skalle88 Postad 20 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 20 Juli , 2007 Varför ska han checkraisa floppen med lågt överpar eller toppar? Då gör han sin hand till en bluff. Alltså, jag tycker du har ett bra resonemang och det finns som sagt absolut lägen att checka överpar bakom, men det här är inte ett sånt. Brädan är till att börja med för låg. Och du kan helt enkelt inte ha en så stark read efter 50 händer. Anledningen till att jag var såpass säker på att han skulle checkraisa eller leda ut med toppar eller överpar är för att denna spelaren har de tydliga tendenser han har. Han vill alltid ha kommando och spelar ofta mkt marginellt som om han spelade HU. Plus mitt relativt lilla CB definitvit dskulle triggat detta spelet hos honom. Sen finns kanske möjligheten att han kan slowspelar TT på floppen för att checkraisa turn medan jag har nochalerat denna möjligheten hittills. Jag har btw mer än 50 händer på honom. Citera
skalle88 Postad 20 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 20 Juli , 2007 För att avsluta tråden vill jag först be om ursäkt för att jag har varit grinig och konservativ i tråden. Jag menade såklart inte att posta en tråd och inte ta till mig andra åsikter men jag hade faktiskt väntat mig lite mer djupgående och intelligenta motargument än de jag har fått. Jag bad tex om mer djupgående analyser och inte bara generaliseringar och förväntade mig få kommentarer på betsizes på flopp och eventuellt på turn för att få ut maximalt värde medan det mesta jag fick handlade om hur jag är tvungen att potta flopp och turn och absolut inte ge frikort vilket jag anser mest visar på okunnighet. Klart vinner jag hellre en liten pott än förlorar en stor pott men samtidigt är det en väldigt ledande fråga. Jag tror att en del av åsiktskonflikerna kan bottna i att de som spelar på ett annat nätverk eller annan nivå inte kan relatera till hur en semispewig spelare kan gör idiotiska bluffa och värderaisa i aggressivitens namn på micronivå? Samtidigt får jag hålla med om att jag kanske borde bettat av den anledningen att en fisks mönster kan variera såpass att han inte spelar händer likadant utan kanske planerar en c/r med 99 på turn eller bara synar ner med TT för att han kände för det. hursomhelst tack för er medverkan, cut. Citera
minucci Postad 20 Juli , 2007 Rapport Postad 20 Juli , 2007 medan det mesta jag fick handlade om hur jag är tvungen att potta flopp och turn och absolut inte ge frikort vilket jag anser mest visar på okunnighet. Men snälla, okunnighet?? Nu får du ge dig. Kan du vara så snäll att hoppa ner från din stora NL20 stack och få lite självinsikt? Citera
nils_anders Postad 20 Juli , 2007 Rapport Postad 20 Juli , 2007 Som ett balanseringsspel för de gånger man sitter med AQ missad flop och misslyckad c-bet där muppen antagligen kommer sno potten på turn eller rivern kanske? Finns bättre händer lämpade för det än KK obv. Citera
Frenter Postad 20 Juli , 2007 Rapport Postad 20 Juli , 2007 Måste ändå ge grabben en eloge då han inte räds konflikter med pokerbesserwissrar när han själv är en Nl20-lirare, sedan skulle man självklart ha uppskattat lyhördhet Citera
Emil Postad 20 Juli , 2007 Rapport Postad 20 Juli , 2007 lol det här måste ju vara ett skämt.. Citera
Akim Postad 20 Juli , 2007 Rapport Postad 20 Juli , 2007 För att avsluta tråden vill jag först be om ursäkt för att jag har varit grinig och konservativ i tråden. Jag menade såklart inte att posta en tråd och inte ta till mig andra åsikter men jag hade faktiskt väntat mig lite mer djupgående och intelligenta motargument än de jag har fått. Jag bad tex om mer djupgående analyser och inte bara generaliseringar och förväntade mig få kommentarer på betsizes på flopp och eventuellt på turn för att få ut maximalt värde medan det mesta jag fick handlade om hur jag är tvungen att potta flopp och turn och absolut inte ge frikort vilket jag anser mest visar på okunnighet. Klart vinner jag hellre en liten pott än förlorar en stor pott men samtidigt är det en väldigt ledande fråga. Jag tror att en del av åsiktskonflikerna kan bottna i att de som spelar på ett annat nätverk eller annan nivå inte kan relatera till hur en semispewig spelare kan gör idiotiska bluffa och värderaisa i aggressivitens namn på micronivå? Samtidigt får jag hålla med om att jag kanske borde bettat av den anledningen att en fisks mönster kan variera såpass att han inte spelar händer likadant utan kanske planerar en c/r med 99 på turn eller bara synar ner med TT för att han kände för det. hursomhelst tack för er medverkan, cut. Ett stor LOL till den här tråden, djupgående analyser!? 3/4 pot på flop, 2/3 pot på turn och river, mer djupgående än så behöver det inte bli! Citera
strater Postad 20 Juli , 2007 Rapport Postad 20 Juli , 2007 humor såså, hur slutade handen nu? Citera
skalle88 Postad 20 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 20 Juli , 2007 humor såså, hur slutade handen nu? Fi sätter r.r flushen med ATs i form av en K som ger mig kåken, Fi leder ut rivern och jag pushar och han synar. Med den vetskapen skulle jag ju ha bettat turn såklart;-) lol Citera
skalle88 Postad 20 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 20 Juli , 2007 Men snälla, okunnighet?? Nu får du ge dig. Kan du vara så snäll att hoppa ner från din stora NL20 stack och få lite självinsikt? känner jag dig? Citera
minucci Postad 20 Juli , 2007 Rapport Postad 20 Juli , 2007 känner jag dig? Inte alls.. varför? Citera
Recommended Posts