Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

http://trading.i286.org/

 

Kan någon reda ut lite saker för mig på den sidan?

Spalten längst ut till höger, "SUM", är det summan av en och samma köpare/säljare? Vidare, SUM BID och SUM ASK längst upp till höger?

 

sum = summan av transaktionerna på det heltalet. Notera att det är en gul llinje efter varje heltal

sum ask = summan av värdena i kolumnen size jämte ask = den total summan BTC till salu

sum bid = motsvarande fast för bid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BTC-e. Fick föra över BTC dit och byta det mot LTC. Lär nog inte vara jättebra EV på det men men

 

ah fy fan, bråkar med o flytta btc från bitstamp till bt-e nu, blir inte klok på det här :)

 

edit: fått iväg en transaktion nu, krävde en verifikation från mailen. skall vara skickad, skall bli spännande se om de landar hos bt-e eller ej nu.

 

edit2: hur lång tid tog det för dig att få in det på bt-e? varit finished i 40min från bitstamps sida nu eller så... :/ skickade nån mikroskopisk summa för att se att jag gjorde rätt, så med andra ord, jag är inte säker på om jag har gjort rätt ännu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kina verkar reagerat bra på nyheterna, fin volym och bra priser:

http://btckan.com/price

 

15m blev twittrade om black friday:

 

Sånt här är bitcoins styrka:

Det finns en stark positiv rörelse bakom bitcoins som är snälla och brinner för rörelsen. Tror litecoin och andra kloner kommer ha mycket svårt att duplicera den. Bitcoin har sån oerhört tacksam story, inte bara att de var först och släpptes av en okänd hjälte, hela rörelsen har byggs upp av vanliga användare. Litecoin har mest vuxit på att vara alternativet, inte alls lika tacksam story.

 

Det som är det märkliga med bitcoin är att det var bra från början. Så mycket satoshi hade tänkt rätt trots att han gjorde så mycket nytt. Det hade varit mycket enklare att skapa en konkurrent om inte så jäkla mycket hade varit rätt från början...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ah fy fan, bråkar med o flytta btc från bitstamp till bt-e nu, blir inte klok på det här :)

 

edit: fått iväg en transaktion nu, krävde en verifikation från mailen. skall vara skickad, skall bli spännande se om de landar hos bt-e eller ej nu.

 

edit2: hur lång tid tog det för dig att få in det på bt-e? varit finished i 40min från bitstamps sida nu eller så... :/ skickade nån mikroskopisk summa för att se att jag gjorde rätt, så med andra ord, jag är inte säker på om jag har gjort rätt ännu :)

 

Minns inte, gjorde det när jag gick och la mig och hade de på btce morgonen efter. De kommer :).

 

För övrigt: Intressant läsning om internet, skrivet 93. Nu är man ju obv biased och resultatorienterad men vissa likheter finns ju där iaf..

 

http://www.lysator.liu.se/etexts/the_internet.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför tar inga stora hjälporganisationer btc? Hade jag varit Rädda läkare utan barncancer, hade jag publicerat en adress direkt. Tonvis med näsfnissande, snorrika geeks som älskar att vara sådär härligt anarkokapitalistiskt altruistiska hade kunnat skapa lite riktig btc-cirkulation. Räcker väl med att kläcka en witty oneliner på reddit för att äska några mbtc, så det borde gå att göra storkovan om man har lite bra motiveringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag varit Rädda läkare utan barncancer, hade jag publicerat en adress direkt.
Vilken anställd på RLUB har sådan auktoritet? Jag gissar på att det är typ VD-nivå. eftersom det rör sig om en situation det rimligen inte kan finnas rutiner för, och sådana har förhoppningsvis rätt mycket annat att göra än att hålla sig up to date med nördnyheter. Dessutom så dyker det ju upp en hel del kostnader i form av säkerhetsföreskrifter, jurister som behöver räta ut frågetecken kring btc från underklädeshandel, osv att jag inte tycker det är särskilt förvånande. Dessutom finns det rätt stor varumärkesnedsida med att associera sig med någon svårförståelig grej som hittintills mest associerats med skumraskaffärer på Internet.

 

Däremot så tror jag att mindre, mer lättrörliga organisationer faktiskt är rätt mycket bättre på att göra den sortens anpassningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktiskt skönt om det stannar över 1k. Lite trött på BTC-kusen och några BTC på icke-existerande student-ekonomi är då ganska respektabel överexponering, så man bör antagligen inte behöva bry sig om att köpa mer.

 

Spekulativ investering var kul en stund för att se om BTC fick mentalt fäste. Nu har det fått det, även om många fortfarande inte begriper vad de egentligen tittar på. Fortsätter kursen uppåt nu följer jag gladeligen utvecklingen i övrigt, men lämnar tradingen åt de bättre bemedlade. :-)

 

Bump:

Hur ligger det egentligen till med lite större förändringar i protokollet som behöver konsensus? Är det något utvecklarna (eller andra) tror att det kommer att gå att göra eller ser det mörkt ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är ju inte dating normalämnet här men tyckte detta träffsäkert beskrev åtminstone en delmängd i att jag befinner mig i stockholm (singelstaden nr 1), är oerhört singel, och av någon anledning plötsligt lagt mindre tid än någonsin på dejtande.

 

http://www.thelocal.se/20090216/17566

 

Så är det och så skall det antagligen förbli här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minns inte, gjorde det när jag gick och la mig och hade de på btce morgonen efter. De kommer :).

 

För övrigt: Intressant läsning om internet, skrivet 93. Nu är man ju obv biased och resultatorienterad men vissa likheter finns ju där iaf..

 

http://www.lysator.liu.se/etexts/the_internet.html

 

har inte kommit in ännu så antagligen har jag gjort fel, om du orkar får du gärna gå in i detalj hur du gjorde för att skicka från stamp till bt-e :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lågt faller vi idag? $800-900? Dags att tanka på igen.. :rolleyes:

 

har inte kommit in ännu så antagligen har jag gjort fel, om du orkar får du gärna gå in i detalj hur du gjorde för att skicka från stamp till bt-e :).

 

Here u go!

 

1. Hämta din BTC-E adress:

Logga in på BTC-E -> Finances -> Klicka på deposit knappen tillhörande BTC, kopiera den adressen som genereras

 

2. Skicka via Bitstamp:

Logga in på Bitstamp -> Withdrawal -> Bitcoin fyll i amount och klistra in din adress

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lågt faller vi idag? $800-900? Dags att tanka på igen.. :rolleyes:

 

Finns väl inget som tyder på att den ska sjunka? :/

 

Hur långt ifrån den brantaste delen av S-kurvan tror ni Bitcoin är?

 

 

 

Är det någon som provat en android-wallet? Dom sägs ju vara lite småbuggiga och inte alltför säkra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...