Gå till innehåll

Pokerhost 2000 USD - ALLA RAKADE RÄKNAS


-100K

Recommended Posts

  • Svars 479
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har du överhuvudtaget läst i tråden innan? :lol: Det är raked hands som gäller

 

Var hittar man antalet rakade händer? de händer som står under under my account är väl bara de rakade där jag själv lagt in pengar i potten? jag vill ju ha reda på hur många poäng jag har, man skulle ju ha 20 000 poäng för bonusen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon säga ungefär vad detta erbjudande kan jämföras med i contributed hands? Jag spelar just nu en contributed 6x till $200 på ongame på en månad NL50. Det har passat mig ganska bra tidsmässigt.

 

Skulle den tidsspannen ungefär kunna jämföras med $1000 här med 5 månader att spela in den på? Kommer nog bli en del NL100 framöver också.

 

Ursäkta den flummiga frågan men jag har svårt att avgöra hur bra bonusar är och vill gärna ha koll på läget innan jag "binder upp mig" till nyår.

 

TY

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon säga ungefär vad detta erbjudande kan jämföras med i contributed hands? Jag spelar just nu en contributed 6x till $200 på ongame på en månad NL50. Det har passat mig ganska bra tidsmässigt.

 

Skulle den tidsspannen ungefär kunna jämföras med $1000 här med 5 månader att spela in den på? Kommer nog bli en del NL100 framöver också.

 

Ursäkta den flummiga frågan men jag har svårt att avgöra hur bra bonusar är och vill gärna ha koll på läget innan jag "binder upp mig" till nyår.

 

TY

 

hela $2000 tar drygt 50000 händer att spela in på nl 100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon säga ungefär vad detta erbjudande kan jämföras med i contributed hands? Jag spelar just nu en contributed 6x till $200 på ongame på en månad NL50. Det har passat mig ganska bra tidsmässigt.

 

Skulle den tidsspannen ungefär kunna jämföras med $1000 här med 5 månader att spela in den på? Kommer nog bli en del NL100 framöver också.

 

Ursäkta den flummiga frågan men jag har svårt att avgöra hur bra bonusar är och vill gärna ha koll på läget innan jag "binder upp mig" till nyår.

 

TY

 

Nu vet jag inte din VP$IP. Men säg att den är 25% så får du en rakad hand per 4:e hand du spelar (förutsatt potten blir över $5) på Ongame. Nu är ju detta ett Microgaming nätverk så du behöver bara få kort utan att bidra till potten, och den ska komma upp till samma summa ($5) så du behöver spela:

 

Ongame: 6x200 = 1200 raked hands x 4 = 4800 händer i månaden.

 

Microgaming: 1000x10 = 10 000 raked hands / 5 månader = 2000 raked hands i månaden.

 

Du kan alltså ta fulla bonusen (EDIT* $2000 =20k raked hands) på samma (faktigst mindre) tid än en Ongame bonus.

 

Detta är ju bara en snittuträkning. Det beror alldeles på hur din spelstil är på Ongame. Jag räknar nu på VP$IP 25% och att potten överstiger just 5$ då varje hand.

 

Hoppas det här hjälpte lite iaf. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mkt för hjälpen!

 

Min VPIP ligger på 26 på 30k händer, men är förmodligen något dalande då jag har tightat till mig lite på sistone. Sen är ju omgame 5-handat SH. Det spelar ju också in då...

 

Gäller $5 regeln på ongame med? I så fall är ju saken biff!

 

Ända problemet skulle väl då vara att Prima översvämmas av solida svenskar från PF om det här erbjudandet är så bra som det låter :rolleyes:

 

EDIT: Microgaming var det visst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rake Poäng

 

Less than $0.10 0

$0.10 - $0.19 0.1

$0.20 - $0.29 0.2

$0.30 - $0.39 0.3

$0.40 - $0.49 0.4

$0.50 - $0.59 0.5

$0.60 - $0.69 0.6

$0.70 - $0.79 0.7

$0.80 - $0.89 0.8

$0.90 - $0.99 0.9

$1.00 - $1.09 1.0

 

Ja ända upp till 3$ = 3 poäng.

 

kommer inte ihåg vad minimi raken var på Ongame, men vet att $5 är $0.25 i rake.

 

Nu går det inte att fördela listan med mellanslag med siffrorna lngst ut är poängen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ju vara eftersom att det är nytt dygn nu kanske.. Är det contributed raked hands som står i clienten lr är det dealtcards raked hands (det som gäller för bonusen)?

 

Och om du läser i klienten så står det: "What are raked hands? A raked hand is when a player is dealt cards in a hand and the pot is raked, a minimum of 25c"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag sätta in ett mindre belopp på sign up bonusen, klara den och sedan köra hela 2000$ reloaden, eller är det så att jag bara kan få reload på så mkt man har kört sign upen på?

 

Tacksam för svar / Red

 

Det förutsätter jag att man kan göra. Hade själv tänkt göra precis så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ex, Du sätter in 500, får 500 i bonus.

 

Förutsatt att du spelar +-1 har du sedan 1000 dollar.

Detta kan du då på nytt i bonus.

 

Förutsatt att du då spelar +- har du sedan 2000 dollar.

 

Så svaret är: Ja. Det kan du göra.

 

Så man måste ha så mycket på kontot för att kunna köra max reload utan insättning? Inte sätta in 1000, backa på spelet och ha säg 1700 på kontot efter första bonusen och köra 2000 reload utan insättning? Men kan jag då sätta in 300 och fylla upp i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt detta tydligen. Självklart måste ni "riskera" lika mycket som ni vill ha i bonus. Vill ni ha $2000 i bonus måste ni själva sätta $2000 på spel av egna pengar. Vill ni ha $200 i bonus så måste ni sätta $200 på spel av egna pengar. Är väl ganska självklart? Enda viktiga är att du har den aktuella summan på kontot. Sen om du vunnit ihop pengarna eller satt in dom spelar ingen roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...