Gå till innehåll

KONSPIRATION: Vad tror ni om riggade siter? (Infraction för enskilda hh)


nisse hult

Recommended Posts

Men snälla människor, spelar man på dom stora nätverken eller siterna så är det inte riggat, dom tjänar inte ett extra skit på det och skulle det komma ut vore det totalt självmord.

Big deal för dom om hela din stack går till någon annan, dom bryr sig om rake, rake, rake och inget annat ;)

Att folk gärna vill skylla antingen otur eller sina egna misstag på "riggen" eller vad fan som helst är bara en mental ursäkt för dina egna tillkortakommanden vid bordet.

Klart som korvspad det är skönare att skyll på en rigg och vara sur på sidan istället för att analysera vad som gick fel i ditt eget spel.

 

Har läst om flera här som skriver att "i början gick det bra men sen vände riggen mot mig bla bla bla" - inse att om man fått ett antal riktigt fina vinnarhänder på kort tid så ska det rent statistiskt ta en rätt god stund innan dom kommer igen :spade:

 

Många verkar ha intrycket av att går dom all-in preflop med AA eller KK så är utgången redan given till deras fördel och skiter det sig så är det givetvis "riggens" fel :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har läst om flera här som skriver att "i början gick det bra men sen vände riggen mot mig bla bla bla" - inse att om man fått ett antal riktigt fina vinnarhänder på kort tid så ska det rent statistiskt ta en rätt god stund innan dom kommer igen :spade:

 

Det där är direkt felaktigt. Turen har inget minne. Har man settat sitt PP tre ggr i rad är chansen fortfarande exakt lika stor den fjärde gången som om man hade missat tio i rad dessförinnan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill man se rigg i den renaste formen bör man spela på pokerchamps.

 

Har aldrig aldrig sett några liknande utdragningar på någon annan sajt.

Runner runners varannan hand. AA mot KK/QQ 7-8ggr i veckan på bägge sidor. Synar av halva stacken med låga par preflop och träffar sett hela tiden.

KQ mot K9 på KJ7 ger normalt sett delad pott där då turn blir 7 och river A.

Syna 10xBB med Ax för att klonka 2par händer 20ggr om dan.

Hålstegar och trissar på turn eller river är snarare regel än undantag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Deauville, Dublin och SM är riggat.

 

Under de senaste fyra 12-timmars prestigeturnering (fyra 12-timmars + SM 4 timmar) har jag noll gånger träffat triss när jag haft pocketpar (kanske 50 pocketpar). Det är konstigt att riggen från Dublin fortsätter till Stockholm, men även livepokerrummen måste vara med i någon sorts stor konspiration, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

134 sidor, bildat enbart av personer som är lite sne och bitter efter en dålig dag, några bad beats i rad.. Spännande hur människan fungerar :) Mänskligheten är dum, det visste vi alla (krig,svält,evig jakt på papperslappar som kallas pengar)

 

En rigg kan kännas som en bra ursäkt på många sätt, och ett stort I-lands problem :)

 

Typ av problem för olika livstilar:

person från U-land: överlevnadsproblem.

person från gävle: Riggproblem.

roman abramovith (ägare av chelsea fc): slut på förgylt dasspapper.

 

alla grinar efter nåt.. Rigg, eller dasspapper, lifes a bitch..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under de senaste fyra 12-timmars prestigeturnering (fyra 12-timmars + SM 4 timmar) har jag noll gånger träffat triss när jag haft pocketpar (kanske 50 pocketpar).

 

När jag träffar set, så träffar någon av mina fiender ett högre set. Sådant kan inte inträffa. Hur sjukt som helst.

 

Barry Greenstein har skänkt bort $3 miljoner av sina pokervinster till välgörenhet. Det är Barry som är riggen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej hej =)

 

logga in på party efter ett uppehåll på ett par månader. Fick uppleva den mytomspunna "welcome back" teorin återigen.

 

In med 120$ för att "prova lite"

 

Spela 100 händer exakt:

 

3 st AA

2 st KK

1 st QQ

1 st JJ

1 st 1010

1 st 99

1 st 77

1 st 33

 

4 st AK

5 st AQ

 

2 500$ in på VISA-kortet ching ching =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Deauville, Dublin och SM är riggat.

 

Under de senaste fyra 12-timmars prestigeturnering (fyra 12-timmars + SM 4 timmar) har jag noll gånger träffat triss när jag haft pocketpar (kanske 50 pocketpar). Det är konstigt att riggen från Dublin fortsätter till Stockholm, men även livepokerrummen måste vara med i någon sorts stor konspiration, eller?

 

Sannolikheten att missa set på floppen 50ggr i rad med pp är ca 0,87^50=0,000946 dvs 1/1057. Är du säker på att inget träffade? Det finns ju en sannolikhet att personer som har ekonomiska intressen i online-poker försöker ge sken av att live-poker är lika riggat som online.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är hur kul som helst... Jag spelar företrädesvis på Party, och det är klart att man blir utdragen då och då. Dessutom spelare jag knappast alltid korrekt, så därför försvinner en del förväntad vinst också på egna misstag. Men... I går var det home game. 10 personer som gjorde upp i en NL hold'em turnering.

 

Så här gick det för mig:

Hand 1 har jag BB, alla lägger sig och jag vinner mörkarna.

Hand 2 lägger jag lilla mörken.

Hand 3, UTG+1 betar 4ggr stora mörken, jag ställer in med KK på knappen. UTG+1 synar och visar QQ. Floppen kommer Q-3-K. Turn blankar och rivern kommer med Q. Sjukt va?! Det måste ju vara riggat? Eller?

 

Alltså. Det jag vill säga är att ska ni påstå att ni vet att det är riggat så kom gärna med något mer hållbart än bad beats. Det blir mest löjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad vilken pokerspelare som helst borde göra så är det att köpa sig en kortlek. Och sedan leker man dealer, fast man delar ut korten med baksidan neråt och sedan funderar man ett tag på vilka händer som skulle höja syna etc. Spela så att säga poker med dig själv med öppna kort. Sedan lägger man ut floppen, tänker igen etc.

 

Ni kommer bli förbluffade över vilka riggade händer ni åstadkommer därhemma. Ni kommer att inse att en hand ofta ledde innan floppen, en annan ledde efter floppen och en tredje klonkade rivern etc.

 

Grymt lärorikt! Rekommenderas varmt.

 

Ni kommer också inse mycket annat smått och gott, som till exempel hur sällan det är någon som floppar trips etc. Fast om någon gör det så är det bara att gratulera. Det finns ett bra citat som slängs in i chatten emellanåt när någon klonkar: "that's poker". Bra citat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är hur kul som helst... Jag spelar företrädesvis på Party, och det är klart att man blir utdragen då och då. Dessutom spelare jag knappast alltid korrekt, så därför försvinner en del förväntad vinst också på egna misstag. Men... I går var det home game. 10 personer som gjorde upp i en NL hold'em turnering.

 

Så här gick det för mig:

Hand 1 har jag BB, alla lägger sig och jag vinner mörkarna.

Hand 2 lägger jag lilla mörken.

Hand 3, UTG+1 betar 4ggr stora mörken, jag ställer in med KK på knappen. UTG+1 synar och visar QQ. Floppen kommer Q-3-K. Turn blankar och rivern kommer med Q. Sjukt va?! Det måste ju vara riggat? Eller?

 

Alltså. Det jag vill säga är att ska ni påstå att ni vet att det är riggat så kom gärna med något mer hållbart än bad beats. Det blir mest löjligt.

 

På vilket sätt är det där ens något udda? Hade pengarna gått in på turn hade det varit en hyfsad badbeat. Nu är det bara en standardgrej som inte ens är en myggpiss mot vad andra i den här tråden råkat ut för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt är det där ens något udda? Hade pengarna gått in på turn hade det varit en hyfsad badbeat. Nu är det bara en standardgrej som inte ens är en myggpiss mot vad andra i den här tråden råkat ut för.

 

Standardgrej? :D Jag har aldrig blivit utdragen med ett fyrtal när jag har haft ett set och jag har spelat över 100k händer. Knappast standard att folk sätter sina 1-outare...

 

Kanske riggat till min fördel då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt är det där ens något udda? Hade pengarna gått in på turn hade det varit en hyfsad badbeat. Nu är det bara en standardgrej som inte ens är en myggpiss mot vad andra i den här tråden råkat ut för.

 

Standardgrej? :D Jag har aldrig blivit utdragen med ett fyrtal när jag har haft ett set och jag har spelat över 100k händer. Knappast standard att folk sätter sina 1-outare...

 

Kanske riggat till min fördel då.

 

Säg att du skojar, annars börjar jag snart gråta... :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt är det där ens något udda? Hade pengarna gått in på turn hade det varit en hyfsad badbeat. Nu är det bara en standardgrej som inte ens är en myggpiss mot vad andra i den här tråden råkat ut för.

 

Standardgrej? :D Jag har aldrig blivit utdragen med ett fyrtal när jag har haft ett set och jag har spelat över 100k händer. Knappast standard att folk sätter sina 1-outare...

 

Kanske riggat till min fördel då.

 

Det där var ingen 1-outare då allt gick in innan floppen.

En helt vanlig 80-20 grej!

Kom tillbaka när du torskat 12 raka KK mot AA eller 7 set mot högre set

Aldrig torskat med set mot fyrtal en enda gång på 100k händer???

Du måste vara en turgubbe utan like.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt är det där ens något udda? Hade pengarna gått in på turn hade det varit en hyfsad badbeat. Nu är det bara en standardgrej som inte ens är en myggpiss mot vad andra i den här tråden råkat ut för.

 

Standardgrej? :D Jag har aldrig blivit utdragen med ett fyrtal när jag har haft ett set och jag har spelat över 100k händer. Knappast standard att folk sätter sina 1-outare...

 

Kanske riggat till min fördel då.

 

Det där var ingen 1-outare då allt gick in innan floppen.

En helt vanlig 80-20 grej!

Kom tillbaka när du torskat 12 raka KK mot AA eller 7 set mot högre set

Aldrig torskat med set mot fyrtal en enda gång på 100k händer???

Du måste vara en turgubbe utan like.

 

Fast det var ju inte riktigt det som var unikt. Det unika är ju att det är en hand där fyrtal slår ett set. Något som inte alls inträffar lika ofta som att ett lägre tvåpar träffar set, eller flush etc.

 

Och vad skulle det vara för speciellt med att torska 12 KK mot AA på rad. Det är ju värre om man torskar med AA 12 gånger mot KK.

 

 

 

Angående fyrtalet:

 

LIte snabb överslagsräkning. Jag har fått fyrtal c:a 1/1000 händer och set c:a 1/250 händer.

 

Antag att jag lirar shorthanded (6 spelare).

 

Sannolikheten att fyrtal möter set således 1/1000 * 5(1/250) = 1/50000

 

Jag förstår uppriktigt sagt inte vad som skulle vara så unikt med att inte ha sett detta på 100k händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad skulle det vara för speciellt med att torska 12 KK mot AA på rad. Det är ju värre om man torskar med AA 12 gånger mot KK.

 

Ja till att börja med ska någon annan runt bordet ha AA varje gång, vilket är ungfär 1 chans på 45400000000000000, sen ska man dessutom torska varje gång så lite speciellt får du väl hålla med om att det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad skulle det vara för speciellt med att torska 12 KK mot AA på rad. Det är ju värre om man torskar med AA 12 gånger mot KK.

 

Ja till att börja med ska någon annan runt bordet ha AA varje gång, vilket är ungfär 1 chans på 45400000000000000, sen ska man dessutom torska varje gång så lite speciellt får du väl hålla med om att det är.

 

Vilket inte var fallet. Frågan var sannolikheten att förlora en 20/80 12 gånger i rad. Vilket är 1 chans på c:a 250000000 och inte speciellt osannolikt med tanke på hur många som spelar poker och hur många händer som utspelas.

 

Ni kan ju gärna komma med reella exempel på någon som verkligen förlorat set mot överset 7 gånger på rad etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad skulle det vara för speciellt med att torska 12 KK mot AA på rad. Det är ju värre om man torskar med AA 12 gånger mot KK.

 

Ja till att börja med ska någon annan runt bordet ha AA varje gång, vilket är ungfär 1 chans på 45400000000000000, sen ska man dessutom torska varje gång så lite speciellt får du väl hålla med om att det är.

 

Vilket inte var fallet. Frågan var sannolikheten att förlora en 20/80 12 gånger i rad. Vilket är 1 chans på c:a 250000000 och inte speciellt osannolikt med tanke på hur många som spelar poker och hur många händer som utspelas.

 

Ni kan ju gärna komma med reella exempel på någon som verkligen förlorat set mot överset 7 gånger på rad etc.

 

Nu är inte sannolikheten att torska 12 raka 20-80 inte särskilt intressant då väldigt få av dessa händer kan motivera att man petar in hela stacken.

Sitter man med KK mot AA på ett 6-manna bord så är man i princip dödsdömd.

Råkar känna till en person som torskat med 7 raka höga set mot ännu högre set, annars hade jag aldrig tagit upp det exemplet.

Det var förvisso i livepoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så var vi igång igen... Jag menade bara att de flesta (de som vill tar åt sig) i den här tråden använder bad beats som ett bevis för riggning, vilket givetvis är helt uppåt väggarna. Följ gärna spinners tips. Dela ut många händer, och se vad som händer.

 

För övrigt vore det också intressant att höra riggningsteoretikernas svar på Svintos fundering angående förväntad vinst kontra utfall. Men det blev troligen jobbigt att svara på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så var vi igång igen... Jag menade bara att de flesta (de som vill tar åt sig) i den här tråden använder bad beats som ett bevis för riggning, vilket givetvis är helt uppåt väggarna. Följ gärna spinners tips. Dela ut många händer, och se vad som händer.

 

För övrigt vore det också intressant att höra riggningsteoretikernas svar på Svintos fundering angående förväntad vinst kontra utfall. Men det blev troligen jobbigt att svara på...

 

Det är ju precis det som är skumt, använder man tex pokerstove för att kontrollera förväntad vinst kontra utfall så bör kurvorna jämna ut sig. Jag började med det vid cash-games för bra länge sedan, om du tittar tillbaka några sidor så ser du hur jag gör och kurvorna drar fortfarande åt 2 olika håll (fast ännu mer nu än då).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...