Gå till innehåll

CarlDenStore tar fram kvasten igen [Inga påhopp eller dy.!]


CarlDenStore

Recommended Posts

Trots att jag låg $17,362 tidigare idag p.g.a den sjuka utdragningen i 20k potten så har jag ändå järnpsyket (så otiltad som man är) och går in på 10/20 och tar tillbaks $8,838+ på denna nattsession efter helvetet för knappt 6-7 timmar sen. Jag avslutar dagen på $8,524 minus vilket jag är lättad över.

 

Om man tänker till lite så förstår man vilken hårsmån det är i poker att vara antingen tragedi eller succé. Låt oss istället säga att jag hade vunnit med mina AA i 20k potten...ja, då hade jag gått 12-13k+ idag vilket hade blivit min bästa dag nånsin. Rätt sjukt om man tänker efter. Jag är iallafall väldigt nöjd att jag kunde hämta igen så pass mycket som jag nu gjorde efter den där badbeaten i mitt livs i särklass största pott (Inte oväntat att jag förlorar den med AA heller:P).

 

Här kommer förresten en hand som jag verkligen vill att ni ska se. Jag och mina vibbar samt magkänslan brukar sällan spela mig ett spratt och icke sa nicke att de gjorde det denna gången heller. (Jag har inga notes på min motståndare, jag kan förklara hur jag tänkte efter att ni kommenterat) En världsklass-syn gör jag!

 

 

TEXAS_HOLDEM, , P4-49528018-273

played at "Moulmein" for USD RM from 1969-12-31 18:59:59 until 1969-12-31 18:59:59

 

 

 

Seat 1: DreamJoker ($3,311 in chips)

Seat 2: DjAdi1 ($4,813 in chips)

Seat 3: Sevenarmy ($2,231 in chips)

Seat 4: Tiggerkitty ($1,484 in chips)

Seat 6: CarlDenStore ($4,641.50 in chips)

Seat 7: heliga_ak ($1,351 in chips)

Seat 9: BPContractor ($4,159 in chips)

Seat 10: bredes ($633.95 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

heliga_ak posts blind ($10), BPContractor posts blind ($20).

 

PRE-FLOP

bredes folds, DreamJoker folds, DjAdi1 folds, Sevenarmy calls $20, Tiggerkitty folds, CarlDenStore bets $76, heliga_ak folds, BPContractor folds, Sevenarmy calls $56.

 

FLOP [board cards: 4H,KH,7C ]

Sevenarmy checks, CarlDenStore bets $100, Sevenarmy bets $250, CarlDenStore calls $150.

 

TURN [board cards: 4H,KH,7C,9D ]

Sevenarmy bets $400, CarlDenStore calls $400.

 

RIVER [board cards: 4H,KH,7C,9D,2H ]

Sevenarmy bets $1,505 and is all-in, CarlDenStore calls $1,505.

 

SHOWDOWN

Sevenarmy shows [ TS,8S ]

CarlDenStore shows [ JH,KS ]

CarlDenStore wins $4,489.

 

 

 

SUMMARY

Dealer: CarlDenStore

Pot: $4,492, (including rake: $3)

DreamJoker, loses $0

DjAdi1, loses $0

Sevenarmy, loses $2,231

Tiggerkitty, loses $0

CarlDenStore, bets $2,231, collects $4,489, net $2,258

heliga_ak, loses $10

BPContractor, loses $20

bredes, loses $0

 

 

 

Nu ska jag sova och verkligen njuta av att jag spelade ruskigt bra poker idag. Gonatt gott folk!

 

Här följer mina senaste resultat i september på 10/20, stay tuned! :

 

1/9 $1,694

 

2/9 $6,799

 

3/9 $1,303

 

4/9 $6,412

 

5/9 $4,358

 

6/9 $11,158

 

7/9 $735

 

8/9 $10,377

 

9/9 $8,524

 

Totala resultatet hittills i september = $21,488+

 

(SLUTRESULTATET I AUGUSTI = $34,127+ (229 654+ SEK))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte mer standardsyn än världsklassyn?

 

Ehhh standard att syna ner för 110bb djup med högsta par med J kicker och 3 hjärter ute när motståndaren checkraisar flopp, bettar turn och går all in på river ? Om det är "standardsyn" för dig så ber jag till gud att du sitter vid mina bord framöver=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan vad surt. Vem skulle inte tagit skottet mot en sånt spelare?

Så jävla typiskt att utdragningarna sitter när man skottar.

 

Lider med dig.

 

Tack för förståelsen...Det är så orättvist att jag blir utdragen i den...Ligger så sjukt mycket pengar i mitten. Hade önskat att den kunde få stå nångång, men det gör det sällan. =/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är väl inte ovanligast att man backar pga att någon har tur mot en. Är ju inte bara på dåligt spel man backar. Otur.

 

Backar man på "dåligt spel" som du sa så bör man analysera sin poker väldigt noga. "Dåligt spel" får inte förekomma helt enkelt. Det handlar om för mycket pengar för att man ska spela dåligt. Jag spelar mitt A-game jämt. Så fort jag sätter mig vid datorn slår jag på "auto-pilot-knappen" i huvet och försöker att beröras lika lite som en maskin och spela så bra jag kan. Så länge det fungerar så kan man bara förlora på en enda sak....otur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehhh standard att syna ner för 110bb djup med högsta par med J kicker och 3 hjärter ute när motståndaren checkraisar flopp, bettar turn och går all in på river ? Om det är "standardsyn" för dig så ber jag till gud att du sitter vid mina bord framöver=)

 

tycker mans er den ehla tiden. av SUPERSYNFISKAR SOM ALDRIG LÄGGER SIG.

 

men seriöst, vad slår du? 56 eller en riktig jättebluff som denna gången.

 

varför kan inte ha set/färg här? bättre K är ju mindre troligt iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehhh standard att syna ner för 110bb djup med högsta par med J kicker och 3 hjärter ute när motståndaren checkraisar flopp, bettar turn och går all in på river ? Om det är "standardsyn" för dig så ber jag till gud att du sitter vid mina bord framöver=)

 

 

Du fisksynar som vanligt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha var det där något hot? ;D Nejdå..men jag är inte så värst bra HU. Förmodligen är jag jävligt tråkig HU för du kmr inte få så bra betalt precis. Rätt tight...Men visst, vi kan väl lira lite på skoj, typ på 1/2 :)

 

Är inte heller speciellt bra HU skulle ändå vara roligt att möta dig. Så kanske du kan ge mig lite konstruktiv kritik eftersom jag är så jävla dålig på att analysera händer. 1/2 låter också bra säg till när du vill spela:-P :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att dom som lirar utan PT utvecklar sin känsla mer än dom som lirar med. Men det är dock inte säkert att denna ökade intuition överväger fördelen med PT...

Många av carls spel ser nog tokiga ut för en random lowstake grinder som kan sina odds och PTstats... och ofta har dom nog rätt OM det bara handlade om att lägga (VIP o PIP eller vad dom nu heter :-P ) PT stats till grund för sina actions.

Efter sbrugby släppt videos på cardrunner verkar PT fått ett uppsving och jag blev själv mer o mer övertygad om att jag måste börja med PT. Dock mkt skönt att se carl plussa duktigt på en hyfsat hög nivå med en stil som mer liknar ens egen.

Mkt fina resultat Carl! GG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde helt rätt beslut och fick in 140 000kr på flopp med AA mot en kille som har 5 outs. Rent mentalt är det ingen backdag för mig eftersom jag borde vara plus efter den potten. Kan dock inte kontrollera att han träffar en av outsen så jag tvingas ju till en minusdag.

 

Mjaha, då är alla andra dagar backdagar för dig mentalt då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att se vissa argument här, typ att folk som spelar utan PT utvecklar bättre "känsla"...

 

Det är ett högst rimligt antagande.

Anta att två spelare är exakt lika framgångsrika, Spelare 1 spelar med PT och Spelare 2 utan.

Vad händer om Spelare 1 tvingas stänga av sin PT?

 

1) Spelare 1 och 2 är fortfarande lika framgångsrika (detta skulle innebära att PT är onödig och inte ger nåt)--> orimligt

 

2) Spelare 1 vinner mindre nu pga att han inte har info från PT. ---> Rimligt.

 

Så varför kan nu spelare 2 vinna mera än spelare 1 fast båda saknar PT och ser samma saker vid bordet. Jo han har utvecklat nåt annat, jag kallade det "känsla" vilket låter mkt diffust. Men låt oss säga att han eftersom han hela tiden lirat utan PT tvingats bearbeta det som händer vid bordet mkt mera för att kunna ta rätt beslut vid marginella situationer.

 

Tänk annars bilkörning där killen utan GPS blivit mkt duktigare på att snappa upp och bearbeta info runt omkring bilen.

 

Märk väl att jag inte säger att det är dåligt att använda PT! Det är nog bra, precis som en GPS är skönt att ha i bilen och fyller sin uppgift.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:shock::-)

Är det inte mer standardsyn än världsklassyn?

 

 

 

Standardsyn är det väl inte, och världsklassyn är det väl inte heller. Det är mer en stark syn. Han läste killen rätt och gjorde en stark syn helt enkelt. Oftast det som skiljer duktiga och mindre duktiga spelare åt =)

 

CarlDenStore är en mycket duktig spelare, och många här brukar diskutera hans förmåga att alltid lyckas dra ut folk samt att det är en sjuk rush. Jag tror varken han har mer tur än andra samt att det är en rush, för sån här bra och plussande poker har CarlDenStore spelat sedan han började med pokern.

 

Däremot tror jag att hans spelstil automatiskt medför det som ni kallar tur. Carl spelar på ett sätt som medför vinstmarginal i de potter han går in i.

 

Vi borde alla beundra hans sätt att spela. Han har hittat det magiska i sitt spel helt enkelt.

 

Mvh Heliga_ak =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...