Gå till innehåll

CarlDenStore tar fram kvasten igen [Inga påhopp eller dy.!]


CarlDenStore

Recommended Posts

I denna hand så hade jag K6 i ruter (det är HU), en jättebluff med andra ord. Min motståndare var en kille som spelade väldigt tajt pre och la sig väldigt ofta för All ins (jättefisk ska också tilläggas)...Är det verkligen värt att gå all in här på river...Han foldade iallafall denna gången. Men jag tycker river var ett sånt fruktansvärt bra bluffkort med fyra hjärter ute. Vad tycker ni ?

 

Seat 9: huwi79 ($934.50 in chips)

Seat 10: CarlDenStore ($865.40 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

CarlDenStore posts blind ($3), huwi79 posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

CarlDenStore bets $19, huwi79 bets $32, CarlDenStore calls $16.

 

FLOP [board cards: 8 of Hearts,TH,Jack of Clubs ]

huwi79 bets $55, CarlDenStore bets $142, huwi79 calls $87.

 

TURN [board cards: 8 of Hearts,TH,Jack of Clubs,4 of Hearts ]

huwi79 checks, CarlDenStore bets $253, huwi79 calls $253.

 

RIVER [board cards: 8 of Hearts,TH,Jack of Clubs,4 of Hearts,7 of Hearts ]

huwi79 checks, CarlDenStore bets $432.40 and is all-in, huwi79 folds.

 

SHOWDOWN

CarlDenStore wins $1,297.40.

 

Spew... Mer eller mindre hela vägen. Enda bra gatan är väl turnen givet flopp spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som tror på heliga_ak utom han själv (och CDS)?

 

Känns som en timme om dagen i 30 dagar är för lite tid för att moder varians inte ska ha ett väldigt stort inflytande..

 

Har ej sett vare sig Heliga_ak eller nebbis spela överhuvudtaget vilket också självklart försvårar eventuella spekulationer.

 

Om nu Nebbis (som någon tidigare postare tror) coachat någon/några som mött Heliga_ak så verkar det ju inte som att denna/dessa elev(er) fullständigt mosat H_ak då denne verkar plussat senaste tiden...

 

Men tipset måste trots allt gå till nebbis...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som en timme om dagen i 30 dagar är för lite tid för att moder varians inte ska ha ett väldigt stort inflytande..

 

Har ej sett vare sig Heliga_ak eller nebbis spela överhuvudtaget vilket också självklart försvårar eventuella spekulationer.

 

Om nu Nebbis (som någon tidigare postare tror) coachat någon/några som mött Heliga_ak så verkar det ju inte som att denna/dessa elev(er) fullständigt mosat H_ak då denne verkar plussat senaste tiden...

 

Men tipset måste trots allt gå till nebbis...

 

Nej, men Nebbis definition på bra kanske inte heller är någon som slår 2/4 genom att spela som en nit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt att två så "unika" personer bor så nära varandra.

 

Om inte Nebbis vinner utmaningen så är det för att de spelar för få händer, han är bättre än heliga_ak, det är ingen idé att diskutera saken. Låt oss hoppas bara att Nebbis får lite medvind så han gular grabben som ändå tvingas köra 30h på en nivå som är fem gånger så hög som den han grindar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla som är säkra på att Nebbis vinner detta, har ni någon gång sett Nebbis spela, eller går ni bara efter hans teoretiska kunskaper/rykte? Kan tillägga att jag själv inte har en aning om spelstil etc. för någon av kombatanterna så jag ska inte uttala mig öht.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla som är säkra på att Nebbis vinner detta, har ni någon gång sett Nebbis spela, eller går ni bara efter hans teoretiska kunskaper/rykte? Kan tillägga att jag själv inte har en aning om spelstil etc. för någon av kombatanterna så jag ska inte uttala mig öht.

 

Vad jag har hört så lirar Nebbis inte ens poker..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt att två så "unika" personer bor så nära varandra.

 

Om inte Nebbis vinner utmaningen så är det för att de spelar för få händer, han är bättre än heliga_ak, det är ingen idé att diskutera saken. Låt oss hoppas bara att Nebbis får lite medvind så han gular grabben som ändå tvingas köra 30h på en nivå som är fem gånger så hög som den han grindar. :)

 

dom lär ju vara bröder, minns det briljanta citatet om dom "sanna mästarna"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sitter här och läser alla patetiska inlägg....Jag ställer gärna upp i en heads up match mot någon här i forumet om ni vågar....vilken tid som helst på dygnet..ni väljer sida...10/20 minimum....

Du vet att man kan se posthistorik på forumet? Du måste ha hittat en väldig rush på NL50 den senaste månaden, slutade folk dra ut dig hela tiden?:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...