Gå till innehåll

KONSPIRATION: Vad tror ni om riggade siter? (Infraction för enskilda hh)


nisse hult

Recommended Posts

  • Svars 4,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag syftar inte på aa emot kk, jag syftar på pocket pairs. Kan man inte se riggningen e man fan blind, jag struntar i att ni driver med alla som tror på riggning.

 

Men jag e jävligt trött på det bara, jag hoppas att nån upptäcker riggningen nåndag- då ska jag bjuda dig speciellt svinto- på en hawaii resa, dumpa ner dig i havet och låta fiskarna få äta dig...

 

Så dem också kan livnära sig på poker,

 

Tack o hejdå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag syftar inte på aa emot kk, jag syftar på pocket pairs. Kan man inte se riggningen e man fan blind, jag struntar i att ni driver med alla som tror på riggning.

 

Men jag e jävligt trött på det bara, jag hoppas att nån upptäcker riggningen nåndag- då ska jag bjuda dig speciellt svinto- på en hawaii resa, dumpa ner dig i havet och låta fiskarna få äta dig...

 

Så dem också kan livnära sig på poker,

 

Tack o hejdå.

 

När man sitter med KK är chansen att någon annan har AA 1 på 20. Dvs PP inträffar oftare än du tror. Inte alls så ovanligt och se ett bord med 3 spelare som har fått PP.

 

Detta gäller när man sitter på ett 10 manna bord. Så chansen att två har pp är betydligt högre och är inte ovanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag e jävligt trött på det bara, jag hoppas att nån upptäcker riggningen nåndag- då ska jag bjuda dig speciellt svinto- på en hawaii resa, dumpa ner dig i havet och låta fiskarna få äta dig...

Du är rolig du. Jag tror att lösningen på gåtan varför du inte lyckas så bra med pokerkarriären finns i de HH:s du postat det senaste året. Koncentrera dig på dem ett tag istället för att försöka hitta andra förklaringar. Ett tips i all välmening.

 

Och inte för att jag förväntar mig nåt svar men i alla fall... Varför visar ni inte bara nån sorts statistik om det nu är så uppenbart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla siter är riggade till vems fördel? förstår inte ens resonemanget. Det är bara förlorare som pratar om riggning

 

Skitsnack att det är förlorande spelare som tror på riggning. Det finns många här på forumet som vinner konstant och hävdar att riggning förekommer.

 

Ta då reda på vad din site har för licensiering, och läs kraven för det licenset. Varför skulle de riskera att bli av med sitt tillstånd att spela? Bara för att lura dig på rengar?

 

Förstår Ni inte att de tjänar pengar vare sig du går back eller inte. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag e jävligt trött på det bara, jag hoppas att nån upptäcker riggningen nåndag- då ska jag bjuda dig speciellt svinto- på en hawaii resa, dumpa ner dig i havet och låta fiskarna få äta dig...

Du är rolig du. Jag tror att lösningen på gåtan varför du inte lyckas så bra med pokerkarriären finns i de HH:s du postat det senaste året. Koncentrera dig på dem ett tag istället för att försöka hitta andra förklaringar. Ett tips i all välmening.

 

Och inte för att jag förväntar mig nåt svar men i alla fall... Varför visar ni inte bara nån sorts statistik om det nu är så uppenbart?

 

Men lol du e rolig du, hur fan vet du om att det går dåligt för mig, för att jag postat lite hand historys. vad har det med riggnings frågan att göra- jag har spelat emot dig på 0.5/1 fixed limit - när jag clearde en bonus- det var ett bra tag sen, och om jag inte minns fel var du den största tomten på bordet som jagade alla möjliga drag och drog ut folk, så kom inte snacka om att det går dåligt för mig - jag kan bara säga att jag plussar,

 

Men jag tog upp riggning eftersom det är så osannlolikt att man är emot pockets varje gång man har pockets- inte var 3 tredje gång utan verkligen varje gång. Som jag skrivit förrut, sajterna vill att spelarna ska ha roligt när dem spelar poker, allt för att få tillbaks spelare och att hålla kvar spelare-

 

Och då är enda utvägen som jag ser det och många andra, att låta folk få in sina omöjliga drag- vilket händer i poker ja- men inte varje hand -

 

Jag kan bara säga så här att, även om en bräda kommer med låga kort- och jag ex sitter på 1010-så är jag rikgtigt försiktig, eftersom jag 90% sannolikhet vet att nån har högre pockets, detta händer 90 % av gångerna online.

 

Tack o hej svinto, jag postade riggning med pocket pairs- du drog det vidare om att jag är en förlorare.

 

Bara för att man hävdar att det är riggning så blir man stämplad som en jävla tomte varje gång man lägger in en tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men lol du e rolig du, hur fan vet du om att det går dåligt för mig, för att jag postat lite hand historys. vad har det med riggnings frågan att göra- jag har spelat emot dig på 0.5/1 fixed limit - när jag clearde en bonus- det var ett bra tag sen, och om jag inte minns fel var du den största tomten på bordet som jagade alla möjliga drag och drog ut folk, så kom inte snacka om att det går dåligt för mig - jag kan bara säga att jag plussar,

Jag gissar att det går dåligt för dig eftersom du inte verkar ha så bra koll på spelet i kombination med att du klagar på rigg var och varannan dag. Det finns en tråd nånstans där flera spelare försöker förklara för dig vad du gör fel när du försöker spela låglimit FL men du är helt oemottaglig för att du öht skulle kunna spela fel och skyller istället allt på riggen om jag inte missminner mig.

 

Det mycket möjligt att vi spelat på samma bord, runt årsskiftet spelade jag ibland 0.5/1. Men jag har nog aldrig presenterat mig i chatten som Svinto på pf ;). Jättebra försök till förolämpning i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså du e helt otrolig, letar upp gamla trådar för att kunna svara. De va inte fler som försökte förklara, jag hade spelat poker i över 10 timmar i sträck, postade fel hand som jag beskrev fel- jag pmade i de fallet moberg som försökte hjälpa mig med tips- och bad om förlåtelse.

 

Det var faktiskt du som började tjafsa svinto o förolämpa på ditt eget sett, genom att driva.

 

Du har över 700 postningar på forumet, och är här varjedag med inlägg. Så kalla mig för en snubbe som driver runt här med onödiga postningar är överdrivet, jag förolämpar ingen- utan svarar på en förolämpning som du startade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte kallat dig för nån sorts snubbe annat än en som skyller på riggen när det går dåligt. Och jag behöver inte kolla upp några gamla trådar för att komma ihåg att du brukar göra det.

 

I alla fall: varför presentarar du inte bara lite enkel statistik om alla dessa pp mot pp-situationer om det nu är som du säger? Varenda gång du skriver nåt som handlar om rigg så tjatar du antingen om en enskild hand där nåt "helt osannolikt" hänt, eller om att du helt enkelt bara vet att det är på ett visst sätt. Det är lite svårt för någon som inte råkat ut för all din otur att acceptera att det skulle vara så uppenbart, särskilt när du helt sonika vägrar att ens försöka bevisa nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myt eller ej? Cashade ut vinsterna från flera siter samtidigt efter det är det omöjligt att vinna...spelat 30 timmar på 3 dagar efter cashouten och dom väldigt få ggr jag fått en bra starthand så har den aldrig träffat. Så många skithänder har jag aldrig sett och jag spelar tight.

Klart det är riggat! Dom vill ju ha pengar på sina konto, enorma ränteintäkter. Jag ligger plus så det är inte av bitterhet jag skriver detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myt eller ej? Cashade ut vinsterna från flera siter samtidigt efter det är det omöjligt att vinna...spelat 30 timmar på 3 dagar efter cashouten och dom väldigt få ggr jag fått en bra starthand så har den aldrig träffat. Så många skithänder har jag aldrig sett och jag spelar tight.

Klart det är riggat! Dom vill ju ha pengar på sina konto, enorma ränteintäkter. Jag ligger plus så det är inte av bitterhet jag skriver detta.

 

Och det kan aldrig vara så att du cashade ut vinsterna från en uppsving och att du nu upplever tillbakagången till ditt medel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag syftar inte på aa emot kk, jag syftar på pocket pairs. Kan man inte se riggningen e man fan blind, jag struntar i att ni driver med alla som tror på riggning.

 

Men jag e jävligt trött på det bara, jag hoppas att nån upptäcker riggningen nåndag- då ska jag bjuda dig speciellt svinto- på en hawaii resa, dumpa ner dig i havet och låta fiskarna få äta dig...

 

Så dem också kan livnära sig på poker,

 

Tack o hejdå.

 

När man sitter med KK är chansen att någon annan har AA 1 på 20. Dvs PP inträffar oftare än du tror. Inte alls så ovanligt och se ett bord med 3 spelare som har fått PP.

 

Detta gäller när man sitter på ett 10 manna bord. Så chansen att två har pp är betydligt högre och är inte ovanligt.

 

Det är statistiskt sett ganska ovanligt. Redan vid 22 har man bästa handen preflop nästan 2gånger av 3 och med 88 har man bästa handen ca 8 gånger av tio vid fullt bord.

 

Matematiken har du här: http://www.math.sfu.ca/~alspach/comp35/

och lite snabbfakta här: http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Board=genpok&Number=3891346&Searchpage=1&Main=3891346&Words=+Komodo&topic=&Search=true#Post3891346

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Innan du skriver att jag har fel och du rätt, så ska du veta att 2+2-postaren läst fel i atbellerna i matteuppsatsen.

 

The column headed ``one rank'' tells us the probability there is exactly one larger rank for which either one or two pairs of that rank have been dealt to other players. The column headed ``two ranks'' tells us the probability there are exactly two larger ranks for which either one or two pairs of each rank have been dealt to other players. There is an analogous meaning to the column headed ``three ranks''

 

2+2-postaren (och du) har bara tittat hur stor chans det är att EXAKT ett högre par finns ute bland de övriga händerna

 

Analogt: Om du har 88 så är det en på drykt 40 att det är två spelare med högre par. Det är med andra ord inte så himla ovanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det är riggat på siterna,problemet ligger i att de randommotorer som alla siter kör med är som alla andra random i hela datavärlden dvs stämmer inte överrens med verkligheten.

Därav blir det många fler sagohänder online än live.

Själv lirar jag nästan bara live ,där kanske det blir sagohänder 1/4 så många som på nätet och i långa loppet är det jävligt mycket.

Men det är ju också en annan typ av spelstil att lira då,och därav går så många all-in på nätet med lustiga kort o vinner ändå.

Svårare är det nog inte. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är statistiskt sett ganska ovanligt. Redan vid 22 har man bästa handen preflop 67% av tiden och med 88 har man bästa handen 8 gånger av tio vid fullt bord.

 

Helt fel!

 

22 är inte ens 60-procentig favorit att vara bästa paret.

88 är bäst c:a 76-77% av fallen

 

Jupp gdaily har rätt. Efter att ha läst igenom sidan med matematiken som postades så gäller det att även om man inte förstår matematiken läsa tabellerna rätt ;)

 

Tabellens första kolumn "one rank" visar att exakt ett högre par är ute. "two rank" visar exakt två högre par. Vad man ska kolla på för 22 är då "one rank" + "two rank" + osv upp till "12 rank" men så långt har han inte räknat och eftersom sannolikheterna snabbt går mot noll så räcker det nog ganska bra med "three rank".

 

EDIT:

men vafan, gdaily hann skriva det först :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myt eller ej? Cashade ut vinsterna från flera siter samtidigt efter det är det omöjligt att vinna...spelat 30 timmar på 3 dagar efter cashouten och dom väldigt få ggr jag fått en bra starthand så har den aldrig träffat. Så många skithänder har jag aldrig sett och jag spelar tight.

Klart det är riggat! Dom vill ju ha pengar på sina konto, enorma ränteintäkter. Jag ligger plus så det är inte av bitterhet jag skriver detta.

 

Har nästan samma erfarenheter, brukade spara ca 100 euro på siterna jag cashade ut ifrån. Tror aldrig jag lyckats plussa med dom kvarvarande pengarna efter ett utag så nu tar jag alltid ut allt och sätter in på nytt efteråt och då går det givetvis bra igen :)

Spelar mest mtt.s med hyffsad framgång så man är ju en rejäl förlustaffär för siterna eftersom man genererar väldigt lite rake mot en cash game grinder.

Har dock svårt att tro att ngn site riggar med dom risker det innebär och rake från spelare borde slå räntan med hästlängder. I vilket fall borde siten gynnas av att jag har pengar på den och att jag spelar så det går inte ihop..hur som helst fungerar denna metod för min "vidskeplighet"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det är riggat på siterna,problemet ligger i att de randommotorer som alla siter kör med är som alla andra random i hela datavärlden dvs stämmer inte överrens med verkligheten.

Därav blir det många fler sagohänder online än live.

Själv lirar jag nästan bara live ,där kanske det blir sagohänder 1/4 så många som på nätet och i långa loppet är det jävligt mycket.

Men det är ju också en annan typ av spelstil att lira då,och därav går så många all-in på nätet med lustiga kort o vinner ändå.

Svårare är det nog inte. :shock:

 

Kan det inte vara så enkelt att live så får du mycket färre händer och upplever inte dessa sagohänder som du säger? Om du spelar på ett kvickt bord på nätet för du kanske 55-70 tassar i timmen. Medans en snabb dealer kan ge dig 22-26 händer i timmen. (Hänger på spelarna med).

RNG på sajterna tror jag stämmer mkt bra överrens med verkligheten. Men om du ska jämföra live så för du spela motsvarande 3 gånger så länge jämfört med om du spelar på nätet. Då tror jag att sagohänderna kommer att vara ganska lika.

Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...