Gå till innehåll

CarlDenStore tar fram kvasten igen [Inga påhopp eller dy.!]

CarlDenStore

Recommended Posts

:shock::-)

Standardsyn är det väl inte, och världsklassyn är det väl inte heller. Det är mer en stark syn. Han läste killen rätt och gjorde en stark syn helt enkelt. Oftast det som skiljer duktiga och mindre duktiga spelare åt =)

CarlDenStore är en mycket duktig spelare, och många här brukar diskutera hans förmåga att alltid lyckas dra ut folk samt att det är en sjuk rush. Jag tror varken han har mer tur än andra samt att det är en rush, för sån här bra och plussande poker har CarlDenStore spelat sedan han började med pokern.

Däremot tror jag att hans spelstil automatiskt medför det som ni kallar tur. Carl spelar på ett sätt som medför vinstmarginal i de potter han går in i.

Vi borde alla beundra hans sätt att spela. Han har hittat det magiska i sitt spel helt enkelt.

Mvh Heliga_ak =)

Jasså du yrar omkring här du också, gillar inte att möta dig på NL400 ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart de e så fish ;)

PT är för kärringar, riktiga män kör utan =)

Haha, fan att jag skulle glömma det.

Det är ett högst rimligt antagande.

Anta att två spelare är exakt lika framgångsrika, Spelare 1 spelar med PT och Spelare 2 utan.

Vad händer om Spelare 1 tvingas stänga av sin PT?

1) Spelare 1 och 2 är fortfarande lika framgångsrika (detta skulle innebära att PT är onödig och inte ger nåt)--> orimligt

2) Spelare 1 vinner mindre nu pga att han inte har info från PT. ---> Rimligt.

Så varför kan nu spelare 2 vinna mera än spelare 1 fast båda saknar PT och ser samma saker vid bordet. Jo han har utvecklat nåt annat, jag kallade det "känsla" vilket låter mkt diffust. Men låt oss säga att han eftersom han hela tiden lirat utan PT tvingats bearbeta det som händer vid bordet mkt mera för att kunna ta rätt beslut vid marginella situationer.

Tänk annars bilkörning där killen utan GPS blivit mkt duktigare på att snappa upp och bearbeta info runt omkring bilen.

Märk väl att jag inte säger att det är dåligt att använda PT! Det är nog bra, precis som en GPS är skönt att ha i bilen och fyller sin uppgift.

Vill inte vara taskig, men ditt exempel är inte något vidare. Att en spelare som använder PT inte skulle vara bättre än en spelare som inte gör det (givet lika duktiga pokerspelare) är helt enkelt orimligt. Imo snudd på idioti att ens påstå något annat.

Kan också poängtera att jag inte använder pa hud eller g+, utan bara PT, iaf atm...

Länk till kommentar

Jag tänkte nu förklara för alla hur jag tänkte i potten där jag synar ner med KJ.

Han limpar i tidig position (vilket många gör med låga par samt suited connectors) och jag har KJ off på knappen vilket är en mycket mycket marginell hand på ett tiomannabord. Jag vill faktiskt påstå att KJ är en av de mest överskattade händer som finns. Men...vi glömmer en otroligt viktig sak här. Kanske det viktigaste som man kan ha i poker, nämligen att jag har bästa positionen på bordet. Jag tar nu kommandot och höjer upp en lagom bet till 76$ för att rensa ut startfältet och kanske isolera mig mot limparen.

Jag får syn av limparen vilket inte var otippat då det kostade han 56$ till med lite döda pengar i pott och han möter endast mig. På floppen tänker jag såhär : "Han kommer spela ett set och ett semibluff-färgdrag ungefär likadant och jag tror han bara skulle coldcalla på floppen med en hand som KQ, jag utesluter AK då han limpar UTG och coldcallar pre.

På turn tar jag ett otroligt viktigt beslut. Synar jag 400$ här måste jag verkligen vara beredd att gå hela vägen med den. Jag synar.

River anländer det tredje hjärtet på bordet och då händer det något intressant. Han ställer $1,505 DIREKT. Jag vet att ingen vettig spelare (finns säkert några undantag) som ställer $1,505 direkt på river om de har set när tredje hjärtret kommer. Så jag kan utesluta att han har set, samtidigt så kan han definitivt ha semibluffat färgdraget men det kändes riktigt ologiskt i mina ögon att ställa in 3/4 av stacken DIREKT när han träffar det han vill. Det verkade precis som han hade bestämt sig att ställa river efter turn vad som än kommer.

Jag kan nu utesluta att han har en hand som KQ, set eller tvåpar. Det finns bara två slags händer han kan ha. Totalt tom eller färg. Det är just här jag får magkänslan av att han borde isåfall ha bettat $700-$800 på river med färg. Det lutar mer och mer åt att han ställer totalt tom. Jag går igenom handen på 10-15 sekunder, kalkylerar ihop allt och synar sedan ner hans jättebluff.

Allting är logiskt bara man använder logik och sina vibbar. Kom ihåg det!

Länk till kommentar

Det är ett högst rimligt antagande.

Anta att två spelare är exakt lika framgångsrika, Spelare 1 spelar med PT och Spelare 2 utan.

Vad händer om Spelare 1 tvingas stänga av sin PT?

1) Spelare 1 och 2 är fortfarande lika framgångsrika (detta skulle innebära att PT är onödig och inte ger nåt)--> orimligt

2) Spelare 1 vinner mindre nu pga att han inte har info från PT. ---> Rimligt.

Så varför kan nu spelare 2 vinna mera än spelare 1 fast båda saknar PT och ser samma saker vid bordet. Jo han har utvecklat nåt annat, jag kallade det "känsla" vilket låter mkt diffust. Men låt oss säga att han eftersom han hela tiden lirat utan PT tvingats bearbeta det som händer vid bordet mkt mera för att kunna ta rätt beslut vid marginella situationer.

Tänk annars bilkörning där killen utan GPS blivit mkt duktigare på att snappa upp och bearbeta info runt omkring bilen.

Märk väl att jag inte säger att det är dåligt att använda PT! Det är nog bra, precis som en GPS är skönt att ha i bilen och fyller sin uppgift.

Det här kan ha varit det bästa någon har skrivit i dagboken hittills. Tack för förståelsen och tack för att du hittade orden att måla upp det hela med! Hoppas du fortsätter att skriva fler vettiga saker i min dagbok:) Ha det så bra!

Länk till kommentar

Du har nog faktiskt det fulaste nicket på hela ongame. Blir tiltad av att bara se det vid borden.

HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAA ah heliga_ak är ju en nära vän till mig men jag kan inte låta bli att hålla med dig. Nicket är så verbalt grovt bedrövligt fult att man blir faktiskt tiltad av att bara se nicket på borden ;D Love it! (Inge illa menat heliga_ak;D)

Länk till kommentar

skum syn med KJ.. tror inte han har luft lr 56 tillräckligt ofta där. Eller hade du nån super read?

Jag är killen som lägger KJ nio gånger av tio där, men den gången jag synar så gör jag det endast för att min magkänsla vrålar inombords att "Här ska du syna Carl! Lita på mig!" och jag synar och har oftast rätt. Jag kan inte förklara exakt VAD det är som gör att jag måste syna ner just den gången. Men jag litar på magkänslan och försöker spela efter min personlighet. Ända sen jag började göra det har jag aldrig haft en minusmånad i hela mitt liv. :)

Länk till kommentar

Nej men du har bara spelat sen oktober förra året har jag för mig du sa? Status. 8-)

Mjo det har du rätt i men att plussa konstant i över 330 dagar säger väl åtminstone en del?:D Vi får se hur jag ligger till om 5 år då jag kanske gulat och sitter på en parkbänk i norra Borås och samlar glasflaskor:)

Länk till kommentar

känns ju inte som det finns någon anledning att inte använda endast PT liksom, även om man inte kör med gametime eller liknande.

är ju alltid positivt att kunna spela upp sina händer och se sina resultat.

När jag började använda PAHud kom jag in i min längsta break even period någonsin. Har aldrig gått så dåligt.

Nu använder jag inte PAHud längre och det går bättre än nånsin (om man bortser från mitt katastrofala skott förra månaden).

Förmodligen är det bara tillfälligheter men...

Länk till kommentar

När jag började använda PAHud kom jag in i min längsta break even period någonsin. Har aldrig gått så dåligt.

Nu använder jag inte PAHud längre och det går bättre än nånsin (om man bortser från mitt katastrofala skott förra månaden).

Förmodligen är det bara tillfälligheter men...

Haha det är det garanterat. Det känns som jag förlorat en arm när jag inte har Pahud. Helt lost vid bordet i vilka jag ska trebetta o.s.v

Länk till kommentar

Haha det är det garanterat. Det känns som jag förlorat en arm när jag inte har Pahud. Helt lost vid bordet i vilka jag ska trebetta o.s.v

Förlåt för OT i dagboken, men hur får man PAHud att funka på UB? För mig blev positionerna fel och det är därför jag slutat använda det...

Länk till kommentar

Förlåt för OT i dagboken, men hur får man PAHud att funka på UB? För mig blev positionerna fel och det är därför jag slutat använda det...

använder inte PAHud så jag vet inte men, i gametime+ kan man ta tag i stattsen o flytta dom dit man vill ha dom. ingen aning om det går i PAHud dock

Länk till kommentar

• Skapa nytt...