kommer de smala vara mer eftertraktade så länge trenden håller i sig men i takt som folk blir fetare kommer folk att behöva välja feta partners. I teorin skulle ju inte vältränade män fly sverige i stora lass om snittvikten på tjejrna steg med 20 kilo, istället skulle det bli mer socialt accepterat att ha en fet tjej.

här kommer den vanliga invändningen "folk reagerar inte på incitament". den är givetvis fel. redan idag ser vi stora lass med män som gifter sig med thailändskor.

 

Utbudet kommer styra efterfrågan till stor del, visst går tidens ideal först, men när man står sist i kön att välja kommer man ta det som finns framför att lägga ner någon större energi för att hitta bättre.

visst kostnaden på att leta utomlands är högre, men för tillräckligt stor skillnad i kvalite börjar folk göra det oavsett vad det rör sig om. känns som applediskussionen om igen, folk reagerar på pris/kvalite. finns vissa trögheter i systemet, men trenden brukar nästan alltid vara att folk anpassar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mtp hur mycket porr som konsumeras av svenska män och hur det fuckar upp sexualiteten etc tror jag framtida trenden blir att svenska män 40+ åker till asien/sydamerika och hittar modernt feminina kvinnor/pojkar/ladyboys och svenska kvinnor 30+ åker till afrika och hittar män alternativt blir flator. visst många attraktiva enligt dagens mode hittar varandra men blir en allt större grupp semiattraktiva män vars utbud av partners inte uppfyller deras krav på partners och de då hellre är singlar och konsumerar porr än sänker sina krav. förutom utomlands där folk har andra kriterier och de kan hitta vad de söker.

 

diskutera svenska kvinnor och män!

Att konsumera porr är ju inte samma sak som att vara i ett riktigt förhållande. Man måste ju inte ha några förhoppningar om att vara med i OS bara för att man tittar på det på TV. Dessutom utesluter inte det ena det andra på något sätt. Det går utmärkt att surfa på xhamster.com samt vara i ett förhållande på samma gång (kom bara ihåg att rensa browsern efter en "session").

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att konsumera porr är ju inte samma sak som att vara i ett riktigt förhållande. Man måste ju inte ha några förhoppningar om att vara med i OS bara för att man tittar på det på TV. Dessutom utesluter inte det ena det andra på något sätt. Det går utmärkt att surfa på xhamster.com samt vara i ett förhållande på samma gång (kom bara ihåg att rensa bara browsern efter en "session").

 

håller med 100%, men håll dig till ämnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...