Gå till innehåll

Expressen: Martin De Knijff


flaxlax

Recommended Posts

Mikael Westerlund, Cecilia Nordenstam, Ingemar Backman och Dan Glimne har alla fått stor uppmärksamhet och på sitt sätt ökat intresset för poker. Deras pokerkunskaper må vara minst sagt bristfälliga, men har det egentligen någon betydelse om man ser till helheten?

____________________________________________________________

 

 

Skön sågning av Nordenstam. Var inte hon medlem i Team Martinspoker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael Westerlund, Cecilia Nordenstam, Ingemar Backman och Dan Glimne har alla fått stor uppmärksamhet och på sitt sätt ökat intresset för poker. Deras pokerkunskaper må vara minst sagt bristfälliga, men har det egentligen någon betydelse om man ser till helheten?

____________________________________________________________

 

 

Skön sågning av Nordenstam. Var inte hon medlem i Team Martinspoker?

 

Jo och det var Backman oxå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det han försöker säga är väl att han är medveten om att någon eller några av dessa spelare möjligen är mediokra på poker, men att han var väldigt medveten om varför han tog med dem i sitt team. En ung kvinna och en ikon inom snowboardvärlden gav så mycket mer mediatid än vad ett par gamla pokerrävar, säg ett par moderatorer från pokerforum, hade gett.

Sen har rubriksättaren haft problem att läsa texten och rubriken sätter prägel på det man läser sedan.

Indirekt säger kniven också att det här på pokerforum avundsjukt whinas för mycket om den ene eller andre som får sponsring...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att man kan sakna all tillstymmelse till journalistiska egenskaper och ändå få skriva för en såpass stor tidning som Expressen. Det räcker tydligen att man spelat in 20 miljoner på poker. Är det detta som kallas glamourisering?

 

Det finns dom som inte har vunnit någonting på poker, är minst lika dåliga skribenter som De Knijff och har fast anställning. Leta bland nöjesnotiserna på aftonbladet till exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att man kan sakna all tillstymmelse till journalistiska egenskaper och ändå få skriva för en såpass stor tidning som Expressen. Det räcker tydligen att man spelat in 20 miljoner på poker. Är det detta som kallas glamourisering?

 

Håller med om att han är dålig på att skriva. Men du har inte läst Markoolios blogg va? Där snackar vi "Mitt sommarlov" författat av dyslektisk mellanstadieelev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har just kommit hem från Barcelona och får en massa frågor om ett krig i media?

 

Jag fattar som vanligt ingenting och går in på expressen för att läsa vad som hänt

dessa två veckor jag varit borta.

 

Men efter att ha läst allting så måste jag nog säga att jag fortfarande inte förstår någonting?

 

Det som Martin skrev i sin krönika blev jag verkligen JÄTTEGLAD över att läsa när jag läste det

första gången.

Så som JAG läser Martins krönika så nämns jag som en av de som hjälpt till att få fram pokern

i dagsljuset. Detta blev jag mycket glad för.

Att det sedan står att jag enligt vissa skulle ha bristfälliga kunskaper om poker gör mig absolut

ingenting. Tänk vad tråkigt om alla tyckte att det JAG sa var likvärdigt med facit när man diskuterade

en giv? Det som gör pokern till det underbara spel det ju faktiskt är, är ju just det faktum att varenda

giv är speciell. Det går att spela en hand på så många sätt och väldigt ofta finns det inget rätt eller fel

sätt att spela den på. Bara olika spelstilar faktiskt. Det som JAG tycker gör ett pokerproffs är bland

annat att kunna mixa sin spelstil och att kunna spela en giv på ett sätt för att sedan spela exakt samma

kort i ett liknande läge på ett HELT annat sätt nästa gång.

Men gör man detta så kommer massor av personer att anse att man spelat helt fel första ELLER andra

gången. Detta tycker jag är en helt naturlig reaktion men dock så felaktig.

 

Det enda som ALDRIG ljuger är enligt mig procent. Och om det ligger 100K i potten och det kostar mig

100K att syna ( all in ) och jag vet att jag har t.ex. 20% att vinna potten ( flushdrag inför river ).

 

Ja, DÅ tycker jag att man spelat MYCKET illa. Men det är ju vad JAG tycker. Killen som gör det spelet kanske

har tänkt mycket längre en mig. T.ex. han gör denna synen och förlorar potten. Han tar sedan upp mer

pengar på bordet och kan vara tämligen säker på att INGEN kommer att bluffa honom i första taget.

Detta gör att han kan koncentrera sig på många andra saker i stället och behöver knappt tänka tanken

" försöker han bluffa mig nu eller? " För alla de andra spelarna vid bordet "bluffar" MYCKET hellre i en annan

pot mot någon av de andra spelarna.

 

Har nu den här killen spelat fel?

 

Nja, JAG tycker att han har spelat fel, men som ni alla förstår nu så finns det inget som säger att jag

har rätt och han har fel. Motsattsen går heller inte att bevisa eftersom det mycket väl kan vara så att

hans spel passar honom men inte mig och tvärt om.

 

Så här ser jag på pokern och då får man ( jag ) också vara berädd på att vissa pokerspelare kommer

tycka att man i vissa lägen har spelat konstigt, dåligt eller t.o.m korkat.

Så att någon eller många anser att jag skulle ha bristfälliga kunskaper om Poker gör mig absolut ingenting.

 

Även om jag inte tror att det var så Martin menade i sin blogg heller.

Jag fattar Martins blogg ungifär såhär: OAVSETT om inte de namnen jag nämner här är perfekta i sin poker

så har dom ändå gjort en hel del för att hjälpa pokern framåt i Sverige vilket vi alla skall vara tacksamma för.

 

Och har jag fattat det rätt så känner jag mig mycket hedrad och glad.

 

P.S.

Undrar om det finns någon mer i hela världen som behövde allt detta utrymme för att förklara det jag gjort? :)

 

P.S 2

Tänk på att JAG var den första pokerskribenten i expressen och det finns

inte många som skriver sämre en mig :)))

 

 

Lycka till med pokern

 

/ Mikael Westerlund

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag ingen aning om vad han försöker säga. Någon som kan förklara?

 

Jag TROR att han ska tolkas som nedan, men artikeln är ju så förvirrad att den inte borde ha publicerats:

 

I Sveriges pokerforum diskuterar man upprört att de som sysslar med poker i media är antingen överbetalda nollor som kallas pokerproffs eller glamouriserade spelare som egentligen inte kan spela. Martin håller i och för sig med, men han undrar varför bryr vi oss. Det är ju bara sensationsjournalistik, och det bidrar dessutom till en slags 'global uppvärmning' av pokern, där det ligger ett ekonomiskt självintresse i att INTE se poker som ett skicklighetsspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...