Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

 

Vad tycker ni om denna?

 

helt ok, inte hennes bästa.

 

bäst är givetvis:

 

lite förvånad att ingen gjorde cover på den innan haley:

inte såld på den.

 

andra favoriter är hometome glory och chasing pavements, samtliga är givetvis med på min lugn skit playlist på spotify :)

 

bäst var givetvis casey. så sjukt kaxig, tänk om man hade halva hans självförtroende:

 

inte nog med att han dejtat och säkert pippat julie

julie01.JPG

han ryktas även dejta haley i filmen ovan och nu snart tar han väl JLo också.

 

---

 

party har varit nere idag så jag passade på att tvätta, men den lilla tiden grind jag fick in har jag turat med setupsen och bluffarna:

lolgo.th.png

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"I högerspalten finns ett diagram om en målsättning jag har - att gå ner 680 gram per vecka och nå 65 kg i juni. Då skulle jag totalt ha gått ner 11 kg sen i vintras. Jag vägde 76 kg som mest när jag käkade"allt" efter LCHF - det var innan jag gick över till McDougall-inspirerad lågfettkost och skippade smör, kokosfett, köttfärs och mejeriprodukter. Jag är redan 2 kg lättare än jag var vid slutet av LCHF för övrigt."

 

BEVIS!! Man blir snyggare, coolare, och går med 100% säkerhet ner i vikt om man skippar LCHF och äter hög andel kolhydrater och gärna "stärkelse innan läggdags".

 

End of discussion helt enkelt :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"I högerspalten finns ett diagram om en målsättning jag har - att gå ner 680 gram per vecka och nå 65 kg i juni. Då skulle jag totalt ha gått ner 11 kg sen i vintras. Jag vägde 76 kg som mest när jag käkade"allt" efter LCHF - det var innan jag gick över till McDougall-inspirerad lågfettkost och skippade smör, kokosfett, köttfärs och mejeriprodukter. Jag är redan 2 kg lättare än jag var vid slutet av LCHF för övrigt."

 

BEVIS!! Man blir snyggare, coolare, och går med 100% säkerhet ner i vikt om man skippar LCHF och äter hög andel kolhydrater och gärna "stärkelse innan läggdags".

 

End of discussion helt enkelt :mrgreen:

 

Lägg gärna upp resultat från din träning, så man vet ifall allt du postar om träning har nån tyngd.

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag räknar nog inte en anorektisk knäppvegan med eventuellt rätt starka diagnosbehov som en raise i din favör.

 

Hade iofs inte läst något där innan jag postade :mrgreen: Så jag var inte seriös i något jag skrev nu men det är ändå roligare att läsa när folk postar lite seriösa referenser istället för t.ex. som i artikeln heltok postade där kostsnubben slänger ur sig saker som att man håller sig skadefri och frisk med hans LCHF...där tycker jag vi snackar väldigt starka diagnosbehov :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

P4230192.JPG

vs

215468_10150216534452238_525842237_8395079_7887110_n.jpg

 

 

idag cyklade jag och badade och grillade en flintastek. serverade den med lite bea och babyspinat. delade en liten flaska rödvin och en öl och åt resterna av en kladdkaka från mitt gamla liv. detta till lugn musik, stilla sjö och vacker omgivning.

 

så många dieter talar om att gå ner i vikt men missar det viktigaste med kost... dvs att må bra, att njuta, att vara frisk, att ha energi, att ta hand om själen. ta hand om kroppen så tar kroppen hand om vikten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg gärna upp resultat från din träning, så man vet ifall allt du postar om träning har nån tyngd.

 

mvh

 

Nu citerade du iofs mig när jag citerade från någon random blogg.

 

I vilket fall tycker jag alla ska prova sig fram själv med både kost och eventuell träning och se vad som passar dem bäst. I vissa fall (rätt få IMO) finns det en sanning eller ett rätt/fel, whatever man ska kalla det. Väldigt ofta finns det massa olika lösningar där det skiljer mycket från person till person. Personligen fungerar jag jävligt dåligt om jag drar ner kolhydraterna mycket. Andra mår bäst av exempelvis LCHF/whatever. Jag skulle vara en jubelidiot om jag sa till heltok att han gör helt fel och bara inbillar sig att han mår bra av att äta och träna som han gör. Det funkar uppenbarligen för honom. Det enda jag vänder mig mot är att just LCHF-förespråkarna (menar allmänt och inte just heltok) av någon anledning oftast är de mest inskränkta och har attityden att deras sätt är det enda rätta för exakt alla i hela mänskligheten. Fortfarande finns det inga bevis för att det inte är kalorier in/ut som avgör vår vikt.

 

Som vanligt skriver jag mycket mer än jag hade tänkt (:() men jag tycker helt klart du ska försöka bilda dig en egen uppfattning om ämnet intresserar dig. Ärligt talat vill jag inte ens att du ska tycka exakt som mig, och hur jag ser ut har inte minsta lilla relevans IMO. Branch Warren är en av världens bästa bodybuilders just nu men om en normal person hade tränat som honom hade dem dels inte fått bra resultat, och dels skadat varenda kroppsdel som finns. Sannolikt först ryggen...

 

Jag är rätt nöjd med min egen utveckling från sticka på 70 kilo till där jag är nu. Men mitt sätt funkar säkerligen inte för alla.

 

stringbet

 

Hehehehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

215468_10150216534452238_525842237_8395079_7887110_n.jpg

 

KÖTT fifan ftw :)

 

så många dieter talar om att gå ner i vikt men missar det viktigaste med kost... dvs att må bra, att njuta, att vara frisk, att ha energi, att ta hand om själen. ta hand om kroppen så tar kroppen hand om vikten...

 

Agreed :) Eller ja, inte för mig själv eftersom jag en dag vill vara en riktig biff men för alla andra ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tyvm, tror denna kommentaren har potential:

 

bah den failade hårt, bara 4st tummar. var för slö, gäller man är tidigt ute som man hamnar i topp, annars är man körd. testar lyckan på denna:

 

är det någon annan som är med och försöker eller?

 

 

 

 

ingen som ser the event? tycker serien börjar bli bra igen efter att ha tappat rejält mot mitten. började se endgame lite, är den värd att se på? xiii the series(en bourne kopia typ) kommer jag nog följa ett tag iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bah den failade hårt, bara 4st tummar. var för slö, gäller man är tidigt ute som man hamnar i topp, annars är man körd. testar lyckan på denna:

 

är det någon annan som är med och försöker eller?

 

 

 

 

ingen som ser the event? tycker serien börjar bli bra igen efter att ha tappat rejält mot mitten. började se endgame lite, är den värd att se på? xiii the series(en bourne kopia typ) kommer jag nog följa ett tag iaf.

 

the event tappa jag vid avsnitt 11. Kanske ska ge resten en chans då. Hoppas du har sett miniserien XIII? Gick i 2 avsnitt 2008. Tycker den va riktigt bra. Kolla in den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"This has been flagged as spam" rofl

 

bah, ska ni motverka mig. får väl börja kommentera anonymt. tävla ärligt istället!

 

the event tappa jag vid avsnitt 11. Kanske ska ge resten en chans då. Hoppas du har sett miniserien XIII? Gick i 2 avsnitt 2008. Tycker den va riktigt bra. Kolla in den.

 

mm, såg dem. gillar den typen av serier/filmer. hitman, bourne, bond, mechanic etc etc. tips på mer på det temat!

 

Har haft diskussion med en polare angående The Event. Tyckte de första avsnitten var grymma sen blev det skit. Men så fort jakten på lillasystern var över har det blivit bra igen imo.

 

mm, precis. sedan är vicky så sjukt het också, vad tror ni är hennes game? tror hon är lite kåt på walker, säger 70% chans att de pippar innan serien är över.

Taylor-Cole-as-Vicky-Wallace-the-event-15678905-449-600.jpg

 

---

 

en annan viktig fråga jag har funderat på. antar att NASA hittar en asteroid påväg mot jorden. vi har en timeline där du ska säga vad du gör varje steg:

T=0 de släpper nyheten, överallt på alla nyhetssiter

T+2h de säger att den kommer nå jorden om 14dagar

T+1d de säger att den motsvarar denna: http://en.wikipedia.org/wiki/Chicxulub_Crater

T+2d de säger att den är påväg mot Europa

T+3d de säger att den kommer slå ner i Sverige

 

beskriv din strategi för att överleva så länge som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo hon är riktigt nice, man kan ju hoppas för Pauls skull. :)

 

Nya Hawaii Five-0 är väl lite i klass med de du nämner, dock väldigt tacky imo. Inte hälften så bra som originalet.

 

Helt ok serie. Hade man bytt ut den hawaiiska tjejen till någon snyggare och haft lite mer snygga kvinnliga biroller i en del avsnitt hade den vart mer värd att se. Nu tröttnar man rätt snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt ok serie. Hade man bytt ut den hawaiiska tjejen till någon snyggare och haft lite mer snygga kvinnliga biroller i en del avsnitt hade den vart mer värd att se. Nu tröttnar man rätt snabbt.

 

är det jag som är asienskadad eller var det någon mer som tyckte Grace Park var söt och blev småkär i henne som Cylon? eller var det Helfer för hela bunten för er? någon som föredrog Sackhoff, hon var sjukt rolig i Big Bang Theory.

 

 

isåfall hade det nog blivit bilresa till prag och gå loss på heroin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...