Gå till innehåll

Wellbok - well...

heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

• Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17

Recommended Posts

"Andreas Hurtig har högst dokumenterad IQ i Sverige. För att vara med i intelligensföreningen Mensa krävs att man har IQ 131 eller högre, Andreas Hurtig ligger på 178.

I hela världen har han tredje högst."

Poker pro :D

som sagt intelligens korrelerar inte alltid i winrate... har läst lite av honom, sjukt ointelligenta pokerrelaterade påståenden iaf imo, men säkert en jävel på att lösa test typ det på illustrerad vetenskap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 156 men testet är från tonåren så jag har nog avsevärt lägre nu. Söndersmulat min hjärna har jag med intag av allehanda substanser.

Runt 17-19år ungefär har man som bäst hjärnkapacitet sen sjunker det bara med åren. Det är ju inte för intet som de bästa pokerspelarna nästan alltid är unga.

Länk till kommentar

One society, the Giga Society, has been working to establish norms for the very high IQ range (99.9999999th percentile), though no studies so far have been conclusive.

QUOTE]

Är jag för trött eller innebär det att det är den intelligentaste miljardtedelen det gäller?

Länk till kommentar

One society, the Giga Society, has been working to establish norms for the very high IQ range (99.9999999th percentile), though no studies so far have been conclusive.

QUOTE]

Är jag för trött eller innebär det att det är den intelligentaste miljardtedelen det gäller?

Ett litet test bara det här :).

Länk till kommentar

Eftersom det här är Heltoks well ska jag ställa en fråga till honom. Det verkar som du är väldigt påläst när det gäller pokerteori och att du kan svara rätt bra på de flesta pokerfrågor i skrivet format. Jag får dock känslan av att du inte riktigt lever upp till de förväntningarna vid pokerbordet.

Så vad spelar du för nivå och vad är din ptbb och över hur mänga händer?

Länk till kommentar

People who boast about their IQ are losers - S.Hawking

Fick både du och han lågt när ni testade eller? :mrgreen:

Ni kan trösta er med att IQ bara är en av en miljard olika egenskaper som är viktiga. IQ kommer inte ens topp10 imo.

Jag har 156 men testet är från tonåren så jag har nog avsevärt lägre nu. Söndersmulat min hjärna har jag med intag av allehanda substanser.

Runt 17-19år ungefär har man som bäst hjärnkapacitet sen sjunker det bara med åren. Det är ju inte för intet som de bästa pokerspelarna nästan alltid är unga.

Hittar vi något svårare test tror jag att jag hoppar det...

Bättre att leva på dom resultat man gjorde när man var ung :)

Man vill ju inte se att man tappat 30-40 poäng...

Min lillebror, 7 år yngre, brukar allt oftare fråga mig om jag verkligen har alla hästar i stallet. Inget gott tecken...

Personligen tror jag att även poker är fördummande...

är inte så duktig vid borden, feg, spelar massa bord etc. tror jag ger upp edge för att sova bättre på nätterna och att få upp min timlön. tror relativt få lägger märke till mig och många får säkert uppfattningen att jag är en kass regular, men vinner ju stadigt iaf och det är det viktigaste imo.

+1

Länk till kommentar

Eftersom det här är Heltoks well ska jag ställa en fråga till honom. Det verkar som du är väldigt påläst när det gäller pokerteori och att du kan svara rätt bra på de flesta pokerfrågor i skrivet format. Jag får dock känslan av att du inte riktigt lever upp till de förväntningarna vid pokerbordet.

Så vad spelar du för nivå och vad är din ptbb och över hur mänga händer?

hoho... normalt hade jag väl blivit lite provocerad av sånt här och postat någon elak graf eller två. som tur är hade jag redan gjort det på 2+2 nyligen så slapp göra en ny :) :D

(klicka på smileygubbarna om ni vill se dem)..

värre eller bättre än väntat?

är inte så duktig vid borden, feg, spelar massa bord etc. tror jag ger upp edge för att sova bättre på nätterna och att få upp min timlön. tror relativt få lägger märke till mig och många får säkert uppfattningen att jag är en kass regular, men vinner ju stadigt iaf och det är det viktigaste imo.

vågar du posta en liknande stats i din dagbok eller här, som jag förstått det har inte du heller levt upp till förväntningarna vid borden så mycket på sistone?

edit: quota inte denna posten helst så eftervärlden slipper hitta det överdrivet enkelt.

Länk till kommentar

hoho... normalt hade jag väl blivit lite provocerad av sånt här och postat någon elak graf eller två. som tur är hade jag redan gjort det på 2+2 nyligen så slapp göra en ny :P

http://img228.imageshack.us/img228/2941/300kstats.png

http://img197.imageshack.us/img197/6237/300010.png

värre eller bättre än väntat?

vågar du posta en liknande stats i din dagbok eller här, som jag förstått det har inte du heller levt upp till förväntningarna vid borden så mycket på sistone?

Så sant så sant men ptbb 5,5 på 500k händer på NL1000+ är ju ett rätt så dugligt resultat även om det var ett år sen.

Länk till kommentar

Tittar på de här graferna och vill gärna se alla händer för de kan omöjligt figurera sanna siffror över tid.

har turat en del, men inte fifflat med siffrorna överdrivet. kanske saknar någon stars-session eller två(flips hade fuckat upp bb-statsen) och kanske missat några grindpass från laptopen.

De bevisar dock med största trolighet att du är en god vinnare.

mm börjar misstänka det.

Länk till kommentar