Gå till innehåll

LuckyStar har klonkat Bebis !


LuckyStar5.1

Vad Tycker just DU om Jämtin? (bild s.2)  

11 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad Tycker just DU om Jämtin? (bild s.2)

    • Snuskigt bra hockeyspelare med ett fördelaktigt Yttre.
      3
    • Snuskigt bra hockeyspelare men är rädd för han.
      8


Recommended Posts

4 st FR 30$ s&g spelade med resultat: 7 - 3 - 7 - 1

 

Måste jag va nöjd med. 54$+

 

Nu ska jag regga mej på sharkscope och försöka förstå Hagbards exel !

 

 

EDIT: Hittade lösen och nick till Pokerstars ...va ett tag sedan man var där. Men verkar bra för s&g iaf...

Nickar: PlzFoldMe på stars

 

EDIT: Kört några till, lite svårt att hålla mej tillräkligt tight men måste tighta till ordentligt tidigt.

 

7 3 7 1 9 9 4 1

 

Såg att jag köpt in mej på 27$ ist för 30 ...men men !

 

Nu ligger jag bara 24$ + men ok för att va första seriösa dagen i mitt sng-liv :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 427
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kollar på sharkscope och fattar inte riktigt...

 

Helt ny innom sng och jag ligger + efter ca 10 spel (FR - 30$), men enligt sharkscope så ligger jag -10% ROI ?

Om jag förstått det hela rätt så står ROI för "return of investments" ...men hur kan jag ligga + då?

 

Jag har som sagt 4 spel i dessa 10 spel som jag slutat på: 9 9 och 7 7 ...i samtliga av dessa spel så har jag spelat efter possition med kort som AK / AQ ...och i samtliga situationer har jag spelat dessa aldeles för hårt och varit tvungen att syna all-in situationer för att jag har odds för det.

Detta måste jag sluta med men inte lätt när man är en van CG spelare som bara spelar 2-6-handed.

Som medicin till min nervösa själ så får jag spela mer bord så det händer något oftare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade 10 st sng och tightade till mej lite igår.

5 ITM blev det med en 1:a plats ...jag tror jag börjar hajja sng ganska bra nu.

Funderar på att kanske ta att skjuta till mer pengar för att gå upp till 50$ direkt så man kan behålla skärpan bättre (börjat på 30$). Hadde tänkt att enbart använda pokerstars till sng men vill lära mej mer av PLO med så jag kommer att köra 4 st sng bord + 1-2 PLO bord åt gången. Tror det kommer bli en lagom mix !

 

Frågan är väll hur pass stor skillnad det är i motstånd mellan nivåerna 30$ och 50$ på sng ?

 

Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat kanske 10-12 st sng idag ... 2 itm: 1-3

 

FYYYY FAAAAAAN va dåligt.

Spelat bra ...eller rättare sagt så som jag tänkt spela och som jag TROR är bra men haft en sådan sjuk oflyt att jag mår illa.

 

...jaja, finns kanske varians på sng med, väntar iaf att gå upp till 50$ nu innan jag visat att jag kan plussa stablit på 33$

 

Videos kommer och hoppas någon kan hitta in hit till min lilla db och kommentera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

roi som du skrev return on investment. Raken räknas in med, vet inte varför det inte stämde va inte så pass intresserad att jag läste igenom inläggen helt :-)

 

Kikar ibland i dagböcker utan anledning sådär, postar aldrig men va fan tänkte bara säga, om du har en lag spelstil tycker jag du ska spela 5 el 6max bord vad det nu är dom har där du är. Pallar inte längre 10 bord för det ä så sjukt tight länge när blindsen stiger vanligen en del folk kvar vilket gör det till AI rally allt för ofta, men det är ju bara min åsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

roi som du skrev return on investment. Raken räknas in med, vet inte varför det inte stämde va inte så pass intresserad att jag läste igenom inläggen helt :-)

 

Kikar ibland i dagböcker utan anledning sådär, postar aldrig men va fan tänkte bara säga, om du har en lag spelstil tycker jag du ska spela 5 el 6max bord vad det nu är dom har där du är. Pallar inte längre 10 bord för det ä så sjukt tight länge när blindsen stiger vanligen en del folk kvar vilket gör det till AI rally allt för ofta, men det är ju bara min åsikt.

 

Jag spelade sista 10-bordet igår, ger fan upp !

Orkar inte folda kort till bubblan för att sedan bara spela AI-poker som du säger.

Tror inte sng e min grej men ska testa 6bord.

 

Glad är jag iaf som fixade mitt pokerstars för cg spelet har gått bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt så har jag gått ifrån sng ...testade några 6-handade men känns som att cg:t är min grej ...speciellt nu när man börjar plussa ganska stabilt på PLO:n.

 

Blir fest i helgen ...ska dra till götet och ha den årliga vår-picknicken med en kompis i slottsskogen med ostbricka och skumpa !

Har en liten rolig händelse som hände för ett par år sedan:

 

Kompisen och jag hadde varit i slottsskogen men vi kom ifrån varandra senare under kvällen.

Jag vaknade upp hos några helt okända människor ...och iaf så hadde kompisen ringt, ringde upp och han lät lätt anfådd men en släng av panik i hans röst.

 

"Fan Adde ...fan. DU fattar inte vad som finns i mitt badkar !

Det står en ******* där. (***** = kommer senare i berättelsen)

 

Jag vaknade upp med rivsår på magen och bröstet ...min skjorta va trasig och blodig och duschen stog på.

Då kom jag på vad i helvete jag gjort.

 

För att va säker så öppnade jag toadörren och där står PINGVIN-HELVETET och stirrar på mej."

 

Han hadde snott pingvin som han fått för sej att han skulle ha som husdjur i fyllan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Sno en pingvin är fan något man ska göra innan man dör antar jag.

 

Han ringde iaf polisen men inget speciellt hände mer iaf....

 

 

 

 

 

_______________________________________________

_______________________________________________

 

 

Står i valet och kvalet att ta ett nytt jobb.

Jobba 14-00 Mån-Ons ...känns som ett sjukt bra alternmativ för att jobba heltid känns ganska onödigt ...känns som att man inte har någon fritid när man ska spela poker med.

Kommer gå ner endel i lön men det får nog vara värt det. Har bestämt mej flera gånger idag typ ...eller rättare sagt jag bara velar men har helgen att bestämma mej på.

 

Pokern har gått ganska bra och siktat in mej på ganska mycket spel denna månaden, ska försöka köpa en TV på min fpp poäng innan månadens slut vilket innebär att jag måste spela in ca 70 000 poäng men räknat ut att det kan funka om jag 6-tablar 1/2 nlh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite tiltad efter ett par utdragningar men är denna rätt spelad?

 

(jag är PlzFoldMe)

 

 

 

POKERSTARS GAME #17287590053: HOLD'EM NO LIMIT ($1/$2) - 2008/05/08 - 13:40:42 (ET)

Table 'Hilda III' 6-max Seat #3 is the button

Seat 1: itcm07 ($60 in chips)

Seat 2: alainlapaire ($213.15 in chips)

Seat 3: Heavey C ($115.80 in chips)

Seat 6: PlzFoldMe ($78.60 in chips)

pAyf0rMyBeNz will be allowed to play after the button

PlzFoldMe: posts small blind $1

itcm07: posts big blind $2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to PlzFoldMe Jack of DiamondsJack of Clubs

passat84 joins the table at seat #5

alainlapaire: folds

Heavey C: raises $4 to $6

PlzFoldMe: raises $12 to $18

itcm07: folds

Heavey C: calls $12

*** FLOP *** Ace of Diamonds4 of Clubs7 of Clubs

PlzFoldMe: bets $26

 

FI STEKER LÄNGE.

 

Heavey C: calls $26

*** TURN *** Ace of Diamonds4 of Clubs7 of ClubsKing of Clubs

PlzFoldMe: bets $34.60 and is all-in

Heavey C: calls $34.60

*** RIVER *** Ace of Diamonds4 of Clubs7 of ClubsKing of Clubs6 of Hearts

*** SHOW DOWN ***

PlzFoldMe: shows Jack of DiamondsJack of Clubs (a pair of Jacks)

Heavey C: shows Ace of Spades5 of Spades (a pair of Aces)

Heavey C collected $157.20 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $159.20 | Rake $2

Board Ace of Diamonds4 of Clubs7 of ClubsKing of Clubs6 of Hearts

Seat 1: itcm07 (big blind) folded before Flop

Seat 2: alainlapaire folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: Heavey C (button) showed Ace of Spades5 of Spades and won ($157.20) with a pair of Aces

Seat 6: PlzFoldMe (small blind) showed Jack of DiamondsJack of Clubs and lost with a pair of Jacks

 

Känns som OM fi sitter på A så är han svag + att jag har chans att dra ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Verkar som att jag får börja köra lite resultat här igen ...går inget vidare nu men känner att min inställning är sådär.

 

Jag ska börja om lite och sätta lite regler för att få tillbaka spel och självförtroende:

 

# Gå ner i nivå och spela HU - nl100 och 50x bb inköp på 6-handad nl200.

 

# Spela när jag har några timmar på mej och planera spelandet, har satt mej nu när man typ har 20 min över.

 

....nu måste jag skärpa mej med spelandet och få tillbaka motivationen annars får jag fan lägga ner :evil:

Kommer kännas lite halvtråkigt att gå ner på NL100 men känner att jag måste få börja vinna lite igen.

 

Har iofs inte haft en minusmånad sen jag startade om förra året men blivit mindre och mindre i vinst och Maj slutade på 130$ + :roll:

...känns sådär när man är på NL200€ & NL400$.

 

Hoppas på att DB:n kan få mej lite mer skärpt.

 

 

...kommer inte bli så mycket spelande nu när vädret är som det är, kommer bli mycket golf nu och endel att göra med kåken.

 

 

 

 

Har precis beställt en ny mobil, blev ett spontanköp så här efter några öl :

 

samsung-g800.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

lspoop.jpg

 

Det har aldrig ...menar detta, det har ALDRIG sugit så med poker som det gör nu. Hållt mej från poker ganska mycket och bara satt mej när jag verkligen vill men blir brutalt våldtagen gång efter gång ...sessionerna blir korta men dyra.

 

Nu har jag tagit ut 25k $ och har bara 1.7 k $ kvar och måste få en nystart någonstans och tror det blir på svs.

Den stösta anledningen till det är att jag verkligen inte orkar spela .25/.50 på €/$ bord längre och psykologiskt kanske ett 2/4 skr bord kan kännas bättre, löjligt tänk kanske men...

Problemet är väll att jag inte fixar klienten riktigt och har svårt att spela på fler bord än två ...men får väll ge det lite tid.

 

Blir antagligen en nystart på SVS snart med 10 svenska K och förhoppningsvis kan jag börja vinna lite igen ...men det som absolut måste hittas är att det ska kännas lite kul att spela igen.

 

För att få detta att funka undrar jag om någon kan länka till en förklaring om hur man konventerar händer från SVS med PT ?!?!

...ska starta leta genast men om någon har färdig länk så är jag tacksam.

 

 

gramofon.jpg

 

Coldplays senaste rekomenderas ...FI FANN va bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterar igen.

Spelat ca 1h på 2,5/5 på svs

 

Kommer inte att gå ner i blinds ...kommer jag under 10 k så ska jag gå ner, känner att värdet är så hyffsat bra så om jag fortsätter spela solid och tight poker så ska jag nog kunna klättra från 2,5/5 upp till 5/10 ganska kvickt.

 

Programvaran känns på något sätt bättre än sist jag spelade ...tidsbegräsningen kunde ju varit bättre och storleken på borden.

Klarade 3 bord smärtfritt så ett 4:e ska funka.

 

Skönt med en nystart och att det går pluss !

 

Resultat:

15/6 +1214

Startrulle: 10 000

Total rulle: 11214

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollat på konverter till PT ...hajjade inte :oops:

Ska försöka igen senare, ska väll inte va så jävla krångligt att få fram lite hh:s ?!?!

 

Spelade lite inatt och idag

 

Slaskade bort endel inatt men innan jag la mej så spelade jag tillbaka endel och gått bra idag med.

 

Resultat:

15/6 +1214

16/6 +870

 

 

Startrulle: 10 000

Total rulle: 12 084

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit en ganska bra dag ...spelat golf i typ 7 timmar och öppnat en flaska vin nu.

 

Pokern har därimot gått sådär. SvS är fisktätt - men jag får lixom inte betalt och det är ganska frustrerande -> TILT, som kostar mer.

 

Resultat:

15/6 +1214

16/6 -244

 

Startrulle: 10 000

Total rulle: 10 970

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska sätta nya mål och regler ...tagit ut allt från SvS och satte in 1200$ på UB.

Spelat typ hela natten och var nere på ca 700 men arbetade upp till 1450 igen på 1/2 och 2/4 HU.

 

Orkar inte tänka ut nya strategier nu ...får ta det imorgon.

 

Kommer lääa ut massa HH:s här med, känns som att jag inte utvecklats på sista halvåret och därför inte heller vinner.

 

:h: :h: :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjabba tjena hallå !

 

...går på semester idag och ska bli så skönt.

Jobbat nästan heltid ett tag nu och är ganska trött på att jobba faktiskt.

 

Tror att mina resultat med pokern kom med att jag tvingades upp till heltid ...får inget flyt lixom.

 

HAr tagit mej i kragen och täppt till mitt spel nu och det känns mycket stabilare ...har inte gått nämnvärt + sista sessionerna men vet att om jag fortsätter på samma bana så kommer det.

 

Jag har ju tagit ut nästan hela rullen men lämnat kvar ca 2500$.

 

Nu ska jag ta ett par öl och njuta av semestern :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gått bra senaste sessionerna ...har förökt att sluta läcka och försvara BB med hela min stack.

Nu ska jag spela 20k guaranteed-turre, har satt som mål att spela minst 1 turre / veckan ...har princip aldrig spelat mtts ....värmt upp med lite sng under en tid som jag med hjälp av sodercrippas videos till slut börjat plussa på.

 

Måste hålla uppe cg spelet och tagit ut hela min bankrulle förutom 2500$ som jag kommer jobba med ...spelar jag bort den så lägger jag ner pokern, men har absolut gått åt rätt håll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...ska lägga till oxå att jag inte kommer spela högre än 1/2 om jag inte utvecklas framöver, som jag oxå har svårt att göra då mitt intresse för pokern är ganska svalt tyvärr.

 

Jag får acceptera att jag inte är vinnande på 2/4 eller högre längre.

Kommer endast spela på högre bord än 1/2 när jag har en bankrulle på mer än 50 x inköp på 1/2 och om jag anser att spelet är av EV+ för min del ...altså bra värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Efter ett ganska svagt intresse för pokern och ett gäng - sessioner så cashade jag ut hela min BR innan semestern.

Men eftersom jag får gå ner till halvtid på jobbet igen så har jag startat ny rulle ....som så många gånger förr :mrgreen:

 

Satte in 500$ på en site med 100% signupbonus och 35% rb.

 

Men som det är varenda gång jag startar upp på ny site med ny BR så är det sjukt jobbigt att ta sej över och förbi 2000$ strecket !

Nu har jag pendlat mellan 2100$ ner till runt 1600$ 4-5 vändor.

 

Så tänkte få lite medrigg genom att ta upp DB:n igen.

 

Spelar nlh 100

PLO .25/50

FLT 3/6

...och lite 22$-33$ FR sng:er

 

Startrulle: 500$

Nuvarande rulle: 1889$

 

 

 

Nu såg jag chansen att äntligen komma förbi 2200$.

 

Fi synstation och viste att han skulle syna pre ...alla träffar kommer han att pusha:

 

*** Handhistory for game 52160472 ***

Blinds $0.50/$1 NL Hold'em - 31.07.2008 - 05:14

Gold Coast

 

Seat 1 is the button

Total number of players: 4

Seat 1: ladeeda ( $231.31 ) - in game

Seat 4: garantizado2 ( $433.77 ) - Owes Small Blind - Owes Big Blind

Seat 5: raul2 ( $56.19 ) - in game

Seat 6: JAG ( $200.50 ) - in game

 

raul2 posts SB $0.50.

JAG posts BB $1.

**** dealing down cards ****

Dealt to JAG [ ad, as ]

ladeeda raises $3.50. [ 4c 4h ]

raul2 folds.

JAG raises $10.

ladeeda calls $7.50.

**** dealing flop **** [ 2s, 5d, 9h ]

JAG bets $22.50.

ladeeda calls $22.50.

**** dealing turn **** [ 4s ]

JAG bets $67.50.

ladeeda raises $197.81.

JAG calls $99.50.

**** dealing river **** [ kh ]

ladeeda wins $398.50 from main pot with three of a kind, fours [ kh, 9h, 4c, 4h, 4s ].

 

 

 

...men nej !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat 5 timmar på raken nu ...fan rekord för i år tror jag :roll:

 

Gick sådär men bonusen på 500$ är nästan inspelad och med tanke på korttorkan så känns det ganska ok.

 

BR: 1819$

-70

 

EDIT: ska försöka sluta spela när jag blir utråkad MEN efter en vunnen pott ist för att jag alltid släcker ner efter en förlorad.

 

...tror man har med sej en bra och possitiv känsla om man fått avsluta bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går lite knackigt med spelet ...hittar inte rytmen riktigt.

 

Här kommer en PHU-hand iaf när man skottar lite :twisted:

 

 

Seat 2 is the button

Total number of players: 6

Seat 1: talking ( $226 ) - in game

Seat 2: sti ( $298.06 ) - in game

Seat 3: RAZA88 ( $443.37 ) - in game

Seat 4: bloodninja ( $127.40 ) - in game

Seat 5: Petrspark ( $447.50 ) - in game

Seat 6: IIII ( $588.32 ) - in game

RAZA88 posts SB $2.

bloodninja posts BB $4.

**** dealing down cards ****

Dealt to IIII [ kd, ad ]

Petrspark folds.

IIII raises $16.

talking folds.

sti calls $16.

RAZA88 folds.

bloodninja raises $62. [ 9, 9 ]

IIII raises $200.

sti folds.

bloodninja calls $61.40.

**** dealing flop **** [ 9s, tc, ah ]

**** dealing turn **** [ qs ]

**** dealing river **** [ jh ]

IIII wins $269.80 from main pot with a straight, ace high [ ah, kd, qs, jh, tc ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...