Gå till innehåll

10k,10s tidigt i turneringen, hur skall det spelas?


jog76

Recommended Posts

SnG på SvS Level 1 10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit)

 

Plats 1: mr_muppet (2340.00)

Plats 3: Tedman (650.00)

Plats 4: jog76 (1910.00)

Plats 6: W-allin (1550.00)

Plats 7: Ebenholtz (940.00)

Plats 8: lewa (1000.00)

Plats 9: ilo (930.00)

Plats 10: Kamahe (680.00)

 

Ebenholtz lägg LM 10.00

lewa lägg SM 20.00

 

** Giv **

mr_muppet [N/A, N/A]

Tedman [N/A, N/A]

jog76 [10k, 10s]

W-allin [N/A, N/A]

Ebenholtz [N/A, N/A]

lewa [N/A, N/A]

ilo [N/A, N/A]

Kamahe [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

ilo Lägg

Kamahe Syna 20.00

mr_muppet Syna 20.00

Tedman Lägg

jog76 Höj till 100.00

W-allin Lägg

Ebenholtz Syna 100.00

lewa Lägg

Kamahe Lägg

mr_muppet Syna 100.00

 

Pott: 340

 

*** Flop(Board): *** : [Er, 10h, 2r]

*** Bet Runda 2 ***

Ebenholtz Passa

mr_muppet Passa

jog76 Satsa 100.00

Ebenholtz Höj till 300.00

mr_muppet Lägg

jog76 Syna 300.00

 

Pott : 940

 

*** Turn(Board): *** : [Er, 10h, 2r, Ek]

*** Bet Runda 3 ***

Ebenholtz Satsa 220.00

jog76 Syna 220.00

 

Pott: 1380

*** River(Board): *** : [Er, 10h, 2r, Ek, 2s]

*** Bet Runda 4 ***

Ebenholtz Satsa 200.00

jog76 Syna 200.00

*** Showdown ***Totalpott: 1780.00

 

jog76 [10k,10s] Vinst: 0.00

Ebenholtz [Kns, Eh] Kåk Vinst: 1780.00

 

 

Det finns ingen direkt read på motståndaren då det är tidigt i turneringen, Det enda han vet om mig är att jag höjde likadant med KK i den allra första handen i denna turneringen. Det känns som jag gjorde en katastrof syn på river.

 

Men det jag undrar är om jag skulle lirat hårdare på flopp eller turn? Kanske tom ställt? Hur lirar ni mellan pockets tidigt i turneringar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är okej att floata floppen för att representera bustat fd på turn eller liknande, men på turn VILL du bygga potten. Har han Ax får du bra pröjs och du synade väl på flop bara för att försöka få in mer deg i potten på resterande gator?

 

Raise till 950-1150 på turn. Sen att du blev sucked out on var synd, tror dock inte utgången hade blivit annorlunda även om du betade turn men där måste du som sagt raisa för värde och för att bygga pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken nivå på SvS är detta?

 

Jag hade inte höjt preflopp med TT på första blindnivån utan enbart limpat. Spelat enbart för setvärdet.

 

Därefter hade jag nog ställt in på flopp mot hans rerasie då det redan ligger 760 marker i potten. Då får han ju klart svårt att enbart syna med TP (men å andra sidan finns det gott om tomtar på SvS som gör det).

I och med det så hade slutet blivit samma (om Fi synat) men skillnaden är att du hade fått in stacken som megafavorit istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Preflopp spelet är bra, klart du ska höja med 10,10 för att isolera en bra hand.

2. Höj mer på flopp, ligger ett ess och färgdrag ute, du får betalt även fast du betar hårt här, närmare pott hade jag betat där. Nu fick du en raise mot dig på floppen och tycker du gör bra i att bara syna för att få in mer pengar, du har position till turnen. Du hade dock fått samma resultat om du betat pott på flopp som sagt, pga situationen, ess och färgdrag.

3. På turn visar han klart och tydligt att han har ett ess, tryck till med en riktig raise här, ev ställ in stacken, han kommer inte att lägga ett ess här, han är rätt commitad.

4. Du har otur att det parade ihop sig på river och vi hade kommit fram till samma oturliga river hur vi än hande spelat handen men till nästa gång samma situation uppstår har du en "mall". GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Preflopp spelet är bra, klart du ska höja med 10,10 för att isolera en bra hand.

 

Tidiga nivåer i sng är 10-10 ett mellanhögt pocketpar som man gärna spelar för setvärde.

Draghänder som tex 6-7s och lägre pocketpar spelar bra i flervägspotter, därför vill vi uppmuntra folk att syna preflop för att förbättra våra implicita odds.

 

Om vi bara spelar vidare på floppar där vi träffar set, som tex A-10-2 och 3-7-10 och alltid stoppar in våra pengar på dom flopparna behöver vi inte isolera oss, vi kommer ha tillräckligt bra hand för att stoppa in även mot många motståndare.

 

Preflopspelet är bra, floppspelet är okej, jag vill gärna beta större på flopp. Men att bara syna när han höjer tycker jag inte att är så stort fel. Men på turn måste pengarna in!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar limpa TT i lägen som detta. Höjer man och får två eller flera syner så får man dra öronen åt sig på floppen då handen behöver förbättras för att man ska slänga in mer pengar.

 

Som spelad så kan du helt klart beta hårdare på floppen då någon av de andra lär ha ett bra ess. På turn är det bara att dega, han kan ju knappast släppa en enda hand här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar limpa TT i lägen som detta. Höjer man och får två eller flera syner så får man dra öronen åt sig på floppen då handen behöver förbättras för att man ska slänga in mer pengar.

 

Som spelad så kan du helt klart beta hårdare på floppen då någon av de andra lär ha ett bra ess. På turn är det bara att dega, han kan ju knappast släppa en enda hand här.

 

</thread>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för intressanta spelförslag, dessa lär komma till användning.

 

Tanken i denna handen var att spela denna handen som om jag hade ett riktigt högt par. Därför spelade jag den likadant som när jag hade KK. När jag sedan träffade setet på floppen så tänkte jag att jag skule mjölka dem som hade ett starkt ess samt om nån försökte dra till färg. Men färg draget kändes minst troligt då esset hamnade på brädan. Men det finns ju tomtar :)

 

När brädan sedan parade sig på turnen så kändes det som om jag hade honom i fällan eftersom han aldrig kommer att släppa ett ess. Det enda som inte få ske nu är att det kommer en 2 eller ett ess, viket är ca 9% chans. Det är ännu troligare att det kommer en tvåa en det sista esset tänkte jag, vilket ger ca 7%. Därför fortsatte jag att slowspela denna handen.

 

Fällan gick i baklås och en tvåa kom på river. Att jag var slagen visste jag men jag hade svårt att släppa handen samt så ville jag se vad han hade. Otroligt korkat igentligen. :)

 

Där har ni mitt resonemang i handen. Med eran hjälp som jag fått så kan jag utveckla och variera mitt spel ytterligare. TACK TACK!!

 

PS: Nivån på svenska spel är 20 + 2 kr och det var första blindsnivån för de som undrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

efter att du blivit check-raisad på flopp vet du att du drar mot en 2-outar om du haft KK. Därför kan du efter synen på flopp inte längre spela handen som KK utan måste spela handen som du har. Därför tycker jag du måste överge slowspelsplanen och ta betalt för vad du verkligen har. Varför låta honom dra? Du måste ju typ betala av ändå och han kommer inte släppa mot raise på turn. Om han sätter dig på en hand som du vill att han ska göra, JJ-KK typ, så är det ju inte heller säkert att han betalar av om något av dessa 12 kort faller på river.

 

Fin tanke att köra "fancy play" men det lär vara klart sämre än att spela för värde. Sedan är det ju en så låg nivå att det ska mycket till för att dina medspelare ska kollar på hur du spelar utöver vad dom själva har för kort. knappast värt att vara trixig, faller troligen för ofta på eget grepp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...