Zyr Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 nu märkte jag att jag läst av pottstorleken fel, glöm vad jag skrev Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
exxe Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 Ni kommer förmodligen grilla mig nu... men jag tror dock att en miniraise här inte är helt fel. han kommer förmodligen inte slå om all in när vi leder. Han kan syna när vi leder, om han synar har han förmodligen ett vekare drag, vet ej om det är en sån spelare som synar minraise med händer som 8899jj. Hur som hellst tror jag du får ett betydligt lättare spel på turn. Då han ej kommer kunna beta ut dig från den bässta handen. Peace carl Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FiSherman63 Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 Om vi slår om här så backar vi upp vår raise med vår stack (om han ställer). Och då handlar det antingen om en coinflip eller så har vi 2 outs. Småtrist läge... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 Syn och omvärdera turn. Vilken hand synar han en reraise med som vi leder mot? Om han har nötfärgdraget kommer han ev. att pusha mot en reraise och då har vi stora problem. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 precis han testar oss med typ JJ/AK. varför då ge honom rätt svar? eller så är det ett triggbett som vill att hero ska pusha... syna floppen. tycket allt annat är jättekallt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CarlDenStore Postad 14 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 14 September , 2007 Här har ni hela handen... TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-49783079-27 played at "shahmat's HE" for USD RM from 2007-09-13 14:20 until 2007-09-13 14:22 Seat 1: CarlDenStore ($4,872 in chips) Seat 2: SumoEatsTofu ($6,440 in chips) Seat 5: jjaaccoobb19 ($3,111 in chips) Seat 6: ImWithSumo ($5,000 in chips) Seat 7: Grabson1 ($1,835 in chips) Seat 10: shahmat ($5,624 in chips) ANTES/BLINDS shahmat posts blind ($25), CarlDenStore posts blind ($50). PRE-FLOP SumoEatsTofu folds, jjaaccoobb19 folds, ImWithSumo folds, Grabson1 bets $175, shahmat calls $150, CarlDenStore bets $785, Grabson1 folds, shahmat calls $660. FLOP [board cards: TH,, ] shahmat bets $700, CarlDenStore bets $2,411, shahmat bets $4,089 and is all-in, CarlDenStore calls $1,626 and is all-in. TURN [board cards: TH,,, ] RIVER [board cards: TH,,,, ] SHOWDOWN shahmat shows [ , ] CarlDenStore shows [ , ] shahmat wins $752, shahmat wins $9,916. SUMMARY Dealer: Grabson1 Pot: $10,671, (including rake: $3) CarlDenStore, loses $4,872 SumoEatsTofu, loses $0 jjaaccoobb19, loses $0 ImWithSumo, loses $0 Grabson1, loses $175 shahmat, bets $5,624, collects $10,668, net $5,044 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
xlars Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 Syna floppen och folda om han betar turn. Han bluffar aldrig om han skjuter turn. Shahmat är en nötgrinder. Snygg read. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CarlDenStore Postad 14 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 14 September , 2007 Snygg read. Håller med. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macroman Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 Bra spelat av Shahmat. Hade bara synat hans floppbet. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ripperkof Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 Bra spelat av Shahmat. Hade bara synat hans floppbet. Framförallt snyggt maskerat Pre & tycker inte Carls spel på flop är så kallt som vissa tycker. Men, men... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macroman Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 Framförallt snyggt maskerat Pre. Halvt om halvt standard av vissa spelare. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Knapp_0 Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 Framförallt snyggt maskerat Pre & tycker inte Carls spel på flop är så kallt som vissa tycker. Men, men... Bra spelat av Shahmat. Hade bara synat hans floppbet. Är flopspelet också bra spelat av Shahmat? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macroman Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 Är flopspelet också bra spelat av Shahmat? Kan nog vara readbaserat. Det är nog vanligare med CR där. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macroman Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 tycker inte Carls spel på flop är så kallt som vissa tycker. Men, men... När han pushar så vet du ju att det är kört iofs. Foldar du? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cassano Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 Framförallt snyggt maskerat Pre & tycker inte Carls spel på flop är så kallt som vissa tycker. Men, men... Mot spelare som just Shahmat är det väldigt kallt. Mot andra spelare är det självklart att få in degen på flopp. Han kan vara lite trixig preflop, är väl i princip det han vinner pengar på den niten. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
All in Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 kan han verligen vara så nitig så man kan folda QQ där? låter ju helt sjukt isf. där åker då degen in 100 av 100 för mig. tom mot fylleborje på 5/10 tror jag jag backar där.. å han är toknit å supersämst. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wingman Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 Shorthanded 25/50 mot shahmat och sumo...kan bli dyrt Hoppas verkligen resten var superfiskar edit: ok såg nu Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 nevermind, blandade ihop hh. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ripperkof Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 När han pushar så vet du ju att det är kört iofs. Foldar du? Helst inte. Om du hade haft KK i samma situation hade du pushat? Efter spelet pre & post, sätter du han ärligt på ett överpar? Hur tror ni Shahmat hade spelat QQ i potten? Vikt på flop? Pre-flop? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macroman Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 Helst inte. Om du hade haft KK i samma situation hade du pushat? Efter spelet pre & post, sätter du han ärligt på ett överpar? Hur tror ni Shahmat hade spelat QQ i potten? Vikt på flop? Pre-flop? Hur menar du? Om jag var Shamat eller om jag var Carl men med KK istf QQ? Rimligtvis tror Shamat att Carl är stark här med tanke på preflopspelet förutsatt att Carl inte är känd för att 3-beta light från blndsen, rimligtvis AK o QQ+. Han kanske också vet att Carl är synvillig och därför kan tänkas syna med AK på denna flopp. Därav bet på flopp bla. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ripperkof Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 Hur menar du? Om jag var Shamat eller om jag var Carl men med KK istf QQ? Rimligtvis tror Shamat att Carl är stark här med tanke på preflopspelet förutsatt att Carl inte är känd för att 3-beta light från blndsen, rimligtvis AK o QQ+. Han kanske också vet att Carl är synvillig och därför kan tänkas syna med AK på denna flopp. Därav bet på flopp bla. Rimligt! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
goosty Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 Kul att folja nagon som plussar sa mycket sa snabbt. Ar det nagon annan pa forumet som visar sana siffror i dagslaget? Nebbis spelar du fortfarande? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 Kul att folja nagon som plussar sa mycket sa snabbt. Ar det nagon annan pa forumet som visar sana siffror i dagslaget? Nebbis spelar du fortfarande? cassano, jello, spelgalen, okok? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GG Postad 15 September , 2007 Rapport Share Postad 15 September , 2007 Hmm.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mariani Postad 15 September , 2007 Rapport Share Postad 15 September , 2007 Hmm.. Gretko den räven får vi inte glömma bort Samt jag när jag inte blir utdragen hela tiden... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts