Gå till innehåll

The Well - gdaily 22-23 augusti


Kape

Recommended Posts

Om jag tar en "the well" nån gång så blir det garanterat en pokerfri sådan.

 

Du kan väl tjuvstarta med följande frågor:

1. Vem blir kung på dansgolvet om du och Iremats skulle hamna i en "dance battle"?

2. Är det här ett uttryck som du skulle kunna använda: "Men nya vd:n Förnamn Efternamn ser ljuset i tunneln. "Folk blir ju tjockare och tjockare. Marknaden växer", säger han/hon."?

3. Vilka tre spel anser du vara mest "skicklighetskrävande"?

4. Vilken maträtt tror du en genomsnittjänkare hellre skulle äta, Haggis (http://en.wikipedia.org/wiki/Haggis) eller Surströmming (http://sv.wikipedia.org/wiki/Surstr%C3%B6mming)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 172
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du kan väl tjuvstarta med följande frågor:

1. Vem blir kung på dansgolvet om du och Iremats skulle hamna i en "dance battle"?

2. Är det här ett uttryck som du skulle kunna använda: "Men nya vd:n Förnamn Efternamn ser ljuset i tunneln. "Folk blir ju tjockare och tjockare. Marknaden växer", säger han/hon."?

3. Vilka tre spel anser du vara mest "skicklighetskrävande"?

4. Vilken maträtt tror du en genomsnittjänkare hellre skulle äta, Haggis (http://en.wikipedia.org/wiki/Haggis) eller Surströmming (http://sv.wikipedia.org/wiki/Surstr%C3%B6mming)?

 

 

1: Troligen jag - ge mig en flaska vin/sprit bara, så jag släper mina hämningar. Jag tror inte Iremark nyttjar starka drycker.

Dessutom är det så man fixar riggen på B2B. Sprit i kroppen, dansa disco på båt i Ukraina, och sedan klonkas det friskt i ELAAP (två försök, en1 och en 2-placering).

 

2: Förhoppningsvis inte

 

3: Schack, Bridge, Mahjong.

Go är väl säkert mer skicklighetskrävande än bridge men jag har ingen kunskap om det. Poker kommer väl strax före Mahjong eller strax därefter.

 

 

4: Haggis, under förutsättning att ungen talar om vad det är. Det luktar ju inte bajs i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är slapp och likgiltig och har inte lust med nånting. Således tillbringar du kvällen zappandes i tv-soffan. Det är som vanligt bara totalt ointressant skräp på tv. Men så råkar du zappa förbi en kanal där någon av nedanstående program precis startar. Hur många gånger ska du ha sett samma avsnitt för att du ska zappa vidare?

 

A) Simpsons

B) South Park

C) Seinfeld

D) Spin City med Michael J Fox

E) Spin City med Charlie Cheen

F) Frasier

G) Drew Carry

H) Pang i bygget (Fawlty Towers)

I) Fresh prince in Bel Air

J) Våra värsta år

K) Vänner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska ikväll bjuda en person på middag. Då lagar du en smakrevolution så att smaklökarna dansar tango av lycka. Vad väljer du;

 

till förrätt?

och fortsätter med till huvudrätt?

och avslutar med?

 

Till denna smakrevolution krävs oxå dryck som ska gifta sig med delikatesserna i gommen. Vad dricker ni då;

 

till välkomstdrink?

till förrätten?

till varmrätten?

till deserten?

 

Sedemera i rökrutan (om man nu förpestar sina lungor med sånt annars i biblioteket) låter ni vad rinna ner i strupen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Om detta är en pokerfri brunn, borde den verkligen ligga under Poker Off Topic då? :-)

 

Ingen aning

Hur stora intäkter har forumet från reklam och affelänkar?

 

Ingen aning

Varför en pokerfri "the well"?

Du kan fråga Ola på poker.se om du vill veta nåt om poker

 

 

A) Simpsons -2

B) South Park -2

C) Seinfeld -2

D) Spin City med Michael J Fox -3

E) Spin City med Charlie Cheen -1

F) Frasier- 1

G) Drew Carry -2

H) Pang i bygget (Fawlty Towers) -6

I) Fresh prince in Bel Air -2

J) Våra värsta år - Tidiga avsnitt med ung Kelly Bundy - 10. Senare avsnitt utan Kelly - 3

K) Vänner - 2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, ingen poker, då blev det tråkigt.

 

Vilka valutor har du just nu sedlar i antingen hemma, på dig eller i hemlig gömma? :) (OBS, mynt räknas ej)

Dollar, Kronor, Euro, Pund, Ukrainska slantar

 

 

Vad har du för investeringar?

Har två projekt på gång, dels lagpokern, dels ett jag inte kan nämna just nu (spelrelaterat men ej poker)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rangordna alternativen. Det du gör helst först och så vidare:

 

x Spelar 90 minuter på Hammarbys mittfält i ett par rosa pumps.

x Inleder varje mening i resten av ditt liv med orden "Inte för att du behöver ta mig på allvar men ..."

x Badar i hajrika vatten med en baconkostym.

x Lever på blodpudding i ett år.

x Spelar en 1-dollars rebuyturnering varje morgon klockan 03.00 i ett år med inställningen att komma så långt som möjligt.

x Sover sked med Mr T från A-team.

x Vaknar upp efter en blöt natt och inser att du spenderat en halv miljon på galgar.

x Köper en två meter hög staty av Stalin som du måste placera i ditt kök.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu du "Pokerteoretikern" skall du få bekänna färg!

  1. Foppatofflor eller MC Hammer-byxor?
  2. Vem är du mest rädd för Angelina Jolie, Babben Larsson eller Gudrun Schyman?
  3. Hockeyfrilla eller rastaflätor i ett år framöver?
  4. Vad tror du mer på, Gud eller Riggen?
  5. Om du skulle ha gjort en 10-års satsning (från 12 år) på någon idrott hur bra hade du kunnat bli och i vilken idrott?
  6. Nästa statsminister i Sverige, Arnold Schwarzenegger eller Clint Eastwood? Motivera.
  7. Kan du baka kanelbullar och har du någonsin gjort det?
  8. Åka buss/båt resten av livet eller 56k modem?
  9. Hur många kontakter har du i din MSN och hur många av dem lirar poker?
  10. När spelade du senast sanning/konsekvens? Ljug inte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser en vanlig dag ut för dig ?

 

 

Vaknar, sitter vid forumet, har oftast nåt lunchmöte med någon sajt som vill prata lite (konsulttid), spelar lite, tjafsar med foolk på msn, får panik framåt 23-tiden när det är dags att göra dagens fråga på poker.se. Försöker skriva någon artikel. Att skriva går blixtsnabbt, men att komma på vad man ska skriva kan ibland ta en hel dag.

 

Jag "arbetar" väl 16 timmar per dygn, men det är svårt att säga "arbete/fritid" lixom.

Du ska ikväll bjuda en person på middag. Då lagar du en smakrevolution så att smaklökarna dansar tango av lycka. Vad väljer du;

 

Jag har på de 19 år som gått sedan jag flyttade hemifrån lagat mat i min lägenhet maximalt fem gånger. Förvänta dig inga storverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rangordna alternativen. Det du gör helst först och så vidare:

 

x Spelar 90 minuter på Hammarbys mittfält i ett par rosa pumps.

x Inleder varje mening i resten av ditt liv med orden "Inte för att du behöver ta mig på allvar men ..."

x Badar i hajrika vatten med en baconkostym.

x Lever på blodpudding i ett år.

x Spelar en 1-dollars rebuyturnering varje morgon klockan 03.00 i ett år med inställningen att komma så långt som möjligt.

x Sover sked med Mr T från A-team.

x Vaknar upp efter en blöt natt och inser att du spenderat en halv miljon på galgar.

x Köper en två meter hög staty av Stalin som du måste placera i ditt kök.

 

Köpa staty av Stalin är en sådan typisk sak jag skulle kunna göra (bor på 25 kvadrat och hade tidigare ett flipperspel och två enarmade banditer här.

Köpa galjar - förhoppningsvis kan man sälja dom

Blodpudding

Sova sked

Hammarby

Pokra

Hajrika vatten

Inleda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu du "Pokerteoretikern" skall du få bekänna färg!

  1. Foppatofflor eller MC Hammer-byxor?
  2. Vem är du mest rädd för Angelina Jolie, Babben Larsson eller Gudrun Schyman?
  3. Hockeyfrilla eller rastaflätor i ett år framöver?
  4. Vad tror du mer på, Gud eller Riggen?
  5. Om du skulle ha gjort en 10-års satsning (från 12 år) på någon idrott hur bra hade du kunnat bli och i vilken idrott? Bridge, nästan Sverigeelit.
    Om fysisk sport: Tennis, top 99% kanske (dvs jag slår en på 100)
  6. Nästa statsminister i Sverige, Arnold Schwarzenegger eller Clint Eastwood? Motivera. Clint verkar vara lite mer vänster än Arnold, faktiskt
  7. Kan du baka kanelbullar och har du någonsin gjort det? Ja, ja, i skolan
  8. Åka buss/båt resten av livet eller 56k modem?
  9. Hur många kontakter har du i din MSN och hur många av dem lirar poker? 65, 62
  10. När spelade du senast sanning/konsekvens? Ljug inte!

När jag gick i fyran tror jag

 

Vilken färg har dina favoritkalsonger?

 

Tycker du om hallonsaft?

 

Hur många sockerkakor åt Gunder Hägg?

 

Exakt hur tråkig kan en pokerfri brunn på ett pokerforum bli?

Kallingar: Dom gick sönder precis, ett bar boxer med kortsymbolerna på (bild finns i Vegasbloggen från 2006

 

Saft: Ja

 

Sockerkaka: Tigerkaka menar du väl?

 

Brunn: Förhoppningsvis kul

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anta att två personer vill mäta hjärnpenis och ska tävla i ett slags intelektuell femkamp - fem olika spel eller liknande, man mot man.

Om man vill belöna lite olika typer av begåvning, vilka fem spel väljer du?

 

 

Vet inte - Schack är så orättvist rättvist.

 

Kanske något som (om du nu menar spel som i "sällskapsspel/gamblingspel")

 

Backgammon

Kallokie

Othello

FL Mixed poker

MahJong

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...