Gå till innehåll

The Well - gdaily 22-23 augusti


Kape

Recommended Posts

  • Svars 172
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Låter bra! :-)

 

Hur ser det perfekta svenska samhället ut för dig, givet de förutsättningar som råder och som du känner till? (Alltså inte placera gamla svedala på en outsinlig oljekälla e liknande.) Jag är nog mest intresserad av dina åsikter om skatter, bidrag, etc.

 

Ser du några konflikter i detta med ditt spelintresse? (Alltså det faktum att folk förlorar/vinner pengar, att pengar inte beskattas, etc.)

 

Vilken politisk etikett sätter du på dig själv?

 

Är Hjort en trevlig prick privat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågor som jag inte fått, men borde fått, om musik:

 

Fat Boys Slims viktigaste bidrag till musikhistorien?

 

Bästa covern någonsin?

Se tidigare fråga kring Gunder Hägg och kombinera med svenskt punkband. Fast gör inte misstaget att tro, som jag såg ett par småttingar i 20-årsålder göra, att tro att covern är orginalet och tvärt om.

http://www.youtube.com/watch?v=LV-ETn_vALs

 

Uggla?

Uggla är fbra fram till ungefär Retrosektivt Collage, men därefetr mest skit. Dock finns vissa pärlor:

Fantastisk cover, som ger orginallåten en helt annan dimension. Ugglas bögskräck, men samtidigt självironi, kommer fram här. På plattan finns en fantastisk manskör, som tyvärr saknas i detta Youtubeklipp.

 

Mest missförstådda låt

Nationalteaterns låt är inte drogpropaganda, verkligen tvärt om, men taget ur sitt sammanhang kan man ju tro det :-)

 

Mest humor i proggsverige

Att Bonnier numera äger alla rättigheter till Bonnieroperan

 

Jimmy Jazz?

Nej, London Calling

http://www.youtube.com/watch?v=FiVvA9YQpiI

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur länge till kommer du sitta i brunnen?

 

Känner du ulf brunnberg?

 

har du någonsin varit på norra brunn?

 

har du körkort?

om ja, vad kör du isånafall för brunnbrunn?

 

är brun din favoritfärg?

om inte, varför?

* Vet inte

* Nej men träffat

* Ja

* Ja, ofattbart nog

* Hade en Golf GTi Cab innan den skrotade sig på Tranebergsbron

* Nej, svart

 

Hur ser det perfekta svenska samhället ut för dig, givet de förutsättningar som råder och som du känner till? (Alltså inte placera gamla svedala på en outsinlig oljekälla e liknande.) Jag är nog mest intresserad av dina åsikter om skatter, bidrag, etc.

 

Jag har en väldigt komplex politisk uppfattning, som närmast kan beskrivas någonstans till vänster om Vänsterpartiet och något till höger om Kristdemokraterna (som ÄR höger om M, oavsett vad dom själva säger) - samtidigt. Jag skulle nog kunna säga att jag är anti-socialdemokrat - allt sossarna gör blir så fel, medan samtliga övriga partier (i riksdagen nu alltså) har saker som tilltalar mig.

 

Just skatte/bidragsmässigt är mitt hjärta blått. Tankar kring välfärdssamhälle är mitt hjärta väldigt rött. Jag har inga ambitioner på att det hela ska gå ihop.

Däremot tycker jag att det borde införas dels ett "körkort" på att få rösta, att man har några grundläggande insikter för att ens röst ska få räknas, samt att det sätts krav på politiker att de antingen har en relevant högskoleutbildning (typ civing, ekonom, jursit mm) eller har 10 års egen arbetslivserfarenhet från riktigt arbetsliv. Tanken med det parlamentariska systemet vi har nu är att man skulle kunna rösta in sin egen representant, att städarna skulel kunan få in en städare i riksdagen, att bönderna kunde rösta in en bonde och så vidare. Men som det fungerar nu är att politiker som sådant har blivit en karriärväg, och politikerna har INGEN SOM HELST ANING omhur det fungerar ute i det riktiga samhället.

Vidare skulle man maximalt kunna sitta 3 mandatperioder i riksdagen.

 

Edit: Jag har under årens lopp röstat på K(d), M, F och V(pk), ofta blandat, samt legat på sofflocket i ren protest.

 

Är Hjort en trevlig prick privat?

Mycket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just skatte/bidragsmässigt är mitt hjärta blått. Tankar kring välfärdssamhälle är mitt hjärta väldigt rött. Jag har inga ambitioner på att det hela ska gå ihop.

Du verkar väldigt lik mig och jag kallar mig nog socialliberal. Är det en fungerande etikett?

 

Edit: Inte vad gäller röstningen och S-fobin. Jag studsar mellan S och Fp varenda val. Har aldrig varit soffliggare, protestförklaringen kan jag inte köpa; lägg en blank istället. Men inställningsmässigt verkar vi lika. Det viktigaste för mig är att alla - precis exakt alla - ges samma förutsättningar och dessa ska vara att kunna utbilda sig, kunna äta sig mätt, ha ett boende, få bra sjukvård, etc. Skatter och bidrag ska optimeras efter dessa villkor. Men tycker inte alla så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde jag ha spelat mina 3 senast postade händer på ett annat sätt och i så fall hur? Eller näst senast postade kanske jag ska säga skit den där 67s handen.

 

(se min dagbok)

Det här var en pokerfri "the Well"

Det viktigaste för mig är att alla - precis exakt alla - ges samma förutsättningar och dessa ska vara att kunna utbilda sig,

 

Absolut inte, helt tvärt om. Eller det beror på vad du menar, alla ska ha rätt till att gå i skolan. Men som skolan är uppbyggd så fungerar det inte. Motiverade och intelligenta elever ska sättas i en klass, ointelligenta och slöa elever i en annan. Normaleleverna i en tredje. Alla ska inte stöpas i samma form. Framför allt ska inte ungar med något mellan pannbenen behöva anpassa sin takt till den dummaste, lataste odågan i klassen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för favvishak i Sthlm när det är dags för fest? Varför?

Snookerbaren längst ner (tre trappor ner) i Biljardpalatset. Medlemsklubb med skön stämning.

 

Har du seriöst övervägt att sluta spela poker?

Nja, jag har erbjudit mig att sluta spela poker i samband med ett "frieri". Jag fick nobben så jag fortsätter spela.

 

Vem är, i ditt tycke, Sveriges snyggaste kvinna över 40 år?

Jag tittar visst bara efter 20-åringar, så vad ska jag hugga till med? Silvia kanske?

EDIT: Pernilla Wahlgren är född -67, så hon fyller i alla fall 40 i år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här var en pokerfri "the Well"

 

 

Absolut inte, helt tvärt om. Eller det beror på vad du menar, alla ska ha rätt till att gå i skolan. Men som skolan är uppbyggd så fungerar det inte. Motiverade och intelligenta elever ska sättas i en klass, ointelligenta och slöa elever i en annan. Normaleleverna i en tredje. Alla ska inte stöpas i samma form. Framför allt ska inte ungar med något mellan pannbenen behöva anpassa sin takt till den dummaste, lataste odågan i klassen.

 

Lite svårt att få in exakt rätt personer i rätt klass? Låter som att en hel del talang skulle gå till spillo. Låter lite svartvitt det där tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du lite av en narcissist? (frågan ställs dels med tanke på att du "fastnat" i brunnen på obestämd tid dels med tanke på att du skriver för expressen).

 

Det hoppas jag verkligen inte. Snarare tvärt om, gillar faktiskt inte att synas. Speciellt TV-programmen var jobbiga att göra. Jag har vissa komplex för mitt tseende, som du kanske vet.

 

Att jag skriver för Expressen - ja jag måste väl leva också och få ihop till min lön?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem är, i ditt tycke, Sveriges snyggaste kvinna över 40 år?

Hur fan kunde jag glömma min första kärlek. Jag reviderar svaret till Carola!

 

Jag minns det som igår, det var första gången gossen Ola kände sitt hjärta säga bom bom bom. Carola sjöng och "dansade" i sin lilla sparkdräkt i Melodifestivalen.

 

Kärleken varade en halvtimma, sedan plockade hon fram bibeln och tackade gud för segern.

 

Men Carola är förjävla snygg fortfarande, och hon sjunger fantastiskt bra. Det var frågan, Sveriges snyggaste kvinna över 40 år. Inte Sveriges intelligentaste eller så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som du mest oroar dig för ska hända i Barcelona?

Kan du få ur Martin De Knijff vad han egentligen menade med sin artikel i Expressen?

Är Martin De Knijff bättre på bridge eller poker?

 

Jag har för mig att du var stor fantast av Cola (Coca?) och riktigt mycket emot mp3-spelare+solglasögon vid pokerbord.

- Vad skulle försämra ditt spel mest i Barcelona, ingen cola på hela resan eller mp3-spelare och solglasögon på hela turneringen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körkort för röstberättigade verkar lite omöjligt att införa, men ett körkort till politiker borde väl ändå kunna införas, eller åtminstone rättslig kontroll, typ fängelse till de ansvariga för rent kriminella politiska misstag.

 

Frågan lyder, HUR? (förutsatt att du håller med)

 

 

Borja med att gora valloften tvingande om man kommer i regeringsstallning, med majoritet, pa nagot satt. Typ skriva kontrakt med rattsligt efterspel. Jag lovar att rosta pa partiet X, som ska gora detta, och annars bota...

- Vad skulle försämra ditt spel mest i Barcelona, ingen cola på hela resan eller mp3-spelare och solglasögon på hela turneringen?

 

Ingen cola. Har Mp3-spelare med mig faktiskt, laddad med en sprakkurs i ryska, som jag knappast kommer lyssna pa. Solglasogen blir jag hellre skjuten an anvander.

 

Vad är det som du mest oroar dig för ska hända i Barcelona?

Inget

 

 

Kan du få ur Martin De Knijff vad han egentligen menade med sin artikel i Expressen?

Är Martin De Knijff bättre på bridge eller poker?

Nej, han dyker nog inte upp, och nufortiden ar jag saker pa att han inte haller varldsklass i bridge.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...