Supertequila Postad 10 Augusti , 2007 Rapport Postad 10 Augusti , 2007 Får ni ett meddelande som lyder: XXXXX sa: Web adress for att veta vem som tagit bort dig fran MSN: www .statusmessenger.biz ,klicka inte på länken. Det är virus. Berätta det för din vän som är drabbad. Kommer även ett annat meddelande där din vän vill skicka en .zip fil till dig och skriver på svenska att det är hans semesterbilder eller liknande. Ta inte emot filen, det är virus också. Citera
Joey Postad 10 Augusti , 2007 Rapport Postad 10 Augusti , 2007 Eh, jag råkade klicka på länken i ditt inlägg.. Ska jag bli orolig nu? Citera
Bobo88 Postad 10 Augusti , 2007 Rapport Postad 10 Augusti , 2007 VA? Är det? jag som trodde det va riktiga semesterbilder Citera
brainslicer Postad 10 Augusti , 2007 Rapport Postad 10 Augusti , 2007 Omöjligt att säga vilken elak sak som är aktuell i varje enskilt fall... ..men där är ett bra ställe att börja leta på iaf om man drabbats av IM o P2P malware Instant Messaging (IM) Security Center http://www.akonix.com/ The Akonix Instant Messaging Security Center provides the latest information about worms, viruses and other vulnerabilities that are targeting IM and P2P networks. Instant Messaging (IM) Security Center (senaste aktuella hoten) http://www.akonix.com/im-security-center/ Top IM Security Threats Automatically Protected by Akonix http://www.akonix.com/im-security-center/filters.asp som synes dyker de upp flera elakheter till enbart IM/P2P varje dag Citera
brainslicer Postad 10 Augusti , 2007 Rapport Postad 10 Augusti , 2007 Eh, jag råkade klicka på länken i ditt inlägg.. Ska jag bli orolig nu? Beror väl på din webläsare, instalerade 3je parts sårbara progem osv osv.... edit: NoScript visade 16 förbjudna scripts och spärrade dom från att köras(betyder ju inte alla är elaka för de) när jag testade besöka sidan... Citera
Fido Postad 10 Augusti , 2007 Rapport Postad 10 Augusti , 2007 Finns en tråd från tidigare med samma länk: Scan messenger Däremot inte helt hundra på att det är virus, var det framförallt inte ett sätt att sno folks lösenord? Du skulle knappa in ditt msn-login så fick du se vem som blockat dig... så gav du bort dina loginuppgifter. Vilket som: Undvik. (Säger väl sig självt?!? Nästan Nordea-status på denna) Citera
Skadast Postad 10 Augusti , 2007 Rapport Postad 10 Augusti , 2007 Eh, jag råkade klicka på länken i ditt inlägg.. Ska jag bli orolig nu? Jag tror inte du behöver vara orolig för något. Antar att du måste "logga in" med din msn-mail för att det ska vara någon fara. Jag skulle iaf bytt lösen till min mail om jag vore du. Citera
brainslicer Postad 10 Augusti , 2007 Rapport Postad 10 Augusti , 2007 Jag tror inte du behöver vara orolig för något.Antar att du måste "logga in" med din msn-mail för att det ska vara någon fara. kanske sant, men eftersom de uppenbarligen är en scamsida, så vore de ju inte så förvånande om iaf några av dom 16 scripten skulle vara elaka och förökte göra andra elakheter.... Citera
Recommended Posts