Sylwester Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2007 Fi är tight och ganska tråkig men inte direkt dålig. Är det helt jättespewigt att syna efter min misclick här? Min bet var verkligen insta så han borde inte tro att den är fejkad. Full Tilt Poker Game #3210308842: Table Lola (heads up) - $2/$4 - No Limit Hold'em - 12:30:34 ET - 2007/08/10 Seat 1: erusugen ($402) Seat 2: got2call ($525.30) erusugen posts the small blind of $2 got2call posts the big blind of $4 The button is in seat #1 *** HOLE CARDS *** Dealt to erusugen erusugen raises to $12 got2call calls $8 *** FLOP *** got2call checks erusugen bets $200 got2call raises to $513.30, and is all in erusugen has 15 seconds left to act erusugen has requested TIME erusugen: fkin @$$@ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jinxad Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2007 tror fan jag synar, såsom jag ser handen nu iaf. hade det varit jag som var in-game hade jag följt känslan, är han så pass brutal och känslokall att han kan tänkas utnyttja att du råkade trycka i en extra stackars nolla? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sylwester Postad 23 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 23 Augusti , 2007 är han så pass brutal och känslokall att han kan tänkas utnyttja att du råkade trycka i en extra stackars nolla? Det är det jag inte riktigt vet. Har inte spelat särskilt länge mot killen men han verkar som sagt inte direkt tappad och jag uppfattar honom som ganska tight. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
folder Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2007 är han så pass brutal och känslokall att han kan tänkas utnyttja att du råkade trycka i en extra stackars nolla? Jag skulle aldrig försöka utnyttja något sådant vid et pokerbord .... BTW, jag hade nog tiltsynat och dragit ut om han hade en träff där. Om jag var han skulle jag kunna pusha rätt många händer där om jag inte sett dig missklicka tidigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fcmange Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2007 blixtfold Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Akumila Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2007 Hade också foldat. Varför skulle han inte ställa direkt med en Q där? Du skulle ju kunna ha färgdrag. Och att han skulle misstänka att du misclickade och ställer helt tom för att utnyttja detta är inte heller så troligt. Sett ifrån hans vinkel: Hade du haft färgdrag hade du ju blixtsynat, överpar hade du nog också fått syna med, och vem vet, du kanske är en sån "fisk" som synar med bara en 8. -> Inte läge för ett så knepigt move. Om du dessutom säger att han är vettig så har han nog inte själv färgdrag eller liknande, vilket en randomspelare mycket väl skulle kunna ha. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aglo Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2007 Han behöver ju inte ha en dam för att ha oss slagna. Han kan lätt ha AA/KK (eller JJ/TT/99 för den delen) och inte tro att du gör så med en dam. Jag ser helt enkelt inte en "tajt och ganska tråkig" spelare göra så här men en hand vi slår. Jag tror han lägger utan att tänka och går vidare med nästa hand. Jag hade slagit mig själv i ansiktet och lagt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jinxad Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2007 aglo: synar en tight och tråkig spelade med 99-AA preflop ur position? önskar jag kunde hitta hhn där ivey reraisar till 24k eller ngt preflop. tror det var en openraise från knappen och slutar med att fi ställer in med Q6o mot iveys K8o och drar ut. såg jävligt kul ut. visst, han skulle kunna ha Qx, 99+, men skulle han syna pre då? det är HU. enda anledningen till att vi skulle syna här är för att fi skulle tro att du var helt tom och att det inte fanns en chans att du skulle syna resterande $. dvs, han är minst lika tom själv eftersom det är jävligt svårt att sätta honom på en hand. det är inte för att vi tror att vi slår den hand han kan tänkas ställa in för fulla stackar med vi vill syna oss all-in med T8o, utan vetskapen att fi tror att vi är på luft. och luft slår vi. han vill ju bara sno pengarna du av misstag slängde in i potten på en hyfsat torr bräda. tror även att ett färgdrag skulle göra såhär varje dag i veckan då % är väldigt stor att få en fold men nu har du ju ngt jag anser iaf att det är värt att syna resterande 200 eftersom det här händer så pass sällan och att du har rätt tillräckligt med ggr för att få odds för syn mot hans hd Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TF Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2007 Ursäktar att jag går lite OT här, men har du sett HU videon Brian Hastings (kan ha varit Andrew, osäker) gjorde emot dig? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aglo Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2007 aglo: synar en tight och tråkig spelade med 99-AA preflop ur position? Läste lite för snabbt och fick för mig att det var fi som höjde. Så nej, jag tror inte att han kallsynar med någon av dom händerna jag nämnde. Jag hade nog fortfrande lagt dock. "Tråkiga" spelare letar helt enkelt inte efter den där edgen på samma sätt som bättre spelare gör. Med den uppfattningen jag får av fi tror inte jag att han trycker med luft tillräckligt ofta för att synen ska vara +EV. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aglo Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2007 Ursäktar att jag går lite OT här, men har du sett HU videon Brian Hastings (kan ha varit Andrew, osäker) gjorde emot dig? Du snackar om cardrunners va? Jag tyckte jag kände igen nicket lite och det var nog därifrån. Riktigt bra video med bra analyser (om det är den jag tänker på). EDIT: Det var Andrew Wiggins, aka Muddywater (Yawmin Boy i videon mot erusugen). Videon heter Muddywater 71 ($2-4 NL HU FTP) 4/4/07 för den som är intresserad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
flyckten Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2007 Säg att du synade och visa resultatet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TF Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2007 Du snackar om cardrunners va? Jag tyckte jag kände igen nicket lite och det var nog därifrån. Riktigt bra video med bra analyser (om det är den jag tänker på). Japp, tyvärr gick det inte så lysande för vår pf-medlem emot jänkaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sylwester Postad 23 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 23 Augusti , 2007 Ursäktar att jag går lite OT här, men har du sett HU videon Brian Hastings (kan ha varit Andrew, osäker) gjorde emot dig? Nä. Men vet att jag spelat mot honom. Ska kika pån. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sylwester Postad 23 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 23 Augusti , 2007 Haha nej den matchen var väl inte en av mina bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dr_kvist Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2007 Är det Cardrunners eller? Länk eller namn? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mrscheng Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2007 ja du.... korkad som man e hade man väl synat, även fast du med 100% säkerhet har 2 outs... nä fan, klart han har bättre... du måste vika den... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aglo Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 24 Augusti , 2007 Är det Cardrunners eller? Länk eller namn? Kolla inlägg #11. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dr_kvist Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 24 Augusti , 2007 Kolla inlägg #11. ty ty Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
minifisken Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2007 Jag har ingen aning om vad skulle gjort i det här fallet. Men jag ser gärna resultatet, så fram med det nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sylwester Postad 25 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 25 Augusti , 2007 Jag stoppade in och han hade såklart en dam. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts