Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

är det jag som är asienskadad eller var det någon mer som tyckte Grace Park var söt och blev småkär i henne som Cylon? eller var det Helfer för hela bunten för er? någon som föredrog Sackhoff, hon var sjukt rolig i Big Bang Theory.

 

 

 

 

.

tror nog att jag är asienskadad på fel sätt. Har svårt att finna asiater snygga. Finns ju givetvis en del guldkorn men få för mig.

Tycker att McGarrett är lite för bra för att det ska vara mer än ok. :)

 

haha :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu citerade du iofs mig när jag citerade från någon random blogg.

 

I vilket fall tycker jag alla ska prova sig fram själv med både kost och eventuell träning och se vad som passar dem bäst. I vissa fall (rätt få IMO) finns det en sanning eller ett rätt/fel, whatever man ska kalla det. Väldigt ofta finns det massa olika lösningar där det skiljer mycket från person till person. Personligen fungerar jag jävligt dåligt om jag drar ner kolhydraterna mycket. Andra mår bäst av exempelvis LCHF/whatever. Jag skulle vara en jubelidiot om jag sa till heltok att han gör helt fel och bara inbillar sig att han mår bra av att äta och träna som han gör. Det funkar uppenbarligen för honom. Det enda jag vänder mig mot är att just LCHF-förespråkarna (menar allmänt och inte just heltok) av någon anledning oftast är de mest inskränkta och har attityden att deras sätt är det enda rätta för exakt alla i hela mänskligheten. Fortfarande finns det inga bevis för att det inte är kalorier in/ut som avgör vår vikt.

 

 

flamewar för fanboys.

 

det är tråkigt att det alltid blir så polariserat när jämförande studier visar exakt på att det är kcal in/ut som är det enda som gäller. sen handlar det om vad folk går igång på för mat.

 

jag skapade en mackdiet en gång som gick ut på att äta en jävla massa mackor men inte i överflöd, den fungerade givetvis utan problem.

 

 

jag blir jävligt aggressiv om jag inte får mina mackor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mailar expekt och undrar varför jag har fått en 14dollar insättning följt av en till 14dollar insättning från "other", lite orolig över att någon eventuellt försökt lägga till ny uttagsmetod.

 

får två svar, det ena förklarar att det är en bonus som släpps i omgångar jag inte blivit informerad av. det andra ber mig skicka in mitt ID(från en annan mailaddress lolwtf) och säger att mitt konto är låst tills vidare. :(

 

65r5o3.jpg

 

jag skapade en mackdiet en gång som gick ut på att äta en jävla massa mackor men inte i överflöd, den fungerade givetvis utan problem.

vad hade du för ev$/100händer över hur stort sample när du käkade mackdieten? så vi vet om vi ska lyssna på vad du säger...

 

det är tråkigt att det alltid blir så polariserat när jämförande studier visar exakt på att det är kcal in/ut som är det enda som gäller. sen handlar det om vad folk går igång på för mat.

mm på tok för mycket bluffar i rangen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

T=0 de släpper nyheten, överallt på alla nyhetssiter

Fortsätter nog min vanliga vardag och känner mig ganska trygg. Förutsätter ju inte direkt att det kommer vara något förödande för mig, utan kanske någon stackars bonde som får lite problem med årets skörd någonstans i världen.

 

T+2h de säger att den kommer nå jorden om 14dagar

Försöker ta reda på var den är beräknad att att slå ner. Finns det några aktier man bör sälja/köpa? Några råvaror jag bör köpa? Etc etc. Än så länge känner jag mig lugn, kan ju inte ske någon större skada som sagt.

T+1d de säger att den motsvarar denna: http://en.wikipedia.org/wiki/Chicxulub_Crater

Köper alla överlevnadsböcker jag kan, bunkrar upp med batterier, vatten, mat, konserver, svampar, frön, jord, gödsel, spade, potatis och diesel. Försöker nog även få tag på en del djur som kan föröka sig snabbare än av jag kommer behöva slakta dem.

T+2d de säger att den är påväg mot Europa

Läst igenom några överlevnadsböcker, köper något ifall det behövs köpas. Annars börjar jag läsa lite i urban exploration trådarna på flashback för att se ifall jag kan hitta något gammalt bergrum som är nedstängt. Åker även ut till min fars gård och hämtar traktorn som står där. Tar nog även med alla de vapen som står i vapenskåpet.

 

T+3d de säger att den kommer slå ner i Sverige

Erbjuder några vänner att åka med ut till vårt bergrum, för att med traktorn på något sätt ta oss in. Skulle det visa sig vara några andra är där så kanske situationen går att medla - om inte - har vi i alla fall traktor och vapen. Vi kommer även skydda bergrummet. Under 8 dagar bygger vi upp vårt bergrum med förnödenheter och samtidigt skyddar det från andra inkräktare. När det är 12 dagar kvar tills smällen stänger vi in oss och hoppas den inte slår ner allt för nära. Norrland blir bra.

 

Tror tyvärr det kommer vara helt omöjligt att fly Sverige/Europa. Varför jag tror det är bra mycket bättre väntevärde i att gräva in sig i ett gediget och stabilt berg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätter nog min vanliga vardag och känner mig ganska trygg. Förutsätter ju inte direkt att det kommer vara något förödande för mig, utan kanske någon stackars bonde som får lite problem med årets skörd någonstans i världen.

 

 

Försöker ta reda på var den är beräknad att att slå ner. Finns det några aktier man bör sälja/köpa? Några råvaror jag bör köpa? Etc etc. Än så länge känner jag mig lugn, kan ju inte ske någon större skada som sagt.

 

Köper alla överlevnadsböcker jag kan, bunkrar upp med batterier, vatten, mat, konserver, svampar, frön, jord, gödsel, spade, potatis och diesel. Försöker nog även få tag på en del djur som kan föröka sig snabbare än av jag kommer behöva slakta dem.

 

Läst igenom några överlevnadsböcker, köper något ifall det behövs köpas. Annars börjar jag läsa lite i urban exploration trådarna på flashback för att se ifall jag kan hitta något gammalt bergrum som är nedstängt. Åker även ut till min fars gård och hämtar traktorn som står där. Tar nog även med alla de vapen som står i vapenskåpet.

 

 

Erbjuder några vänner att åka med ut till vårt bergrum, för att med traktorn på något sätt ta oss in. Skulle det visa sig vara några andra är där så kanske situationen går att medla - om inte - har vi i alla fall traktor och vapen. Vi kommer även skydda bergrummet. Under 8 dagar bygger vi upp vårt bergrum med förnödenheter och samtidigt skyddar det från andra inkräktare. När det är 12 dagar kvar tills smällen stänger vi in oss och hoppas den inte slår ner allt för nära. Norrland blir bra.

 

Tror tyvärr det kommer vara helt omöjligt att fly Sverige/Europa. Varför jag tror det är bra mycket bättre väntevärde i att gräva in sig i ett gediget och stabilt berg.

 

intressant strategi. funderar själv vidare, ska posta min strategi när jag har grindat klart. tills vidare var det en bra film här:

 

man får nog tänka på långsiktig överlevnad med i ekvationen så att ta lite risker för att säkra stort matförråd är nog EV+. en jordbävning med 12 magnitud är ju inte jättetrevligt heller, frågan är om man ens överlever i ett bergrum. sedan har man eventuella flera hundra meter höga vågen att tänka på, vore ju trist att drunkna i bergrummet. på en vecka kan man cykla rätt långt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande finns det inga bevis för att det inte är kalorier in/ut som avgör vår vikt.

 

 

strikt talat så är du ute och cyklar men även om vi talar om vad vi brukar betrakta som mat så finns det en hel del som talar emot "kalorier in/ut".

lite osäker på studier på människor men åtminstone i de försök som gjorts på råttor så stämmer det inte,dvs samma energidensitet ger varierande viktökningar beroende på energikälla. det här är långt ifrån något hokus-pokus om du trodde det. det är snarare så att om man ser det som en omöjlighet eller orimligt så vet man inte vad man talar om och bör sätta sig i skolbänken igen.

ett problem med de få studier på människor som har gjorts är att de är lite knepigt utformade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det jag som är asienskadad eller var det någon mer som tyckte Grace Park var söt och blev småkär i henne som Cylon? eller var det Helfer för hela bunten för er? någon som föredrog Sackhoff, hon var sjukt rolig i

Boomer > #6 > > > > > > > Starbuck > Presidenten

imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

allt datorsnack väckte nörden i mig igen. min 3år gamla dator har varit mitt bästa datorköp i karriären, sjukt bra värde för sin tid och jag har uppgraderat SSD och graffe sedan dess. men 3år är ju en lång tid i datorvärlden, funderar på hur den står sig.

 

tankade http://www.primatelabs.ca/geekbench/ och körde det:

geekbench.png

(resultat var under tiden jag grindande om det påverkar något)

 

vad får ni på era grinddatorer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om inget: sitta/stå vid datorn?

 

har själv aldrig gjort det med framgång, men min mamma talar sig varm om det. borden är så klumpiga och det kräver lite lösningar på hur man drar kablar etc.

 

nog ev+ för kroppen, men osäker på hur det blir med winraten, känner att jag tappar några iqpoäng när jag står upp, men är säkert vanesak.

 

---

 

tänkte slaska en våtdräkt, förmodligen i em här:

http://www.sjosport.se/vattensport/vatdrakter/44

något jag ska tänka på innan försäljaren lurar på mig den dyraste?

steamer%2032%20herr.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gått från 0 % stå till 50 % till 10 % av ren lättja, i förra veckan bar jag ut datorstolen så sen dess är det stå helt och hållet som gäller. Jag gillar det skarpt men jag börjar få redigt ont i fötterna.

 

Grindar bättre när jag står upp också. :)

 

Tips från hobby e-handlaren som packar varor. Ta lite wellpapp och ställd dig på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har själv aldrig gjort det med framgång, men min mamma talar sig varm om det. borden är så klumpiga och det kräver lite lösningar på hur man drar kablar etc.

 

nog ev+ för kroppen, men osäker på hur det blir med winraten, känner att jag tappar några iqpoäng när jag står upp, men är säkert vanesak.

 

---

 

tänkte slaska en våtdräkt, förmodligen i em här:

http://www.sjosport.se/vattensport/vatdrakter/44

något jag ska tänka på innan försäljaren lurar på mig den dyraste?

steamer%2032%20herr.jpg

 

bah orka vela, jag slängde iväg en beställning på vinst och förlust:

1 x Orca Mens S3 Full Sleeve Wetsuit 6

1 x Speedo Plain Moulded Silicone Swimming Cap Black

1 x blueseventy Swim Gloves Large Black/Blue/Orange

1 x blueseventy Swim Socks Large Black/Blue/Orange

You chose Priority Despatch so we will despatch your order as soon as possible.

180pund för rubbet. har slaskat bort mer än det under tiden jag slösurfade våtdräkter...

 

denna alltså:

orca-YVN5-01-ps-zoom.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...