Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

För att dra en så kort bakgrund som möjligt: för typ 10 (?) år sedan drabbades jag av rätt tung panikångest. Inga direkta konstigheter (väldigt många medicinerar det tillståndet), men inte ett dugg trevligt. Insåg även att jag skulle kunna haft rätt lätt att fastna i ångest pga låt oss kalla det random noja (kan ge sig uttryck i prestationsångest etc).

 

Kom panikångesten som en blixt från klar himmel eller hade du mått dåligt en längre period innan?

 

Kan vem som helst drabbas av panikångest utan att råka ut för något plötsligt trauma?

 

Lång tid därefter funderar jag ibland på varför jag är så fruktansvärt mentalt robust (även när saker till synes går dåligt för mig mår jag fundamentalt riktigt bra - detta även om jag även ätit dåligt, sovit dåligt, etc).

 

Kan man säga att detta indirekt är tack vare din ångest?

 

En sak jag då brukar tänka på är att jag aktivt tagit bort den där blask-läsningen ur ryggmärgen. Jag tänker inte på att jag inte läser Aftonbladet (instinktivt skriver jag då direkt /sportbladet), att jag automatiskt bläddrar förbi havet av löjliga Facebook-delningar etc. Det är kanske 10-20 val om dagen där jag automatiskt väljer bort onödig (rent brus) information som är skräddarsydd för att påverka ditt välmående negativt.

 

Källa på fetmarkerade?

En kort 5-min sammanfattning i månaden skulle tex räcka för att få det relevanta av svensk politik. Resten är som bäst underhållning. Så då vill det till att man faktiskt tycker det är kul, annars gör man något väldigt fel som så kallat "hänger med".

 

Var hittar man en sådan sammanfattning?

 

Jag utgår ifrån att Trillske på Flashback även är PF:s trillske. Hur väljer du vad som är värt att lägga tid på där? Jag lägger själv allt för mycket tid på Flashback.

 

Till Heltok:

Har sett att du nämner Flashback titt som tätt. Är ditt alias där känt i den här tråden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag utgår ifrån att Trillske på Flashback även är PF:s trillske. Hur väljer du vad som är värt att lägga tid på där? Jag lägger själv allt för mycket tid på Flashback.

Det väljer jag i princip inte, så antagligen allt för mycket. Det jag försöker förklara är att min instinkt att inte läsa Aftonbladet och liknande inte handlar om något spontant val, det var fokuserat arbete. Att läsa den typen av dagligt skräp händer undermedvetet, liksom att inte läsa det (dvs jag gör fortfarande inte något spontant val att inte läsa).

 

Angående flashback och även pokerforum är det i grunden en sidosyssla, tex när jag spelar poker. Hästparten av mina inlägg kommer ifrån när jag spelade som mest. Annars såg jag på film, så EV-mässigt var det nog OK.

 

Andra vardagliga funktionen det haft är tex om man kommer hem ensam från arbetet. Varva ned framför mobilen. Bara det att jag ju faktiskt inte varvar ner av det. Så som sagt, antagligen för mycket.

 

Kom panikångesten som en blixt från klar himmel eller hade du mått dåligt en längre period innan?

En massa katalysatorer; gjort slut med tjejen, hade ett par brutna revben som störde andningen flera månader etc.. men i grund och botten hade jag lagt några år på en riktning jag inte gillade, och sista året hade dessutom varit väldigt krävande. Tänk typ kämpa för att gå i motvind åt fel håll. Släng på lite inneboende ångesttendenser på det så kan det smälla rätt bra och plötsligt.

Kan vem som helst drabbas av panikångest utan att råka ut för något plötsligt trauma?

Ingen aning, men i princip är det väl så eftersom man ju inte kan veta om det före faktumet. Så vida man inte har någon djupare diagnos handlar det ju om att huvudet under lång tid bygger en långsam destruktiv historia, och det märker man inte medan det pågår. Tex om man ser saker i ett negativt ljus; det är en ens egen tolkning av verkligheten, så huruvida du satt negativ spin på det eller inte är som att ifrågasätta om en färg är blå eller röd varje gång du ser den.

 

Kraschar man blir det dock rätt uppenbart att något gått lite konstigt.

 

Kan man säga att detta indirekt är tack vare din ångest?
Absolut, det var ju ett direkt svar på att jag kraschade.

 

Var hittar man en sådan sammanfattning?

Har jag inte funderat på då jag tycker det är svårt att ens låta bli att exponeras för det med råge (de där 5 relevanta minuterna plus massa skräp levereras exempelvis under arbetets fikaraster, samt bredvid dig på bussen, samt igen av någon släkting, igen av någon vän, etc etc).

 

Rent hypotetiskt skulle man annars kunna fråga en intresserad vän vad som hänt under månaden. Det minimala han minns är en bra sammanfattning.

Redigerad av Trillske
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till Heltok:

Har sett att du nämner Flashback titt som tätt. Är ditt alias där känt i den här tråden?

 

Det hoppas jag inte :)

 

Försöker byta nick typ varje månad de perioder då jag är aktiv. Något gammal nick borde kunna gå att lista ut, men tvivlar på att de nyare skulle gå att lista ut utan mer kännedom.

 

Flashback må ha en rätt märklig skara folk som postar, men det är iaf rätt skönt kaos där. Men på sistone tycker jag det är rätt ofta att jag kollar på aktuella ämnen och inte hittar något jag vill klicka på. Imo http://www.bubb.la har ofta rätt hög kvalité och fångar upp det mesta intressanta som händer, speciellt om man kollar de understa kategorierna. Media, Politik och Opinion tenderar ha att mycket brus imo.

 

---

 

Har börjat köra en hel Ashtanga Yoga efter att ha droppat in på yoga lite random i Mexico. Väldigt bra träning att kombinera med jobb imo. Svårt att undvika att inte bli stressad av jobb, speciellt när det går bra på jobbet blir man lätt exhalterad vilket övrig träning tenderar att förstärka. Måste säga att Yoga funkar väldigt bra för att lugna ner en, man får lite skön stretch. Det är visst mått av hippie flum, sjunga ommmm och mantra, indiska namn på diverse saker men trots det tycker jag det är väldigt trevligt som sekulär aspie.

 

Okej om man inte vill bromsa ihjäl föraren om en katt springer upp på vägen men det måste väl vara motiverbart om en skolklass mitt i allt står 10m framför bilen eller om föraren är påväg att dundra rätt in i en betongvägg?

Kanske för en statlig taxi, men tvivlar på att den featuren hade sålt så väl :P

 

Men detta är ett väldigt hypotetiskt scenario, vad som oftast sker är att bilen bara bromsar och eventuellt försöker sikta så att olyckan ska ske så långt bort som möjligt i förhoppning om att så mycket fart som möjligt ska ha hunnits minska och förhoppningsvis ge andra inblandade chans på att undvika olyckan och minska sin egen fart.

 

Också värt att påpeka att en självkörande bil aldrig har orsakat en olycka eller kört på någon. Samtliga olyckor har varit påkörning bakifrån där människor orsakat dem.

 

När vi väl har billiga högupplösta Lidar med bra sikt lär väldigt många olyckor kunna undvikas:

Denna Lidarn, som förvisso är väldigt dyr och rätt snygg, har rätt dålig nogrannhet och upplösning jämfört med de som utvecklas idag. Och lite bättre mjukvara så lär antalet olyckor minska väldigt mycket. Ge det 10år så bör bilar vara vääldigt säkra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske för en statlig taxi, men tvivlar på att den featuren hade sålt så väl :P

 

Okej, att offra föraren för en skolklass kanske inte säljer så bra men att kasta ankaret om bilen är påväg mot en betongvägg måste ju vara ev+ för föraren även om han skadas av själva inbromsningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.fokus.se/2016/02/robotdodaren/

 

Från sitt hem köpte han ett fåtal aktier för att se vilka aktörer som rörde sig på marknaden. Men den som sålde just de aktierna var ingen människa. Det var en robot som fungerade som likviditetsgarant.

Att vara likviditetsgarant innebär att ett företag mot en avgift ser till att det går att handla i aktien. Det gör den genom att hela tiden erbjuda köp- och säljkurser.

Den här roboten var förmodligen felinställd. Varje gång Skogman köpte aktier höjde roboten kursen. Efter tre sådana småköp sålde Skogman sitt innehav. Han tjänade 2 175 kronor.

Det var det. Och med all sannolikhet hade ingen kommit ihåg transaktionerna efteråt om bolaget bakom roboten inte klagat till Stockholmsbörsen. Ärendet lämnades vidare till åklagare, som producerade en 95 sidor lång förundersökning och väckte åtal mot Skogman för otillbörlig marknadspåverkan.

 

Skogman fälldes i tingsrätten och dömdes till lite drygt 24 000 kronor i böter

Ta de försiktigt så ni inte råkar sälja aktier dyrare än ni köpte dem Redigerad av Luskan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ser verkligen fram emot när Ethereum eller liknande ersätter legacy banking och all börshandel. ETH som för övrigt är +15% ish idag. Krypto har fördelen att det är totalt kaos så systemet får vara antifragile och inte som de skriver:

Den svenske åklagaren Jan Leopoldsson, på Ekobrottsmyndigheten, argumenterar också på samma sätt som hans norska kollega gjorde för några år sedan: att alla aktörer måste kunna lita på priset, att investerare försvinner om det blir för mycket fiffel och båg, och att det kan i sin tur leda till att samhället går miste om investeringskapital.

 

– Man förstör ju kursen. Ett sånt beteende har inte på en marknadsplats att göra, säger han.

:roll:

 

Fin text om Venezuela:

https://www.washingtonpost.com/news/wonk/wp/2016/01/29/venezuela-is-on-the-brink-of-a-complete-collapse/

Now you might have noticed that I talked about Venezuela's black market exchange rate. There's a good reason for that. Venezuela's government has tried to deny economic reality with price and currency controls. The idea was that it could stop inflation without having to stop printing money by telling businesses what they were allowed to charge, and then giving them dollars on cheap enough terms that they could actually afford to sell at those prices. The problem with that idea is that it's not profitable for unsubsidized companies to stock their shelves, and not profitable enough for subsidized ones to do so either when they can just sell their dollars in the black market instead of using them to import things. That's left Venezuela's supermarkets without enough food, its breweries without enough hops to make beer, and its factories without enough pulp to produce toilet paper. The only thing Venezuela is well-supplied with are lines.

 

Although the government has even started rationing those, kicking people out of line based on the last digit of their national ID card.

 

Via positiva är alltid svaret på problemen från via positiva.

 

 

---

 

 

 

---

 

Super Mario World på 6min:

Redigerad av heltok
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.fokus.se/2016/02/robotdodaren/

 

Ta de försiktigt så ni inte råkar sälja aktier dyrare än ni köpte dem

 

 

Den svenske åklagaren Jan Leopoldsson, på Ekobrottsmyndigheten, argumenterar också på samma sätt som hans norska kollega gjorde för några år sedan: att alla aktörer måste kunna lita på priset, att investerare försvinner om det blir för mycket fiffel och båg, och att det kan i sin tur leda till att samhället går miste om investeringskapital.

 

– Man förstör ju kursen. Ett sånt beteende har inte på en marknadsplats att göra, säger han.

 

:roll:

 

Alltså, reflekterar han ens över vad han säger? Om något så borde väl rimligen de som skriver bottar få stå sitt kasst. Eller kan jag också ansöka om ersättning hos ekobrottsmyndigheten när någon ddosar api-serverar vilket leder till att mina arbbottar laggar efter och handlar på inaktuella orderdjup?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ni en redpiller?

 

http://boingboing.net/2015/01/28/a-beginners-guide-to-the-red.html

They want you to lift the veil pulled over your eyes by the progressives who secretly control society. Like Neo escaping the Matrix, your choice is to wake up and see how the world really is, discarding religion, subjectivity, and feminist indoctrination. Conspiracy theorists, Men’s Rights Activists, Pick-Up Artists, GamerGate, even the Neoreaction: all of these communities share a common creed, tech-fluent and superficially self-aware. To outsiders, it's distinctly conservative. But they don’t see themselves as conservatives at all.

 

Welcome to the Red Pill worldview, where the entire world is a game and the people who are winning are the best players.

 

They've yet to assume a formal name, remaining a loose confederation of overlapping reactionary movements resistant to (though exploited by) their would-be leaders. Most identify as libertarian, many as atheists, and they are overwhelmingly white and male. They’re comfortable with progressive terminology and how technology has changed society, which puts them sharply at odds with most conservatives, who see both as a threat to traditional values. Many "Redpillers" perceive conservatism as censorious and unscientific, and instead identify with the “freethought” and “skeptic” internet communities.

 

politics

Despite espousing often-conservative views, most GamerGaters identify as left-libertarians when given the opportunity, as in this self-selected poll from politicalcompass.org aggregated by Twitter user @hazmatbrigade. (It's easy to fiddle the results, though)

 

Despite this, Redpillers define themselves as opponents to progressives. They seek to roll back the achievements of “cultural Marxists”, “Social Justice Warriors”, “political correctness” and “radical feminists”, justifying ruthless tactics as a necessary response to these perceived excesses.

 

One of the core dogmatic beliefs is in a just world, or at least one the cultural Marxists weren’t mucking up. A focus of unwavering belief is meritocracy: if you’re successful, then you deserve it because you’re superior. If you’re superior—and Redpillers are prone to deem themselves so—then you deserve to be successful. The presence of one without the other, such as success without merit or merit without success (especially in regards to oneself), is evidence of some kind of social-justice trickery.

 

One peculiar result is the Redpiller love of get-rich-quick schemes that rely on this superior understanding. Gambling and investment schemes of all sorts appear in Redpill communities; lately, Redpillers have frequently fallen victim to ones surrounding digital currencies such as Bitcoin. Despite nearly every Bitcoin exchange failing under shady circumstances, Bitcoin buyers flocked to ponzi scheme after ponzi scheme, convinced that their superior understanding of economics would protect them.

 

Rejecting subjects that cannot be studied in a controlled setting allows Redpillers to reconcile their conspiratorial scientism with the just world hypothesis—say goodbye to even credibly scientific approaches. Redpill communities' intellectual pretentions make them fertile ground for pseudoscience on all these fields, from Praexology economics to neurolinguistic programming.

 

---

 

Aldrig tråkigt i Bitcoinvärlden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har man skickat 300€ till en bank i Slovenien, får hoppas att det dyker upp lite kosing på Bitstamp så småningom :lol:

 

Bara att köpa Eth så snabbt det går, eller?

 

 

Redpillers är bittra losers som tror sig kunna något om psykologi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror tokboken om denna portfölj?

 

h_1454620000_6385051_71e6009e75.png

 

Bitcoin 6%

Ether 22%

 

Alphabet 9%

Apple 5%

Facebook 4%

IMINT 2%

MedicPen 1%

NVIDIA Corp 3%

Starbreeze 7%

Tesla 4%

 

Spiltan Aktiefond Investmentbolag 7%

Spiltan Räntefond Sverige 4%

SPP Aktiefond USA 7%

SPP Obligationsfond 9%

 

P2P-lending, Savelend 10%

 

Någonting som borde tas bort akut? Går det att minska risken utan att dra ner väntevärdet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror tokboken om denna portfölj?

 

h_1454620000_6385051_71e6009e75.png

 

Bitcoin 6%

Ether 22%

 

Alphabet 9%

Apple 5%

Facebook 4%

IMINT 2%

MedicPen 1%

NVIDIA Corp 3%

Starbreeze 7%

Tesla 4%

 

Spiltan Aktiefond Investmentbolag 7%

Spiltan Räntefond Sverige 4%

SPP Aktiefond USA 7%

SPP Obligationsfond 9%

 

P2P-lending, Savelend 10%

 

Någonting som borde tas bort akut? Går det att minska risken utan att dra ner väntevärdet?

 

Fint sammansatt portfölj, tycker väl personligen att det är övervikt på Crypto, det är trots allt två väldigt stora experiment som tar upp 28% av din portfölj...

 

har också haft SPP USA länge (om det är S&P 500?). Har sneglat lite åt att byta till en ETF som följer Dividend Aristocrats istället, tror det kan vara en förbättring. Riktigt fina bolag med där samtidigt som stor spridning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har man skickat 300€ till en bank i Slovenien, får hoppas att det dyker upp lite kosing på Bitstamp så småningom :lol:

 

Bara att köpa Eth så snabbt det går, eller?

 

 

 

Redpillers är bittra losers som tror sig kunna något om psykologi.

 

På Safello kan du köpa BTC med swish... Svenskt företag också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror tokboken om denna portfölj?

 

h_1454620000_6385051_71e6009e75.png

 

Bitcoin 6%

Ether 22%

 

Alphabet 9%

Apple 5%

Facebook 4%

IMINT 2%

MedicPen 1%

NVIDIA Corp 3%

Starbreeze 7%

Tesla 4%

 

Spiltan Aktiefond Investmentbolag 7%

Spiltan Räntefond Sverige 4%

SPP Aktiefond USA 7%

SPP Obligationsfond 9%

 

P2P-lending, Savelend 10%

 

Någonting som borde tas bort akut? Går det att minska risken utan att dra ner väntevärdet?

 

Håller med Balzamon85.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

§

Vad tror tokboken om denna portfölj?

 

Bitcoin 6%

Ether 22%

 

Alphabet 9%

Apple 5%

Facebook 4%

IMINT 2%

MedicPen 1%

NVIDIA Corp 3%

Starbreeze 7%

Tesla 4%

 

Spiltan Aktiefond Investmentbolag 7%

Spiltan Räntefond Sverige 4%

SPP Aktiefond USA 7%

SPP Obligationsfond 9%

 

P2P-lending, Savelend 10%

 

Någonting som borde tas bort akut? Går det att minska risken utan att dra ner väntevärdet?

 

hur lägger du upp portföljen när bajspallen och periodisk fasta börsintroduceras?

 

edit: det jag menar är att du verkar ha köpt företag som diskuterats här för att de gör balla saker. jag tror man ska akta sig för att förväxla "jag gillar det X gör" med "jag tror X är en bra investering", och det senare har jag inte sett någon övertygande argumentation för här i något av fallen.

Redigerad av upandcoming
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken vettig person här kör inte periodisk fasta egentligen? Allt annat är ju totalt jätteminus i EV enligt Colting et al.... Trodde det redan gått igenom sin första finansieringsfas här i boken.

 

Tycker portföljen ser vettig ut men håller med tidigare om ETH. Dock tror jag fortfarande inte på Starbreeze och TROR deras försök till att diversifiera sig kommer kosta stor lönsamhet om ett antal år då de inte fokuserar på det de faktiskt kan och har extraordinär kompetens inom (ej VR! :))

 

Hursomhelst, jag undrar mer spontant över räntefonder, vad är egentligen vitsen om man inte har en belånad portfölj och faktiskt har råd med diverse swings då detta egentligen är investeringar och inte ämnat för kortsiktig framtida konsumption. Känns lite som att driva ett företag med ett syfte att ha 30% av pengarna på banken bara för att ha de där, inte nyttjas, som aldrig någonsin ens får användas till verksamheten vad som än händer med den. Jag förstår syftet i diverse investeringsportföljer när diverse fonder köps på det sätt de är uppbyggda för riskminimering och vinstmaximering men ej för privatsparande utan belåning. Eller är det en totalt felaktig analys?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din portfölj är väldigt lik min, så eventuell kritik mot den borde ju även gälla kritik mot min. Det som skiljer sig är väl främst att jag har lite mer starbreeze.

 

Ränta förstår jag inte heller, det är ju att stödja våld osv osv :twisted:

 

Fint sammansatt portfölj, tycker väl personligen att det är övervikt på Crypto, det är trots allt två väldigt stora experiment som tar upp 28% av din portfölj...

 

Ligger ju något i det. Samtidigt är det ju inte så konstigt då ETH är upp 15x på några månader som om det från början var 1% är det 15% nu ish. Och 1% ETH känns inte som en helt orimlig investering alls, snarare var det en rätt sund investering. Frågan är ju hur ofta man ska ta ut vinsten från något som antingen kommer gå till 0 eller stiga säg 1000000x. För håller man det vid säg 3% av sin portfölj så lär han ju inte bli rik på ETH...

 

Själv är min approach att jag tar ut 10% vid varje 10x ökning. Det är en rätt sjuk strategi, men det är ju en sjuk investering. Jag är ju helt övertygad om att ETH är en av de bästa investeringarna man kunde göra och fortfarande kan göra, så att vara lite halvtung i den känns inte jätteproblematiskt.

 

Är ju inte helt trivialt att omvandla sin json-fil till avanza-zero-aktier heller så som dagens system ser ut och blir ju antagligen en 30-40% i svinn också(vinstskatt på 1500% vinst och lite växelavgifter), vilket antagligen kommer minska på sikt, eventuellt helt försvinna om man antingen utvandrar till ett mer civiliserat land(läs Tyskland) eller bara låter tiden gå.

 

Säg att ni har en aktie som växt från 1% till 15% av er portfölj, hur mycket värde i procent är ni beredda att offra för att minska risken? 0.1% 1%, 10%, 50%?

 

Vilken vettig person här kör inte periodisk fasta egentligen? Allt annat är ju totalt jätteminus i EV enligt Colting et al.....

Kör själv icke-periodisk fasta a la Taleb.

 

 

---

 

Mycket missnöje på landet nu...

 

---

 

Bitcoin Classic stiger fint nu:

http://nodecounter.com/classic_nodes_alldata.php

 

---

 

Trump förklarat:

http://mereorthodoxy.com/donald-trump-evangelicals-working-class/

Spoiler!
Conclusion:

 

The success of Trump, if I am correct, is in no small measure a result of the failure of other politicians and the establishment more generally to take a number of genuine public concerns seriously, to treat the working class with respect and dignity rather than self-righteous superiority, to address the ineffectiveness of government, to resist the special interests of lobbyists and business that undermine the government’s commitment to the public interest and the common good, to stand for America as a nation, and to encourage a society of robust civil discourse rather than officious and censorious speech policing and pathologization.

 

When the establishment has demonstrated its lack of genuine respect or concern for a large segment of the population, it is not surprising that such pronounced anti-establishment sentiment should arise. Much as one might wish that Trump supporters—especially the evangelicals among them—followed politicians that sought to maintain a well-ordered and dignified political system, the appeal of Trump is at least as unflattering a revelation of the failure of the establishment to serve the common good and its captivity to party interest as it is of the sentiments of people who will vote for him.

 

I have written all of the above as someone who is resolutely opposed to Donald Trump. I believe that various of his policy positions on issues such as immigration are appalling and profoundly objectionable (besides being quite unworkable). I find the sort of politics that Trump represents are not just deeply distasteful but harbour terrifying danger. If you worry about ‘American exceptionalism’, just wait until you have the ‘presidential exceptionalism’ of the politics of personality, the ruling clown who makes up the rules as he goes along because he is being ‘authentic’. Italy has recently experienced such a president in Silvio Berlusconi and Americans would do really well to pay attention to how that worked out for them. The polarization of American politics is unpleasant enough as it is without falling into the realm of politics advanced through insults and dominance games. The integrity of political discourse will only be further degraded through the adoption of language of sales and influence as its primary rhetorical mode and vague impression-making as its primary form of persuasion.

 

However, a man such as Trump does not gain traction without reason. This post is a modest attempt to suggest that, if Trump has widespread traction in the white working class, it may have something to do with an unaddressed classism in American society, a noxious classism illustrated and perpetuated by many of those who have commented on the Trump phenomena. Rather than taking another opportunity to castigate and condemn the white working class, their values and concerns, perhaps it is time to turn some unflattering critical light back onto ourselves.

 

---

 

Misstänker att detta är representativt för hur mycket av den svenska knarkhandeln som sker i Bitcoin:

SEK.png

Wp! :)

 

Resten av graferna finns här:

https://coin.dance/charts

Redigerad av heltok
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...