Gå till innehåll

KONSPIRATION: Vad tror ni om riggade siter? (Infraction för enskilda hh)


nisse hult

Recommended Posts

Ps. Är Illuminati en sekt, eller låter det bara som det?

 

Illuminati är konspiratorerrnas våta dröm. Illuminati sägs styra världen och är man intresserad av konspirationsteorier så ska man läsa The Illuminatus! Trilogy av Robert Shea and Robert Anton Wilson. Finns ej översatt till svenska.

 

Det är även ett kort spel från Stev Jacksson Games.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

iTech Labs är även det företag som har kollat upp Party Poker

 

[ironi]

Det där sista skulle jag nog inte sagt eftersom det garanterat kommer att så ett frö att iTech ägs av Illuminati som också äger Party Poker och B2B ;)

[/ironi]

 

Undra om jag hamnar i Vings fack för gdaily wannabe nu :D

 

Jag är 100% seriös när jag meddelar att detta är första gången i trådens 89-sidiga historia som någon kunde lägga fram några hållbara bevis, eller i alla fall starka belägg, för att onlinepoker inte är riggat. Hade någon slängt upp dessa länkar lite tidigare kunde jag lämnat den här tråden för länge sedan och gjort något nyttigare.

 

Jag är en envis person och så länge folk bara hävdar att något är på ett visst sett och att man är en idiot om man inte tycker lika så blir jag bara mer eggad att motbevisa. Nu kan jag dra mig tillbaka. Tack återigen Gdaily! :)

 

Google is you friend ;)

 

Jag hoppas att du inte syfta på illuminati grejen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vara intressant att se motsvarande siffror från Party och B2B! :)

Och vad skulle det hjälpa? Om det skulle vara helt enligt förväntan, då skulle du givetvis anklaga sajten att dom lämnat ut felaktiga uppgifter, eller hur?

 

Om dom riggade skulle dom då

1 lämna ut riktiga uppgifter

2 Lämna ut felaktiga uppgifter

3 Inte lämna ut något alls

 

Jag röstar på nr 2

 

De skulle iaf inte anlita ett externtbolag för att kolla deras slumpgenerator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....

 

Jag roade mig förvrigt med att räkna antalet gånger ett par står upp emot två överkort i sommras jag har dock bara runt 1000 tillfällen men än så länge leder de två överkorten med runt 55 %. Jg är dock medveten om att det krävs betydligt fler exempel för att fastslå att något ska vara skumt på siten men jag tar dock den tillfälliga statistiken som en indikation på att så skulle kunna vara fallet.

 

....

 

Vad har sidan att vinna på ifall överkortern vinner mer än vad dom borde göra?

 

Känner igen det där också. Brukar extremt sällan dra med lägre par innan floppen, men de få gånger jag gjort det har det funnits en väldigt bra read som stämt 95% av tiden. De situationerna ligger jag mycket back på.

Många gånger har man mött en dåre som drar med 44 innan floppen och man synar med AK. Känns som att överkorten vinner oftare än de borde göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De skulle iaf inte anlita ett externtbolag för att kolla deras slumpgenerator.

De skulle då presentera en falsk slumpgenerator för det externa bolaget. Det finns ett oändligt antal riggningshypoteser som är konsistenta med fakta som är tillgängliga för spelarna, det går helt enkelt inte att utesluta riggning. Däremot kan det gå att motbevisa en sites ärlighet om den är oärlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är 100% seriös när jag meddelar att detta är första gången i trådens 89-sidiga historia som någon kunde lägga fram några hållbara bevis, eller i alla fall starka belägg, för att onlinepoker inte är riggat. Hade någon slängt upp dessa länkar lite tidigare kunde jag lämnat den här tråden för länge sedan och gjort något nyttigare.

 

Det tog mig fem minuter att Googla upp de där pdf:erna. Varför gjorde du inte det själv för 86 sidor sedan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många gånger har man mött en dåre som drar med 44 innan floppen och man synar med AK. Känns som att överkorten vinner oftare än de borde göra.

 

Efter dagens 20+ AK/AQ utan träff en endaste gång tror jag inte att det här håller heller. Allt är helt enkelt riggat, på ALLA sätt.

 

Och när man väl får AA blir man utdragen av J7o...

Och när man floppar kåk med JJ mot AA, kommer ett äss på turn.

 

 

Deppet döden :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är 100% seriös när jag meddelar att detta är första gången i trådens 89-sidiga historia som någon kunde lägga fram några hållbara bevis, eller i alla fall starka belägg, för att onlinepoker inte är riggat. Hade någon slängt upp dessa länkar lite tidigare kunde jag lämnat den här tråden för länge sedan och gjort något nyttigare.

 

Det tog mig fem minuter att Googla upp de där pdf:erna. Varför gjorde du inte det själv för 86 sidor sedan...

 

Ingen aning. Dock tycker jag inte bara man ska skylla på mig när inte heller någon annan av trådens hundratals besökare lyckats leta fram de där filerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är 100% seriös när jag meddelar att detta är första gången i trådens 89-sidiga historia som någon kunde lägga fram några hållbara bevis, eller i alla fall starka belägg, för att onlinepoker inte är riggat. Hade någon slängt upp dessa länkar lite tidigare kunde jag lämnat den här tråden för länge sedan och gjort något nyttigare.

 

Det tog mig fem minuter att Googla upp de där pdf:erna. Varför gjorde du inte det själv för 86 sidor sedan...

 

Ingen aning. Dock tycker jag inte bara man ska skylla på mig när inte heller någon annan av trådens hundratals besökare lyckats leta fram de där filerna.

 

För några sidor sedan så utmana du alla som hävdar att det inte är riggat att försöka bevisa det.

 

Utmaning:

Ni som hävdar att det inte är riggat. Plocka fram era HH och kontrollera hur saker och ting ligger till.

 

Jag tycker att bevis bördan ligger på de som anklagar och inte på de som försvarar. Man brukar ju säga att man är oskylldig tills motsattsen är bevisad. Men det verkar inte som alla i denna tråden tycker det :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är 100% seriös när jag meddelar att detta är första gången i trådens 89-sidiga historia som någon kunde lägga fram några hållbara bevis, eller i alla fall starka belägg, för att onlinepoker inte är riggat. Hade någon slängt upp dessa länkar lite tidigare kunde jag lämnat den här tråden för länge sedan och gjort något nyttigare.

 

Det tog mig fem minuter att Googla upp de där pdf:erna. Varför gjorde du inte det själv för 86 sidor sedan...

 

Ingen aning. Dock tycker jag inte bara man ska skylla på mig när inte heller någon annan av trådens hundratals besökare lyckats leta fram de där filerna.

 

För några sidor sedan så utmana du alla som hävdar att det inte är riggat att försöka bevisa det.

 

Utmaning:

Ni som hävdar att det inte är riggat. Plocka fram era HH och kontrollera hur saker och ting ligger till.

 

Jag tycker att bevis bördan ligger på de som anklagar och inte på de som försvarar. Man brukar ju säga att man är oskylldig tills motsattsen är bevisad. Men det verkar inte som alla i denna tråden tycker det :roll:

 

Men nu är det ju så här att det är mer eller mindre omöjligt att bevisa ev riggning, så skyfflar man man över bevisbördan, så gör man det väldigt lätt för sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu är det ju så här att det är mer eller mindre omöjligt att bevisa ev riggning, så skyfflar man man över bevisbördan, så gör man det väldigt lätt för sig.

Tvärtom. Om en site är ärlig är det omöjligt att bevisa. Om en site är oärlig så kan det gå att bevisa.

 

Och om du tycker att det är omöjligt att bevisa riggning, vad är det som får dig att tro att siterna är riggade?

 

Din hypotes om att överkort vinner oftare än de ska mot ett underpar är ju väldigt lättestad. Det är ju bara att sätta sig HU och smacka in degen varje gång situationen uppstår och notera resultatet.

 

Vilket illustrerar min första poäng. Om du över ett större dataset kan visa att överkorten klonkar mer än de ska så kan du med godtycklig noggranhet visa att en site är riggad. Om du och andra sidan får de förväntade origgade resultaten så kan du alltid hitta på någon ny teori om riggning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu är det ju så här att det är mer eller mindre omöjligt att bevisa ev riggning, så skyfflar man man över bevisbördan, så gör man det väldigt lätt för sig.

 

Så det är alltså helt okej att jag anklaga folk för en massa saker som det är mer eller mindre omöjliga att bevisa och sedan säga att det är deras skylldighet att bevisa motsattsen. Om de inte gör det så är ju det jag säger sant. Det låter mer som ett argument som en barn som bråkar i sandlådan skulle använda :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu är det ju så här att det är mer eller mindre omöjligt att bevisa ev riggning, så skyfflar man man över bevisbördan, så gör man det väldigt lätt för sig.

 

Så det är alltså helt okej att jag anklaga folk för en massa saker som det är mer eller mindre omöjliga att bevisa och sedan säga att det är deras skylldighet att bevisa motsattsen. Om de inte gör det så är ju det jag säger sant. Det låter mer som ett argument som en barn som bråkar i sandlådan skulle använda :D

Det här låter som ett jobb för:
Sir Bedevere: What makes you think she's a witch?

Peasant 3: Well, she turned me into a newt.

Sir Bedevere: A newt?

Peasant 3: ...I got better.

Crowd: [shouts] Burn her anyway!

;)

/TF *edit* kompletterade med resten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det är alltså helt okej att jag anklaga folk för en massa saker som det är mer eller mindre omöjliga att bevisa och sedan säga att det är deras skylldighet att bevisa motsattsen. Om de inte gör det så är ju det jag säger sant. Det låter mer som ett argument som en barn som bråkar i sandlådan skulle använda :D

 

Personligen tycker jag att jag med flera andra försöker diskutera konstruktivt och komma med förslag och ideér som rör själva sakfrågan. Du däremot tycker jag bara verkar försöka svara på alla inlägg. Lycka till! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu är det ju så här att det är mer eller mindre omöjligt att bevisa ev riggning, så skyfflar man man över bevisbördan, så gör man det väldigt lätt för sig.

Tvärtom. Om en site är ärlig är det omöjligt att bevisa. Om en site är oärlig så kan det gå att bevisa.

 

Och om du tycker att det är omöjligt att bevisa riggning, vad är det som får dig att tro att siterna är riggade?

 

Din hypotes om att överkort vinner oftare än de ska mot ett underpar är ju väldigt lättestad. Det är ju bara att sätta sig HU och smacka in degen varje gång situationen uppstår och notera resultatet.

 

Vilket illustrerar min första poäng. Om du över ett större dataset kan visa att överkorten klonkar mer än de ska så kan du med godtycklig noggranhet visa att en site är riggad. Om du och andra sidan får de förväntade origgade resultaten så kan du alltid hitta på någon ny teori om riggning.

 

Missförstå mig inte. Jag tror inte heller att det är riggat.

Att överkort vinner oftare än de borde göra är inget jag tror. Bara en känsla jag fått. Vore kul om någon kunde kolla detta.

 

Vad får mig att tro att det kan vara riggat då? Jo:

 

pokenum -h kh ks - 6c 7h -- 4h 8c 7s 2d

Holdem Hi: 44 enumerated boards containing 7s 8c 2d 4h

cards win %win lose %lose tie %tie EV

Ks Kh 35 79.55 9 20.45 0 0.00 0.795

6c 7h 9 20.45 35 79.55 0 0.00 0.205

 

pokenum -h kh ks - ah th -- td ts kc

Holdem Hi: 990 enumerated boards containing Ts Kc Td

cards win %win lose %lose tie %tie EV

Ks Kh 944 95.35 46 4.65 0 0.00 0.954

Ah Th 46 4.65 944 95.35 0 0.00 0.046

 

pokenum -h ah ac - qd 6h -- 3c 6s 7s

Holdem Hi: 990 enumerated boards containing 7s 6s 3c

cards win %win lose %lose tie %tie EV

Ac Ah 792 80.00 182 18.38 16 1.62 0.808

Qd 6h 182 18.38 792 80.00 16 1.62 0.192

 

pokenum -h qs 9s - ah kd -- qc 9c 5d

Holdem Hi: 990 enumerated boards containing Qc 9c 5d

cards win %win lose %lose tie %tie EV

Qs 9s 941 95.05 49 4.95 0 0.00 0.951

Kd Ah 49 4.95 941 95.05 0 0.00 0.049

 

pokenum -h as 9s - 9h 9d -- 6s 3s 6c 5d

Holdem Hi: 44 enumerated boards containing 6s 3s 6c 5d

cards win %win lose %lose tie %tie EV

As 9s 12 27.27 32 72.73 0 0.00 0.273

9d 9h 32 72.73 12 27.27 0 0.00 0.727

 

pokenum -h as ah - 8c 9s -- 7c ad td

Holdem Hi: 990 enumerated boards containing 7c Ad Td

cards win %win lose %lose tie %tie EV

As Ah 734 74.14 256 25.86 0 0.00 0.741

9s 8c 256 25.86 734 74.14 0 0.00 0.259

 

pokenum -h as qd - ks qh -- 7c qs 4s 2d

Holdem Hi: 44 enumerated boards containing Qs 4s 7c 2d

cards win %win lose %lose tie %tie EV

As Qd 41 93.18 3 6.82 0 0.00 0.932

Ks Qh 3 6.82 41 93.18 0 0.00 0.068

 

Alla utom 2 All-in situationer och alla utom 2 idag eller igår.

Men ok. Alla här känner ju igen det där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att förlora AI kan väl inte ha någonting med riggning att göra? Varför, hur?

 

De som påstår att det riggas för att sajterna ska få in pengar har ju åtminstone en tanke. Men i sådana fall skulle det ju vara startkorten som manipulerades (och tillhörande flop), när väl degen åker in så har ju sajten inget att vinna på att rigga till endera spelarens fördel.

 

Ledsam diskussion när ingen har en teori utan att som talar om konspiration egentligen bara gråter för att de haft otur. Ännu inte sett en enda "rigg-konspiratoriker" som INTE grundat sig i ett bad beat han själv åkt på. Svagt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att förlora AI kan väl inte ha någonting med riggning att göra? Varför, hur?

 

De som påstår att det riggas för att sajterna ska få in pengar har ju åtminstone en tanke. Men i sådana fall skulle det ju vara startkorten som manipulerades (och tillhörande flop), när väl degen åker in så har ju sajten inget att vinna på att rigga till endera spelarens fördel.

 

Ledsam diskussion när ingen har en teori utan att som talar om konspiration egentligen bara gråter för att de haft otur. Ännu inte sett en enda "rigg-konspiratoriker" som INTE grundat sig i ett bad beat han själv åkt på. Svagt!

 

Riggar man till underdogens fördel tex, så stannar ju fisken längre, och det är ju framförallt i AI situationerna som man vill att pengarna ska rulla fram och tillbaka då det genererar mer rake. 99% av all rake kommer från AI situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag att jag med flera andra försöker diskutera konstruktivt och komma med förslag och ideér som rör själva sakfrågan.

[ironi]

Ja om man räknar ropa varg som konstruktivt så ;)

[/ironi]

 

Du däremot tycker jag bara verkar försöka svara på alla inlägg. Lycka till! :)

 

Har iofs sattsat på att var ironisk och dryg ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riggar man till underdogens fördel tex, så stannar ju fisken längre, och det är ju framförallt i AI situationerna som man vill att pengarna ska rulla fram och tillbaka då det genererar mer rake. 99% av all rake kommer från AI situationer.

Skojar du?

 

Drog till med siffran. Större delen iaf. Åtminstone på lägre bord

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drog till med siffran. Större delen iaf. Åtminstone på lägre bord

Kan inte tänka mig att det stämmer, det är ju i potterna som raken inte maxas i som den är som störst andel av pengarna som flyttas runt. Plus att småpotterna är mycket frekventare än de stora potterna.

 

Ju större potterna är, desto större rake blir det. AI-potterna är störst.

Finns ett tak på 3$/pott om potten är 60$, men som jag sa tänkte jag mest på lägre bord där potterna aldrig blir 60$. På dom borden är AI också väldigt frekvent. Och majoriteten av alla spelare sitter på NL50 eller under, så det är där raken kommer ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...