Gå till innehåll

NLT400 - Jag brukar inte misclicka men...


Sylwester

Recommended Posts

Fi är tight och ganska tråkig men inte direkt dålig. Är det helt jättespewigt att syna efter min misclick här? Min bet var verkligen insta så han borde inte tro att den är fejkad.

 

Full Tilt Poker Game #3210308842: Table Lola (heads up) - $2/$4 - No Limit Hold'em - 12:30:34 ET - 2007/08/10

Seat 1: erusugen ($402)

Seat 2: got2call ($525.30)

erusugen posts the small blind of $2

got2call posts the big blind of $4

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to erusugen 8 of Clubs10 of Hearts

erusugen raises to $12

got2call calls $8

*** FLOP *** Queen of SpadesQueen of Clubs8 of Spades

got2call checks

erusugen bets $200

got2call raises to $513.30, and is all in

erusugen has 15 seconds left to act

erusugen has requested TIME

erusugen: fkin @$$@

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är han så pass brutal och känslokall att han kan tänkas utnyttja att du råkade trycka i en extra stackars nolla?

 

Jag skulle aldrig försöka utnyttja något sådant vid et pokerbord .... :mrgreen:

BTW, jag hade nog tiltsynat och dragit ut om han hade en träff där. Om jag var han skulle jag kunna pusha rätt många händer där om jag inte sett dig missklicka tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade också foldat. Varför skulle han inte ställa direkt med en Q där? Du skulle ju kunna ha färgdrag.

Och att han skulle misstänka att du misclickade och ställer helt tom för att utnyttja detta är inte heller så troligt. Sett ifrån hans vinkel: Hade du haft färgdrag hade du ju blixtsynat, överpar hade du nog också fått syna med, och vem vet, du kanske är en sån "fisk" som synar med bara en 8. -> Inte läge för ett så knepigt move.

 

Om du dessutom säger att han är vettig så har han nog inte själv färgdrag eller liknande, vilket en randomspelare mycket väl skulle kunna ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han behöver ju inte ha en dam för att ha oss slagna. Han kan lätt ha AA/KK (eller JJ/TT/99 för den delen) och inte tro att du gör så med en dam. Jag ser helt enkelt inte en "tajt och ganska tråkig" spelare göra så här men en hand vi slår. Jag tror han lägger utan att tänka och går vidare med nästa hand.

 

Jag hade slagit mig själv i ansiktet och lagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aglo: synar en tight och tråkig spelade med 99-AA preflop ur position?

 

önskar jag kunde hitta hhn där ivey reraisar till 24k eller ngt preflop. tror det var en openraise från knappen och slutar med att fi ställer in med Q6o mot iveys K8o och drar ut. såg jävligt kul ut.

 

visst, han skulle kunna ha Qx, 99+, men skulle han syna pre då? det är HU. enda anledningen till att vi skulle syna här är för att fi skulle tro att du var helt tom och att det inte fanns en chans att du skulle syna resterande $. dvs, han är minst lika tom själv eftersom det är jävligt svårt att sätta honom på en hand.

 

det är inte för att vi tror att vi slår den hand han kan tänkas ställa in för fulla stackar med vi vill syna oss all-in med T8o, utan vetskapen att fi tror att vi är på luft. och luft slår vi. han vill ju bara sno pengarna du av misstag slängde in i potten på en hyfsat torr bräda. tror även att ett färgdrag skulle göra såhär varje dag i veckan då % är väldigt stor att få en fold men nu har du ju ngt

 

jag anser iaf att det är värt att syna resterande 200 eftersom det här händer så pass sällan och att du har rätt tillräckligt med ggr för att få odds för syn mot hans hd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aglo: synar en tight och tråkig spelade med 99-AA preflop ur position?

Läste lite för snabbt och fick för mig att det var fi som höjde. Så nej, jag tror inte att han kallsynar med någon av dom händerna jag nämnde.

 

Jag hade nog fortfrande lagt dock. "Tråkiga" spelare letar helt enkelt inte efter den där edgen på samma sätt som bättre spelare gör. Med den uppfattningen jag får av fi tror inte jag att han trycker med luft tillräckligt ofta för att synen ska vara +EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäktar att jag går lite OT här, men har du sett HU videon Brian Hastings (kan ha varit Andrew, osäker) gjorde emot dig? :rolleyes:

Du snackar om cardrunners va? Jag tyckte jag kände igen nicket lite och det var nog därifrån. Riktigt bra video med bra analyser (om det är den jag tänker på).

 

EDIT: Det var Andrew Wiggins, aka Muddywater (Yawmin Boy i videon mot erusugen). Videon heter Muddywater 71 ($2-4 NL HU FTP) 4/4/07 för den som är intresserad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...