Gå till innehåll

KONSPIRATION: Vad tror ni om riggade siter? (Infraction för enskilda hh)


nisse hult

Recommended Posts

Enkel förklaring till att folk tror på riggning.

 

Vanligast:

Man förlorar stora potter på bad-beats samt på dåligt spel, sedan generaliserar man ihop detta till att allt är bad-beats. Man missförstår hur mycket man måste läsa av spelet och lära sig och glor blint på sina kort. Det selektiva minnet gör att glömmer bort tilten som kommer efter bad-beatsen och tror att den stora förlustkällan är bad-beats.

 

 

No-limit:

När ni fått in denhär missvisande riggidén i skallen, så börjar ni spela överpar helt fel, ni överbettar dom på ett sådant sätt att om någon callar är ni oftast slagna. Ett annat fel kan vara att med tre-fyra st i potten så är ni ju knappast favoriter matematiskt sätt om man tänker dina odds mot alla andras odds, och då är det lätt att bli slagen av tvåpar eller liknande.

 

Fixed- limit:

Det är oftast fler st med och kollar på floppen därför blir fler utdragningar. Din hand kommer oftast att synas ner av flera st och därför blir det fler utdragningar.

 

Min riggmedicin:

 

1. Lär ner mer tid på att läsa motståndarna. (Och lägg överpar när någon kör allin mot dig på floppen om du läser av att dom träffat hårdare än dig)

2. Lär dig att bli okänslig för vinster och förluster, ditt enda mål ska vara att spela rätt baserad på den informationen som finns tillgänglig, bli inte glad när du vinner en pot men bli inte ledsen när du förlorar, ditt mål är att bli glad när du spelar rätt, inte när du vinner. Detta är något av det svåraste som finns att lära sig, men när du väl är där så kommer du utvecklas execptionellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Å andra sidan är du den enda antiriggningsanhängaren som pekat på någon form av statistik och dessutom visade bara statistiken procent på starthänder.

Resten av oss tycker att frågan är så irrelevant att tidsinvestering det skulle ta att göra något sånt är totalt bortkastad. Särskilt som jag är tämeligen säker på att jag aldrig skulle kunna komma med bevis som övertygar alla som tror på riggning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utmaning:

Ni som hävdar att det inte är riggat. Plocka fram era HH och kontrollera hur saker och ting ligger till. Jag har aldrig sett någon statistik, förutom starthandsfördelning på en sajt med typ 32 användare, som tyder på att det inte står rätt till.

Det låter väldigt onödigt. Det är väl bara att konstatera att de som inte tror på riggning och som spelar efter teori som förutsätter att det är origgat vinner och är nöjda och att ni som tror på riggning och försöker kompensera för det förlorar och är bittra? Tyder inte det ganska mycket på att ni kanske har missat nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju hur lätt som helst att dra fram händer där underliga saker händer, eller där man blir utdragen som ovan. Men att tro att det är en riggning för att det händer, ja då ska man inte spela poker, för det händer och kommer att hända! Men kom också ihåg ALLA händer och situationer där det inte händer något spektakulärt.

 

Jag kan ju dra upp en massa underliga händer som har hänt live också, men då kan man ju max skylla på fusk giv. Det som många inte tänker på är att live spelar man otroligt många mer händer per timme än live, dels för att det går snabbare och dels så spelar många flera bord samtidigt.

 

Sen verkar det som vissa (ingen nämd ingen glömd) inte greppa selektivt minne och att vi alla drabbas av det. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utmaning:

Ni som hävdar att det inte är riggat. Plocka fram era HH och kontrollera hur saker och ting ligger till. Jag har aldrig sett någon statistik, förutom starthandsfördelning på en sajt med typ 32 användare, som tyder på att det inte står rätt till.

Det låter väldigt onödigt. Det är väl bara att konstatera att de som inte tror på riggning och som spelar efter teori som förutsätter att det är origgat vinner och är nöjda och att ni som tror på riggning och försöker kompensera för det förlorar och är bittra? Tyder inte det ganska mycket på att ni kanske har missat nåt?

 

Kunde inte skrivit det bättre själv ;) Finns det något bättre än sandlådekrig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat väldigt mycket, och plussat ganska mycket, och jag är helt övertygad om att det är riggat! start händerna stämmer men sen stämmer inte resten, t.e.x bra spelare får in färre drag än dåliga spelare jag får in 10% av mina färg drag det ska vara 18%. då säger ni att dom inte tjänar nåt på det, men dom tjänar hur mycket som helst! när dåliga spelare vinner med hålstegar och skit gång på gång då är dom och deras pengar kvar i systemet, kvar i omsättning som blir rake istället för att jag ska vinna den hand som jag var 80% favorit i som jag seda skulla ha tagit ut ur systemet. så här är det tro mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utmaning:

Ni som hävdar att det inte är riggat. Plocka fram era HH och kontrollera hur saker och ting ligger till. Jag har aldrig sett någon statistik, förutom starthandsfördelning på en sajt med typ 32 användare, som tyder på att det inte står rätt till.

Det låter väldigt onödigt. Det är väl bara att konstatera att de som inte tror på riggning och som spelar efter teori som förutsätter att det är origgat vinner och är nöjda och att ni som tror på riggning och försöker kompensera för det förlorar och är bittra? Tyder inte det ganska mycket på att ni kanske har missat nåt?

 

Så fort någon nämner att det är riggat blir han eller hon kallad fisk/tomte/looser varpå 3-5 st wannabees hänger på och skrockar nöjt.

 

Ok, ny utmaning till Svinto, cheunce och ni andra duktiga:

Plocka ihop ett gäng på fem pers från den här tråden som är på er sida så plockar jag ihop ett gäng på fem pers som tror på riggning så gör vi upp i en gryta så att vi får klart för oss vilka som är fiskar och vilka som inte är det... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Livespel är mer riggat.

 

Jag har aldrig på nätet fått splitta med färdig nötflush mot par när turn och river fullbordar en färgstege på bordet.

 

Sist jag spelade turnering stoppade jag in med 76 på 875-bordet mot JJ, träffade en sexa på turn men det kom en femma på river så JJ vann. Vaddå, sjuuukt riggat.

 

För att inte tala om alla gångerna då ens (Q)3Q blivit pulveriserade i sökö hi/lo där någon köper in låg + fyrstege/fyrfärg på rivern och vinner.

 

Sedan har vi PL 7CS8. Sist jag spelade det fick min motståndare in en stege från A-7 på sju kort.

 

Om något så är livespel sjukt riggat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så här är det tro mig.

 

[iron]

Ja om levron säger det så måste det ju vara så. Då kan väll någon moderator stänga denna tråden. Levrone har överbevisat mig med sin bevisning så jag lägger ner det här nu.

[/iron]

 

Edit: Är det okej om jag inte tror dig?

jag det är klart att det är ok att du inte tror mig alla får väll tro vad dom vill, men av allt jag sett och varit med om så tycker jag att det är osannolikt att det ska vara sjysst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utmaning:

Ni som hävdar att det inte är riggat. Plocka fram era HH och kontrollera hur saker och ting ligger till. Jag har aldrig sett någon statistik, förutom starthandsfördelning på en sajt med typ 32 användare, som tyder på att det inte står rätt till.

Det låter väldigt onödigt. Det är väl bara att konstatera att de som inte tror på riggning och som spelar efter teori som förutsätter att det är origgat vinner och är nöjda och att ni som tror på riggning och försöker kompensera för det förlorar och är bittra? Tyder inte det ganska mycket på att ni kanske har missat nåt?

 

Så fort någon nämner att det är riggat blir han eller hon kallad fisk/tomte/looser varpå 3-5 st wannabees hänger på och skrockar nöjt.

 

Ok, ny utmaning till Svinto, cheunce och ni andra duktiga:

Plocka ihop ett gäng på fem pers från den här tråden som är på er sida så plockar jag ihop ett gäng på fem pers som tror på riggning så gör vi upp i en gryta så att vi får klart för oss vilka som är fiskar och vilka som inte är det... :)

 

Först vill jag bara göra det klart för alla. Jag har inte kallat någon för fisk/tomte/looser. Om någon av förmodan har tagit några av mina sarkastiska kommentarer för det och känner att deras ego har fått en törn så att de måste utmana mig i poker skills så ber jag om ursäkt.

Jag har aldrig kallat mig "duktig". Vad jag däremot ställer mig frågande till är att siterna är riggade och jag har aldrig fått något bra bevis på motsatsen.

 

Vad vill du uppnå med denna utmaning? Vill du visa vilken duktig spelare du är och att du minsan inte är en fisk/tomte/looser? För det ger inget till diskutionen om en vis sida är riggad eller inte. Fö så finns det redan ett utmärk tillfälle att utman mig och de andra på forumet varje söndag. Fast det är ju på en riggad B2B site :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tar det max 10 minuter så ha vi tre pers här som skrockar och håller med parre. Någon av de tre kommer berätta när han lirade med två kompisar i sommarstugan förra sommaren och båda hade AA men den ena förlorade då det kom upp fyra hjärter på bordet.

 

Har du vaknat på fel sida idag eller börjar argumenten ta slut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tar det max 10 minuter så ha vi tre pers här som skrockar och håller med parre. Någon av de tre kommer berätta när han lirade med två kompisar i sommarstugan förra sommaren och båda hade AA men den ena förlorade då det kom upp fyra hjärter på bordet.

 

Har du vaknat på fel sida idag eller börjar argumenten ta slut?

 

Va? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, det stämmer. Missade den noteringen på sidan 12 av 89...

 

Å andra sidan är du den enda antiriggningsanhängaren som pekat på någon form av statistik och dessutom visade bara statistiken procent på starthänder.

 

Nej, den visade också på EV-värden på samtliga händer i alla möjliga positioner.

 

Gissa vad: AA har bäst EV, och skräphänderna har betydligt sämst EV. Så borde det väl inte vara om det vore riggat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vara intressant att se motsvarande siffror från Party och B2B! :)

 

Och vad skulle det hjälpa? Om det skulle vara helt enligt förväntan, då skulle du givetvis anklaga sajten att dom lämnat ut felaktiga uppgifter, eller hur?

 

Nåväl, du gör ju inget heller för attta reda på siffrorna. Är det inte bättre att göra ett arbete och gå ut på nätet och hämta in informationen än att sitta och trolla dig på forumen?

 

Nåväl, här är B2B:s siffror:

http://www.b2bpoker.com/pdf/B2B_Poker_cards_analysis_report.pdf

http://www.b2bpoker.com/pdf/B2B_Poker_cards_report.PDF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iTech Labs är även det företag som har kollat upp Party Poker

 

[ironi]

Det där sista skulle jag nog inte sagt eftersom det garanterat kommer att så ett frö att iTech ägs av Illuminati som också äger Party Poker och B2B ;)

[/ironi]

 

Undra om jag hamnar i Vings fack för gdaily wannabe nu :D

 

Bad beats kommer och går och det finns ingen rigg, har man otur så har man, tough luck, move on, get over it. Liksom, intemer med det.

 

Eller så kan man tänka:

 

Så Illuminati äger och driver två av de största pokernäten, vilket leder till att sektmedlemmar har positiv rigg och övriga negativ rigg, vilket leder till att sekten drar in mer pengar. Fy fan, överväldigande bevis på en gigantisk konspiration...

 

Sedan kommer den naturliga följdfrågan - till hur pass stor del är pf.nu involverat i riggningen?

 

Ps. Är Illuminati en sekt, eller låter det bara som det?

 

Jag har dock fortfarande inte hört ett enda trovärdigt och logiskt argument för varför folk som VET att en sida är riggad fortsätter lira på den? Jag menar, skulle jag på allvar tro på Starsrivern och Partyriggen skulle jag aldrig lira på dessa sidor, eftersom om jag vinner så beror det på att ja ghar riggen på min sida, om jag torskar så har nån tryckt på en knapp. Eller, finns det sätt så man kan förändra riggen till ens fördel? Typ casha ut, men för att undvika cash out curse sätta in en mindre summa igen och hoppas på nybörjarriggen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller, finns det sätt så man kan förändra riggen till ens fördel? Typ casha ut, men för att undvika cash out curse sätta in en mindre summa igen och hoppas på nybörjarriggen?

Japp, det finns det. I pokerstarsklienten ska du se till att ha cashieren öppen med muspekaren över depositknappen så får du mer tur, och likadant får du otur om du håller den över withdrawknappen. Jag har själv gjort noggranna observationer och är helt säker på att det är så. Jag väntar med spänning på motbeviset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vara intressant att se motsvarande siffror från Party och B2B! :)

Och vad skulle det hjälpa? Om det skulle vara helt enligt förväntan, då skulle du givetvis anklaga sajten att dom lämnat ut felaktiga uppgifter, eller hur?

 

Om dom riggade skulle dom då

1 lämna ut riktiga uppgifter

2 Lämna ut felaktiga uppgifter

3 Inte lämna ut något alls

 

Jag röstar på nr 2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om dom riggade skulle dom då

1 lämna ut riktiga uppgifter

2 Lämna ut felaktiga uppgifter

3 Inte lämna ut något alls

 

Jag röstar på nr 2

Hur meningsfullt är det att göra något som helst jobb för att påvisa origgningshet för människor som alltid kommer hitta alternativa förklaringar?

 

1) Inte alls.

2) Inte alls.

 

Däremot skulle det kunna gå att bevisa att en site är riggad, men jag har en känsla av att ingen vill ställa upp en testbar hypotes och sedan testa den med verifierbar data.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iTech Labs är även det företag som har kollat upp Party Poker

 

[ironi]

Det där sista skulle jag nog inte sagt eftersom det garanterat kommer att så ett frö att iTech ägs av Illuminati som också äger Party Poker och B2B ;)

[/ironi]

 

Undra om jag hamnar i Vings fack för gdaily wannabe nu :D

 

Jag är 100% seriös när jag meddelar att detta är första gången i trådens 89-sidiga historia som någon kunde lägga fram några hållbara bevis, eller i alla fall starka belägg, för att onlinepoker inte är riggat. Hade någon slängt upp dessa länkar lite tidigare kunde jag lämnat den här tråden för länge sedan och gjort något nyttigare.

 

Jag är en envis person och så länge folk bara hävdar att något är på ett visst sett och att man är en idiot om man inte tycker lika så blir jag bara mer eggad att motbevisa. Nu kan jag dra mig tillbaka. Tack återigen Gdaily! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...