Gå till innehåll

CarlDenStore tar fram kvasten igen [Inga påhopp eller dy.!]


CarlDenStore

Recommended Posts

Mjo det har du rätt i men att plussa konstant i över 330 dagar säger väl åtminstone en del?:D Vi får se hur jag ligger till om 5 år då jag kanske gulat och sitter på en parkbänk i norra Borås och samlar glasflaskor:)

 

Hahaha norra borås e ju tight dock.. inte så farligt. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte nu förklara för alla hur jag tänkte i potten där jag synar ner med KJ.

 

Han limpar i tidig position (vilket många gör med låga par samt suited connectors) och jag har KJ off på knappen vilket är en mycket mycket marginell hand på ett tiomannabord. Jag vill faktiskt påstå att KJ är en av de mest överskattade händer som finns. Men...vi glömmer en otroligt viktig sak här. Kanske det viktigaste som man kan ha i poker, nämligen att jag har bästa positionen på bordet. Jag tar nu kommandot och höjer upp en lagom bet till 76$ för att rensa ut startfältet och kanske isolera mig mot limparen.

 

Jag får syn av limparen vilket inte var otippat då det kostade han 56$ till med lite döda pengar i pott och han möter endast mig. På floppen tänker jag såhär : "Han kommer spela ett set och ett semibluff-färgdrag ungefär likadant och jag tror han bara skulle coldcalla på floppen med en hand som KQ, jag utesluter AK då han limpar UTG och coldcallar pre.

 

På turn tar jag ett otroligt viktigt beslut. Synar jag 400$ här måste jag verkligen vara beredd att gå hela vägen med den. Jag synar.

 

River anländer det tredje hjärtet på bordet och då händer det något intressant. Han ställer $1,505 DIREKT. Jag vet att ingen vettig spelare (finns säkert några undantag) som ställer $1,505 direkt på river om de har set när tredje hjärtret kommer. Så jag kan utesluta att han har set, samtidigt så kan han definitivt ha semibluffat färgdraget men det kändes riktigt ologiskt i mina ögon att ställa in 3/4 av stacken DIREKT när han träffar det han vill. Det verkade precis som han hade bestämt sig att ställa river efter turn vad som än kommer.

 

Jag kan nu utesluta att han har en hand som KQ, set eller tvåpar. Det finns bara två slags händer han kan ha. Totalt tom eller färg. Det är just här jag får magkänslan av att han borde isåfall ha bettat $700-$800 på river med färg. Det lutar mer och mer åt att han ställer totalt tom. Jag går igenom handen på 10-15 sekunder, kalkylerar ihop allt och synar sedan ner hans jättebluff.

 

Allting är logiskt bara man använder logik och sina vibbar. Kom ihåg det!

 

jag autopushar rivern med färgen för pott, varför skulle han betta 7-800? känns konstruerat om du inte sett honom göra det tidigare.

 

ok du hade gutfeelingen och den visade sig vara rätt men tycker resonemangen känns krystade och tillrättalagda i efterhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fantastiskt.. ditt resonemang är nästan direkt applicerbart på en hand vi hade för 3-4v sedan. Måste ju vara stålet att syna ett pottbet all-in på turn(ca 294 på 276 lr så)med KJo på KQxx (3spader bräda) utan spader i handen. Jag degade direkt... fan.. det jag gjorde fel med mina 9or (9 spader). (3bet preflop, potbet flop.....) återigen slår du i princip bara air, men air här kan många gånger ha ett väldigt fint återdrag....... wp. Nu morgongrind!

 

 

...! jag är fullt medveten om skillnaderna i handen, såsom preflop spel och så, var bara tvungen whina lite :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag autopushar rivern med färgen för pott, varför skulle han betta 7-800? känns konstruerat om du inte sett honom göra det tidigare.

 

ok du hade gutfeelingen och den visade sig vara rätt men tycker resonemangen känns krystade och tillrättalagda i efterhand.

 

Word!

 

Känns välidigt krystat och tillrättalagt, nu när han faktist hade rätt så hyllar han sig själv enormt. Hade han haft fel så hade han naturligtvis aldrig postat handen. Fortsätter han och fisksyna som årets callingstation så vänder nog lyckan snart på NL2000....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Word!

 

Känns välidigt krystat och tillrättalagt, nu när han faktist hade rätt så hyllar han sig själv enormt. Hade han haft fel så hade han naturligtvis aldrig postat handen. Fortsätter han och fisksyna som årets callingstation så vänder nog lyckan snart på NL2000....

 

dig han synade? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår iof resonemanget med att han ställer direkt på scarecard på river, det är ofta ett tell som pekar på bluff. (iaf på lägre nivåer, men kanske är så på NL2000 också ibland).

 

förstår ja det är väl inte så svårt men kan man vikta en timingtell högre än allat annat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare!

 

Har följt din dagbok sedan starten och även railat lite i smyg då jag själv också håller till på Ongame. (Dock i andra änden av insatserna.)

 

Ville egentligen bara säga att din inställning och tålmodighet inspirerar mig att själv försöka hålla bättre skärpa och inte låta stora motgångar bita på psyket. Lycka till i fortsättningen och fortsätt dundra otiltat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Påverkades inte ditt val med KJ handen Carl av att det inte var en regular som pushade? Nya nick får iaf mig att spela annorlunda än mot regularsen. Folk som e uppe o tar skott får ofta hybris när dom lagt $300 i potten och bluffar hellre bort resten av stacken än att förlora handen. Har tyvärr sett mig själv tänka lika när jag lirar för högt. :oops:

Hade han haft nåt bra hade han snarare fisk-mjölkat dig för såna är dom. In my opinion är motståndaren största orsaken till att din syn med KJ är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Word!

 

Känns välidigt krystat och tillrättalagt, nu när han faktist hade rätt så hyllar han sig själv enormt. Hade han haft fel så hade han naturligtvis aldrig postat handen. Fortsätter han och fisksyna som årets callingstation så vänder nog lyckan snart på NL2000....

 

Jag la upp handen för att den uppenbarligen skulle starta en intressant diskussion och det gjorde den också. Sen att jag synar och har haft fel just i såna gånger har också hänt men vad spelar det för roll ? Bara jag har mer rätt än fel i slutändan så är det ett vinnande spel. Och ett vinnande spel är väl det enda som är relevant för oss alla pokerspelare i slutändan ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade 10/20 och ett 25/50 igår och slutade på $5,584 plus. Det kändes väldigt bra och anledningen till varför jag satt på 25/50 bordet berodde på att det satt tre jättefiskar där. Jag tog dock en 11,6k pott mot long_don1 vilket kändes bra;D Nu ska jag upp till tennishallen och vara linjedomare faktiskt! Jag ska förmodligen spela lite poker ikväll:) Ha det så bra alla!/Salle

 

Här följer mina senaste resultat i september på 10/20, stay tuned! :

 

1/9 $1,694

 

2/9 $6,799

 

3/9 $1,303

 

4/9 $6,412

 

5/9 $4,358

 

6/9 $11,158

 

7/9 $735

 

8/9 $10,377

 

9/9 $8,524

 

10/9 $5,584

 

Totala resultatet hittills i september = $27,072+

 

(SLUTRESULTATET I AUGUSTI = $34,127+ (229 654+ SEK))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...